1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
MEDIATOR ȘCOLAR – PROGRAM DE MEDIERE ÎN ȘCOALĂ – 15 credite; blended learning;O.M. 3737/27.04.2021 – 28.04.2025 |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Mediatorul școlar colaborează cu personalul unității de învățământ preuniversitar, cu consiliul părinților și cu alte structuri asociative ale părinților, recunoscute de către unitatea de învățământ preuniversitar, cu autoritățile locale și județene, cu organizații non-guvernamentale și alți parteneri ai unității de învățământ preuniversitar care au ca scop creșterea gradului de participare la educație și îmbunătățirea calității serviciilor educaționale oferite de școală comunității. |
· Durata (număr total de ore de formare) |
60 h
|
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: - dezvoltarea competențelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar pentru utilizarea medierii școlare în scopul creșterii incluziunii și a reducerii riscului de părăsire timpurie a școlii Obiective: O.1.Clarificarea conceptului de mediere școlară dintr-o perspectivă multidimensională: psihologică, socială, educațională; O.2.Dezvoltarea capacității de a identifica nevoia de mediere școlară în situații educaționale variate; O.3.Definirea medierii școlare în vederea fundamentării unor propuneri de soluții pentru reducerea violenței școlare, riscurilor de părăsire timpurie a școlii, creșterea incluziunii; O.4.Construirea programelor de incluziune în educație; O.5.Utilizarea unor instrumente specifice medierii școlare. Competenţe vizate: C.1.Utilizarea unui set de concepte specifice medierii școlare, în diferite context educaționale; C.2.Aplicarea unor metode și instrumente de mediere școlară; C.3.Realizarea profilului școlii ce utilizează tehnici de mediere ca școală incluzivă; C.4.Realizarea unui proiect de dezvoltare personală prin includerea competențelor de mediere școlară; C.5.Dezvoltarea programelor de mediere școlară. Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: MODULUL I. Medierea școlară (11h) MODULUL II. Mediatorul - rol, atribuții și responsabilități (11h) MODULUL III. Medierea și comunicarea (12h) MODULUL IV. Medierea conflictelor (12h) MODULUL V. Parteneriate intercomunitare (13h) |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Studii superioare si de specialitate Atestat de formator. Operare PC: Word, Excel, PowerPoint |
· Coordonatorul programului |
*** |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
300 lei |
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
DEZVOLTAREA COMPETENTELOR DE MANAGEMENT EDUCATIONAL – 30 credite; O.M. 3737/27.04.2021 – 28.04.2025 |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar Studii superioare |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Acest program vine în sprijinul organizatorilor, de multe ori cadre didactice, oferindu-le repere pentru cele trei direcții folosite în principal în cadrul planificării digitale a procesului educațional: managerial, tehnologic și pedagogic. Accentuând latura managerială a acestui proces, programul are în vedere și aspectele lideratului pedagogic, pentru că se au în vedere și elemente practice pe care aceștia le pot întâlni în timpul desfășurării activității educaționale. |
· Durata (număr total de ore de formare) |
120 h
|
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: - crearea unei culturi manageriale referitoare la desfășurarea procesului educațional pe o varietate de sisteme de învățare, cu accent pe cele digitale, cu scopul creării de strategii educaționale adaptive și integrative pentru realizarea acestui proces de către participanți Obiective: O.1.Studiul dinamicii spațiului și timpului educațional la nivel de clasă O.2.Integrarea viziunii managementului școlar la diverse niveluri (inter-instituțional, instituțional și la nivel de clasă) O.3.Dezvoltarea competențelor de management al clasei de elevi referitoare la resursele umane, resursele materiale, strategii și metodologii de învățare O.4.Studiul analitic al diverselor aspecte, metodologii și instrumente folosite în cadrul clasei de elevi O.5.Analiza tendințelor care influențează procesul educațional referitoare la noile tehnologii, fenomene sociale și importanța formării continue O.6.Dezvoltarea competențelor manageriale prin crearea unei viziuni integrate transdisciplinare asupra managementului și contextului clasei de elevi Competenţe vizate: C.1.Înțelegerea dinamicii clasei de elevi C.2.Aspecte generale ale managementului clasei digitale de elevi C.3.Integrarea aspectelor pedagogice, de management și tehnologice în proiectarea unei clase online C.4.Studiul diverselor tendințe ale noilor fenomene la nivelul clasei de elevi Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: Modulul I. Dinamica clasei de elevi (20h) Modulul II. Aspecte generale ale managementului clasei digitale de elevi (30h) Modulul III. Proiectarea unei clase online (30h) Modulul IV. Tendințe ale noilor fenomene în educație (18h) Modulul V. Management educațional instituțional (19h) |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Studii superioare si de specialitate Atestat de formator. Operare PC: Word, Excel, PowerPoint |
· Coordonatorul programului |
*** |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
420 lei |
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
LEADERSHIP SI MANAGEMENT IN ORGANIZATIILE SCOLARE – 30 credite; O.M. 6285/22.12.2020 – 23.12.2024 |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar Studii superioare |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Programul de formare vizează pregătirea cadrelor didactice pentru asumarea unor responsabilităţi specifice relevante din perspectiva leadershipului și managementului în organizațiile școlare. Aceasta presupune, pe de o parte, responsabilități la nivelul şcolii, pe de altă parte, implementarea unor roluri şi activităţi cu caracter inovativ capabile să formeze şi să promoveze leadership-ul, antreprenoriatul, competențele transversale, motivarea cadrelor didactice pentru creșterea calității actului educational, modalitățile de atragere a finanțării extrabugetare, precum și mai buna gestionare a activităților extracurriculare. |
· Durata (număr total de ore de formare) |
Total ore = 120 h, din care: Total ore activitate teoretică = 40 h Total ore aplicații practice = 66 h Total ore formare față-în-față = 62 h Total ore formare online = 44 h Total ore evaluare = 14 h ( 10h evaluare de parcurs + 4h evaluare finală) |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: - Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar prin leadership și management educațional Obiective: O.1. Utilizarea leadership-ului în creșterea calității managementului educațional; O.2. Dezvoltarea competențelor și abilităților necesare la nivelul unității școlare prin antreprenoriat și management educațional; O.3. Identificarea și atragerera surselor de finanțare extrabugetară pentru o școală europeană; O.4. Formarea competențelor transversale pentru realizarea unei școli incluzive; O.5. Managementul programelor de excelență și/sau de detecție timpurie și intervenție pentru copiii în risc de abandon școlar; O.6. Identificarea și utilizarea resurselor motivaționale pentru profesori; O.7. Proiectarea activităților extra-curriculare și non-formale; Competenţe vizate: C.1.Utilizarea unui set de concepte specifice în analiza de nevoi a şcolilor din perspectiva leadership-ului și managementului educational; C.2.Analizarea rolului şi responsabilităţilor managerului școlar cu competențe antreprenoriale; C.3. Dezvoltarea strategiilor de planificare inovativă a intervenţiilor la nivelul şcolii prin utilizarea surselor de finanțare extrabugetară; C.4.Formarea și utilizarea competențelor transversale în realizarea unei școli inclusive; C.5.Utilizarea de strategii inovative de facilitare a diferitelor intervenţii educaţionale necesare la nivelul şcolii; C.6.Selectarea/utilizarea adecvată a metodelor și mijloacelor necesare motivării cadrelor didactice din unitatea școlară pentru creșterea calității procesului educațional; C7.Elaborarea de oferte extracurriculare și non-formale la nivelul şcolii, centrate pe elev și nevoile acestuia; Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: I. MODULUL I. Analiza de nevoi a școlii din perspectiva leadership-ului și managementului educațional – 16 ore II. MODULUL II. Antreprenoriat și management educațional – 10 ore III. MODULUL III. Surse de finanțare pentru o școală europeană – 29 ore IV. MODULUL IV. Competențele transversale și managementul școlar – 21h30` V. MODULUL V. Managementul programelor de excelență și/sau de detecție timpurie și intervenție pentru copii în risc de abandon școlar – 17 ore VI. MODULUL VI. Resurse motivaționale pentru profesori – 4h 30’ VII. MODULUL VII. Managementul activităților extra-curriculare și non-formale – 22 ore |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Studii superioare si de specialitate Atestat de formator. Operare PC: Word, Excel, PowerPoint |
· Coordonatorul programului |
*** |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
420 lei |
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR DIGITALE TRANSDISCIPLINARE PENTRU CADRELE DIDACTICE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR, acreditat cu O.M. nr 6053/23.11.2020 – 24.11.2024 |
· Public-țintă vizat |
Public-țintă: personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar, cu studii superioare |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Dezvoltarea tehnologiei a adus cu sine în societatea actuală, la nivel global, o integrare a acesteia pe toate planurile, formând în același timp un mediu propice creșterii eficienței unor procese. Acest fenomen a apărut inclusiv pe plan educațional, tehnologia jucând în aceste zile un rol indispensabil în procesul educațional, fie la nivel de optimizare a unor procese organizatorice, fie ca un instrument eficient integrat în procesul de predare, învățare sau evaluare. |
· Durata (număr total de ore de formare) |
60 |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Obiective O.1. Formarea unei gândiri structurate, de tip algoritmic, în cadrul folosirii instrumentelor tehnologice moderne; O.2. Implementarea și folosirea noilor tehnologii în cadrul activității de zi cu zi; O.3. Formarea unor competențe de aplicare a tehnologiei în mod transversal, în domenii variate; O.4. Formarea unei baze informaționale și a unei serii de abilități folositoare pentru utilizarea altor tipuri de instrumente hardware sau software decât cele prezentate în cadrul cursului; O.5. Stabilirea și simularea diverselor cazuri uzuale de folosire a competențelor dobândite în mediul economic, social și personal; O.6. Proiectarea activităților extra-curriculare și non-formale cu ajutorul instrumentelor tehnologice. Competenţe vizate: · Înțelegerea și folosirea noțiunilor de bază privind tehnologia informației și a comunicațiilor · Folosirea sistemului de operare Microsoft Windows și recunoașterea particularităților diverselor sisteme de operare · Proiectarea și construirea unei clase digitale · Folosirea rețelei de Internet și realizarea corespondenței electronice · Procesarea de text: corectarea, tehnoredactarea și formatarea textelor · Calcul tabelar · Folosirea sistemelor de gestiune a bazelor de date · Crearea suporturilor electronice pentru prezentare · Folosirea noțiunilor primare de securitate și etică informatică Planificarea pe module tematice – timp alocat: - Modulul 1 – Noțiuni teoretice ale tehnologiei informației și comunicațiilor (12h30’) - Modulul 2 – Sisteme de operare, aplicații și Internet (11h30’) - Modulul 3 – Clasa digitală și suita Microsoft Office (22h) - Modulul 4 – Proiectarea unei clase digitale (8h30’) - Modulul 5 – Integrarea soluțiilor software (3h30’) |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Studii superioare si de specialitate Atestat de formator. Operare PC: Word, Excel, PowerPoint |
· Coordonatorul programului |
*** |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
300 lei |
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
Dezvoltarea competentelor in vederea asigurarii unui mentorat de calitate in invatamantul preunversitar - 60 ore, 15 CTP. Acreditat cu OMEC nr. 4925/10.08.2020 – 11.08.2024 |
· Public-țintă vizat |
personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar Studii superioare |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Formarea iniţială a cadrelor didactice nu asigură o pregătire metodică şi socio-profesională necesară unei integrări eficiente în cariera didactică. Această situaţie generează dificultăţi în toate fazele de exercitare a profesiei didactice: proiectare/întocmire de documente, managementul clasei, predare, evaluare. Beneficiile interacţiunii cu profesorul mentor sunt: optimizarea activităţii profesorului prin supervizare, remedierea deficienţelor în procesul de predare – evaluare-comunicare, îmbunatăţirea relaţiilor la nivelul organizaţiei |
· Durata (număr total de ore de formare) |
60 |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Prin programul “ DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR ÎN VEDEREA ASIGURĂRII UNUI MENTORAT DE CALITATE, ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR”, se urmăreşte furnizarea de competenţe necesare cadrelor didactice care deţin sau vor deţine rol de mentori în vederea realizării predării şi evaluării cu un grad ridicat de profesionalism și pentru asigurarea standardelor de performanţă în învăţământul preuniversitar. Obiective · Consolidarea corpului de profesionişti activi în zona de mentorat la înalte standarde de calitate; · Dezvoltarea unor competenţe specifice, asociate statutului profesorului mentor; · Consolidarea de competenţe transversale utile pentru exercitarea cu flexibilitate a activităţilor de mentorat şcolar în contexte cu profil diferit; Competenţe vizate: · Dezvoltarea strategiilor de comunicare eficientă; · Proiectarea conținuturilor specific activităților de mentorat; · Exersarea capacităților de interrelaționare, de muncă în echipă și parteneriate educaționale, bazate pe învățare experiențială și transfer de bune practice; · Proiectarea evaluării activităților de mentorat. Planificarea pe module tematice – timp alocat: a) Comunicarea mentor-debutant – 16 h b) Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale – 13 h c) Profesorul mentor Rolul şi importanţa activităţii de mentorat – 19 h d) Utilizarea noilor tehnologii în mentorat – 10 h |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Studii superioare si de specialitate Atestat de formator. Operare PC: Word, Excel, PowerPoint |
· Coordonatorul programului |
*** |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
300 lei |