OFERTA 2015-2016

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare

Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.

Durata programului: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Familiarizarea şi utilizarea în munca de zi cu zi a unor modele de intervenţie care să asigure egalitatea de şanse şi tratament la nivel social, structural şi organizaţional;

2. Să identifice şi elimine barierele care intervin în asigurarea egalităţii de şanse şi tratament;

3. Să cunoască şi utilizeze câteva metode şi modele de promovare a beneficiilor egalităţii de şanse;

4. Să cunoască metodele de promovare eficientă a şanselor egale pentru toţi, în echipa de lucru şi la nivel organizaţional.

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Legislaţie specifică, documente internaţionale

2

1

1

-

2.Nediscriminarea

4

1

3

-

3.Dezvoltarea durabilă

6

2

3

1

4.Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară

6

2

3

1

5.Ghid de bune practici

4

1

3

-

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

7

13

4

 

c. Calendarul programului:

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formatori

1

8 - 14

1.Legislaţie specifică, documente internaţionale2. Nediscriminarea

curs

aplicatii

 

Prof. Şandru Valeria

 

 

prof. Georgescu Alina

2

8 - 16

3.Dezvoltarea durabilă

curs

aplicatii

evaluare

3

8 - 16

4.Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară

5.Ghid de bune practici

curs

aplicaţii

evaluare

4

10 - 14

Evaluare finală

evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice.

Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic

2. Resurse umane:

Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, formator judeţean

Prof. Georgescu Alina, coordonator CJAP, formator județean

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar

Justificarea ofertei: persoanele calificate a cărei intervenție se regăsește în sectorul serviciilor de crestere, îngrijire și educație timpurie a copilului și de susținere a părinților în consolidarea abilităților parentale.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

-     Identificarea elementele de bază ale psihologiei copilului, cu accent pe dezvoltarea timpurie

-     Utilizarea elementelor de psihologie a relaţiei mamă-copil în perioada dezvoltării timpurii a copilului

-     Proiectarea şi evaluarea activităţilor educative cu copiii de la 0 la 3 ani

-     Asigurarea sprijinirii educative şi consilierea primară a părinţilor, precum şi îndrumarea acestora către specialişti dacă este cazul sau dacă au nevoie

-     Realizarea şi dezvoltarea de programe educative pentru copiii mici împreună cu părinţii acestora

-     Colaborează cu familia şi comunitatea locală

-     Utilizarea noile tehnologii informaţionale şi de comunicare pentru dezvoltarea profesională şi instituţiei în care activează

b. Planificarea moduleler tematice

MODUL TEMATIC

Total ore

Teorie

Aplicaţii

1.      Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor

4h

2h

2h

2.      Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul

6h

2h

4h

3.      Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor

3h

1h

2h

4.      Realizarea asistenței educative a părinților

3h

1h

2h

5.      Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului

3h

1h

2h

6.      Monitorizarea dezvoltării copilului

3h

1h

2h

Evaluare finală

2 h

-

-

Total

24 h

8h

14h

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formatori

I

(8 ore)

8.00-10.00

1. Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor

2. Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul

Curs

 

 

Bică Andra

 

 

 

 

 

Din Andreea

10.00-12.00

Aplicații

12.00-14.00

Curs

14.00-16.00

Aplicații

II

( 8 ore)

8.00-10.00

 

2.Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul

3. Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor

4. Realizarea asistenței educative a părinților

Curs

10.00-11.00

Aplicații

12.00-13.00

Curs

13.00-14.00

Aplicații

III

( 6 ore)

8.00-09.00

 

5. Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului

6. Monitorizarea dezvoltării copilului

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

12.00-14.00

IV

 (2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

Modalităţide evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa și implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale:

Planificarea saptămânală, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi

Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului

2. Resurse umane

- Prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator judeţean

- prof. Din Maria Andreea, inspector specialitate, formator judeţean

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.

Durata programului: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Consolidarea cunoştinţelor privind Drepturile Omului şi Educaţia pentru Drepturile Omului;

2. Stimularea abilităţilor de facilitare;

3. Identificarea paşilor necesari pentru dezvoltarea unui program de Drepturile Omului;

4. Exersarea abilităţilor de planificare a programelor de Drepturile Omului;

5. Creşterea competenţelor în evaluarea programelor de Drepturile Omului;

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului

2

1

1

-

2.Drepturile copilului

4

1

3

-

3.Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului

6

2

3

1

4.Programe pentru dezvoltarea  EDO

6

2

3

1

5.Promovarea drepturilor omului

4

1

3

-

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

7

13

4

 

c. Calendarul programului:

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formatori

1

8,00-14,00

1.Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului

2.Drepturile copilului

curs

aplicatii

 

Prof. Bică Andra

prof. Șandru Valeria

 

 

2

8,00-16,00

3.Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului

curs

aplicatii

evaluare

3

8,00-16,00

4.Programe pentru dezvoltarea  EDO

5.Promovarea drepturilor omului

curs

aplicaţii

evaluare

4

10.00-14,00

Evaluare finală

evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice.

Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic

2. Resurse umane:

Formatori implicaţi

prof. Bică Andra, Inspector școlar general, formator judeţean

prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, formator județean

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: cadre didactice care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale special, integraţi în şcolile de masă

Justificarea ofertei: Scopul cursului este să contribuie la schimbarea atitudinii faţă de copiii cu dizabilităţi, în sensul ca aceştia să fie percepuţi ca având drepturi efectiv egale şi să li se asigure egalizarea şanselor, pentru participare şi includere în şcoala incluzivă. Urmărim cresterea gradului de incluziune scolara a copiilor/elevilor cu CES, concomitent cu cresterea calitatii acesteia. Politicile incluzive conduc la calitate în educaţie şi valorizează toţi elevii, cadrele didactice şi părinţii. S-a constatat un interes deosebit al cadrelor didactice pentru integrarea copiilor cu dizabilităţi.

Durata: 24 ore   

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

·      Aplicarea strategiilor de comunicare didactică, pedagogică  şi educaţională în învăţământul special şi special integrat

·      Aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale în învăţământul special, în consilierea părinţilor şi cadrelor didactice,  orientarea / integrarea  socio-psiho-pedagogică a elevilor

·      Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine şi echilibrul comportamental în toate situaţiile educaţionale

Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Educaţia incluzivă -Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme

3

1

2

-

2. Integrare/ Incluziune

2

1

1

-

3. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului

5

1

3

1

4. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului. Sprijin individualizat

4

1

3

-

5. Metode active de predare

4

1

2

1

6. Ataşamentul şi tehnica Montessori

2

1

1

-

7. Ghidul pentru creşterea sănătoasă a copilului.  Copilul cu parinti plecati la munca in straintate

2

1

1

-

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

7

13

4

Calendarul programului

Ziua

Tema

Tip de activitate

I (6 h)

1. Educaţia incluzivă -Introducere, Prezentari, Aşteptări, Norme ( 3 h)  Aplicaţii- formator Lazăr M

Curs

Aplicaţii

2. Integrare/ Incluziune (2h)- formator Lazăr M

Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului ( 1 h)- formator Nitoi O

Evaluare

Curs

II (8 h)

3. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului (4h)- formator Nitoi Octaviana

Aplicaţii

Evaluare

4. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului. Sprijin individualizat (4h)formator Lazăr M.

Curs

Aplicații

III (8 h)

5. Metode active de predare (4h) - formator: Buican Rodica

Curs

Aplicaţii

6. Ataşamentul şi tehnica Montessori (2h) M. Lazăr

7. Ghidul pentru creşterea sănătoasă a copilului.  Copilul cu parinti plecati la munca in straintate (2h) –formator: Niţoi Octaviana

Curs

Aplicaţii

IV (2h)

Evaluare finală:  - formatorii Nitoi O, Lazar M, Buican R

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

-      frecvenţă

-      activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video);

proiecte, referate, portofolii (plan de intervenţie personalizat, planificarea unei lecţii)

   

2. Resurse umane

Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)

·      Lazăr Mariana, formator judeţean

·      Niţoi Octaviana, formator judeţean

Scopul programului

ABILITAREA CORPULUI DE METODIȘTI DIN ÎNVĂȚĂMÂN-TUL PREUNIVERSITAR este creşterea calităţii inspecției şcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar în vederea eficientizării serviciilor de educaţie şi formare a elevilor şi furnizează competenţele necesare cadrelor didactice care deţin sau vor deţine rol de metodişti în vederea realizării unor inspecţii curente şi speciale cu un grad ridicat de profesionalism și pentru asigurarea standardelor de performanţă în învăţământul preuniversitar.

Acreditare - 40 de ore, 10 credite, acreditat cu OMEN nr. 3905 / 18.07.2014 

Tematica cursului: (4 module)

a)      Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ

b)      Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale

c)      Profesorul metodist și inspecția școlară

d)     Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional

Evaluarea se face prin prezentarea unui portofoliu tematic.

Taxa: 300 de lei 

Formatori:

Prof. Andra Bica, inspector școlar general, formator județean

Prof. Ionița Elena Isabella, inspector de specialitate, formator județean

Prof. Împăratu Elena Lăcrămioara, inspector școlar general adjunct, formator județean

Prof. Săraru Elena Calonfira, inspector de specialitate, formator județean