OFERTA 2017-2018

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar metodiști ISJ

Justificare: competenţe de organizare, îndrumare şi control pentru buna desfăşurare a activităţilor ştiinţifico-metodice şi a inspecţiei şcolare

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului

a. Competențe vizate:

- Dezvoltarea competențelor de evaluare a învățării prin inspecția școlară

- Formarea stilului de structurare și organizare a cunoștințelor științifice actuale despre curriculum in maniera constructivista;

- Consilierea cadrelor didactice în vederea inspecţiei

- Elaborarea raportului scris de inspecţie

- Asigurarea calităţii inspecţiei şcolare

- Conștientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilităților privind necesitatea transparentei și documentarii acestor decizii.

 

b. Planificarea  pe module tematice – timp alocat

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

Profesorul metodist și inspecția școlară. Competenețe

5

2.

Documente specifice inspecției școlare

5

3.

Strategii de comunicare și abilități sociale

6

4.

Elemente de deontologie in procesul de evaluare.

6

5

Evaluare curs

2

 

 

Calendarul programului:

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I (8 h)

8 – 9

Profesorul metodist și inspecția școlară. Competenețe

Documente specifice inspecției școlare

Curs

Inspectori școlari

 

Profesori metodiști CCD

 

 

9 – 12

Aplicaţii

12 – 13

13 - 16

Curs

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 9

Documente specifice inspecției școlare.

Strategii de comunicare și abilități sociale

Curs

9 – 14

14 -15

15 - 16

Aplicaţii

Curs

Aplicații

III (6 h)

8 – 9

Strategii de comunicare și abilități sociale

Elemente de deontologie in procesul de evaluare.

Aplicaţii

9 - 10

Evaluare

10 – 12

Curs

12 – 15

15 – 16

Aplicaţii

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală:

completarea fişei de evaluare a lecţiei  pentru inspecţia specialǎ la clasă în profilul postului

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare: portofoliul personal

 

2. Resurse umane

- inspectori şcolari de specialitate

- profesori metodiști CCD

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar

Justificare (necesitate, utilitate): abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare/ ocupare a posturilor vacante

Durata (nr. total de ore de formare): 24 ore

Curriculum-ul programului

a. Competențe vizate:

- Dezvoltarea competențelor didactice de evaluare a învățării prin concursuri, olimpiade și examene naționale; - - Formarea stilului de structurare și organizare a cunoștințelor științifice actuale despre curriculum in maniera constructivista;

- Integrarea dimensiunii europene a învățământului in conceperea și derularea procesului didactic de predare – învățare – evaluare;

- Conștientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilităților privind necesitatea transparentei și documentarii acestor decizii.

 

b. Planificarea  pe module tematice – timp alocat

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

Curriculumul național și relația cu evaluarea. Scopul evaluării educaționale.

5

2.

Relația dintre programa școlară și programa pentru concursuri, olimpiade și bacalaureat

5

3.

Proiectarea itemilor, tipologia baremelor de corectare și a schemelor de evaluare.

6

4.

Elemente de deontologie in procesul de evaluare.

6

5

Evaluare

2

 

Calendarul programului:

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I (8 h)

8 – 9

Curriculumul național și relația cu evaluarea. Scopul evaluării educaționale.

Relația dintre programa școlară și programa pentru concursuri, olimpiade și bacalaureat

Curs

Inspectori școlari

 

Profesori metodiști CCD

 

Profesori metodiști

9 – 12

Aplicaţii

12 – 13

13 - 16

Curs

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 9

Relația dintre programa școlară și programa pentru concursuri, olimpiade și bacalaureat

Proiectarea itemilor, tipologia baremelor de corectare și a schemelor de evaluare.

Curs

9 – 14

14 -15

15 - 16

Aplicaţii

Curs

Aplicații

III (6 h)

8 – 9

Proiectarea itemilor, tipologia baremelor de corectare și a schemelor de evaluare.

Elemente de deontologie in procesul de evaluare.

Aplicaţii

9 - 10

Evaluare

10 – 12

Curs

12 – 15

15 – 16

Aplicaţii

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală:

completarea fişei de evaluare a lecţiei  pentru inspecţia specialǎ la clasă în profilul postului

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare: portofoliul personal

 

2. Resurse umane

- inspectori şcolari de specialitate

- profesori metodiști CCD

- profesori metodiști

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar

Justificare (necesitate, utilitate): abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare/ ocupare a posturilor vacante

Durata (nr. total de ore de formare): 24 ore

Curriculum-ul programului

a. Competențe vizate:

  1. Proiectarea evaluării (faze, forme, tipuri).
  2. Utilizarea strategiilor adecvate de evaluare individuală și de grup.
  3. Elaborarea instrumentelor de evaluare în funcție de scop și de particularitățile individuale și de grup.
  4. Utilizarea metodelor specifice gândirii critice.
  5. Asumarea integrală a diferitelor roluri cu implicații docimologice (examinator/ examinat/ concurent/ supraveghetor).

b. Planificarea pe stagii/ module tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Componentele Curriculumului Naţional

4 h

1 h

3 h

-

2. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări

4 h

1 h

3 h

-

3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare”

6 h

1 h

5 h

-

4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor

6 h

1 h

4 h

1h

5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare

2 h

1 h

1 h

-

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

5 h

16 h

3 h

 

 

c. Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I (8 h)

8 – 9

1. Componentele Curriculum-ului Naţional

2. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări

Curs

 

Inspectori școlari

Profesori metodiști CCD

 

9 – 12

Aplicaţii

12 – 13

13 - 16

Curs

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 9

3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare”

4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor

Curs

9 – 14

 

14 -15

15 - 16

Aplicaţii

Curs

 

Aplicații

III (8 h)

8 – 9

4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor

5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare

Aplicaţii

Inspectori școlari

Profesori metodiști CCD

9 - 10

Evaluare

10 – 12

Curs

12 – 15

15 – 16

Aplicaţii

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală:

  • elaborarea unui proiect didactic prin care să fie pusă în evidenţă relaţia dintre curriculum şi evaluare,
  • elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională/ complementară de evaluare.

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

• analiza diferitelor tipuri de standarde şi a utilizării acestora în practică;

• realizarea unor exerciţii practice de optimizare a evaluării curente, prin utilizarea criteriilor de notare raportate la obiective/ competenţe.

• Se va realiza o activitate pe grupe, pentru elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională de evaluare.

• Se va desfăşura o activitate individuală, pentru analiza corelaţiei dintre o variantă de subiect şi barem; activitatea se încheie printr-o discuţie, în cadrul căreia ideea centrală va fi unitatea existentă între sarcina de lucru şi răspunsul aşteptat, prin terminologia utilizată.

• Se va realiza un joc de rol cu tema Comunicarea dintre profesorul evaluator şi elev, pentru analiza şi interpretarea rezultatelor evaluării, prin interpretarea rezultatului obţinut de elev la un moment dat, corelând nota cu criteriile care au stat la baza notării, şi, după caz, menţionarea unor căi de optimizare a rezultatelor.

  • elaborarea unui pro-iect didactic prin care să fie pusă în evidenţă rela-ţia dintre curriculum şi evaluare,
  • elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională/ complementară de evalu-are.

 

2. Resurse umane

- inspectori şcolari de specialitate

- profesori metodiști CCD

1. Criterii curriculare

Publicul -țintă : profesori încadrați în anul școlar 2017 /2018 cu statut de suplinitor

Justificarea ofertei:

Perfecţionarea pregătirii profesorilor  suplinitori  în vederea  participării la concursul național de ocupare a posturilor vacante din învățământul preuniversitar

Durata: 24 ore

Planificarea pe stagii/ module tematice:

1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

2. Elemente de metodică și didactica disciplinei 

3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic

4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale 

5. Managementul clasei de elevi

6. Managementul carierei didactice

a. Competențe vizate:

 - utilizarea competentă a documentelor școlare reglatoare;

- aplicarea corectă și personalizata a cunoștințelor de didactică și de metodică a disciplinei;

- valorificarea corectă a continuturilor științifice ale disciplinei ;

- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei

 

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

4

1

3

-

2. Elemente de metodică și didactica disciplinei 

4

1

3

-

3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic

4

1

3

-

4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale 

4

1

3

-

5. Managementul clasei de elevi

4

1

3

-

6. Managementul carierei didactice

2

1

1

-

Evaluare finală

2

 

 

 

Total

24

6

16

2

 

 

c. Calendarul programului

 

Ziua

Forma de activitate

Nr.

ore

Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă)

Formatori

I

curs

1

Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

Inspectori de specialitate

 

Profesori metodiști

 

Diaconescu Cristina

 

Șandru Valeria

curs

1

Elemente de metodică și didactica disciplinei 

Activităţi

practice

4

Proiectarea scenariului didactic

II

curs

1

Evaluarea

curs

1

Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale

Activităţi

practice

4

Modalități de construire a probelor de evaluare

Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare

III

Curs

2

Managementul clasei

Activităţi practice

4

Rolurile profesorului

Evaluare

2

Portofoliu de evaluare

 

Modalităţi de evaluare: portofoliul personal

 

2. Resurse umane

- inspectori şcolari de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea

- prof. Șandru Valeria, CCD Vâlcea

1. Criterii curriculare

Publicul -țintă : profesori debutanți din învățământul primar și preprimar

Justificarea ofertei:

Perfecţionarea pregătirii profesorilor  debutanți  în vederea  participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar.

Durata: 24 ore

Planificarea pe stagii/ module tematice:

1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

2. Elemente de metodică și didactica disciplinei 

3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic

4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale 

5. Managementul clasei de elevi

6. Managementul carierei didactice

a. Competențe vizate:

 - utilizarea competentă a documentelor școlare reglatoare;

- aplicarea corectă și personalizata a cunoștințelor de didactică și de metodică a disciplinei;

- valorificarea corectă a continuturilor științifice ale disciplinei ;

- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei

 

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

4

1

3

-

2. Elemente de metodică și didactica disciplinei 

4

1

3

-

3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic

4

1

3

-

4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale 

4

1

3

-

5. Managementul clasei de elevi

4

1

3

-

6. Managementul carierei didactice

2

1

1

-

Evaluare finală

2

 

 

 

Total

24

6

16

2

 

 

c. Calendarul programului

 

Ziua

Forma de activitate

Nr.

ore

Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă)

Formatori

I

curs

1

Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

Inspector de specialitate

 

 

 

Profesori metodiști

 

Diaconescu Cristina

curs

1

Elemente de metodică și didactica disciplinei 

Activităţi

practice

4

Proiectarea scenariului didactic

II

curs

1

Evaluarea

curs

1

Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale

Activităţi

practice

4

Modalități de construire a probelor de evaluare

Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare

III

Curs

2

Managementul clasei

Activităţi practice

4

Rolurile profesorului

Evaluare

2

Portofoliu de evaluare

Modalităţi de evaluare: portofoliul personal

 

2. Resurse umane

- inspectori şcolari de specialitate

- profesori metodiști

- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea