Programul de formare ,,Invatarea stiintelor - abordari metodologice moderne” face parte din proiectul “Consolidarea si extinderea abordarii de predare a fizicii bazate pe IBL” implementat de catre Centrul de Evaluare si Analize Educationale si finantat de Romanian-American Foundation. Informatii despre proiect gasiti pe pagina: http://ceae.ro/proiect-invatarea-fizicii/
Categoria de program
Categoria I de programe de formare continuă: „Programe de dezvoltare profesională, conform art. 244 alin. (5) lit. a) b) și c) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.
Tipuri de competențe: Actualizarea și dezvoltarea competențelor în domeniul de specializare corespunzător funcției didactice ocupate, precum și în domeniul psihopedagogic și metodic.
Durata programului: 80 ore
Grup ţintă: personal didactic de predare din învăţământul preuniversitar cu specializarea fizică, chimie, biologie
Număr de credite profesionale transferabile propuse: 22 credite profesionale transferabile
Forma de învățământ: zi şi la distanţă
Programul este structurat în 3 etape, după cum urmează:
• stagiu de formare directă organizat în forma de învăţământ de zi, pe durata a 4 zile (9 ore de pregătire teoretică, 21 de ore de activităţi practice şi 2 ore evaluare) (32 ore)
- activităţi de formare corelate cu obiectivele programului de formare;
- proiectare activităţi practice care vor susţine baza de curs.
• stagiu de formare la distanţă, ce cuprinde sesiuni de auto-formare asistată la distanţă (42 ore):
- studiu individual pe baza suportului de curs şi a bibliografiei;
- activitate de e-learning individuală sau asistată
- aplicaţii la clasă.
• stagiu de analiză şi evaluare (6 ore).
Module
Stagiu de formare directă
I. Teorii moderne ale învățării. Necesitatea schimbării de paradigmă
II. Competența. Operaționalizarea competențelor. Repere teoretice
III.Formarea și dezvoltarea competențelor elevilor în contextul lecțiilor de științe
IV.Eficientizarea demersului didactic în lecțiile de științe
Total: 32 ore
Stagiu de formare la distanţă
I. Teorii moderne ale învățării. Necesitatea schimbării de paradigmă
II. Competența. Operaționalizarea competențelor. Repere teoretice
III.Formarea și dezvoltarea competențelor elevilor în contextul lecțiilor de științe
IV.Eficientizarea demersului didactic în lecțiile de științe
Total: 42
Stagiu de analiză şi evaluare
Analiză și evaluare finală--6
Total: 80 ore
Public ţintă vizat : cadre didactice care predau Informatica si TIC in invatamantul preuniversitar
Justificare: -program acreditat de către CCD Brăila în colaborare cu MEN în vederea dezvoltarii competentelor privind procesul de predare – invatare – evaluare la clasa a V-a pentru disciplina Informatica si TIC
Durata: 60 de ore – 15 credite
Curriculum-ul programului
Competente vizate:
1. Utilizarea responsabilă și eficientă a tehnologiei informației și comunicațiilor
1.1. Utilizarea eficientă şi în condiţii de siguranţă a dispozitivelor de calcul
1.2. Utilizarea eficientă a unor componente software
1.3. Utilizarea eficientă şi în siguranță a Internetului ca sursă de documentare
2. Rezolvarea unor probleme elementare prin metode intuitive de prelucrare a informației
2.1. Identificarea unor modalități algoritmice pentru rezolvarea unor situații din viața cotidiană, exprimate în limbaj natural
2.2. Identificarea datelor cu care lucrează algoritmii în scopul utilizării acestora în prelucrări
2.3. Descrierea în limbaj natural a unor algoritmi cu ajutorul secvențelor de operații și a deciziilor pentru rezolvarea unor probleme simple
3. Elaborarea creativă de mini proiecte care vizează aspecte sociale, culturale și personale, respectând creditarea informației și drepturile de autor
3.1. Aplicarea operațiilor specifice editoarelor grafice în vederea realizării unor materiale digitale
3.2. Implementarea unui algoritm care conţine structura secvenţială şi/sau alternativă într-un mediu grafic interactiv
3.3. Manifestarea creativă prin utilizarea unor aplicații simple de construire a unor jocuri digitale
Planificarea pe module tematice-timp alocat
Nr.crt. |
Modulul |
Numar ore |
1. |
Modul 1 Sisteme de calcul |
6 |
2. |
Modul 2 Sisteme de operare |
6 |
3. |
Modul 3 Internet |
6 |
4. |
Modul 4 Editor grafic |
9 |
5. |
Modul 5 Algoritmi |
18 |
6. |
Modul 6 Metodica predarii disciplinei Informatica si TIC pentru gimnaziu – clasa a V-a |
9 |
7 |
Evaluare pe parcurs si finala |
6 |
Calendarul programului: trim. IV 2017; trim. I 2018
Modalitati de evaluare: portofoliu profesional, chestionare.
Formatori : formatorii acreditati prin OMEN 4586/09.08.2017
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- abilitatea de a folosi tehnici de management specifice
- elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.
- cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
- adoptarea de conduite eficiente pentru organizaţia şcolară.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Dezvoltare instituțională |
2 h |
1 h |
1 h |
- |
2. Structuri organizatorice specifice |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
3. Metode si tehnici de management |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
4. Managementul prin obiective |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
5. Managementul prin buget şi proiecte |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
6. Managementul organizației școlare |
5 h |
2 h |
2 h |
1 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
9 h |
11 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (6 h) |
8 – 9 |
1. Dezvoltare instituțională
2. Structuri organizatorice specifice |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof. Şandru Valeria
Prof. Luca Adrian
|
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Metode si tehnici de management
4. Managementul prin obiective |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
IV(8 h) |
8 – 10 |
5. Managementul prin buget şi proiecte
6. Managementul organizației școlare |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
2. Resurse umane:
Prof. Bică Andra, inspector școlar general,
Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD
Prof. Luca Adrian, director CCD
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director
Justificarea ofertei: programul propune șase module tematice utile cadrelor didactice care îndeplinesc atribuțiile de management în unitățile de învățământ să proiecteze, să organizeze , să conducă și să evaluaeze procesele care determină creșterea calității educației oferite de un furnizor.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Obiectivele evaluării ARACIP |
4 |
1 |
3 |
|
Scopul evaluării ARACIP |
4 |
1 |
3 |
|
Instrumente specifice evaluării ARACIP |
4 |
1 |
2 |
1 |
Legislație ARACIP |
3 |
1 |
2 |
|
Management și comunicare |
4 |
1 |
3 |
|
Leadership și calitate |
3 |
1 |
2 |
|
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 |
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul de activitate |
I |
8.00-10.00 |
Obiectivele evaluării ARACIP Scopul evaluării ARACIP Instrumente specifice evaluării ARACIP Legislație ARACIP |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a II-a |
8.00 – 10.00 |
Management și comunicare
|
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a III-a |
8.00 – 10.00 |
Teorie |
|
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a IV-a |
8.00 – 10.00 |
Teorie |
|
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a V-a |
8.00 – 10.00 |
Leadership și calitate ; legislatie in vigoare Mecanisme de asigurare a calitatii (PDI/PAS) , Strategie de evaluare si asigurare a calitatii |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a VI-a |
8.00 – 10.00 |
Autoevaluare institutionala ;proceduri. Instrumente de autoevaluare ; RAEI Proceduri interne de asigurare si evaluare a calitatii . Standarde de evaluare periodica |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a VII-a |
8.00 – 16.00 |
Evaluare finală: Elaborarea Proiectului de dezvoltare instituțională pentru propria școală |
Evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
Prof. Adina Dobrete, ISJ Vâlcea
Prof. Mihai Fârtat, Școala Gimnazială Nr,4 Rm. Vâlcea
Prof. Doru Dumbrăvescu, ISJ Vâlcea
Acest program de formare (89 ore, 22 credite) va crea un cadru în interiorul căruia cadrele didactice să aibă posibilitatea de a-și perfecționa competențele profesionale, dar și cele transversale, iar acest program vine în întâmpinarea nevoilor de formare ale județului nostru.
Grupul ţintă: personal de predare din învățământul preuniversitar
Pornind de la OMECTS nr 5564 / 07.10.2011 şi de la Standardele pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control –Director ( director adjunct ) unitate de învăţământ acest program de formare îşi propune să formeze cursanţilor următoarele competenţe generale: competențe de comunicare și relaționare, competențe psiho-sociale, competențe de utilizare a tehnologiilor informaționale, competențe de de conducere și coordonare, competențe de evaluare, competențe de gestionare și administrare a resurselor, competențe care vizează dezvoltarea instituțională, competențe care vizează self-managementul.
Programul de formare este structurat pe două module astfel:
Modulul I – Elemente ale managementului strategic
I.1. Managementul strategic
I.2. Managementul de proiect
I.3. Managementul asigurării calităţii
Modulul II – Premisele dezvoltării oraganizaţiei şcolare
II.1. Managementul clasei / grupei de elevi
II.2. Managementul comunicării
II.3. Managementul activităţilor extracurriculare
Formatori acreditați MEN:
- Prof. Banu Denise
- Prof. Bică Andra
- Prof. Luca Adrian
- Prof. Ochescu Maria
- Prof. Samoilă Daniela Mihaela
- Prof. Șandru Valeria