1. Criterii curriculare
Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificare (necesitate, utilitate): abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare/ ocupare a posturilor vacante
Durata (nr. total de ore de formare): 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- Dezvoltarea competențelor didactice de evaluare a învățării prin concursuri, olimpiade și examene naționale; - - Formarea stilului de structurare și organizare a cunoștințelor științifice actuale despre curriculum in maniera constructivista;
- Integrarea dimensiunii europene a învățământului in conceperea și derularea procesului didactic de predare – învățare – evaluare;
- Conștientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilităților privind necesitatea transparentei și documentarii acestor decizii.
b. Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Curriculumul național și relația cu evaluarea. Scopul evaluării educaționale. |
5 |
2. |
Relația dintre programa școlară și programa pentru concursuri, olimpiade și bacalaureat |
5 |
3. |
Proiectarea itemilor, tipologia baremelor de corectare și a schemelor de evaluare. |
6 |
4. |
Elemente de deontologie in procesul de evaluare. |
6 |
5 |
Evaluare |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
8 – 9 |
Curriculumul național și relația cu evaluarea. Scopul evaluării educaționale. Relația dintre programa școlară și programa pentru concursuri, olimpiade și bacalaureat |
Curs |
Inspectori școlari
Profesori metodiști CCD
Profesori metodiști |
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 13 - 16 |
Curs Aplicaţii |
|||
II (8 h) |
8 – 9 |
Relația dintre programa școlară și programa pentru concursuri, olimpiade și bacalaureat Proiectarea itemilor, tipologia baremelor de corectare și a schemelor de evaluare. |
Curs |
|
9 – 14 14 -15 15 - 16 |
Aplicaţii Curs Aplicații |
|||
III (6 h) |
8 – 9 |
Proiectarea itemilor, tipologia baremelor de corectare și a schemelor de evaluare. Elemente de deontologie in procesul de evaluare. |
Aplicaţii |
|
9 - 10 |
Evaluare |
|||
10 – 12 |
Curs |
|||
12 – 15 15 – 16 |
Aplicaţii Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: completarea fişei de evaluare a lecţiei pentru inspecţia specialǎ la clasă în profilul postului |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal
2. Resurse umane
- inspectori şcolari de specialitate
- profesori metodiști CCD
- profesori metodiști