Programul de formare “Comunicare în limba engleză” (89 de ore, 25 credite) propus se aplică în contextul în care sistemul românesc de învăţământ este caracterizat printr-un intens și dinamic proces de schimbare, urmărind formularea unei oferte educaţionale îmbunătăţite în raport cu nevoile de cunoaştere şi de dezvoltare ale formabililor, cu provocările societăţii cunoaşterii şi cu cerinţele de calitate şi de eficienţă cerute de procesul de integrare efectivă în Uniunea Europeană. Acest curs de formare este relevant faţă de politicile şi strategiile naţionale privind formarea continuă a cadrelor didactice. Astfel, programul propus ţine seama de documente de politică educaţională de la nivelul UE, ca Improving the Quality of Teacher Education – EC (2007).
Grupul țintă: cadre didactice din învățământul preșcolar, primar, gimnazial, liceal; personal didactic auxiliar.
Competențe lingvistice:
Utilizarea limbii engleze în procesul instructiv – educativ;
Conceperea și utilizarea mesajelor orale și scrise;
Exersarea schemelor de dialogare în vederea perfecționării abilităților de comunicare orală și scrisă;
Aplicarea strategiilor didactice de utilizare eficientă a limbii engleze în procesul de învățământ.
Module:
Modulul I: Sistemul fonetic si fonologic al limbii engleze
Modulul II : Structuri gramaticale
Modulul III: Vocabular
Formatori:
Prof. Stăncuț Ioana, profesor limba engleza, formator judetean
Prof. Militaru Maria Magdalena, profesor limba engleza, formator judetean
Prof. Împăratu Lăcrămioara, profesor limba engleza, formator judetean
Prof. Ilina Ozana Mirela, profesor limba engleza, formator judetean
Denumirea programului: Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar
Public țintă vizat: administratori financiari
Justificarea ofertei: Noutăți legislative privind evidența contabilă și organizarea controlului financiar preventiv. In ultimii cinci ani nu s-au organizat cursuri pentru aceste categorii de personal.
Durata: 24 ore de formare
Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului):
dobândirea de noi cunoștințe în domeniul financiar-contabil, consolidarea competențelor în sistemul managementului financiar-contabil al instituțiilor de învățământ, corelarea cu sistemul de control managerial intern
Planificarea modulelor tematice:
Nr.crt. |
Tema |
Nr.ore |
1 |
Noul sistem contabil al instituțiilor publice |
10 |
2 |
Inventarierea patrimoniului unităților de învățământ |
2 |
3 |
Organizarea și desfășurarea Controlului financiar preventiv conform OMFP nr.923/2014 |
10 |
4 |
Evaluare |
2 |
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I |
8-14 |
Noul sistem contabil al instituțiilor publice |
Curs, aplicaţii evaluare |
II |
8-16 |
Inventarierea patrimoniului unităților de învățământ |
Curs, aplicaţii evaluare |
III |
8-16 |
Organizarea și desfășurarea Controlului financiar preventiv conform OMFP nr.923/2014 republicat, completat cu OMFP 1139/2015 |
Curs, aplicaţii evaluare |
IV |
12-14 |
Evaluare finală |
evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Test grila specific |
2.Resurse umane
Formatori :
-ec. Oprescu Georgeta- formator CNFPA
-ec. Fulgescu Luminița – formator CNFPA
Publicul ţintă vizat: Personal didactic şi didactic auxiliar
Justificarea ofertei:
Cariera este ansamblul rolurilor profesionale performante de-a lungul vieții active a căror succesiune poate urma traiectorii diferite în timp.
Traiectoria în carieră depinde un numai de resursele acționare ale persoanei la începutul carierei și pe parcursul ei, ci și de oportunitățile și mai ales de modul în care individul are obiective în carieră clare și e capabil să se folosească de aceste oportunități pentru a le atinge.
Cariera şi managementul carierei trebuie abordate prin prisma progreselor înregistrate în domeniul managementului resurselor umane din care face parte integrantă şi managementul carierei.
Managementul carierei trebuie văzut atât prin prisma intereselor organizaţiilor cât şi ale angajaţilor. În această idee, managementul carierei are în vedere atât procesul de planificare a carierei care vizează modul de avansare a angajaţilor în cadrul organizaţiei conform necesităţilor acesteia, performanţele angajaţilor, potenţialul acestora şi preferinţele lor, cât şi asigurarea succesiunii manageriale cu menirea de a asigura pe cât posibil organizaţia că va dispune de persoanele de care are nevoie pentru a-şi atinge obiectivele .
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social
Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, complexă, totală (ectosemantică), multiplă, diversificată şi specifică;
Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;
Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;
Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne privind formarea ,,schemelor de acţiune” şi a capacităţilor de cunoaştere;
Formarea, dezvoltarea, exersarea competenţelor de management al carierei;
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
I. Planificarea şi dezvoltarea carierei. Inserţia profesională |
6 h |
2 h |
4 h |
- |
II. Profil de personalitate – profil vocational.
|
8 h |
2 h |
6 h |
- |
III. Oportunităţi europene de dezvoltarea carierei, prin Programul de învăţare de-a lungul întregii vieţi |
8 h |
2 h |
6 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
|
|
2 h |
Total |
24 |
6 h |
16 h |
2 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
8-14 |
Planificarea şi dezvoltarea carierei. Inserţia profesională |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia
|
II |
8-16 |
Profil de personalitate – profil vocational.
|
curs aplicaţii evaluare |
|
III |
8-16 |
Oportunităţi europene de dezvoltarea carierei, prin Programul de învăţare de-a lungul vieții |
curs aplicaţii evaluare |
|
IV |
12-14 |
Evaluare finală |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea in timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde un Plan de dezvoltare a carierei, prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
II. Resurse umane
Prof. Grama Aurelia, Colegiul Economic Rm. Vâlcea
Prof. Papuzu Cornelia, Liceul Sanitar Antim Ivireranul Rm. Vâlcea
Prof. Apostol Doinița, ISJ
Programul de formare ,,Invatarea stiintelor - abordari metodologice moderne” face parte din proiectul “Consolidarea si extinderea abordarii de predare a fizicii bazate pe IBL” implementat de catre Centrul de Evaluare si Analize Educationale si finantat de Romanian-American Foundation. Informatii despre proiect gasiti pe pagina: http://ceae.ro/proiect-invatarea-fizicii/
Categoria de program
Categoria I de programe de formare continuă: „Programe de dezvoltare profesională, conform art. 244 alin. (5) lit. a) b) și c) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.
Tipuri de competențe: Actualizarea și dezvoltarea competențelor în domeniul de specializare corespunzător funcției didactice ocupate, precum și în domeniul psihopedagogic și metodic.
Durata programului: 80 ore
Grup ţintă: personal didactic de predare din învăţământul preuniversitar cu specializarea fizică, chimie, biologie
Număr de credite profesionale transferabile propuse: 22 credite profesionale transferabile
Forma de învățământ: zi şi la distanţă
Programul este structurat în 3 etape, după cum urmează:
• stagiu de formare directă organizat în forma de învăţământ de zi, pe durata a 4 zile (9 ore de pregătire teoretică, 21 de ore de activităţi practice şi 2 ore evaluare) (32 ore)
- activităţi de formare corelate cu obiectivele programului de formare;
- proiectare activităţi practice care vor susţine baza de curs.
• stagiu de formare la distanţă, ce cuprinde sesiuni de auto-formare asistată la distanţă (42 ore):
- studiu individual pe baza suportului de curs şi a bibliografiei;
- activitate de e-learning individuală sau asistată
- aplicaţii la clasă.
• stagiu de analiză şi evaluare (6 ore).
Module
Stagiu de formare directă
I. Teorii moderne ale învățării. Necesitatea schimbării de paradigmă
II. Competența. Operaționalizarea competențelor. Repere teoretice
III.Formarea și dezvoltarea competențelor elevilor în contextul lecțiilor de științe
IV.Eficientizarea demersului didactic în lecțiile de științe
Total: 32 ore
Stagiu de formare la distanţă
I. Teorii moderne ale învățării. Necesitatea schimbării de paradigmă
II. Competența. Operaționalizarea competențelor. Repere teoretice
III.Formarea și dezvoltarea competențelor elevilor în contextul lecțiilor de științe
IV.Eficientizarea demersului didactic în lecțiile de științe
Total: 42
Stagiu de analiză şi evaluare
Analiză și evaluare finală--6
Total: 80 ore
Public ţintă vizat : cadre didactice care predau Informatica si TIC in invatamantul preuniversitar
Justificare: -program acreditat de către CCD Brăila în colaborare cu MEN în vederea dezvoltarii competentelor privind procesul de predare – invatare – evaluare la clasa a V-a pentru disciplina Informatica si TIC
Durata: 60 de ore – 15 credite
Curriculum-ul programului
Competente vizate:
1. Utilizarea responsabilă și eficientă a tehnologiei informației și comunicațiilor
1.1. Utilizarea eficientă şi în condiţii de siguranţă a dispozitivelor de calcul
1.2. Utilizarea eficientă a unor componente software
1.3. Utilizarea eficientă şi în siguranță a Internetului ca sursă de documentare
2. Rezolvarea unor probleme elementare prin metode intuitive de prelucrare a informației
2.1. Identificarea unor modalități algoritmice pentru rezolvarea unor situații din viața cotidiană, exprimate în limbaj natural
2.2. Identificarea datelor cu care lucrează algoritmii în scopul utilizării acestora în prelucrări
2.3. Descrierea în limbaj natural a unor algoritmi cu ajutorul secvențelor de operații și a deciziilor pentru rezolvarea unor probleme simple
3. Elaborarea creativă de mini proiecte care vizează aspecte sociale, culturale și personale, respectând creditarea informației și drepturile de autor
3.1. Aplicarea operațiilor specifice editoarelor grafice în vederea realizării unor materiale digitale
3.2. Implementarea unui algoritm care conţine structura secvenţială şi/sau alternativă într-un mediu grafic interactiv
3.3. Manifestarea creativă prin utilizarea unor aplicații simple de construire a unor jocuri digitale
Planificarea pe module tematice-timp alocat
Nr.crt. |
Modulul |
Numar ore |
1. |
Modul 1 Sisteme de calcul |
6 |
2. |
Modul 2 Sisteme de operare |
6 |
3. |
Modul 3 Internet |
6 |
4. |
Modul 4 Editor grafic |
9 |
5. |
Modul 5 Algoritmi |
18 |
6. |
Modul 6 Metodica predarii disciplinei Informatica si TIC pentru gimnaziu – clasa a V-a |
9 |
7 |
Evaluare pe parcurs si finala |
6 |
Calendarul programului: trim. IV 2017; trim. I 2018
Modalitati de evaluare: portofoliu profesional, chestionare.
Formatori : formatorii acreditati prin OMEN 4586/09.08.2017