1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Acest program ofera cadrelor didactice abilitățile necesare să ii pregătească pe elevi ( prescolari si scolari) pentru succesul în viață. Participanții vor învăța cum elevii își vor dezvolta noi competențe și abilități prin întalnirile de clasă sau alte procedee specifice disciplinării pozitive. Această abordare poate oferi o strategie de intervenție primară în clasă pentru crearea unui atmosfere de învățare bazată pe respectul reciproc și promovarea drepturilor omului, precum și de gestionare a conflictelor între elevi.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Dezvoltarea capacităţii de construire a unei relații pozitive între cadru didactic și elev bazat pe încredere și empatie;
- Dezvoltarea capacității de identificare a credințelor din spatele comportamentelor inadecvate mediului școlar;
- Proiectarea unor tehnici de dezvoltare a unui mediu de învățare pozitiv prin crearea unor standarde de predare și ascultare eficiente.
b. Planificarea modelelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplinare |
4 h |
1 h |
3 h |
|
2.Diagrama abaterilor disciplinare în clasă |
4 h |
1 h |
3 h |
|
3.Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs.laudă |
4 h |
1 h |
3 h |
|
4.Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei |
4 h |
1 h |
3 h |
|
5. Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale |
6 h |
2 h |
4 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
16 h |
2 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
FormatorI |
1. (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplină |
Curs |
Prof. Predisor Daniela Prof. Mosor Ana- Maria
|
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Diagrama abaterilor disciplinare în clasă |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
2. (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs. laudă 4. Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei |
Curs |
|
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
5. . Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală.(2 ore) |
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: -Prezentarea unui scenariu privind realizarea unei întalniri de clasă. Prezentarea unui studiu de caz care să cuprinda rezolvarea unui conflict din clasă prin focusarea pe soluții.
|
2. Resurse umane:
Prof. Predisor Daniela, CJRAE
Prof. Mosor Ana - Maria, CJRAE
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: personal de conducere , îndrumare şi control
Justificarea ofertei:
Scopul: Abilitarea cadrelor didactice pentru pentru a acţiona responsabil şi profesionist într-un mediu
descentralizat prin integrarea tehnologiei de informare și comunicare în managementul educațional
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Clarificarea conceptelor managementului educaţional |
|
1 |
1 |
|
2. Cunoașterea funcțiilor managementului educațional și aplicarea lor la specificul organizației școlare |
|
1 |
2 |
|
Evaluare intermediară |
|
|
|
1 |
3. Componente structurale necesare instituției de învățământ pentru creșterea performanței ofertei educaționale |
|
2 |
4 |
|
4. Aplicarea TIC în Management Educțional |
|
2 |
8 |
|
Evaluare finala |
|
|
|
2 |
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
8 - 13 |
|
Teorie + aplicații |
Prof. Din Maria Andreea
Prof. Burlan Adrian Eugen |
II |
8 - 13 |
1. Componente structurale necesare instituției de învățământ pentru creșterea performanței ofertei educaționale |
Teorie + aplicații |
|
III |
|
|
Teorie + aplicații + evaluare |
|
IV |
8 - 15 |
1. Aplicarea TIC în Management Educțional |
Teorie + aplicații |
|
V |
9 - 11 |
Evaluare finala |
evaluare |
d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)
Strategii: lucru în echipă, dialog-dezbatere, prezentări de documente şi reglementări din domeniu, aplicaţii, ateliere de lucru, elaborare de materiale
Modalităţi de evaluare: chestionare, produse finale, portofoliu
Modalităţi de evaluare a activităţilor de curs şi a formatorilor: chestionar feed-back aplicat la finalul activităţilor de curs
2. Resurse umane:
Prof. Burlan Adrian Eugen, Școala Gimnazială Anton Pann Rm.Vâlcea
Prof. Din Maria Andreea, Școala Gimnazială Anton Pann Rm.Vâlcea
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar
Justificarea ofertei: dezoltarea competențelor specific de proiectare a curriculum-ului integrat, de muncă în echipă, de evaluare a activităților de învățare în contexte nonformale și informale
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Dezvoltarea de competenţe specifice de proiectare a curriculum-ului integrat,
- Dezvoltarea de competenţe specifice de muncă în echipă, de evaluare a activităţilor de învăţare în contexte nonformale şi informale
- Dezvoltarea de competenţe specifice de evaluare a activităţilor de învăţare în contexte nonformale şi informale
- Dezvoltarea competenţelor transversale
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Parteneriate educaționale |
4h |
2h |
2h |
Abordarea transdisciplinară a curriculumului |
4h |
2h |
2h |
Strategii folosite în context formal și nonformal |
7h |
2h |
5h |
Elaborarea planurilor pentru activitățile specifice |
7h |
1h |
6h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
Total |
24 h |
h |
h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-10.00 |
Parteneriate educaționale Abordarea transdisciplinară a curriculumului |
Curs |
Prof. Șandru Valeria
Prof.Samoilă Daniela
Prof. Din Andreea |
10.00-12.00 |
Aplicații |
|||
12.00-14.00 |
Curs |
|||
14.00-16.00 |
Aplicații |
|||
II ( 8 ore) |
8.00-10.00 |
Strategii folosite în context formal și nonformal |
Curs |
|
10.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Curs |
|||
III ( 6 ore) |
8.00-14.00 |
Elaborarea planurilor pentru activitățile specifice |
Aplicații |
|
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Grafic GANTT de activități specifice pentru Săptămâna Altfel. Proiectarea unei activități de învățare Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane
- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD
- prof. Samoilă Daniela, CNI Matei Basarab Rm. Vâlcea
- prof. Din Maria Andreea, Școala Gimnazială Anton Pann Rm. Vâlcea
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar şi primar
Justificarea ofertei: o mare parte din viaţa copilului se va desfăşura în grădiniţă, apoi în şcoală, iar de armonia dintre cele două medii educaţionale depinde mult dezvoltarea sa viitoare
Durata: 24 ore Curriculum-ul programului:
Scop: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învăţământul preşcolar şi cel primar privind
planficarea, proiectarea şi desfăşurarea activităţilor de consiliere şi parteneriat cu părinţii în manieră adecvată şi creativă, pentru optimizarea dezvoltării preşcolarului şi şcolarului mic.
a. Competenţe vizate:
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Prezentare generală a copilui de vârstă preşcolară şi şcolară mică |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
2. Tipologia părinţilor în abordarea educaţiei copiilor |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
3. Roluri şi relaţii în cadrul familiei – identificarea problemelor |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
4. Raportul şcoală-familie în plan educativ (Analiză SWOT) |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
5. Elaborarea planificării anuale /semestriale a întâlnirilor cu părinţii |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
6. Rolul colaborării familie-şcoală în integrarea socială a copilului |
5 h |
2 h |
3 h |
- |
Evaluare finală |
3 h |
- |
- |
3 h |
Total |
24 h |
7 h |
13 h |
4 h |
b. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
1. (6 h) |
8-9 9-12 12-13 13-14 |
1. Prezentare generală a copilui de vârstă preşcolară şi şcolară mică 2. Tipologia părinţilor în abordarea educaţiei copiilor |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ancuţa Giorgiana
Prof. Comăneci Titina |
2. (6 h) |
8-9 9-12 12-13 13-16 |
3. Roluri şi relaţii în cadrul familiei – identificarea problemelor 4. Raportul şcoală-familie în plan educativ (Analiză SWOT) |
curs aplicaţii evaluare |
|
3. (9 h) |
8-9 9-12 12-13 13-17 |
5. Elaborarea planificării anuale /semestriale a întâlnirilor cu părinţii 6. Rolul colaborării familie-şcoală în integrarea socială a copilului |
curs aplicaţii evaluare |
|
4. (3 h) |
9 - 12 |
Evaluare |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Mic ghid educativ-practic pentru părinţi |
activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor planificări, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); - elaborare ghid de bune-practici – 10% |
Elaborarea unui ghid care să cuprindă sfaturi practice pentru cadrele didactice, în conformitate cu problematica întâlnită în activitatea cu părinţii şi copiii
|
2. Resurse umane
Prof. Ancuţa Giorgiana, ISJ Vâlcea
Prof. Comăneci Titina, Școala Gimnazială Colonie Nuci
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: În contextul necesităţii optimizării instruirii, strategiile didactice interactive reprezintă „instrumentele” ce pot fi valorificate de către profesorii din învăţământul preuniversitar pentru a asigura eficienţa procesului educaţional.
Durata cursului: 24 ore.
Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.Strategii didactice specifice de integrare |
4 |
1.5 |
2.5 |
- |
2.Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare |
3 |
1 |
2 |
- |
3. Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme |
3 |
1 |
2 |
- |
4. Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice |
3 |
1 |
2 |
- |
5. Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative
|
3 |
1 |
2 |
- |
6. Mijloace de învățământ adaptate cerințelor comunității
|
3 |
1 |
2 |
- |
5. Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare
|
3 |
1 |
2 |
- |
Evaluare |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
7.5 |
14.5 |
- |
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
Activităţi: Formarea de module tematice, ateliere de lucru, evaluarea curentă a modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului în scopul sporirii eficienţei lecţiei.
b. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (6h) |
8 – 10 |
Strategii didactice moderne
|
Curs Aplicaţii |
Prof. Samoilă Daniela Mihaela
Prof. Roșu Călina Roxana Laura
Prof. Șandru Valeria
|
10.15- 12.15 |
Strategii didactice moderne
|
Aplicaţii |
||
12.30 – 14.30 |
Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare |
Curs Aplicaţii |
||
II (6 h)
|
8 – 10 |
Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme |
Curs Aplicaţii |
|
10.15- 12.15
|
Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme. |
Aplicaţii |
||
12.30-14.30 |
Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice |
Evaluare |
||
Curs |
||||
III (6h) |
8-10 |
Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critic Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative
|
Evaluare |
|
10.15- 12.15 |
Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative
|
|||
12.30-14.30 |
Mijloace de învățământ |
|||
IV (4 h) |
8-10 |
Mijloace de învățământ Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare |
|
|
10.15- 12.15 |
Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare |
|||
V(2 h) |
10- 12 |
EVALUARE - Proiectaţi o unitate de învăţare, la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie |
|
|
c. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video. |
Proiectarea unei unități de învăţare, la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie. |
2. Resurse umane
Prof. Samoilă Daniela Mihaela, CNI Matei Basarab Rm.Vâlcea
Prof. metodist Șandru Valeria, CCD
Prof. Roșu Călina Roxana Laura, ISJ