1. Criterii curriculare
Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificare (necesitate, utilitate): abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare/ ocupare a posturilor vacante
Durata (nr. total de ore de formare): 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Componentele Curriculumului Naţional |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
2. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare” |
6 h |
1 h |
5 h |
- |
4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor |
6 h |
1 h |
4 h |
1h |
5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare |
2 h |
1 h |
1 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
5 h |
16 h |
3 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Componentele Curriculum-ului Naţional 2. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări |
Curs |
Inspectori școlari Profesori metodiști CCD
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 13 - 16 |
Curs Aplicaţii |
|||
II (8 h) |
8 – 9 |
3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare” 4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor |
Curs |
|
9 – 14
14 -15 15 - 16 |
Aplicaţii Curs
Aplicații |
|||
III (8 h) |
8 – 9 |
4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor 5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare |
Aplicaţii |
Inspectori școlari Profesori metodiști CCD |
9 - 10 |
Evaluare |
|||
10 – 12 |
Curs |
|||
12 – 15 15 – 16 |
Aplicaţii Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală:
|
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
• analiza diferitelor tipuri de standarde şi a utilizării acestora în practică; • realizarea unor exerciţii practice de optimizare a evaluării curente, prin utilizarea criteriilor de notare raportate la obiective/ competenţe. • Se va realiza o activitate pe grupe, pentru elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională de evaluare. • Se va desfăşura o activitate individuală, pentru analiza corelaţiei dintre o variantă de subiect şi barem; activitatea se încheie printr-o discuţie, în cadrul căreia ideea centrală va fi unitatea existentă între sarcina de lucru şi răspunsul aşteptat, prin terminologia utilizată. • Se va realiza un joc de rol cu tema Comunicarea dintre profesorul evaluator şi elev, pentru analiza şi interpretarea rezultatelor evaluării, prin interpretarea rezultatului obţinut de elev la un moment dat, corelând nota cu criteriile care au stat la baza notării, şi, după caz, menţionarea unor căi de optimizare a rezultatelor. |
|
2. Resurse umane
- inspectori şcolari de specialitate
- profesori metodiști CCD
1. Criterii curriculare
Publicul -țintă : profesori încadrați în anul școlar 2017 /2018 cu statut de suplinitor
Justificarea ofertei:
Perfecţionarea pregătirii profesorilor suplinitori în vederea participării la concursul național de ocupare a posturilor vacante din învățământul preuniversitar
Durata: 24 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică
2. Elemente de metodică și didactica disciplinei
3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic
4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale
5. Managementul clasei de elevi
6. Managementul carierei didactice
a. Competențe vizate:
- utilizarea competentă a documentelor școlare reglatoare;
- aplicarea corectă și personalizata a cunoștințelor de didactică și de metodică a disciplinei;
- valorificarea corectă a continuturilor științifice ale disciplinei ;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1 |
3 |
- |
2. Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1 |
3 |
- |
3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic |
4 |
1 |
3 |
- |
4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale |
4 |
1 |
3 |
- |
5. Managementul clasei de elevi |
4 |
1 |
3 |
- |
6. Managementul carierei didactice |
2 |
1 |
1 |
- |
Evaluare finală |
2 |
|
|
|
Total |
24 |
6 |
16 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
curs |
1 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Inspectori de specialitate
Profesori metodiști
Diaconescu Cristina
Șandru Valeria |
curs |
1 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
||
Activităţi practice |
4 |
Proiectarea scenariului didactic |
||
II |
curs |
1 |
Evaluarea |
|
curs |
1 |
Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale |
||
Activităţi practice |
4 |
Modalități de construire a probelor de evaluare Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
||
III |
Curs |
2 |
Managementul clasei |
|
Activităţi practice |
4 |
Rolurile profesorului |
||
Evaluare |
2 |
Portofoliu de evaluare |
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal
2. Resurse umane
- inspectori şcolari de specialitate
- profesori metodiști
- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
- prof. Șandru Valeria, CCD Vâlcea
1. Criterii curriculare
Publicul -țintă : profesori debutanți din învățământul primar și preprimar
Justificarea ofertei:
Perfecţionarea pregătirii profesorilor debutanți în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar.
Durata: 24 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică
2. Elemente de metodică și didactica disciplinei
3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic
4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale
5. Managementul clasei de elevi
6. Managementul carierei didactice
a. Competențe vizate:
- utilizarea competentă a documentelor școlare reglatoare;
- aplicarea corectă și personalizata a cunoștințelor de didactică și de metodică a disciplinei;
- valorificarea corectă a continuturilor științifice ale disciplinei ;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1 |
3 |
- |
2. Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1 |
3 |
- |
3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic |
4 |
1 |
3 |
- |
4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale |
4 |
1 |
3 |
- |
5. Managementul clasei de elevi |
4 |
1 |
3 |
- |
6. Managementul carierei didactice |
2 |
1 |
1 |
- |
Evaluare finală |
2 |
|
|
|
Total |
24 |
6 |
16 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
curs |
1 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Inspector de specialitate
Profesori metodiști
Diaconescu Cristina |
curs |
1 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
||
Activităţi practice |
4 |
Proiectarea scenariului didactic |
||
II |
curs |
1 |
Evaluarea |
|
curs |
1 |
Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale |
||
Activităţi practice |
4 |
Modalități de construire a probelor de evaluare Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
||
III |
Curs |
2 |
Managementul clasei |
|
Activităţi practice |
4 |
Rolurile profesorului |
||
Evaluare |
2 |
Portofoliu de evaluare |
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal
2. Resurse umane
- inspectori şcolari de specialitate
- profesori metodiști
- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea
1. Criterii curriculare
Publicul -țintă : profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Tehnologii”
Justificarea ofertei:
Perfecţionarea pregătirii profesorilor debutanți în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar.
Durata: 24 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică
2. Elemente de metodică și didactica disciplinei
3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic
4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale
5. Managementul clasei de elevi
6. Managementul carierei didactice
a. Competențe vizate:
- utilizarea competentă a documentelor școlare reglatoare;
- aplicarea corectă și personalizata a cunoștințelor de didactică și de metodică a disciplinei;
- valorificarea corectă a continuturilor științifice ale disciplinei ;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1 |
3 |
- |
2. Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1 |
3 |
- |
3. Evaluarea. Itemi de evaluare. Test docimologic |
4 |
1 |
3 |
- |
4. Comunicarea didactică-mijloc al interacțiunii educaționale |
4 |
1 |
3 |
- |
5. Managementul clasei de elevi |
4 |
1 |
3 |
- |
6. Managementul carierei didactice |
2 |
1 |
1 |
- |
Evaluare finală |
2 |
|
|
|
Total |
24 |
6 |
16 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
curs |
1 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Inspector de specialitate
Profesori metodisti
Diaconescu Cristina |
curs |
1 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
||
Activităţi practice |
4 |
Proiectarea scenariului didactic |
||
II |
curs |
1 |
Evaluarea |
|
curs |
1 |
Comunicarea didactică-mijloc al interacţiunii educaţionale |
||
Activităţi practice |
4 |
Modalități de construire a probelor de evaluare Soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
||
III |
Curs |
2 |
Managementul clasei |
|
Activităţi practice |
4 |
Rolurile profesorului |
||
Evaluare |
2 |
Portofoliu de evaluare |
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal
2. Resurse umane
- inspector şcolar de specialitate
- profesori metodiști
- prof. Diaconescu Cristina, CCD Vâlcea