Public-țintă vizat: Cadre didactice din preuniveritar care au studii superioare si care doresc sa isi certifice o cariera in domeniul formarii profesionale.
Justificare:
1. Este conform cu cerinţele UE privind cadrul European pentru Asigurarea Calităţii în Educaţie şi formare profesională
2. Conform art. 23, alin. 2 din OG 129/2000 „începând cu data de 1 ianuarie 2010, pentru a fi autorizaţi furnizorii de formare profesională trebuie să facă dovada că realizează programele de formare profesională/continua cu formatori care au pregătirea pedagogică specifică formării profesionale a adulţilor şi pregătirea de specialitate corespunzătoare programei de pregătire” dovedita prin urmatoarele:
• detine un certificat de absolvire cu recunoastere nationala, obtinut in urma parcurgerii unui program de formare profesionala pentru ocupatia de FORMATOR sau FORMATOR DE FORMATORI la un furnizor autorizat, derulat pe baza standardului ocupational ptr FORMATOR sau FORMATOR DE FORMATORI.
• Detine un certificat de competente profesionale, cu mentiunea Competent pentru toate competentele din standardul ocupational FORMATOR sau FORMATOR DE FORMATORI, eliberat de un Centru de evaluare de competente autorizat pentru una din cele 2 ocupatii;
Cadrele didactice care doresc sa lucreze ca formatori acreditati ai MENCS pe diverse programe acreditate de CCD-uri sau furnizori de formare privati trebuie sa fie certificati ANC pentru cursul de Formator.
Durata: 30 ore
Curriculum-ul programului:
Competente vizate:
Tematica:
Modalități de evaluare a cursanților: Examen de absolvire constand in proba scrisa ( grila ) si tema practica sub forma unui portofoliu, pe o tema data de catre formator.
Costul programului/ al activității: 300 lei/ cursant
Public-țintă : personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificare: Formarea iniţială a cadrelor didactice nu asigură o pregătire metodică şi socio-profesională necesară unei integrări eficiente în cariera didactică. Această situaţie generează dificultăţi în toate fazele de exercitare a profesiei didactice: proiectare/întocmire de documente, managementul clasei, predare, evaluare. Beneficiile interacţiunii cu profesorul mentor sunt: optimizarea activităţii profesorului prin supervizare, remedierea deficienţelor în procesul de predare – evaluare-comunicare, îmbunatăţirea relaţiilor la nivelul organizaţiei.
Durata: 60 ore(15 credite)
Curriculum-ul programului:
SCOP Prin programul “Dezvoltarea competențelor în vederea asigurării unui mentorat de calitate, în învățământul preuniversitar”, se urmăreşte furnizarea de competenţe necesare cadrelor didactice care deţin sau vor deţine rol de mentori în vederea realizării predării şi evaluării cu un grad ridicat de profesionalism și pentru asigurarea standardelor de performanţă în învăţământul preuniversitar.
Obiective:
Competenţe vizate:
a) Comunicarea mentor-debutant – 16 h
b) Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale – 13 h
c) Profesorul mentor- rolul şi importanţa activităţii de mentorat – 19 h
d) Utilizarea noilor tehnologii în mentorat – 10 h
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluarea finală se realizează prin susţinerea, utilizând dispozitive multimedia, în şedinţă publică a unei teme la una din disciplinele programului din portofoliul realizat sau a unei lucrări elaborate în acest scop. Portofoliul va fi printat şi va fi depus înaintea evaluării finale cu două zile, în vederea evaluării de către formatori.
Costul programului/ al activității: 300 lei/cursant
Public-țintă vizat: Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar care doresc să-şi dezvolte profilul de metodist al IŞJ
Justificare: Asigurarea calităţii activităţii profesorilor metodişti prin cunoasterea tehnicilor adecvate de evaluare a proiectării, organizării şi desfăşurării unui demers didactic eficient. Cadrele didactice cu experienţă au nevoie să-şi formeze competenţe de organizare, îndrumare şi control pentru buna desfăşurare a activităţilor ştiinţifico-metodice şi a inspecţiei şcolare.
Durata: 40 ore (10 credite)
Curriculum-ul programului:
Scop: creşterea calităţii inspecției şcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar în vederea eficientizării serviciilor de educaţie şi formare a elevilor.
Obiective:
Competenţe vizate:
I.Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ – 12,5 ore
II.Managementul carierei didactice – 9,5 ore
III.Profesorul metodist și inspecția școlară – 12,5 ore
IV.Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional Marketing – 3,5 ore
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluarea finală se realizează prin susţinerea, utilizând dispozitive multimedia, în şedinţă publică a unei teme la una din disciplinele programului din portofoliul realizat sau a unei lucrări elaborate în acest scop. Portofoliul va fi printat şi va fi depus înaintea evaluării finale cu două zile, în vederea evaluării de către formatori.
Costul programului/ al activității: 270 lei/cursant
1. Criterii curriculare:
Grup țintă: personal didactic din învăţământul preuniversitar.
Justificare: programul este consecinţa O.M.E.N. nr. 5144 / 26.09.2013 privind aprobarea Strategiei Anticorupţie în Educaţie şi dezvoltă participanţilor competenţe de a practica şi de a forma norme de conduită morală, etică şi de integritate în domeniul managementului educaţional şi al educaţiei privind anticorupţia.
Durata: 16 ore
Curriculumul programului:
a. Competenţe vizate :
b. Planificare pe stagii:
1. Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie – 3 ore
2. Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie – 5 ore
3. Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie – 3 ore
4. Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţieişi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social – 3 ore
5. Evaluare – 2 ore
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
1. Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie 2. Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie |
Curs |
10 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (6 h) |
8 – 10 |
3. Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie 4. Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţieişi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social |
Curs |
10 – 14 |
Aplicaţii |
||
III (2 h) |
9 – 11 |
Evaluare |
Evaluare |
2. Resurse umane :
- prof. Luca Adrian, CCD Vâlcea
- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD
1. Criterii curriculare
Program de perfecţionare realizat în cadrul proiectului inițiat de MECS ”Banca de date națională a formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar” (ID 63931)
Publicul ţintă vizat: responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar)
Justificarea ofertei:
Durata: 12 ore
Curriculum-ul programului:
Banca națională de date va permite adăugarea de noi date și informații privind poziționarea pe ruta de formare profesională continua a cadrelor didactice, înscrierea etapelor de formare continua finalizate cu credite profesionale transferabile (CPT), calcularea CPT pe categorii de programe de formare, precum și generarea de rapoarte și statistici necesare fundamentării de studii de diagnoză și prognoză în domeniul formării continue.
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice:
Nr. crt. |
Module tematice |
Nr. ore |
1. |
Consilierea si managementul carierei didactice (5 ore) |
5 |
2. |
Cariera didactică – vocație sau întâmplare? (5 ore) |
5 |
3. |
Evaluare (2 ore) |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (5 h) |
8 – 9 |
1. Consilierea si managementul carierei didactice |
Curs |
9 – 13 |
Aplicaţii |
||
II (5 h) |
8 – 9 |
2. Cariera didactică – vocație sau întâmplare? |
Curs |
9 – 13 |
Aplicaţii |
||
III (2 h) |
9 – 11 |
Evaluare |
Evaluare |
d. Modalități de evaluare:
- aplicații specifice și chestionare
- portofoliu de evaluare
2. Resurse umane
- prof. metodist Șandru Valeria – Casa Corpului Didactic Vâlcea
- insp. Apostol Doinița – ISJ