OFERTA 2018-2019

Public-țintă : personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Justificare: Formarea iniţială a cadrelor didactice  nu asigură o pregătire metodică  şi socio-profesională necesară unei integrări eficiente în cariera didactică. Această situaţie generează dificultăţi  în toate fazele de exercitare a profesiei didactice: proiectare/întocmire de  documente, managementul clasei, predare, evaluare. Beneficiile interacţiunii cu profesorul mentor sunt: optimizarea activităţii  profesorului  prin supervizare, remedierea deficienţelor în procesul de predare – evaluare-comunicare, îmbunatăţirea relaţiilor la nivelul organizaţiei.

Durata: 60 ore

Curriculum-ul programului:

SCOP Prin programul “Dezvoltarea competențelor în vederea asigurării unui mentorat de calitate, în învățământul preuniversitar”, se urmăreşte  furnizarea de competenţe necesare cadrelor didactice care deţin sau vor deţine rol de mentori în vederea realizării predării şi evaluării cu un grad ridicat de profesionalism și pentru asigurarea standardelor de performanţă în învăţământul preuniversitar.

Obiective:

  • Consolidarea corpului de profesionişti activi în zona de mentorat la înalte standarde de calitate;
  • Dezvoltarea unor competenţe specifice, asociate statutului profesorului mentor;
  • Consolidarea de competenţe transversale utile pentru exercitarea cu flexibilitate a activităţilor de mentorat  şcolar în contexte cu profil diferit;

Competenţe vizate:

  • Dezvoltarea strategiilor de comunicare eficientă;
  • Proiectarea conținuturilor specific activităților de mentorat;
  • Exersarea capacităților de interrelaționare, de muncă în echipă și parteneriate educaționale, bazate pe învățare experiențială și transfer de bune practice;
  • Proiectarea evaluării activităților de mentorat.
  • Planificarea pe module tematice – timp alocat:         

a) Comunicarea mentor-debutant – 16 h

b) Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale – 13 h

c) Profesorul mentor- rolul şi importanţa activităţii de mentorat – 19 h

d) Utilizarea noilor tehnologii în mentorat – 10 h

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluarea finală se realizează prin susţinerea, utilizând dispozitive multimedia, în şedinţă publică a unei teme la una din disciplinele programului din portofoliul realizat sau a unei lucrări elaborate în acest scop. Portofoliul va fi printat şi va fi depus înaintea evaluării finale cu două  zile, în vederea evaluării de către formatori.

Costul programului/ al activității: 300 lei/ cursant

Public-țintă vizat: Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar care doresc să-şi dezvolte profilul de metodist al IŞJ; Studii medii/superioare.

Justificare: Asigurarea calităţii activităţii profesorilor metodişti prin cunoasterea tehnicilor adecvate de evaluare a proiectării, organizării şi desfăşurării unui demers didactic eficient. Cadrele didactice cu experienţă au nevoie să-şi formeze competenţe de organizare, îndrumare şi control pentru buna desfăşurare a activităţilor ştiinţifico-metodice şi a inspecţiei şcolare.

Durata: 40 ore

Curriculum-ul programului

Scop: creşterea calităţii inspecției şcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar în vederea eficientizării serviciilor de educaţie şi formare a elevilor.

Obiective:

  • Consolidarea corpului de profesionişti activi în zona de inspecție şcolară la înalte standarde de calitate;
  • Dezvoltarea unor competenţe specifice, asociate statutului de metodist al Inspectoratului Școlar Județean;
  • Consolidarea de competenţe transversale utile pentru exercitarea cu flexibilitate a activităţilor de metodist  şcolar în contexte cu profil diferit;

Competenţe vizate:

  • Monitorizarea cadrelor didactice repartizate
  • Stabilirea domeniilor de formare recomandate pentru cadrele didactice pe care le inspectează
  • Consilierea cadrelor didactice în vederea inspecţiei.
  • Elaborarea raportului scris de inspecţie
  • Asigurarea calităţii inspecţiei şcolare
  • Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat:         

I.Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ – 12,5 ore

II.Managementul carierei didactice – 9,5 ore

III.Profesorul metodist și inspecția școlară – 12,5 ore

 IV.Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional Marketing – 3,5 ore

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluarea finală se realizează prin susţinerea, utilizând dispozitive multimedia, în şedinţă publică a unei teme la una din disciplinele programului din portofoliul realizat sau a unei lucrări elaborate în acest scop. Portofoliul va fi printat şi va fi depus înaintea evaluării finale cu două  zile, în vederea evaluării de către formatori.

Costul programului/ al activității: 300 lei/ cursant

Public-țintă vizat: Cei cu studii superioare finalizate cu diploma de licenta; cei interesati sa lucreze sau lucreaza in Managementul Proiectelor (Proiecte de Fonduri Europene, Proiecte ale Institutiilor publice, ale Companiilor de stat etc). Conform OG 129/ 2000, incepand cu 01.01.2010, nimeni nu mai poate fi managerul unui proiect, angajat oficial si legal, fara certificare ANC ( fost CNFPA) sau licenta/ master; cei care participa la licitatii si pentru care este obligatoriu detinerea unui Certificat ANC pentru Manager de proiect; cei care isi doresc sa capete competente manageriale.

Justificare: Deși o parte importantă a ciclului de viață a unui proiect, scrierea acestuia este numai începutul unui lung proces de dezvoltare și aplicare a unei idei, cele mai serioase provocări vin odată cu implementarea inițiativei. Desfășurarea activităților în cadrul unui proiect cu finanțare europeană trebuie realizată respectând procese, procedee și standarde bine definite. Pentru cei care scriu și implementează proiecte cu finanțare europeană și pentru care regulile impuse de autorități nu sunt întru totul clarificate, pentru cei care vor să pună întrebări și să afle răspunsuri de la experți practicieni în domeniu, pentru cei care vor să își îmbunătățească expertiza în domeniul fondurilor structurale, cursul vine in intampinarea lor.

Durata: 120 ore

Curriculum-ul programului

Competente  vizate:

- Pregătirea elaborării proiectului

- Documentarea în vederea realizării proiectului

- Stabilirea parteneriatelor

- Elaborarea proiectului

Tematica:

          Pregătirea elaborării proiectului (legislaţie, tipuri de fonduri şi programe operaţionale, particularităţi, tipuri de eligibilitate);

•          Documentarea în vederea realizării proiectului (Ghiduri specifice, legislaţie naţională subsecventă(instrucţiuni, note etc)/europeană, condiţii financiare, tipuri de documente, grupuri ţintă, activităţi, parteneri);

•          Stabilirea parteneriatelor(tehnici de planificare, comunicare, evaluare, logistica specifică derulării proiectului, conţinutul proiectului, activităţi, parteneri, negociere);

•          Elaborarea şi implementarea proiectului (cerinţe specifice, formate, elaborare documentaţie specifică implementării proiectelor, exemple proceduri POCU etc.)

 

Modalități de evaluare a cursanților

Examen de absolvire constand in proba scrisa ( grila ) si tema practica elaborarea unui proiect ce va fi susţinut în faţa Comisiei de Examinare, bazându-se pe aplicarea directă a conceptelor, instrumentelor şi tehnicilor învăţate în cadrul sesiunilor de curs.

Costul programului/ al activității: 300 lei/cursant

Public-țintă vizat: Cadre didactice din preuniveritar care au studii superioare si care doresc sa isi certifice o cariera in domeniul formarii profesionale.

Justificare:  Este conform cu cerinţele UE privind cadrul European pentru Asigurarea Calităţii în Educaţie şi formare profesională.  Conform art. 23, alin. 2 din OG 129/2000 „începând cu data de 1 ianuarie 2010, pentru a fi autorizaţi furnizorii de formare profesională trebuie să facă dovada că realizează programele de formare profesională/continua cu formatori care au pregătirea pedagogică specifică formării profesionale a adulţilor şi pregătirea de specialitate corespunzătoare programei de pregătire” dovedita prin urmatoarele.

Durata: 30 ore

Curriculum-ul programului:

Competente  vizate:

- pregatirea formarii

- realizarea activitatilor de formare

- evaluarea participantilor la formare

- marketing-ul formarii

- proiectarea programelor de formare

- organizarea programelor si a stagiilor de formare

- evaluarea,revizuirea si asigurarea calitatii programelor si stagiilor de formare

- aplicarea metodelor si tehnicilor speciale de formare

Planificarea pe stagii / module tematice:        

•          Pregatirea formarii

•          Realizarea activitatilor de formare

•          Evaluarea participantilor la formare

•          Aplicarea metodelor si tehnicilor speciale de formare

•          Marketing-ul formarii

•          Proiectarea programelor de formare

•          Organizarea programelor si a stagiilor de formare

•          Evaluarea, revizuirea si asigurarea calitatii programelor si a stagiilor de formare.

Modalități de evaluare a cursanților:

Examen de absolvire constand in proba scrisa ( grila ) si tema practica sub forma unui portofoliu, pe o tema data de catre formator.

Costul programului/ al activității: 300 lei/cursant

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat: personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic din județul Vâlcea

Justificarea ofertei:

            Acest curs își propune o abordare sistemică, integrată  la nivel de județ care să genereze beneficii pe termen lung pentru elevii rromi care se află în situații de risc în cee ce privește excluziunea socială și discriminarea pe criterii etnice și / sau rasiale.

Acest program de formare vine să răspundă unor exigențe din ”Strategia Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2014-2020”. În concordanță cu aceste cerințe, acest program își propune ca formabilii să intre în posesia unor cunoștințe care țin de valorile și tradițiile populației rrome, să înțeleagă problememele care sunt specifice acestei comunități, eforturile pe care aceștia le fac pentru a-și construi o identate culturală, socială, etc

Premisa fundamentală de la care se pornește în acest program de formare este aceea că o educație de calitate presupune existența unui mediu școlar unde diferențele culturale sunt asumate de toți actorii implicați în procesul educational. Pornind de la aceasta, cultura organizațională a școlii este, sau ar trebui să fie fundamentată pe niște valori și atitudini precum: toleranță, acceparea alterității, cultivarea unui climat sociopsihologic adecvat învățării, responsabilitate între partenerii implicaţi în activitățile care se desfășoară la nivelul unei unități școlare,

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială “I. Gh. Duca” Rm. Vâlcea, Școala Gimnazială Achim Popescu Păușești Măglași, CN Gib Mihăescu Drăgășani

Curriculum-ul programului:

Competenţe vizate:

- Înțelegerea semnificației unor concepte precum: valori, principii, tradiții, cutume, stereotipuri, discriminare;

- Valorificarea acestor cunoștințe în cadrul interacțiunii cu persoanele care aparțin minorității rrome;

- Construirea unor unor strategii de prevenire a conflictelor, gestionarea corectă a eventualelor conflicte care își au originea în diferențele culturale dintre majoritate-minoritate;

Planificarea modulelor tematice

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

MODUL 1. NOȚIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND TRADIȚIILE ȘI OBICEIURILE RROMILOR .

TEMA1. Majoritate – minoritate.

Comunitatea umană: cultură, civilizație, valori, principii.

Probleme sociale: anomia, sărăcia, delincvența, infracționalitatea, excluziunea socială, etc.

Controlul social și integrarea socială.

TEMA 2. Specificul cultural al comunității rrome.

Diversitatea culturală a comunității rrome.

Specificul diferitelor ”neamuri” care trăiesc în județul Vâlcea.

Tradițiile și obiceiurile diferitelor ”neamuri” care trăiesc în județul Vâlcea.

15 ore

2.

MODUL 2. REPREZENTAREA RROMULUI DE CĂTRE MAJORITATE.

”Rrom” sau țigan ?

Istoria unei reprezentări moderne a rromului cultura românească.

Eforturi pentru construirea unei identități rrome moderne. Organizarea rromilor și construirea unei politici identitare.

Formal, nonformal și informal în educație.Valorificarea diferențelor culturale în cadrul procesului educațional. 

7 ore

3.

EVALUARE FINALĂ

2 ore

 
  • Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (7 h)

9 – 11

Modul 1. Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor .

 

Tema1. Majoritate – minoritate.

Curs

11 - 13

Aplicaţii

13 – 14

Curs

14 - 16

Aplicaţii

II (8 h)

9 – 11

Modul 1. Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor

Tema 2. Specificul cultural al comunității rrome.

 

Curs

11 – 13

Aplicaţii

13 - 15

Curs

15 - 17

Evaluare pe parcurs

III (7h)

9 – 11

Modul 2. Reprezentarea rromului de către majoritate.

 

Curs

11 – 13

Aplicaţii

13 – 16

Evaluare pe parcurs

IV (2h)

9 - 11

Evaluarea finală

Evaluare finală

 

 

Modalităţi de evaluare

 

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în activități

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii

Elaborarea unui proiect educational adaptat specificului elevilor care provin din comunitatea de rromi.

 

2. Resurse umane

Formatori implicați:

- Inspector pentru Minorități, prof. Popescu Mihaela, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ulmeanu Laurențiu grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Diaconu Maria Aurelia grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria