OFERTA 2017-2018

1.  Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: cadre didactice și personal didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei:  Trăim într-o lume caracterizată prin rapiditate, complexitate, într-o continuă schimbare, în care omul este plasat în contextul unei revoluţii tehnologice foarte rapidă. În acest sens, şcoala are sarcina de a-i pregăti pe copiii de azi pentru a face faţă dinamismului accelerat al societăţii contemporane, dezvoltându-le competenţe, valori şi atitudini necesare reuşitei personale şi sociale. Egalitatea între femei şi bărbaţi este un drept fundamental, o valoare comună a UE, şi o condiţie necesară pentru realizarea obiectivelor UE de creştere economică, ocuparea forţei de muncă şi a coeziunii sociale.

Durata: 24 ore

a. Curriculum-ul programului:

Competenţe vizate:

  • Formarea unor profesori care să susțină activități de promovare a unui stil de viață sănătos pentru femei și bărbați, fete și băieți;                
  • Adoptarea de conduite eficiente în ceea ce privește consumul de alimente, practicarea unui sport sau a unor exerciții fizice care contribuie la dezvoltarea armonioasă a elevilor;
  • Utilizarea unor metode active care pot contribui la dezvoltarea capacității de formare a unui stil de viață sănătos al elevilor în contextul unui mediu poluat și dinamic;
  • Crearea unor materiale care să ajute la integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos;

Module tematice

- Egalitatea de gen

Stilul de viață sănătos

- Planul de acţiune și strategii pentru integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos

b. Planificarea moduleler tematice

MODUL TEMATIC

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Egalitatea de gen

7h

2h

4h

1h

Stil de viață sănătos

8h

2h

4h

2h

Planul de acţiune și strategii pentru integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos

7h

2h

4h

1h

Evaluarea finală

2 h

-

-

2h

Total

24 h

6 ore

12 h

  1. h

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formator

I

(7 ore)

8.00-9.00

1. Egalitatea de gen.

 

 

 

 

 

Curs

 

Prof.Petrescu Angela

 

 

 

 

 

 

 

 

Prof.Șandru Valeria

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

   

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

 

8.00-9.00

2. Stilul de viață sănătos

 

 

 

 

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(7 ore)

8.00-10.00

3. Planul de acţiune și strategii pentru integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

Evaluare

IV

 (2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

Modalităţide evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă și implicare

Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

 

Proiectarea unui plan de acțiune pentru integrarea  aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui     stil de viață sănătos; referat sau eseu despre egalitatea de gen și stilul de viață sănătos și egalitatea de gen.

 

2. Resurse umane

 - Prof. Petrescu Angela, Liceul Tehnologic Henri Coandă

 - Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: învăţători debutanți, suplinitori sau titulari

Justificarea ofertei: învăţătorii trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  • Manifestarea unei conduite psihopedagogice  inovative în plan profesional/ social,
  • Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ,
  • Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare,
  • Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative,
  • Organizarea adecvată a activităţilor didactice  în funcţie de tipul de lecţie dominant,
  • Deschidere  faţă de tendinţele inovatoare necesare dezvoltării profesionale.

b. Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Curriculum școlar

4h

1 h

3 h

-

2. Obiectivele predării – învățării

4h

1 h

3 h

-

3. Cadrul metodologic al învățării

4h

1 h

3 h

-

4. Proiectarea instruirii

4 h

1 h

3 h

-

5. Evaluarea si reglarea activității didactice

6h

1 h

4 h

1

Evaluare finală

2 h

-

-

2

Total

24 h

5 ore

16 h

3 h

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formator

I

(8 ore)

8.00-9.00

1. Curriculum școlar

Curs

 

 

Prof. Şandru Valeria

 

Insp. Onogea Ioan

 

 

Prof. Predișor Corina

 

 

 

 

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2. Obiectivele predării – învățării

 

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

3. Cadrul metodologic al învățării

 

4.Proiectarea instruirii

 

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(6 ore)

8.00-10.00

5. Evaluarea si reglarea activității

 didactice

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

Evaluare

IV (2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

 

d.Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa   și implicare

      Evaluare continuă care vizează acope-rirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, ne-voile de formare ca urmare a sesiunii, ana-liza punctelor slabe in vederea transfor-marii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

       Alcătuirea și prezentarea unui por-tofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale:

Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi

Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului

   

2. Resurse umane

-  Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD,

-  Prof. Onogea Ioan, ISJ Vâlcea

- Prof. Predișor Corina, Școala Gimnazială Achim Popescu Păușești Măglași

1.Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar

Justificarea ofertei: Curriculumul pentru învăţământul preprimar  presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.

Durata: 24 ore   

Curriculum-ul programului:

Scop: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învăţământul preşcolar privind

planficarea, proiectarea, desfăşurarea și evaluarea activităţilor instructiv-educative din grădiniță.

a. Competenţe vizate:

1. Cunoaşterea  caracteristicilor dezvoltării şi domeniile de dezvoltare ale  copilului de la 3 la 6-7ani;

2. Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor integrate şi a activităţilor pe domenii   experienţiale ;

3. Individualizarea  conţinuturilor  de învăţare în funcţie de particularităţile de dezvoltare ale copilului;

4. Asimilarea de tehnici de observare şi evaluare ale copilului. 

b. Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Noțiuni științifice privind didactica specialității.

2 h

1 h

1 h

-

2. Integrarea curriculară.

4 h

1 h

2 h

-

3. Elaborarea planificării anuale/săptămânale /zilnice.

3 h

1 h

3 h

-

4.  Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice.

5 h

1 h

4 h

1 h

5.  Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari

4 h

1 h

2 h

1 h

6. Modalităţi de inregistrare a datelor.  Fişe de observații psihopedagogice, de  înregistrare  a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. 

4 h

1 h

2 h

 

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

6 h

14 h

4 h

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip de

activitate

Formatori

1.

(6 h)

8-9

9-12

12-13

13-14

1.Noțiuni științifice privind didactica specialității.

 

2. Integrarea curriculară.

 

curs

aplicaţii

evaluare

 

Ancuţa Giorgiana

 

Bondoc Luminiţa

2.

(8 h)

8-9

9-12

12-13

13-16

3. Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice.

4. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice

curs

aplicaţii

 

evaluare

3.

(8 h)

8-9

9-12

12-13

13-16

5. Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari

6. Modalităţi de inregistrare a datelor.  Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare  a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente.

curs

aplicaţii

evaluare

4.

(2 h)

9 – 11

Evaluare

evaluare

 

d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

 Prezenţa si implicare

activitatea la seminar – 20% proiecte, referate, portofolii – 10%

Elaborarea unei fișe de observații psihopedagogice pentru un copil din grupă și a două modele de fișe de evaluare cognitivă.

 

2.Resurse umane

  • Ancuţa Giorgiana, ISJ Vâlcea
  • Bondoc Luminiţa, GPP Nr.1 Călimănești

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: profesori debutanţi(care deţin gradul didactic definitiv, respectiv gradul didactic II) ce predau urmatoarele discipine: istorie, geografie, religie, stiinte socio-umane

Justificarea ofertei : rezultatele obţinute de tinerele cadre didactice la examenele de titularizare, respectiv pentru obţinerea gradelor didactice fac necesară o pregătire psihopedagogică suplimentară, formarea iniţială pe acest aspect al carierei didactice prezentând deficienţe majore; necesitatea ca, în special tinerele cadre didactice să obţină informaţii şi să-şi formeze competenţe adecvate pentru a fi capabile să-şi planifice cariera, de a identifica oportunităţile pe care le poate oferi cariera didactică;

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

1. Elabora documente de planificare şi proiectare didactică şi a altor documente curriculare, utilizând corect conceptele specifice analizei structurale şi generativ-funcţională a curriculumului;

2. Utiliza strategii didactice capabile să satisfacă exigenţele unui învăţământ modern bazat pe competenţe, pe integrarea elementelor de evaluare, a elementelor TIC şi a principiilor educaţiei incluzive;

3.Utiliza resurse şi instrumente adecvate în vederea unui management eficient al carierei didactice prin parcurgerea etapelor cadrului legal

 

b. Planificarea moduleler tematice

MODUL TEMATIC

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1.CURRICULUM ŞI CADRUL DE REFERINŢĂ AL CURRICULUMULUI NAŢIONAL

7h

2h

4h

1h

PLANUL-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT

8h

2h

4h

2h

3. APLICAREA PROGRAMEI ŞCOLARE ŞI PROIECTAREA DEMERSULUI DIDACTIC 

7h

2h

4h

1h

Evaluare finala

2 h

-

-

2h

Total

24 h

6 ore

12 h

h

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formator

I

(8 ore)

8.00-9.00

1. .CURRICULUM ŞI CADRUL DE REFERINŢĂ AL CURRICULUMULUI NAŢIONAL

Curs

 

 

 

 

Prof. Luca Adrian  Prof. Ulmeanu Laurențiu

 

 

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

 

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

2.  PLANUL-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(6 ore)

8.00-10.00

3. APLICAREA PROGRAMEI ŞCOLARE ŞI PROIECTAREA DEMERSULUI DIDACTIC 

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

Evaluare

IV

 (2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

 

d. Modalităţide evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa și implicare

Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

Realizarea unui portofoliu didactic

 

2. Resurse umane

Formatori:

prof. Luca Adrian, director CCD, formator județean

prof. Ulmeanu Dan Laurențiu, inspector școlar, formator județean

1.Criterii curriculare

Public - ţintă vizat:   cadre didactice care  vor sa predea opţionalul  Dezbatere, oratorie şi retorica sau să înfiinţeze un club de bate

Justificarea ofertei

Acreditarea de către MECTS a opţionalului Dezbatere, oratorie şi retorica; desfăşurarea în ultimii trei ani a competiţiei naţionale „Tinerii dezbat” competiţie destinată elevilor de liceu; existenţa unor asociaţii de cluburi de dezbateri la nivel naţional (de exemplu ARDOR OLTENIA)

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate

  1. Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
  2. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului de a organiza o dezbatere;
  3. Manifestarea capacităţii de a folosi dezbaterea ca metoda didactică;

 

b. Planificarea modulelor tematice:

 

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

Comunicarea in dezbateri

3h

1

2

 

Temele dezbaterii şi interpretarea lor

3h

1

2

 

Argumentare

2h

1

1

 

Contrargumentare

2h

1

1

 

Formatul WS

9h

3

6

 

Arbitrajul în dezbateri

3h

1

2

 

Evaluare finala

2 h

 

 

2h

Total

24h

7

15

2

 

 

c. Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I

(8 h)

 

8 - 11

Comunicarea in dezbateri

Curs

Aplicații

Prof. Cionică Maria

 

Prof. Cioinică Constantin

11 – 14

Temele dezbaterii şi interpretarea lor

Curs

Aplicații

14 – 16

Argumentare

Curs

Aplicații

II

( 8 h)

8 - 10

Contrargumentare

Curs

Aplicații

10 – 16

Formatul WS

Curs

Aplicații

III

(6 h)

8 – 11

Formatul WS

Curs

Aplicații

11 - 14

Arbitrajul în dezbateri

Curs

Aplicații

IV (2h)

13.00 – 14.00

Evaluare finală: prezentarea unei moţiuni, în format WS, caz afirmator sau negator

Evaluare

 

Modalități de evaluare a cursanților:

 

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

  • activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor argumente, sau contraargumente, disponibilitatea de a participa la dezbateri demonstrative, jocuri de rol.
  • Fişe de lucru, chestiionare.

Un caz afirmator sau negator, într-un format  la alegere, pe o moţiune prestabilită.

 

2. Resurse umane:

-   Prof. Cioinică Maria, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu

-   Prof. Cioinică Constantin, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu