OFERTA 2017-2018

Public-țintă vizat: Cadre didactice din preuniveritar care au studii superioare si care doresc sa isi certifice o cariera in domeniul formarii profesionale.

Justificare:

 1. Este conform cu cerinţele UE privind cadrul European pentru Asigurarea Calităţii în Educaţie şi formare profesională

2. Conform art. 23, alin. 2 din OG 129/2000începând cu data de 1 ianuarie 2010, pentru a fi autorizaţi furnizorii de formare profesională trebuie să facă dovada că realizează programele de formare profesională/continua cu formatori care au pregătirea pedagogică specifică formării profesionale a adulţilor şi pregătirea de specialitate corespunzătoare programei de pregătire” dovedita prin urmatoarele:

• detine un certificat de absolvire cu recunoastere nationala, obtinut in urma parcurgerii unui program de formare profesionala pentru ocupatia de FORMATOR sau FORMATOR DE FORMATORI la un furnizor autorizat, derulat pe baza standardului ocupational ptr FORMATOR sau FORMATOR DE FORMATORI.

• Detine un certificat de competente profesionale, cu mentiunea Competent pentru toate competentele din standardul ocupational FORMATOR sau FORMATOR DE FORMATORI, eliberat de un Centru de evaluare de competente autorizat pentru una din cele 2 ocupatii;

Cadrele didactice care doresc sa lucreze ca formatori acreditati ai MENCS pe diverse programe acreditate de CCD-uri sau furnizori de formare privati trebuie sa fie certificati ANC pentru cursul de Formator.

Durata: 30 ore

Curriculum-ul programului:

Competente  vizate:

  • pregatirea formarii
  • realizarea activitatilor de formare
  • evaluarea participantilor la formare
  • aplicarea metodelor si tehnicilor speciale de formare
  • marketing-ul formarii
  • proiectarea programelor de formare
  • organizarea programelor si a stagiilor de formare
  • evaluarea,revizuirea si asigurarea calitatii programelor si stagiilor de formare

Tematica:

  1. Pregatirea formarii
  2. Realizarea activitatilor de formare
  3. Evaluarea participantilor la formare
  4. Aplicarea metodelor si tehnicilor speciale de formare
  5. Marketing-ul formarii
  6. Proiectarea programelor de formare
  7. Organizarea programelor si a stagiilor de formare
  8. Evaluarea, revizuirea si asigurarea calitatii programelor si a stagiilor de formare.

Modalități de evaluare a cursanților: Examen de absolvire constand in proba scrisa ( grila ) si tema practica sub forma unui portofoliu, pe o tema data de catre formator.

Costul programului/ al activității: 300 lei/ cursant

Public-țintă : personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Justificare: Formarea iniţială a cadrelor didactice  nu asigură o pregătire metodică  şi socio-profesională necesară unei integrări eficiente în cariera didactică. Această situaţie generează dificultăţi  în toate fazele de exercitare a profesiei didactice: proiectare/întocmire de  documente, managementul clasei, predare, evaluare. Beneficiile interacţiunii cu profesorul mentor sunt: optimizarea activităţii  profesorului  prin supervizare, remedierea deficienţelor în procesul de predare – evaluare-comunicare, îmbunatăţirea relaţiilor la nivelul organizaţiei.

Durata: 60 ore(15 credite)

Curriculum-ul programului:

SCOP Prin programul “Dezvoltarea competențelor în vederea asigurării unui mentorat de calitate, în învățământul preuniversitar”, se urmăreşte  furnizarea de competenţe necesare cadrelor didactice care deţin sau vor deţine rol de mentori în vederea realizării predării şi evaluării cu un grad ridicat de profesionalism și pentru asigurarea standardelor de performanţă în învăţământul preuniversitar.

Obiective:

  • Consolidarea corpului de profesionişti activi în zona de mentorat la înalte standarde de calitate;
  • Dezvoltarea unor competenţe specifice, asociate statutului profesorului mentor;
  • Consolidarea de competenţe transversale utile pentru exercitarea cu flexibilitate a activităţilor de mentorat  şcolar în contexte cu profil diferit;

Competenţe vizate:

  • Dezvoltarea strategiilor de comunicare eficientă;
  • Proiectarea conținuturilor specific activităților de mentorat;
  • Exersarea capacităților de interrelaționare, de muncă în echipă și parteneriate educaționale, bazate pe învățare experiențială și transfer de bune practice;
  • Proiectarea evaluării activităților de mentorat.
  • Planificarea pe module tematice – timp alocat:         

a) Comunicarea mentor-debutant – 16 h

b) Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale – 13 h

c) Profesorul mentor- rolul şi importanţa activităţii de mentorat – 19 h

d) Utilizarea noilor tehnologii în mentorat – 10 h

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluarea finală se realizează prin susţinerea, utilizând dispozitive multimedia, în şedinţă publică a unei teme la una din disciplinele programului din portofoliul realizat sau a unei lucrări elaborate în acest scop. Portofoliul va fi printat şi va fi depus înaintea evaluării finale cu două  zile, în vederea evaluării de către formatori.

Costul programului/ al activității: 300 lei/cursant

Public-țintă vizat:  Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar care doresc să-şi dezvolte profilul de metodist al IŞJ

Justificare: Asigurarea calităţii activităţii profesorilor metodişti prin cunoasterea tehnicilor adecvate de evaluare a proiectării, organizării şi desfăşurării unui demers didactic eficient. Cadrele didactice cu experienţă au nevoie să-şi formeze competenţe de organizare, îndrumare şi control pentru buna desfăşurare a activităţilor ştiinţifico-metodice şi a inspecţiei şcolare.

Durata: 40 ore (10 credite)

Curriculum-ul programului:

Scop: creşterea calităţii inspecției şcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar în vederea eficientizării serviciilor de educaţie şi formare a elevilor.

Obiective:

  • Consolidarea corpului de profesionişti activi în zona de inspecție şcolară la înalte standarde de calitate;
  • Dezvoltarea unor competenţe specifice, asociate statutului de metodist al Inspectoratului Școlar Județean;
  • Consolidarea de competenţe transversale utile pentru exercitarea cu flexibilitate a activităţilor de metodist  şcolar în contexte cu profil diferit;

Competenţe vizate:

  • Monitorizarea cadrelor didactice repartizate
  • Stabilirea domeniilor de formare recomandate pentru cadrele didactice pe care le inspectează
  • Consilierea cadrelor didactice în vederea inspecţiei.
  • Elaborarea raportului scris de inspecţie
  • Asigurarea calităţii inspecţiei şcolare
  • Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat:         

I.Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ – 12,5 ore

II.Managementul carierei didactice – 9,5 ore

III.Profesorul metodist și inspecția școlară – 12,5 ore

 IV.Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional Marketing – 3,5 ore

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluarea finală se realizează prin susţinerea, utilizând dispozitive multimedia, în şedinţă publică a unei teme la una din disciplinele programului din portofoliul realizat sau a unei lucrări elaborate în acest scop. Portofoliul va fi printat şi va fi depus înaintea evaluării finale cu două  zile, în vederea evaluării de către formatori.

Costul programului/ al activității: 270 lei/cursant

1. Criterii curriculare:

Grup țintă: personal didactic din învăţământul preuniversitar. 

Justificare:   programul este consecinţa O.M.E.N. nr. 5144 / 26.09.2013  privind aprobarea Strategiei Anticorupţie în Educaţie şi dezvoltă participanţilor competenţe de a practica şi de a forma norme de conduită morală, etică şi de integritate în domeniul managementului educaţional şi al educaţiei privind anticorupţia. 

Durata: 16 ore

Curriculumul programului:

a. Competenţe vizate :

  • valorificarea oportunităţilor de dezvoltare profesională în mediul socio-profesional actual;
  • aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale şi de implementare a măsurilor preventive, în contextul legal privind anticorupţia.

b. Planificare pe stagii

1. Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie – 3 ore

2. Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie – 5 ore

3. Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie – 3 ore

4. Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţieişi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social – 3 ore

5. Evaluare – 2 ore

c. Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (8 h)

8 – 10

1. Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie

2. Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie

Curs

10 – 16

Aplicaţii

II (6 h)

8 – 10

3. Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie 

4. Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţieişi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social

Curs

10 – 14

Aplicaţii

III (2 h)

9 – 11

Evaluare

Evaluare

  1. Modalităţi de evaluare a cursanţilor: chestionare, portofoliu cuprinzând fişele de reflecţie completate după fiecare activitate de formare şi produsele realizate în timpul activităţilor de formare.

2. Resurse umane :

- prof. Luca Adrian, CCD Vâlcea

- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD

1. Criterii curriculare

Program de perfecţionare realizat în cadrul proiectului inițiat de MECS ”Banca de date națională a formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar” (ID 63931)

Publicul  ţintă vizat: responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar)

Justificarea ofertei:

  • Actualizarea legislaţiei europene şi naţionale cu privire la formarea cadrelor didactice din învăţământul preuniveristar
  • Analiza etapelor privind evoluţia în cariera didactică, a nevoilor de dezvoltare profesională a cadrelor didactice şi a profilului de competenţe profesionale

Durata: 12 ore

Curriculum-ul programului:

Banca națională de date va permite adăugarea de noi date și informații privind poziționarea pe ruta de formare profesională continua a cadrelor didactice, înscrierea etapelor de formare continua finalizate cu credite profesionale transferabile (CPT), calcularea CPT pe categorii de programe de formare, precum și generarea de rapoarte și statistici necesare fundamentării de studii de diagnoză și prognoză în domeniul formării continue.

a. Competenţe vizate:

  • Utilizarea adecvată a conceptelor specifice managementului carierei didactice;
  • Cunoaşterea legislaţiei specifice formării şi dezvoltării profesionale a cadrelor didactice;
  • Formarea abilităţilor de autoreflexie profesională;
  • Identificarea propriilor nevoi de dezvoltare profesională;
  • Proiectarea propriului traseu al carierei didactice şi al tinerilor debutanţi

b. Planificarea modulelor tematice:

Nr. crt.

Module tematice

Nr. ore

1.

Consilierea si managementul carierei didactice (5 ore)

5

2.

Cariera didactică – vocație sau întâmplare? (5 ore)

5

3.

Evaluare (2 ore)

2

 

c. Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (5 h)

8 – 9

1. Consilierea si managementul carierei didactice

Curs

9 – 13

Aplicaţii

II (5 h)

8 – 9

2. Cariera didactică – vocație sau întâmplare?

Curs

9 – 13

Aplicaţii

III (2 h)

9 – 11

Evaluare

Evaluare

d. Modalități de evaluare:

- aplicații specifice și chestionare

- portofoliu de evaluare

  2. Resurse umane

- prof. metodist Șandru Valeria – Casa Corpului Didactic Vâlcea

- insp. Apostol Doinița – ISJ