1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- abilitatea de a folosi tehnici de management specifice
- elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.
- cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
- adoptarea de conduite eficiente pentru organizaţia şcolară.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Dezvoltare instituțională |
2 h |
1 h |
1 h |
- |
2. Structuri organizatorice specifice |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
3. Metode si tehnici de management |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
4. Managementul prin obiective |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
5. Managementul prin buget şi proiecte |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
6. Managementul organizației școlare |
5 h |
2 h |
2 h |
1 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
9 h |
11 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (6 h) |
8 – 9 |
1. Dezvoltare instituțională
2. Structuri organizatorice specifice |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof. Şandru Valeria
Prof. Luca Adrian
|
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Metode si tehnici de management
4. Managementul prin obiective |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
IV(8 h) |
8 – 10 |
5. Managementul prin buget şi proiecte
6. Managementul organizației școlare |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
2. Resurse umane:
Prof. Bică Andra, inspector școlar general,
Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD
Prof. Luca Adrian, director CCD
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director
Justificarea ofertei: programul propune șase module tematice utile cadrelor didactice care îndeplinesc atribuțiile de management în unitățile de învățământ să proiecteze, să organizeze , să conducă și să evaluaeze procesele care determină creșterea calității educației oferite de un furnizor.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Obiectivele evaluării ARACIP |
4 |
1 |
3 |
|
Scopul evaluării ARACIP |
4 |
1 |
3 |
|
Instrumente specifice evaluării ARACIP |
4 |
1 |
2 |
1 |
Legislație ARACIP |
3 |
1 |
2 |
|
Management și comunicare |
4 |
1 |
3 |
|
Leadership și calitate |
3 |
1 |
2 |
|
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 |
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul de activitate |
I |
8.00-10.00 |
Obiectivele evaluării ARACIP Scopul evaluării ARACIP Instrumente specifice evaluării ARACIP Legislație ARACIP |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a II-a |
8.00 – 10.00 |
Management și comunicare
|
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a III-a |
8.00 – 10.00 |
Teorie |
|
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a IV-a |
8.00 – 10.00 |
Teorie |
|
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a V-a |
8.00 – 10.00 |
Leadership și calitate ; legislatie in vigoare Mecanisme de asigurare a calitatii (PDI/PAS) , Strategie de evaluare si asigurare a calitatii |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a VI-a |
8.00 – 10.00 |
Autoevaluare institutionala ;proceduri. Instrumente de autoevaluare ; RAEI Proceduri interne de asigurare si evaluare a calitatii . Standarde de evaluare periodica |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a VII-a |
8.00 – 16.00 |
Evaluare finală: Elaborarea Proiectului de dezvoltare instituțională pentru propria școală |
Evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
Prof. Adina Dobrete, ISJ Vâlcea
Prof. Mihai Fârtat, Școala Gimnazială Nr,4 Rm. Vâlcea
Prof. Doru Dumbrăvescu, ISJ Vâlcea
Acest program de formare (89 ore, 22 credite) va crea un cadru în interiorul căruia cadrele didactice să aibă posibilitatea de a-și perfecționa competențele profesionale, dar și cele transversale, iar acest program vine în întâmpinarea nevoilor de formare ale județului nostru.
Grupul ţintă: personal de predare din învățământul preuniversitar
Pornind de la OMECTS nr 5564 / 07.10.2011 şi de la Standardele pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control –Director ( director adjunct ) unitate de învăţământ acest program de formare îşi propune să formeze cursanţilor următoarele competenţe generale: competențe de comunicare și relaționare, competențe psiho-sociale, competențe de utilizare a tehnologiilor informaționale, competențe de de conducere și coordonare, competențe de evaluare, competențe de gestionare și administrare a resurselor, competențe care vizează dezvoltarea instituțională, competențe care vizează self-managementul.
Programul de formare este structurat pe două module astfel:
Modulul I – Elemente ale managementului strategic
I.1. Managementul strategic
I.2. Managementul de proiect
I.3. Managementul asigurării calităţii
Modulul II – Premisele dezvoltării oraganizaţiei şcolare
II.1. Managementul clasei / grupei de elevi
II.2. Managementul comunicării
II.3. Managementul activităţilor extracurriculare
Formatori acreditați MEN:
- Prof. Banu Denise
- Prof. Bică Andra
- Prof. Luca Adrian
- Prof. Ochescu Maria
- Prof. Samoilă Daniela Mihaela
- Prof. Șandru Valeria
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice care se pregătesc pentru susținerea de examene de definitiva, titularizare, grade didactice și altele
Justificarea ofertei: Tot mai mult sistemul de învățământ se adaptează nevoilor reale ale elevilor și societății, astfel încât este tot mai necesară o abordare flexibilă și creativă a relațiilor dintre cadrele didactice –elevi-părinți. Legislația în domeniu este și ea abundentă și se schimbă destul de rapid. Pregătirea teoretică cadrelor didactice pentru concursuri și examene trebuie însoțită și de o activitate practică bazată pe acumularea de experiență consistentă și utilă și după susținerea wexamenelor. Comunicarea didactică de exemplu, are numeroase structuri teoretice, existând o abundentă literatură în domeniu, însă este nevoie și de exersarea practică, de identificarea unui stil personal de comunicare și de operare cu mecanisme adaptative la variate situații întâlnite la nivelul clasei de elevi.
SCOPUL cursului este de a pune în relație cunoștințele teoretice cu activitatea cadrului didactic în relația concretă cu elevii.
OBIECTIVELE PRINCIPALE:
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- aplicarea strategiilor necesare optimizării şi modernizării managementului clasei de elevi prin promovarea metodelor şi tehnicilor moderne de instruire
- comunicarea şi relaţionarea profesională cu elevii și familiile acestora
b. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Competențele cadrului didactic ca manager al clasei de elevi |
11 |
3 |
7 |
1 |
2. Strategii, metode, tehnici, procedee de lucru cu parintii si elevii |
11 |
3 |
7 |
1 |
Evaluare finala |
2 |
|
|
2 |
Total |
24 |
6 |
14 |
4 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
15-19 |
1.Legislație și teorii cu privire la managementul clasei de elevi |
Teorie + aplicații 1h+ 3h |
Prof. Mosor Ana-Maria
Prof. Predișor Daniela |
II |
15-19 |
2. Competențele cadrului didactic ca manager al clasei de elevi |
Teorie + aplicații 2 h+ 2h |
|
III |
15-19 |
3. Identificarea și analiza stilului managerial 4. strategii specifice managementului clasei de elevi |
aplicații + evaluare 2 h+ 1 h Teorie 1 h |
|
IV |
15-19 |
5. Comunicarea didactica |
Teorie + aplicații 1 h+ 3 h |
|
V |
16-19 |
6. relația intre scopul managementului clasei și metiodele selectate |
1h+ 2h |
|
VI |
16-19 |
7.Proiectarea activității de management al clasei |
aplicații + evaluare 2 h+ 1 h |
|
VII |
15-17 |
Evaluare finala |
Evaluare- 2 h |
d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)
Evaluarea intermediară Modulul I- susținerea unui exercițiu de prezentare a unei competențe utile in managementul clasei de elevi.
Evaluare intermediară modulul II- prezentarea comparativă a două strategii de management al clasei de elevi
Evaluare finală:
Tema portofoliu:
Descrierea unei strategii de intervenție pentru clasa de elevi aflați în risc de abandon școlar în comparație cu strategia de intervenție pentru clasa de elevi în care sunt integrați copii cu CES
2. Resurse umane
- Prof. Predisor Daniela, CJRAE
- Prof. Mosor Ana - Maria, CJRAE
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Formatori |
Monitorizare |
I.1. Management educațional strategic |
Cadre didactice |
prof. Bică Andra prof. Luca Adrian prof. Șandru Valeria prof.Samoilă Daniela Mihaela Prof. psiholog Banu Denise Prof. Ochescu Maria |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
I.2. Informatica si TIC pentru gimnaziu – clasa a V-a |
cadre didactice care predau Informatica si TIC in invatamantul preuniversitar |
formatorii acreditati prin OMEN 4586/09.08.2017 |
Prof. metodist Valeria Șandru |
I.3. Învățarea științelor – abordări metodologice moderne |
personal didactic cu specializarea fizică, chimie, biologie |
prof. Ionescu Gabriela prof. Marin Badea - Laurențiu
|
Prof. metodist Diaconescu Cristina |
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Formatori |
Monitorizare |
II.1. Comunicare în limba engleză |
Cadre didactice și personal didactic auxiliar |
Prof. Stăncuț Ioana Prof. Militaru Maria Magdalena Prof. Împăratu Lăcrămioara Prof. Ilina Ozana Mirela |
Prof. metodist Ciobanu Dumitru
|
II.2. Strategii didactice de promovare a mediului educațional |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
Profesori metodisti CCD |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Formatori |
Monitorizare |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.1 Aria curriculară ”Limbă și comunicare” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare”
|
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.2. Aria curiiculară ”Matematică și științele naturii” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Matematică și științele |
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.3. Aria curriculară ”Om și societate” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Om și societate” |
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.4. Aria curriculară ”Arte” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Arte”
|
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.5. Aria curriculară ”Educație fizică și sport” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Educație fizică și sport”
|
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.6. Aria curiiculară ”Tehnologii” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Tehnologii” |
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Programe pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ III.1.7. Învățământ primar și preprimar |
profesori debutanți din învățământul primar și preprimar |
- inspector şcolar de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.2. Program de formare pentru pregătirea cadrelor didactice încadrate cu statut de suplinitor în vederea participării la concursul național de ocupare a posturilor vacante din învățământul preuniversitar |
profesori încadrați în anul școlar 2017 /2018 cu statut de suplinitor |
- inspectori şcolari de specialitate - profesori metodiști - prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea - prof. Șandru Valeria, CCD Vâlcea
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.3. Dezvoltarea competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare / ocupare a posturilor vacante |
cadre didactice din învățământul preuniversitar
|
- inspectori şcolari de specialitate - profesori metodiști CCD
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.4. Program de formare a evaluatorilor pentru probele practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clasă |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
- inspectori şcolari de specialitate - profesori metodiști CCD
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.5. Program de formare a metodiștilor ISJ |
cadre didactice din învățământul preuniversitar metodiști ISJ
|
- inspectori şcolari de specialitate - profesori metodiști CCD
|
prof. metodist Șandru Valeria |
III.6. Programe de formare tematice III. 6.1. Abilitarea cadrelor didactice pentru predarea în programul ”A doua şansă” |
cadre didactice din învățământul preuniversitar, personal auxiliar |
Prof. Păuşescu Ioana Consuela Prof. Becheru Ramona Florentina |
prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.2. Abilităţi de prevenire a absenteismului şi creştere a participării şcolare |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal; |
Prof. psih. drd. Calotă Elena Daniela Prof. Popa Emil
|
prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6. 3. Abordarea integratoare a egalității de șanse |
cadre didactice și didactice auxiliare |
Prof. Şandru Valeria, Prof. Georgescu Alina Prof. Faităr Cristian - Cosmin |
prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6. 4.Comunicarea eficientă în mediul educațional |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
prof.Preoteasa Ana Maria prof. Gherghinoiu Elena Mihaela
|
prof. metodist Pleșea Cristina Adina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.5. Comunicarea – factor esențial în reușita școlară |
cadrele didactice din învăţământul preşcolar şi primar |
Prof. Onogea Ioan Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela |
prof. metodist Pleșea Cristina Adina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.6. Consiliere şi orientare |
cadre didactice debutante din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care doresc să devină diriginţi |
Prof. Şandru Valeria Prof. Banu Denise |
prof. metodist Pleșea Cristina Adina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.7. Consiliere pentru educație timpurie |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
Prof. Bică Andra prof. Din Maria Andreea |
prof. metodist Pleșea Cristina Adina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.8. Curriculum la decizia şcolii |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
prof. Bică Andra prof. Ulmeanu Laurențiu prof. Samoilă Daniela Mihaela |
prof. metodist Pleșea Cristina Adina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.9. Logopedia în școli și gradinițe |
cadre didactice din judeţul Vâlcea care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale, integraţi în şcolile de masă |
Logoped Lazăr Mariana Logoped Ohîi Maria |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.10. Dirigintele – promotor al dezvoltării în carieră |
Profesori diriginți/ învățători/ educatoare – toate nivelele de învăţământ |
prof. Nicula Florentina Cristina prof. Șandru Valeria |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.11. Dezvoltarea abilităţilor emoţionale la şcolarul mic |
Cadrele didactice, consilieri şcolari |
Prof. Nichita Ligia Prof. Lupu Daniela |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.12. Dezvoltare profesională și evoluția în carieră |
cadre didactice în curs de perfecționare prin obținerea gradelor didactice |
Prof. Apostol Doinița Prof. Șandru Valeria Prof. Stroescu Laura |
Prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.13. Dezbatere, oratorie și retorică |
cadre didactice care vor sa predea opţionalul ”Dezbatere, oratorie şi retorica” sau să înfiinţeze un club de bate |
Prof.Cioinică Maria Prof.Cioinică Constantin |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.14. Dezvoltarea profesională şi evoluţia în cariera didactică a profesorilor din aria curriculară om şi societate |
profesori debutanţi(care deţin gradul didactic definitiv, respectiv gradul didactic II) ce predau urmatoarele discipine: istorie, geografie, religie, stiinte socio-umane |
prof. Luca Adrian prof. Ulmeanu Dan Laurențiu |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.15. Didactica învăţământului preșcolar |
cadre didactice din învăţământul preşcolar |
Prof. Ancuţa Giorgiana Prof. Bondoc Luminiţa |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.16. Didactica pentru învăţământul primar |
învăţători debutanți, suplinitori sau titulari |
Prof. Şandru Valeria Prof. Onogea Ioan Prof. Predișor Corina |
Prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.17. Egalitatea de gen și stilul de viață sănătos |
cadre didactice și personal didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar |
Prof. Șandru Valeria Prof. Petrescu Angela |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.18. Elemente de didactică modern a geografiei pentru debutul în cariera didactică |
profesori care predau disciplina GEOGRAFIE din învăţământul preuniversitar (învǎṭǎmânt primar, gimnazial, liceal) |
Prof. dr. Pârvulescu Emil Prof. Pârvulescu Mihaela Prof. Onogea Ioan
|
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.19. Didactica specialităţii din învățământul preuniversitar tehnologic |
profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul preuniversitar tehnologic |
Prof. Manea Luminița Prof. Ciobanu Dumitru |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.20. Intervenții educaționale de suport pentru elevii/ copiii cu CES ( dificultăți de învățare, ADHD și autism) integrați în școlile de masă |
cadre didactice care lucrează cu elevi cu cerinţe educative speciale (CES) în școlile speciale precum si în şcolile de masă |
Prof. Nițoi Octaviana Prof. Vlădescu Anca Maria |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.21. Intervenții educaționale în orientarea școlară și profesională a elevilor |
cadre didactice și didactice auxiliare |
Prof. Şandru Valeria Prof. Georgescu Maria Prof. Mărgărita Elena Antoanela |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.22. Instrumente online folosite în activitatea didactică |
Personalul didactic din învăţământul preuniversitar vâlcean |
Prof. Ciochină Luisa Prof. Farcaşanu Antoanela Prof. Şandru Valeria |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.23. NOILE MEDIA ÎN DEZVOLTAREA COMPORTAMENTULUI TINERILOR |
profesori din învăţămantul preuniversitar |
Prof. Diaconescu Cristina Prof. Vlăsceanu Lorena Erika |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.24. ȘCOALA INCLUZIVĂ - ȘCOALĂ PENTRU TOȚI |
cadre didactice și personal didactic auxiliar |
prof. Şandru Valeria prof.drd. Dicu Sevastia Lizuca |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.25. Educaţie financiară și antreprenorială |
cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar |
Prof. Şandru Valeria Prof. Samoilă Daniela Mihaela Prof. Din Maria Andreea |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.26. Educaţie pentru drepturile omului |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
prof. Bică Andra prof. Șandru Valeria Prof. Samoilă Daniela Mihaela |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.27. Educație multiculturală în școală |
cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal |
Prof. Bică Andra Prof. Samoilă Daniela Mihaela prof. Tănase Ovidiu |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.28. Integrarea profesională de succes a cadrelor didactice prin activitatea de mentorat |
Cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
prof. Ochia Florin Prof. Ochia Mădălina Prof. Mărgărita Antoanela |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.29. Strategii creative pentru managementul clasei |
Cadre didactice care se pregătesc pentru susținerea de examene de definitiva, titularizare, grade didactice și altele |
Prof. Predisor Daniela Prof. Mosor Ana - Maria |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.30. Leadership managerial eficient, premiză a asigurării calității serviciilor educaționale din şcoala ta |
Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director |
Prof. Adina Dobrete Prof. Mihai Fârtat Prof. Doru Dumbrăvescu |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.31. Management administrativ și dezvoltare instituțională |
cadre didactice și didactice auxiliare |
Prof. Bică Andra Prof. Şandru Valeria Prof. Luca Adrian |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.32. Evoluția în cariera didactică |
Personal didactic şi didactic auxiliar |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.33. Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar |
administratori financiari |
ec. Oprescu Georgeta ec. Fulgescu Luminița |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.34. Manager de proiect |
cadre didactice și didactice auxiliare |
Prof. Bică Andra Prof. Croitoru Elena Roxana Prof. Şandru Valeria |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.35. Management prin obiective - competenţe necesare coordonatorilor de proiecte şi programe educative |
cadre didactice -coordonatori de proiecte şi programe |
Prof. Trăistaru Gabriela Prof. Împăratu Lăcrămioara |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.36. Managementul resurselor umane în învăţământul preuniversitar |
cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar |
Prof. Jipescu Ana Prof. Dumbrăvescu Dumitru Prof. Statie Silviu |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.37 Integrarea TIC în activitatea didactică |
Personalul didactic din învăţământul preuniversitar |
prof. Ochia Mădălina Prof. Ochia Florin Prof. Mărgărita Antoanela |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.38. Practici inovative în predarea limbii române |
Cadrele didactice din învăţământul preuniversitar gimnazial şi liceal |
prof. Preda Elena Gabriela prof. Stanca Mariana Lelia prof. dr. Cocău – Jitianu Carmen |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.39. Mijloace moderne şi creativitate în educaţia religioasă |
profesori de religie |
Prof. Popescu Romeo Prof. Ionescu Daniela |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.40. Modernizarea practicilor pedagogice în predarea-învăţarea limbii franceze ca limbă străină |
Profesori de franceza; viitori candidati la examenul de titularizare
|
Prof. Dumitrescu Valeria Prof. Împăratu Lăcrămioara |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.41. Optimizarea procesului de scriere a proiectelor de mobilitate si parteneriat strategic |
responsabili comisii proiecte europene și profesori membri în comisia de proiecte europene din unitățile de învățământ,responsabili ONG-uri sau asociatii participante la proiecte euroene |
prof. Matei Marilena prof.Croitoru Roxana Elena |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.42. Perfecționarea profesorilor metodiști din învățământul tehnic și elemente de Tehnologia informării și comunicării |
profesori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din IPT având gradul didactic I
|
prof. Manea Luminița prof. Ciobanu Dumitru |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.43. Prevenirea consumului de droguri |
cadre didactice și didactice auxiliare cu studii superioare |
Prof. Georgescu Maria Prof. Şandru Valeria Prof. Hoidrag Mihaela |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.44. Rolul facilitatorului în prevenirea abandonului școlar |
Personal didactic şi didactic auxiliar |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.45. Responsabil formare continuă şi perfecţionare în unităţile şcolare |
responsabili formare continuă şi perfecţionare din unităţile şcolare (personal didactic şi didactic auxiliar) |
prof. Luca Adrian prof. Şandru Valeria prof. Ciobanu Dumitru |
prof. metodist Diaconescu Cristina |
III.6. Programe de formare tematice III.6.46. Strategii didactice moderne de predare - învățare |
cadrele didactice din învăţământul preuniversitar |
Prof. metodist Samoilă Daniela Mihaela Prof. metodist Șandru Valeria Prof. Purice Corina |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.47. Şcoala – partener al părinţilor în educarea copiilor |
cadre didactice din învăţământul preşcolar şi primar |
Prof. Ancuţa Giorgiana Prof. Comăneci Titina |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.48. Școala altfel – program pentru dezvoltarea abilităților de viață la elevi |
responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar |
prof. Șandru Valeria prof. Samoilă Daniela prof. Din Maria Andreea |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
III.6. Programe de formare tematice III.6.49. Tehnologii de informare și comunicare în managenetul educațional |
personal de conducere, îndrumare şi control |
Prof. Din Maria Andreea Prof. Burlan Adrian Eugen |
Prof. metodist Valeria Șandru |
III.6. Programe de formare tematice III.6.50 Kit de instrumente practice in disciplinarea pozitiva a clasei de elevi |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
Prof. Predisor Daniela, CJRAE Prof. Mosor Ana - Maria, CJRAE |
Prof. metodist Valeria Șandru |
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Formatori |
Monitorizare |
IV.1. Abilitarea curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare |
cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare din județul Vâlcea |
Prof. Ionescu Lavinia Prof. Pîrvulescu Mihaela Marcela |
Prof. metodist Valeria Șandru |
IV.2. Formare utilizatori de aplicație CONCRET - Banca națională de date a formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar |
responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar) |
prof. Șandru Valeria prof. Ciobanu Dumitru informatician Nedica Monica informatician Dăscălete-Burtea Alexandru Constantin |
Prof. metodist Pleșea Adina Cristina |
IV.3. Management și consiliere pentru cariera didactică |
responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar) |
prof. metodist Șandru Valeria insp. Apostol Doinița |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
IV.4. Strategia anticorupție în educație |
personal didactic din învăţământul preuniversitar |
formatori autorizaţi MENCS prof. Șandru Valeria prof. Samoilă Daniela |
Prof. Ciobanu Dumitru
|
DENUMIREA CURSULUI |
Taxa |
Grup țintă |
Responsabil |
V.1. Abilitarea corpului de profesori metodisti pentru invatamantul preuniversitar- 40 ore (10 credite) |
270 lei |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar care doresc să-şi dezvolte profilul de metodist al IŞJ |
Prof. Șandru Valeria |
V.2. Dezvoltarea competentelor in vederea asigurarii unui mentorat de calitate- 60 ore(15 credite) |
300 lei |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
|
V.3. Formator - cod COR 242401- 30 ore |
300 lei |
Cadre didactice din preuniveritar care au studii superioare si care doresc sa isi certifice o cariera in domeniul formarii profesionale |
|
V.4. Educație non formală pentru o școală Altfel- 60 ore(15 credite) |
300 lei |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
|
V.5. Leadership si management in organizatiile scolare- 120 ore (30 credite) |
420 lei |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar, studii superioare |
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Responsabil |
V.1. Simpozionul Național, “Educație și cultură financiară”, ediția a V-a |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |
prof. metodist Șandru Valeria |
V.2. Simpozionul Național ”Promovarea activităților de practică pedagogică – factor determinant al învățământului european”, ediția a VIII-a |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |
|
V.3. Work-shop tematic ”Impactul programelor de formare continuă și perfecționare în învățământul preuniversitar” |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |
|
V.4. Work-shop tematic ”Management și consiliere pentru cariera didactică” |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |