1. Criterii curriculare
Program de perfecţionare realizat în cadrul proiectului inițiat de MECS ”Banca de date națională a formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar” (ID 63931)
Publicul ţintă vizat: responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar)
Justificarea ofertei:
Durata: 12 ore
Curriculum-ul programului:
Banca națională de date va permite adăugarea de noi date și informații privind poziționarea pe ruta de formare profesională continua a cadrelor didactice, înscrierea etapelor de formare continua finalizate cu credite profesionale transferabile (CPT), calcularea CPT pe categorii de programe de formare, precum și generarea de rapoarte și statistici necesare fundamentării de studii de diagnoză și prognoză în domeniul formării continue.
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice:
Nr. crt. |
Module tematice |
Nr. ore |
1. |
Consilierea si managementul carierei didactice (5 ore) |
5 |
2. |
Cariera didactică – vocație sau întâmplare? (5 ore) |
5 |
3. |
Evaluare (2 ore) |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (5 h) |
8 – 9 |
1. Consilierea si managementul carierei didactice |
Curs |
9 – 13 |
Aplicaţii |
||
II (5 h) |
8 – 9 |
2. Cariera didactică – vocație sau întâmplare? |
Curs |
9 – 13 |
Aplicaţii |
||
III (2 h) |
9 – 11 |
Evaluare |
Evaluare |
d. Modalități de evaluare:
- aplicații specifice și chestionare
- portofoliu de evaluare
2. Resurse umane
- prof. metodist Șandru Valeria – Casa Corpului Didactic Vâlcea
- insp. Apostol Doinița – ISJ
1. Criterii curriculare
Program de perfecţionare realizat în cadrul proiectului inițiat de MECS ”Banca de date națională a formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar” (ID 63931)
Publicul ţintă vizat: responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar)
Justificarea ofertei:
Conform metodologiei în vigoare, cadrele didactice trebuie să participe la cursurile de pregătire profesionala continuă și să acumuleze cel puțin 90 de CPT la interval de 5 ani. Ele se pot înscrie la programele de pregătire puse la dispoziție de către furnizorii de formare, în urma cărora acumuleazaă creditele necesare, acumula credite transferabile prin obţinerea unui nou grad în urma unui examen sau doctorat. Cu ajutorul aplicației CONCRET vor putea accesa Banca națională de date și, astfel, un cadru didactic va putea căuta cu uşurinţă un program de formare care să corespundă cu obiectivele proprii de dezvoltare a carierei, va putea să-şi calculeze creditele profesionale obţinute, săşi verifice datele profesionale sau să-şi introducă o nevoie de formare.
Durata: 16 ore
Curriculum-ul programului:
Principalul obiectiv al aplicaţiei CONCRET este îmbunătățirea managementului și a calității programelor de formare continuă pentru personalul din învățământul preuniversitar și fundamentarea politicilor și strategiilor educaționale în domeniu.
Banca națională de date va permite adăugarea de noi date și informații privind poziționarea pe ruta de formare profesională continua a cadrelor didactice, înscrierea etapelor de formare continua finalizate cu credite profesionale transferabile (CPT), calcularea CPT pe categorii de programe de formare, precum și generarea de rapoarte și statistici necesare fundamentării de studii de diagnoză și prognoză în domeniul formării continue.
a. Competenţe vizate:
- Dobândirea cunoştinţelor de bază în utilizarea aplicației CONCRET
- Gestionarea bazei de date naţională a formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar
- Dezvoltarea competențelor de management al programelor de formare continua
- Dezvoltarea competenţelor de comunicare şi cooperare în actualul context.
b. Planificarea modulelor tematice:
Nr.crt. |
Module tematice |
Nr. ore |
|
Prezentarea aplicației CONCRET |
1 |
|
Utilizarea aplicaţiei CONCRET |
4 |
|
Scenarii de utilizare |
4 |
|
Exerciţii practice |
4 |
|
Consultare Rapoarte ȘI STATISTICI |
2 |
|
Evaluare |
1 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (5 h) |
8 – 9 |
1. Prezentarea aplicației CONCRET 2. Utilizarea aplicaţiei CONCRET |
Curs |
9 – 13 |
Aplicaţii |
||
II (5 h) |
8 – 12 |
3. Scenarii de utilizare 4. Exerciţii practice |
Curs |
12 – 13 |
Aplicaţii |
||
III (4 h) |
8 – 11 |
4. Exerciţii practice 5. Consultare Rapoarte ȘI STATISTICI |
Aplicaţii |
11 - 12 |
Evaluare |
||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: evaluare online ale aplicației CONCRET |
Evaluare
|
d. Modalități de evaluare:
- Exerciţii practice ale aplicației CONCRET
- evaluare online ale aplicației CONCRET
2. Resurse umane
- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD
- prof. Ciobanu Dumitru, profesor metodist CCD
- informatician Dăscălete-Burtea Alexandru Constantin, CCD Vâlcea
- informatician Nedica Monica, ISJ Vâlcea
Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare din județul Vâlcea
Justificare (necesitate, utilitate): abilitarea cadrelor didactice care vor preda la clasa pregătitoare în anul școlar 2015-2016 în vederea implementării Noului Curriculum la clasa pregătitoare.
Durata (nr. total de ore de formare): 16 ore
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
Competențe de planificare și proiectare a demersului didactic;
Competențe de management al procesului de predare-învățare specific clasei pregătitoare;
Competențe de comunicare și relaționare cu elevii;
Competențe de evaluare.
Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Proiectare |
2 |
2. |
Strategii (desfășurare de proces) |
12 |
3. |
Evaluare |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (5 h) |
8 – 9 |
1. Proiectare
2. Strategii (desfășurare de proces) |
Curs |
9 - 10 |
Aplicaţii |
||
10 – 12 |
Curs |
||
12 - 15 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
2. Strategii (desfășurare de proces) |
Curs |
10 – 13 |
Aplicaţii |
||
13 – 15 |
|||
III (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect didactic |
Evaluare |
Modalități de evaluare: proiecte, portofolii.
2. Resurse umane
Prof. Ionescu Lavinia, formator județean,
Prof. Pîrvulescu Mihaela Marcela, formator județean
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Acest program ofera cadrelor didactice abilitățile necesare să ii pregătească pe elevi ( prescolari si scolari) pentru succesul în viață. Participanții vor învăța cum elevii își vor dezvolta noi competențe și abilități prin întalnirile de clasă sau alte procedee specifice disciplinării pozitive. Această abordare poate oferi o strategie de intervenție primară în clasă pentru crearea unui atmosfere de învățare bazată pe respectul reciproc și promovarea drepturilor omului, precum și de gestionare a conflictelor între elevi.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Dezvoltarea capacităţii de construire a unei relații pozitive între cadru didactic și elev bazat pe încredere și empatie;
- Dezvoltarea capacității de identificare a credințelor din spatele comportamentelor inadecvate mediului școlar;
- Proiectarea unor tehnici de dezvoltare a unui mediu de învățare pozitiv prin crearea unor standarde de predare și ascultare eficiente.
b. Planificarea modelelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplinare |
4 h |
1 h |
3 h |
|
2.Diagrama abaterilor disciplinare în clasă |
4 h |
1 h |
3 h |
|
3.Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs.laudă |
4 h |
1 h |
3 h |
|
4.Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei |
4 h |
1 h |
3 h |
|
5. Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale |
6 h |
2 h |
4 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
16 h |
2 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
FormatorI |
1. (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplină |
Curs |
Prof. Predisor Daniela Prof. Mosor Ana- Maria
|
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Diagrama abaterilor disciplinare în clasă |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
2. (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs. laudă 4. Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei |
Curs |
|
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
5. . Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală.(2 ore) |
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: -Prezentarea unui scenariu privind realizarea unei întalniri de clasă. Prezentarea unui studiu de caz care să cuprinda rezolvarea unui conflict din clasă prin focusarea pe soluții.
|
2. Resurse umane:
Prof. Predisor Daniela, CJRAE
Prof. Mosor Ana - Maria, CJRAE
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: personal de conducere , îndrumare şi control
Justificarea ofertei:
Scopul: Abilitarea cadrelor didactice pentru pentru a acţiona responsabil şi profesionist într-un mediu
descentralizat prin integrarea tehnologiei de informare și comunicare în managementul educațional
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Clarificarea conceptelor managementului educaţional |
|
1 |
1 |
|
2. Cunoașterea funcțiilor managementului educațional și aplicarea lor la specificul organizației școlare |
|
1 |
2 |
|
Evaluare intermediară |
|
|
|
1 |
3. Componente structurale necesare instituției de învățământ pentru creșterea performanței ofertei educaționale |
|
2 |
4 |
|
4. Aplicarea TIC în Management Educțional |
|
2 |
8 |
|
Evaluare finala |
|
|
|
2 |
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
8 - 13 |
|
Teorie + aplicații |
Prof. Din Maria Andreea
Prof. Burlan Adrian Eugen |
II |
8 - 13 |
1. Componente structurale necesare instituției de învățământ pentru creșterea performanței ofertei educaționale |
Teorie + aplicații |
|
III |
|
|
Teorie + aplicații + evaluare |
|
IV |
8 - 15 |
1. Aplicarea TIC în Management Educțional |
Teorie + aplicații |
|
V |
9 - 11 |
Evaluare finala |
evaluare |
d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)
Strategii: lucru în echipă, dialog-dezbatere, prezentări de documente şi reglementări din domeniu, aplicaţii, ateliere de lucru, elaborare de materiale
Modalităţi de evaluare: chestionare, produse finale, portofoliu
Modalităţi de evaluare a activităţilor de curs şi a formatorilor: chestionar feed-back aplicat la finalul activităţilor de curs
2. Resurse umane:
Prof. Burlan Adrian Eugen, Școala Gimnazială Anton Pann Rm.Vâlcea
Prof. Din Maria Andreea, Școala Gimnazială Anton Pann Rm.Vâlcea