OFERTA 2017-2018

  1. Criterii curriculare

Denumirea programului: Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar

Public țintă vizat: administratori financiari

Justificarea ofertei: Noutăți legislative privind evidența contabilă și organizarea controlului financiar preventiv. In ultimii cinci ani nu s-au organizat cursuri pentru aceste categorii de personal.

Durata: 24 ore de formare

Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului):

  1. Competențe vizate:

dobândirea de noi cunoștințe în domeniul financiar-contabil, consolidarea  competențelor în sistemul managementului financiar-contabil al instituțiilor de învățământ, corelarea cu sistemul de control managerial intern

Planificarea modulelor tematice:

Nr.crt.

Tema

Nr.ore

1

Noul sistem contabil al instituțiilor publice

10

2

Inventarierea patrimoniului unităților de învățământ

2

3

Organizarea și desfășurarea Controlului financiar preventiv conform OMFP nr.923/2014

10

4

Evaluare

2

 

  1. Calendarul programului

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

I

8-14

Noul sistem contabil al instituțiilor publice

Curs, aplicaţii

evaluare

II

8-16

Inventarierea patrimoniului unităților de învățământ

Curs, aplicaţii

evaluare

III

8-16

Organizarea și desfășurarea Controlului financiar preventiv conform OMFP nr.923/2014 republicat, completat cu OMFP 1139/2015

Curs, aplicaţii

evaluare

IV

12-14

Evaluare finală

evaluare

 

  1. Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa și implicare

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice.

Test grila specific

 

            2.Resurse umane

Formatori :

-ec. Oprescu Georgeta- formator CNFPA

-ec. Fulgescu Luminița – formator CNFPA

  1. Criterii curriculare

      Publicul  ţintă vizat: Personal didactic şi didactic auxiliar

      Justificarea ofertei:

Cariera este ansamblul rolurilor profesionale performante de-a lungul  vieții active a căror succesiune poate urma traiectorii diferite în timp.        

Traiectoria în carieră depinde un numai de resursele acționare ale persoanei la începutul carierei și  pe parcursul  ei, ci  și de oportunitățile și mai ales de modul în care individul are obiective în carieră clare și e capabil să se folosească de aceste oportunități pentru a le atinge.

Cariera şi managementul carierei trebuie abordate prin prisma progreselor înregistrate în domeniul managementului resurselor umane din care face parte integrantă şi managementul carierei.

Managementul carierei trebuie văzut atât  prin prisma intereselor organizaţiilor cât  şi ale angajaţilor. În această idee, managementul carierei are în vedere atât procesul de planificare a carierei care vizează modul de avansare a angajaţilor în cadrul organizaţiei conform necesităţilor acesteia, performanţele angajaţilor, potenţialul acestora şi preferinţele lor, cât şi asigurarea succesiunii manageriale cu menirea de a asigura pe cât posibil organizaţia că va dispune de persoanele de care are nevoie pentru a-şi atinge obiectivele .

Durata: 24 ore

 Curriculum-ul programului:

  1. Competenţe vizate

Manifestarea unei conduite psihopedagogice  inovative în plan profesional/social

Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală,  complexă, totală (ectosemantică), multiplă, diversificată şi  specifică;

Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;

Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;

Stăpânirea conceptelor şi teoriilor   moderne privind formarea ,,schemelor de acţiune” şi a capacităţilor de cunoaştere;

Formarea, dezvoltarea, exersarea competenţelor de management al carierei;

b.   Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

I. Planificarea şi dezvoltarea carierei. Inserţia  profesională

6 h

2 h

4 h

-

II. Profil de personalitate – profil vocational.

 

8 h

2 h

6 h

-

III. Oportunităţi europene de dezvoltarea carierei, prin Programul de învăţare de-a lungul întregii vieţi

8 h

2 h

6 h

-

Evaluare finală

2 h

 

 

2 h

Total

24

6 h

16 h

2 h

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formatori

I

8-14

Planificarea şi dezvoltarea carierei. Inserţia profesională

curs

aplicaţii

evaluare

 

 

Prof. Grama Aurelia

Prof. Papuzu Cornelia

 

II

8-16

Profil de personalitate – profil vocational.

 

curs

aplicaţii

evaluare

III

8-16

Oportunităţi europene de dezvoltarea carierei, prin Programul de învăţare de-a lungul vieții

curs

aplicaţii

evaluare

IV

12-14

Evaluare finală

evaluare

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa și implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea in timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor in puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice.

Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde un Plan de dezvoltare a carierei,

prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului

II. Resurse umane

Prof. Grama Aurelia, Colegiul Economic Rm. Vâlcea

Prof. Papuzu Cornelia, Liceul Sanitar Antim Ivireranul Rm. Vâlcea

Prof. Apostol Doinița, ISJ

Programul de formare ,,Invatarea stiintelor - abordari metodologice moderne” face parte din proiectul “Consolidarea si extinderea abordarii de predare a fizicii bazate pe IBL” implementat de catre Centrul de Evaluare si Analize Educationale si finantat de Romanian-American Foundation. Informatii despre proiect gasiti pe pagina: http://ceae.ro/proiect-invatarea-fizicii/

Categoria de program 

Categoria I de programe de formare continuă: „Programe de dezvoltare profesională, conform art. 244 alin. (5) lit. a) b) și c) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare. 
Tipuri de competențe: Actualizarea și dezvoltarea competențelor în domeniul de specializare corespunzător funcției didactice ocupate, precum și în domeniul psihopedagogic și metodic.

Durata programului: 80 ore

Grup ţintă:  personal didactic de predare din învăţământul preuniversitar cu specializarea fizică, chimie, biologie

Număr de credite profesionale transferabile propuse: 22 credite profesionale transferabile

Forma de învățământ: zi şi la distanţă 
Programul este structurat în 3 etape, după cum urmează: 
• stagiu de formare directă organizat în forma de învăţământ de zi, pe durata a 4 zile (9 ore de pregătire teoretică, 21 de ore de activităţi practice şi 2 ore evaluare) (32 ore) 
- activităţi de formare corelate cu obiectivele programului de formare; 
- proiectare activităţi practice care vor susţine baza de curs. 
• stagiu de formare la distanţă, ce cuprinde sesiuni de auto-formare asistată la distanţă (42 ore): 
- studiu individual pe baza suportului de curs şi a bibliografiei; 
- activitate de e-learning individuală sau asistată 
- aplicaţii la clasă. 
• stagiu de analiză şi evaluare (6 ore).

Module
Stagiu de formare directă
I. Teorii moderne ale învățării. Necesitatea schimbării de paradigmă
II. Competența. Operaționalizarea competențelor. Repere teoretice
III.Formarea și dezvoltarea competențelor elevilor în contextul lecțiilor de științe
IV.Eficientizarea demersului didactic în lecțiile de științe
Total: 32 ore
Stagiu de formare la distanţă
I. Teorii moderne ale învățării. Necesitatea schimbării de paradigmă
II. Competența. Operaționalizarea competențelor. Repere teoretice
III.Formarea și dezvoltarea competențelor elevilor în contextul lecțiilor de științe
IV.Eficientizarea demersului didactic în lecțiile de științe
Total: 42
Stagiu de analiză şi evaluare
Analiză și evaluare finală--6
Total: 80 ore

Public ţintă vizat : cadre didactice care predau Informatica si TIC in invatamantul preuniversitar

Justificare: -program acreditat de către CCD Brăila în colaborare cu MEN în vederea dezvoltarii competentelor privind procesul de predare – invatare – evaluare la clasa a V-a pentru disciplina Informatica si TIC

Durata: 60 de ore – 15 credite

Curriculum-ul programului

Competente vizate:

1. Utilizarea responsabilă și eficientă a tehnologiei informației și comunicațiilor

1.1. Utilizarea eficientă şi în condiţii de siguranţă a dispozitivelor de calcul

1.2. Utilizarea eficientă a unor componente software

1.3. Utilizarea eficientă şi în siguranță a Internetului ca sursă de documentare

2. Rezolvarea unor probleme elementare prin metode intuitive de prelucrare a informației

2.1. Identificarea unor modalități algoritmice pentru rezolvarea unor situații din viața cotidiană, exprimate în limbaj natural

2.2. Identificarea datelor cu care lucrează algoritmii în scopul utilizării acestora în prelucrări

2.3. Descrierea în limbaj natural a unor algoritmi cu ajutorul secvențelor de operații și a deciziilor pentru rezolvarea unor probleme simple

3. Elaborarea creativă de mini proiecte care vizează aspecte sociale, culturale și personale, respectând creditarea informației și drepturile de autor

3.1. Aplicarea operațiilor specifice editoarelor grafice în vederea realizării unor materiale digitale

3.2. Implementarea unui algoritm care conţine structura secvenţială şi/sau alternativă într-un mediu grafic interactiv

3.3. Manifestarea creativă prin utilizarea unor aplicații simple de construire a unor jocuri digitale

Planificarea pe module tematice-timp alocat

Nr.crt.

Modulul

Numar ore

1.

Modul 1 Sisteme de calcul

6

2.

Modul 2 Sisteme de operare

6

3.

Modul 3 Internet

6

4.

Modul 4 Editor grafic

9

5.

Modul 5 Algoritmi

18

6.

Modul 6 Metodica predarii disciplinei Informatica si TIC pentru gimnaziu – clasa a V-a

9

7

Evaluare pe parcurs si finala

6

Calendarul programului: trim. IV 2017; trim. I  2018

Modalitati de evaluare: portofoliu profesional, chestionare.

Formatori : formatorii acreditati prin OMEN 4586/09.08.2017

1.Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare

Justificarea ofertei:  Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

- abilitatea de a folosi tehnici de management specifice

- elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.

- cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.

- adoptarea de conduite eficiente pentru organizaţia şcolară.

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Dezvoltare instituțională

2 h

1 h

1 h

-

2. Structuri organizatorice specifice

3 h

1 h

2 h

-

3. Metode si tehnici de management

4 h

1 h

2 h

1 h

4. Managementul prin obiective

4 h

2 h

2 h

-

5. Managementul prin buget şi proiecte

4 h

2 h

2 h

-

6. Managementul organizației școlare

5 h

2 h

2 h

1 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

9 h

11 h

4 h

 

 

c. Calendarul programului: 

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I (6 h)

8 – 9

1. Dezvoltare instituțională

 

2. Structuri organizatorice specifice

Curs

 

 

 

 

Prof. Bică Andra

 

 

 

Prof. Şandru Valeria

 

 Prof. Luca Adrian

 

 

9 - 11

Aplicații

11 – 12

Curs

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

II(8 h)

8 – 10

3. Metode si tehnici de management

 

4. Managementul prin obiective

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

IV(8 h)

8 – 10

5.  Managementul prin buget şi proiecte

 

6. Managementul organizației școlare

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

 

 

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video;

proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice.

proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului

 

2. Resurse umane:

Prof. Bică Andra, inspector școlar general,

Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD

Prof. Luca Adrian, director CCD