OFERTA 2017-2018

1.Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare

Justificarea ofertei:  Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

- abilitatea de a folosi tehnici de management specifice

- elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.

- cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.

- adoptarea de conduite eficiente pentru organizaţia şcolară.

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Dezvoltare instituțională

2 h

1 h

1 h

-

2. Structuri organizatorice specifice

3 h

1 h

2 h

-

3. Metode si tehnici de management

4 h

1 h

2 h

1 h

4. Managementul prin obiective

4 h

2 h

2 h

-

5. Managementul prin buget şi proiecte

4 h

2 h

2 h

-

6. Managementul organizației școlare

5 h

2 h

2 h

1 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

9 h

11 h

4 h

 

 

c. Calendarul programului: 

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I (6 h)

8 – 9

1. Dezvoltare instituțională

 

2. Structuri organizatorice specifice

Curs

 

 

 

 

Prof. Bică Andra

 

 

 

Prof. Şandru Valeria

 

 Prof. Luca Adrian

 

 

9 - 11

Aplicații

11 – 12

Curs

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

II(8 h)

8 – 10

3. Metode si tehnici de management

 

4. Managementul prin obiective

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

IV(8 h)

8 – 10

5.  Managementul prin buget şi proiecte

 

6. Managementul organizației școlare

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

 

 

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video;

proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice.

proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului

 

2. Resurse umane:

Prof. Bică Andra, inspector școlar general,

Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD

Prof. Luca Adrian, director CCD

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director

Justificarea ofertei: programul propune șase module tematice utile cadrelor didactice care îndeplinesc atribuțiile de management în unitățile de învățământ să proiecteze, să organizeze , să conducă și să evaluaeze procesele care determină creșterea calității educației oferite de un furnizor.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

  • Aprofundarea cadrului legislativ al profesiei;
  • Analiza specificităţii şi particularităţilor activităţii de asistenţă psihopedagogică la nivele de învăţământ diferite;
  • Proiectarea  mecanismelor de evaluare si asigurare a calitatii
  • Aplicarea principiilor, metodelor, instrumentelor de autoevaluare institutionala 

 

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Obiectivele evaluării ARACIP

4

1

3

 

Scopul evaluării ARACIP

4

1

3

 

Instrumente specifice evaluării ARACIP

4

1

2

1

Legislație ARACIP

3

1

2

 

Management și comunicare

4

1

3

 

Leadership și calitate

3

1

2

 

Evaluare finală

2

 

 

2

Total

24

6

15

3

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul de activitate

I

8.00-10.00

Obiectivele evaluării ARACIP

Scopul evaluării ARACIP

Instrumente specifice evaluării ARACIP

Legislație ARACIP

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a II-a

8.00 – 10.00

Management și comunicare

 

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a III-a

8.00 – 10.00

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a IV-a

8.00 – 10.00

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a V-a

8.00 – 10.00

Leadership și calitate ; legislatie in vigoare

Mecanisme de asigurare a calitatii (PDI/PAS) , Strategie de evaluare si asigurare a calitatii

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a VI-a

8.00 – 10.00

Autoevaluare institutionala ;proceduri.

Instrumente de autoevaluare ; RAEI

Proceduri interne de asigurare si evaluare a calitatii .

Standarde de evaluare periodica

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a VII-a

8.00 – 16.00

Evaluare finală: Elaborarea Proiectului de dezvoltare instituțională pentru propria școală

Evaluare

 

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă şi implicare

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii

Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal

 

2. Resurse umane

Prof. Adina Dobrete, ISJ Vâlcea

Prof. Mihai Fârtat, Școala Gimnazială Nr,4 Rm. Vâlcea

Prof. Doru Dumbrăvescu, ISJ Vâlcea

Acest program de formare (89 ore, 22 credite) va crea un cadru în interiorul căruia cadrele didactice să aibă posibilitatea de a-și perfecționa competențele profesionale, dar și cele transversale, iar acest program vine în întâmpinarea nevoilor de formare ale județului nostru.

Grupul ţintă: personal de predare din învățământul preuniversitar

Pornind de la OMECTS nr 5564 / 07.10.2011 şi de la Standardele pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control –Director ( director adjunct ) unitate de învăţământ acest program de formare îşi propune să formeze cursanţilor următoarele competenţe generale: competențe de comunicare și relaționare, competențe psiho-sociale, competențe de utilizare a tehnologiilor informaționale, competențe de de conducere și coordonare, competențe de evaluare, competențe de gestionare și administrare a resurselor, competențe care vizează dezvoltarea instituțională, competențe care vizează self-managementul.

Programul de formare este structurat pe două module astfel:

Modulul I – Elemente ale managementului strategic

I.1.  Managementul strategic

I.2. Managementul de proiect

I.3. Managementul asigurării calităţii

Modulul II – Premisele  dezvoltării  oraganizaţiei şcolare

II.1. Managementul clasei / grupei de elevi

II.2.  Managementul comunicării

II.3.  Managementul activităţilor extracurriculare

Formatori acreditați MEN:

- Prof. Banu Denise

- Prof. Bică Andra

- Prof. Luca Adrian

- Prof. Ochescu Maria

- Prof. Samoilă Daniela Mihaela

- Prof. Șandru Valeria

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: Cadre  didactice care se pregătesc pentru susținerea de examene de definitiva, titularizare, grade didactice și altele

Justificarea ofertei: Tot mai mult sistemul de învățământ se adaptează nevoilor reale ale elevilor și societății, astfel încât este tot mai necesară o abordare flexibilă și creativă a relațiilor dintre cadrele didactice –elevi-părinți. Legislația în domeniu este și ea abundentă și se schimbă destul de rapid. Pregătirea teoretică cadrelor didactice pentru concursuri și examene trebuie însoțită și de o activitate practică bazată pe acumularea de experiență consistentă și utilă și după susținerea wexamenelor. Comunicarea didactică de exemplu, are numeroase structuri teoretice, existând o abundentă literatură în domeniu, însă este nevoie și de exersarea practică, de identificarea unui stil personal de comunicare și de operare cu mecanisme adaptative la variate situații întâlnite la nivelul clasei de elevi.

SCOPUL cursului este de a pune în relație cunoștințele teoretice cu activitatea cadrului didactic în relația  concretă cu elevii.

OBIECTIVELE PRINCIPALE:

  • dezvoltarea de competențe practice de management al clasei,
  • pregătirea cadrelor didactice pentru susținerea concursurilor și examenelor specifice învățământului preuniversitar

 

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  • promovarea politicilor educaţionale fundamentate pe legislaţia specifică.

-     aplicarea strategiilor necesare optimizării şi modernizării managementului clasei de elevi prin promovarea metodelor şi tehnicilor moderne de instruire

-     comunicarea şi relaţionarea profesională cu elevii și familiile acestora

b. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Competențele cadrului didactic ca manager al clasei de elevi

11

3

7

1

2. Strategii, metode, tehnici, procedee de lucru cu parintii si elevii

11

3

7

1

Evaluare finala

2

 

 

2

Total

24

6

14

4

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

Formatori

I

15-19

1.Legislație și teorii cu privire la managementul clasei de elevi

Teorie + aplicații

1h+ 3h

Prof. Mosor Ana-Maria

 

Prof. Predișor Daniela

II

15-19

2. Competențele cadrului didactic ca manager al clasei de elevi

Teorie + aplicații

2 h+ 2h

III

15-19

3. Identificarea și analiza  stilului managerial

4. strategii specifice managementului clasei de elevi

aplicații + evaluare

2 h+ 1 h

Teorie 1 h

IV

15-19

5. Comunicarea didactica

Teorie + aplicații

1 h+ 3 h

V

16-19

6. relația intre scopul managementului clasei și metiodele selectate

1h+ 2h

VI

16-19

7.Proiectarea activității de management al clasei

aplicații + evaluare

2 h+ 1 h

VII

15-17

Evaluare finala

Evaluare- 2 h

 

d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)

Evaluarea intermediară Modulul I- susținerea unui exercițiu de prezentare a unei competențe utile in managementul clasei de elevi.

Evaluare intermediară modulul II- prezentarea comparativă a două strategii de management al clasei de elevi

Evaluare finală:

Tema portofoliu:

Descrierea unei strategii de intervenție pentru clasa de elevi aflați în risc de abandon școlar în comparație cu strategia de intervenție pentru clasa de elevi în care sunt integrați copii cu CES

2. Resurse umane

- Prof. Predisor Daniela, CJRAE

- Prof. Mosor Ana - Maria, CJRAE

I. PROGRAME  ACREDITATE MEN

DENUMIREA CURSULUI

Grup țintă

Formatori

Monitorizare

I.1. Management educațional strategic

Cadre didactice

prof. Bică Andra

prof. Luca Adrian

prof. Șandru Valeria

prof.Samoilă Daniela Mihaela

Prof. psiholog Banu Denise

Prof. Ochescu Maria

Prof. metodist Pleșea Adina Cristina

I.2. Informatica si TIC pentru gimnaziu – clasa a V-a

cadre didactice care predau Informatica si TIC in invatamantul preuniversitar

formatorii acreditati prin OMEN 4586/09.08.2017

Prof. metodist Valeria Șandru

I.3. Învățarea științelor – abordări metodologice moderne

personal didactic cu specializarea fizică, chimie, biologie

prof. Ionescu Gabriela

prof. Marin Badea - Laurențiu

 

Prof. metodist Diaconescu Cristina

 

II. PROGRAME ÎN CURS DE ACREDITARE

DENUMIREA CURSULUI

Grup

țintă

Formatori

Monitorizare

II.1. Comunicare în limba engleză

Cadre didactice și personal didactic auxiliar

Prof. Stăncuț Ioana

Prof. Militaru Maria Magdalena

Prof. Împăratu Lăcrămioara

Prof. Ilina Ozana Mirela

Prof. metodist Ciobanu Dumitru

 

II.2. Strategii didactice de promovare a mediului educațional

cadre didactice din învățământul preuniversitar

Profesori metodisti CCD

Prof. Ciobanu Dumitru

 

 

III. PROGRAME  AVIZATE

DENUMIREA CURSULUI

Grup țintă

Formatori

Monitorizare

III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ

III.1.1 Aria curriculară ”Limbă și comunicare”

profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare”

 

- inspector şcolar de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea

 

prof. metodist Șandru Valeria

III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ

III.1.2. Aria curiiculară ”Matematică și științele naturii”

profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Matematică și științele

- inspector şcolar de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea

 

prof. metodist Șandru Valeria

III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ

III.1.3. Aria curriculară ”Om și societate”

profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Om și societate”

- inspector şcolar de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea

 

prof. metodist Șandru Valeria

III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ

III.1.4. Aria curriculară ”Arte”

profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Arte”

 

- inspector şcolar de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea

 

prof. metodist Șandru Valeria

III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ

III.1.5. Aria curriculară ”Educație fizică și sport”

profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Educație fizică și sport”

 

- inspector şcolar de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea

 

prof. metodist Șandru Valeria

III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ

III.1.6. Aria curiiculară ”Tehnologii”

profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Tehnologii”

- inspector şcolar de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea

 

prof. metodist Șandru Valeria

III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ

III.1.7. Învățământ primar și preprimar

profesori debutanți din învățământul primar și preprimar

- inspector şcolar de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea

 

prof. metodist Șandru Valeria

III.2. Program de formare pentru pregătirea cadrelor didactice încadrate cu statut de suplinitor în vederea participării la concursul național de ocupare a posturilor vacante din învățământul preuniversitar

profesori încadrați în anul școlar 2017 /2018 cu statut de suplinitor

- inspectori şcolari de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea

- prof. Șandru Valeria, CCD Vâlcea

 

prof. metodist Șandru Valeria

III.3. Dezvoltarea competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare / ocupare a posturilor vacante

cadre didactice din învățământul preuniversitar

 

- inspectori şcolari de specialitate

- profesori metodiști CCD

 

prof. metodist Șandru Valeria

III.4. Program de formare a evaluatorilor pentru probele practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clasă

cadre didactice din învățământul preuniversitar

- inspectori şcolari de specialitate

- profesori metodiști CCD

 

prof. metodist Șandru Valeria

III.5. Program de formare a metodiștilor ISJ

cadre didactice din învățământul preuniversitar metodiști ISJ

 

- inspectori şcolari de specialitate

- profesori metodiști CCD

 

prof. metodist Șandru Valeria

III.6. Programe de formare tematice

III. 6.1. Abilitarea cadrelor didactice pentru predarea în programul ”A doua şansă”

cadre didactice din învățământul preuniversitar, personal auxiliar

Prof. Păuşescu Ioana Consuela

Prof. Becheru Ramona Florentina

prof. metodist Diaconescu Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.2. Abilităţi de prevenire a absenteismului şi creştere a participării şcolare

cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal;

Prof. psih. drd. Calotă Elena Daniela

Prof. Popa Emil

 

prof. metodist Diaconescu Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6. 3. Abordarea  integratoare  a  egalității  de  șanse

cadre didactice și didactice auxiliare

Prof. Şandru Valeria,

Prof. Georgescu Alina

Prof. Faităr Cristian - Cosmin

prof. metodist Diaconescu Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6. 4.Comunicarea  eficientă  în  mediul educațional

cadre didactice din învăţământul preuniversitar

prof.Preoteasa Ana Maria

prof. Gherghinoiu Elena Mihaela

 

prof. metodist Pleșea Cristina Adina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.5. Comunicarea – factor esențial în reușita școlară

cadrele didactice din învăţământul preşcolar şi primar

Prof. Onogea Ioan

Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela

prof. metodist Pleșea Cristina Adina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.6. Consiliere şi orientare

cadre didactice debutante din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care doresc să devină diriginţi

Prof. Şandru Valeria

Prof. Banu Denise

prof. metodist Pleșea Cristina Adina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.7. Consiliere pentru educație timpurie

cadre didactice din învățământul preuniversitar

Prof. Bică Andra

prof. Din Maria Andreea

prof. metodist Pleșea Cristina Adina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.8. Curriculum la decizia şcolii

cadre didactice din învăţământul preuniversitar

prof. Bică Andra

prof. Ulmeanu Laurențiu

prof. Samoilă Daniela Mihaela

prof. metodist Pleșea Cristina Adina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.9. Logopedia în școli și gradinițe

cadre didactice din judeţul Vâlcea care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale, integraţi în şcolile de masă

Logoped Lazăr Mariana

Logoped Ohîi  Maria

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.10. Dirigintele – promotor al dezvoltării în carieră

Profesori diriginți/ învățători/ educatoare – toate nivelele de învăţământ

prof. Nicula Florentina Cristina

prof. Șandru Valeria

Prof. metodist Pleșea Adina Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.11. Dezvoltarea abilităţilor emoţionale la şcolarul mic

Cadrele didactice, consilieri şcolari

Prof. Nichita Ligia

Prof. Lupu Daniela

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.12. Dezvoltare profesională și evoluția în carieră

cadre didactice în curs de perfecționare prin obținerea gradelor didactice

Prof. Apostol Doinița

Prof. Șandru Valeria

Prof. Stroescu Laura

Prof. metodist Diaconescu Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.13. Dezbatere, oratorie și retorică

cadre didactice care  vor sa predea opţionalul  ”Dezbatere, oratorie şi retorica” sau să înfiinţeze un club de bate

Prof.Cioinică Maria

Prof.Cioinică Constantin

Prof. metodist Pleșea Adina Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.14.  Dezvoltarea profesională şi evoluţia în cariera didactică a profesorilor din aria curriculară om şi societate

profesori debutanţi(care deţin gradul didactic definitiv, respectiv gradul didactic II) ce predau urmatoarele discipine: istorie, geografie, religie, stiinte socio-umane

prof. Luca Adrian

prof. Ulmeanu Dan Laurențiu

Prof. metodist Pleșea Adina Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.15. Didactica învăţământului preșcolar

cadre didactice din învăţământul preşcolar

Prof. Ancuţa Giorgiana

Prof. Bondoc Luminiţa

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.16. Didactica pentru învăţământul primar

învăţători debutanți, suplinitori sau titulari

Prof. Şandru Valeria

Prof. Onogea Ioan

Prof. Predișor Corina

Prof. metodist Diaconescu Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.17.  Egalitatea de gen și stilul de viață sănătos

cadre didactice și personal didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar

Prof. Șandru Valeria

  Prof. Petrescu Angela

Prof. Ciobanu Dumitru

 

III.6. Programe de formare tematice

III.6.18. Elemente de didactică modern a geografiei pentru debutul în cariera didactică

profesori care predau disciplina  GEOGRAFIE din învăţământul preuniversitar (învǎṭǎmânt primar, gimnazial, liceal)

Prof. dr. Pârvulescu Emil

Prof. Pârvulescu Mihaela

Prof. Onogea Ioan

 

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.19. Didactica specialităţii din învățământul preuniversitar tehnologic

profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul preuniversitar tehnologic

Prof. Manea Luminița

Prof. Ciobanu Dumitru

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.20. Intervenții educaționale de suport pentru elevii/ copiii cu CES ( dificultăți de învățare, ADHD și autism) integrați în școlile de masă

cadre didactice care lucrează cu elevi cu cerinţe educative speciale (CES) în școlile speciale precum si  în  şcolile de masă

Prof. Nițoi Octaviana

Prof. Vlădescu Anca Maria

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.21. Intervenții educaționale în orientarea școlară și profesională a elevilor

cadre didactice și didactice auxiliare

Prof. Şandru Valeria

Prof. Georgescu Maria

Prof. Mărgărita Elena Antoanela

Prof. Ciobanu Dumitru

 

III.6. Programe de formare tematice

III.6.22. Instrumente online folosite în activitatea didactică

Personalul didactic din învăţământul preuniversitar vâlcean

Prof. Ciochină Luisa

Prof. Farcaşanu Antoanela

Prof. Şandru Valeria

Prof. Ciobanu Dumitru

 

III.6. Programe de formare tematice

III.6.23. NOILE MEDIA ÎN DEZVOLTAREA COMPORTAMENTULUI TINERILOR

profesori din învăţămantul preuniversitar

Prof. Diaconescu Cristina

Prof. Vlăsceanu Lorena Erika

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.24. ȘCOALA INCLUZIVĂ - ȘCOALĂ PENTRU TOȚI

cadre didactice și personal didactic auxiliar

prof. Şandru Valeria

prof.drd. Dicu Sevastia Lizuca

Prof. metodist Pleșea Adina Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.25. Educaţie financiară și antreprenorială

cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar

Prof. Şandru Valeria

Prof. Samoilă Daniela Mihaela

Prof. Din Maria Andreea

Prof. Ciobanu Dumitru

 

III.6. Programe de formare tematice

III.6.26. Educaţie pentru drepturile omului

cadre didactice din învăţământul preuniversitar

prof. Bică Andra

prof. Șandru Valeria

Prof. Samoilă Daniela Mihaela

Prof. Ciobanu Dumitru

 

III.6. Programe de formare tematice

III.6.27. Educație multiculturală în școală

cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal

Prof. Bică Andra

Prof. Samoilă Daniela Mihaela

prof. Tănase Ovidiu

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.28. Integrarea profesională de succes a cadrelor didactice prin activitatea de mentorat

Cadre didactice din învăţământul preuniversitar

prof. Ochia Florin

Prof. Ochia Mădălina

Prof. Mărgărita Antoanela

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.29. Strategii creative pentru managementul clasei

Cadre  didactice care se pregătesc pentru susținerea de examene de definitiva, titularizare, grade didactice și altele

Prof. Predisor Daniela

Prof. Mosor Ana - Maria

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.30. Leadership managerial eficient, premiză a  asigurării  calității serviciilor educaționale din şcoala ta

Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director

Prof. Adina Dobrete

Prof. Mihai Fârtat

Prof. Doru Dumbrăvescu

Prof. metodist Pleșea Adina Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.31. Management administrativ și dezvoltare instituțională

cadre didactice și didactice auxiliare

Prof. Bică Andra

Prof. Şandru Valeria

Prof. Luca Adrian

Prof. Ciobanu Dumitru

 

III.6. Programe de formare tematice

III.6.32. Evoluția în cariera didactică

Personal didactic şi didactic auxiliar

Prof. Grama Aurelia

Prof. Papuzu Cornelia

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.33. Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar

administratori financiari

ec. Oprescu Georgeta

ec. Fulgescu Luminița

Prof. metodist Pleșea Adina Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.34. Manager de proiect

cadre didactice și didactice auxiliare

Prof. Bică Andra

Prof. Croitoru Elena Roxana

Prof. Şandru Valeria

Prof. Ciobanu Dumitru

 

III.6. Programe de formare tematice

III.6.35. Management prin obiective - competenţe necesare coordonatorilor de proiecte şi programe educative

cadre didactice -coordonatori de proiecte şi programe

Prof. Trăistaru Gabriela

Prof. Împăratu Lăcrămioara

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.36. Managementul resurselor umane în învăţământul preuniversitar

cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar

Prof. Jipescu Ana

Prof. Dumbrăvescu Dumitru

Prof. Statie Silviu

Prof. metodist Pleșea Adina Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.37 Integrarea TIC în activitatea didactică

Personalul didactic din învăţământul preuniversitar

prof. Ochia Mădălina

Prof. Ochia Florin

Prof. Mărgărita Antoanela

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.38. Practici inovative în predarea limbii române

Cadrele didactice din învăţământul preuniversitar gimnazial şi liceal

prof. Preda Elena Gabriela

prof. Stanca Mariana Lelia

prof. dr. Cocău – Jitianu Carmen

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.39. Mijloace moderne şi creativitate în educaţia  religioasă

profesori de religie

Prof. Popescu Romeo

Prof. Ionescu Daniela

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.40. Modernizarea practicilor pedagogice în predarea-învăţarea limbii franceze ca limbă străină 

Profesori de franceza; viitori candidati la examenul de titularizare

 

Prof. Dumitrescu Valeria

Prof. Împăratu Lăcrămioara

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.41. Optimizarea procesului de scriere a proiectelor de mobilitate si parteneriat strategic

responsabili comisii proiecte europene și profesori membri în comisia de proiecte europene din unitățile de învățământ,responsabili ONG-uri sau asociatii participante la proiecte euroene

prof. Matei Marilena

prof.Croitoru Roxana Elena

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.42. Perfecționarea profesorilor metodiști din  învățământul tehnic și elemente de Tehnologia informării și comunicării

profesori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din IPT având gradul didactic I

 

prof. Manea Luminița

prof. Ciobanu Dumitru

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.43. Prevenirea consumului de droguri

cadre didactice și didactice auxiliare cu studii superioare

Prof. Georgescu Maria

Prof. Şandru Valeria

Prof. Hoidrag Mihaela

Prof. Ciobanu Dumitru

 

III.6. Programe de formare tematice

III.6.44. Rolul facilitatorului în prevenirea abandonului școlar

Personal didactic şi didactic auxiliar

Prof. Grama Aurelia

Prof. Papuzu Cornelia

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.45. Responsabil formare continuă şi perfecţionare în unităţile şcolare

responsabili formare continuă şi perfecţionare din unităţile şcolare (personal didactic şi didactic auxiliar)

prof. Luca Adrian

prof. Şandru Valeria

prof. Ciobanu Dumitru

prof. metodist Diaconescu Cristina

III.6. Programe de formare tematice

III.6.46. Strategii didactice moderne de predare - învățare

cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

Prof. metodist Samoilă Daniela Mihaela

Prof. metodist Șandru Valeria

Prof. Purice Corina

Prof. Ciobanu Dumitru

 

III.6. Programe de formare tematice

III.6.47. Şcoala – partener al părinţilor în educarea copiilor

cadre didactice din învăţământul preşcolar şi primar

Prof. Ancuţa Giorgiana

Prof. Comăneci Titina

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.48. Școala altfel – program pentru dezvoltarea abilităților de viață la elevi

responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar

prof. Șandru Valeria

prof. Samoilă Daniela

prof. Din Maria Andreea

Prof. Ciobanu Dumitru

 

III.6. Programe de formare tematice

III.6.49. Tehnologii de informare și comunicare în managenetul educațional

personal de conducere, îndrumare şi control

Prof. Din Maria Andreea

Prof. Burlan Adrian Eugen

Prof. metodist Valeria Șandru

III.6. Programe de formare tematice

III.6.50 Kit de instrumente practice in disciplinarea pozitiva a clasei de elevi

cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Prof. Predisor Daniela, CJRAE

Prof. Mosor Ana - Maria, CJRAE

Prof. metodist Valeria Șandru

 

 

 

IV. PROGRAME SPECIALE AVIZATE MEN

DENUMIREA CURSULUI

Grup țintă

Formatori

Monitorizare

IV.1. Abilitarea curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare

cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare din județul Vâlcea

Prof. Ionescu Lavinia

Prof. Pîrvulescu Mihaela Marcela

Prof. metodist Valeria Șandru

IV.2.  Formare utilizatori de aplicație CONCRET - Banca națională de date a formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar

responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar)

prof. Șandru Valeria

prof. Ciobanu Dumitru

informatician Nedica Monica

informatician Dăscălete-Burtea Alexandru Constantin

Prof. metodist Pleșea Adina Cristina

IV.3. Management și consiliere pentru cariera didactică

responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar)

prof. metodist Șandru Valeria

insp. Apostol Doinița

Prof. Ciobanu Dumitru

 

IV.4. Strategia anticorupție în educație

personal didactic din învăţământul preuniversitar

formatori autorizaţi MENCS

prof. Șandru Valeria

prof. Samoilă Daniela

Prof. Ciobanu Dumitru

 

 

V. PROGRAME ALE ALTOR FURNIZORI

DENUMIREA CURSULUI

Taxa

Grup

țintă

Responsabil

V.1. Abilitarea corpului de profesori metodisti pentru invatamantul preuniversitar

- 40 ore (10 credite)

270 lei

Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar care doresc să-şi dezvolte profilul de metodist al IŞJ

Prof. Șandru Valeria

V.2. Dezvoltarea competentelor in vederea asigurarii unui mentorat de calitate

- 60 ore(15 credite)

300 lei

Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar

V.3. Formator -  cod COR 242401

- 30 ore

300 lei

Cadre didactice din preuniveritar care au studii superioare si care doresc sa isi certifice o cariera in domeniul formarii profesionale

V.4. Educație non formală pentru o școală Altfel

- 60 ore(15 credite)

300 lei

Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar

V.5. Leadership si management in organizatiile scolare

- 120 ore (30 credite)

420 lei

Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar, studii superioare

 

V. SIMPOZIOANE ȘI ACTIVITĂŢI ŞTIINŢIFICE ŞI CULTURALE

DENUMIREA CURSULUI

Grup

țintă

Responsabil

V.1. Simpozionul Național, “Educație și cultură financiară”, ediția a V-a

personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) 

prof. metodist Șandru Valeria

V.2. Simpozionul Național ”Promovarea activităților de practică pedagogică – factor determinant al învățământului european”, ediția a VIII-a

personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) 

V.3. Work-shop tematic ”Impactul programelor de formare continuă și perfecționare în învățământul preuniversitar”

personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) 

V.4. Work-shop tematic ”Management și consiliere pentru cariera didactică”

personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar)