OFERTA 2017-2018

1. Criterii curriculare:

Publicul – ţintă public: responsabili formare continuă şi perfecţionare din unităţile şcolare (personal didactic şi didactic auxiliar)

Justificarea ofertei: Responsabilul cu formarea continuă este persoana desemnată de conducerea unităţii de învăţământ să gestioneze activitatea de dezvoltare profesională şi personală a angajaţilor din instituţie. Pe parcursul întregii activităţi colaborează şi este consiliat de către inspectorul pentru dezvoltare profesională al ISJ şi de către profesorul metodist al CCD, responsabil de zonă.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

  • Asigurarea promovării ofertei de formare continuă a Casei Corpului Didactic şi a altor furnizori de formare profesională,
  • Asigurarea respectării legislaţiei specifice formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar
  • Respectarea principiilor de etică profesională şi adoptarea unui comportament psiho-social adecvat, în scopul realizării unei comunicări eficiente între cadrul didactic şi responsabilul cu formarea continuă şi perfecţionarea.

b. Planificarea pe stagii/ module tematice:

1. Prezentarea legislaţiei în vigoare, a regulamentelor şi metodologiei formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar   – 4 ore

2. Rolul CCD Valcea în formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar – 4 ore

Raportul de activitate al CCD Valcea pe anul şcolar 2014-2015 (sinteză)

Oferta de programe de formare pentru anul şcolar 2015-2016

3. Managementul formării continue în unităţile de învăţământ preuniversitar – 7 ore

Instrumente de lucru în sprijinul activităţii responsabililor cu formarea continuă

  1. Metodologia de acreditare a programelor de formare continuă – 7 ore

 

c. Calendarul programului:


Ziua

Interval orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I
(8 h)

8 – 9

1. Prezentarea legislaţiei în vigoare

2. Rolul CCD Valcea în formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar

Curs

 

 

Prof.

Luca Adrian

 

Prof. Șandru Valeria

 

Prof. Ciobanu Dumitru

9 - 12

Aplicaţii

12 – 16

Evaluare

II
(5 h)

8 – 9

3. Managementul formării continue în unităţile de învăţământ preuniversitar

Curs

9 - 12

Aplicaţii

12 – 13

Evaluare

III
(8 h)

8 – 9

4. Metodologia de acreditare a programelor de formare continuă

Curs

9 - 12

Aplicaţii

IV
(4 h)

8 – 9

3. Prezentari Microsoft Power Point

Aplicaţii

9 - 12

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (prezetare Power Point ), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

 

d. Modalităţi de evaluare: Completarea corectă a bazei de date a unităţii şcolare BDISJCCD

 

2. Resurse umane:

- prof. Luca Adrian,  director CCD

- prof. Şandru Valeria, prof. metodist CCD

- prof. Ciobanu Dumitru, prof. metodist CCD

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: Personal didactic şi didactic auxiliar

Justificarea ofertei: „Abandonul şcolar este o formă a eşecului şcolar”  sau  “ieşirea din şcoală în general, indiferent de nivel, fără obţinerea diplomei care să ateste finalizarea studiilor”. Din punct de vedere economic, abandonul şcolar reprezintă un indicator al eficienţei sistemului şcolar; cu cât indicele este mai mic, cu atât sistemul şcolar este mai eficient

Durata:  24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  • Adoptarea metodelor și tehniciloor eficiente de cunoaștere a copiilor și integrare socială
  • Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;
  • Aplicarea tehnicilor de cunoaștere a problematicilor socio-educaționale în consilierea, orientarea/integrarea socio-psihopedagogică a elevilor;
  • Selectarea  metodelor  optime în vederea formării gândirii critice şi deprinderilor practice

 

b.  Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

I. Abandonul şcolar. Profilul facilitatorului

5 h

1 h

4 h

-

II. Rolul comunității în prevenirea abandonului școlar

5 h

1 h

4 h

-

III. Strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar

7 h

2 h

4 h

1

IV. Exemple de bună practică în diminuarea abandonului școlar

5 h

1 h

4 h

-

Evaluare finală

2 h

 

 

2

Total

24

5 h

16 h

3

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formatori

I

8-16

Abandonul şcolar. Profilul facilitatorului

curs

aplicaţii

evaluare

 

 

Prof. Grama Aurelia

 

 

Prof. Papuzu Cornelia

 

Prof. Șandru Valeria

 

II

8-16

Rolul comunității în prevenirea abandonului școlar

curs

aplicaţii

evaluare

III

8-16

Strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar

curs

aplicaţii

evaluare

IV

8-11

Exemple de bună practică în diminuarea abandonului școlar

aplicaţii

evaluare

IV

11-14

Evaluare finală

evaluare

 

d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa și implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea in timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor in puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice.

Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde: Studiu de caz – Prevenirea abandonului școlar,

Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului

 

2. Resurse umane

Prof. Grama Aurelia – Colegiul Economic Rm. Vâlcea

Prof. Papuzu Cornelia – Liceul Sanitar Rm. Vâlcea

 

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare cu studii superioare

Justificarea ofertei: Amploarea fenomenului consumului și traficului de droguri la nivelul întregii societăți, numărul crescut de solicitări din partea populației privind serviciile de recuperare din dependența de substanțe psihoactive și codependență prin consiliere, psihoterapie, asistență medicală și socială, precum și necesitatea informării populației privind consecințele acestui fenomen.

Durata programului: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Problematica dependenței;

2. Consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență;

3. Integrarea socială și educatională.

 

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Cunoștințe generale despre problematica dependenței

2

1

1

-

2. Substanțele și efectele lor. Legislație internă

4

1

3

-

3.  Evaluarea și consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență

6

2

3

1

4.  Comunicarea cu adolescenții.

6

2

3

1

5. Strategii de prevenire a consumului de droguri. Exemple de bune practici.

4

1

3

-

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

7

13

4

 

 c. Calendarul programului:

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formatori

1

8 - 16

Cunoștințe generale despre problematica dependenței

Substanțele și efectele lor

Legislație internă

curs

aplicatii

 Prof. Şandru Valeria

Prof. Georgescu Maria

Prof. Hoidrag Mihaela

2

8 - 16

Evaluarea și consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență

curs

aplicatii

evaluare

3

8 - 16

Comunicarea cu adolescenții.

Strategii de prevenire a consumului de droguri. Exemple de bune practici.

Evaluare finală

curs

aplicaţii

evaluare

 

d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea și interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (program de consiliere)

2. Resurse umane:

Prof. Georgescu Maria, coordonator CJAP,

Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD,

Prof. Hoidrag Mihaela, formator județean, Școala Diculești

Partener Hoidrag Traian, psiholog CPECA Vâlcea, formator județean

1. Criterii curriculare:

Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională la propunerea Inspectoratului Şcolar

Publicul – ţintă public: profesori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din IPT având gradul didactic I

Justificarea ofertei:

Stimularea capacităţilor pedagogice şi sociale de proiectare, realizare, dezvoltare şi finalizare a activităţilor specifice procesului de învăţământ (lecţii, cursuri, seminarii, lucrări practice, ore de dirigenţie; activităţi extraşcolare/cu: elevii, cadrele didactice, părinţii, alţi reprezentanţi ai comunităţii educative; activităţi: manageriale, metodice, de asistenţă psiho­pedagogică şi socială, de orientare şcolară şi profe­sională, de consiliere etc.), în condiţii optime, cores­punzător contextului intern şi extern existent, pe termen scurt, mediu şi lung

Durata: 24 ore

Planificarea pe stagii/ module tematice:

Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ – 5 ore
  b) Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale – 5 ore
  c) Profesorul metodist și inspecția școlară – 5 ore
  d) Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional – 5 ore

e) Evaluare – 4 ore

Ziua

Forma de activitate

Nr.

ore

Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă)

Formatori

I

curs

2

Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ

 

Prof.

Manea Luminița

 

 

Prof.

Ciobanu

Dumitru

Activităţi

practice

3

Întocmirea raport scris definitivat (modele)

II

curs

2

Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale

Activităţi

practice

3

Întocmirea raport scris gradul II (modele)

III

Curs

2

Profesorul metodist și inspecția școlară

Activităţi

practice

3

Întocmirea raport scris gradul I (modele)

IV

 

 

Curs

2

Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional

Activităţi

practice

3

Definitivarea rapoartelor scrise pentru definitivat, gradul I şi II

V

Evaluare

4

Portofoliu de evaluare

 

Curriculum-ul programului:

Scopul: creşterea calităţii inspecției şcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar în vede-rea eficientizării serviciilor de educaţie şi formare a elevilor şi furnizează competenţele necesare cadrelor didactice care deţin sau vor deține rol de metodişti în vederea realizării unor inspecţii curente şi speciale cu un grad ridicat de profesionalism și pentru asigurarea standardelor de performanţă în învăţământul preuniversitar.

Obiective:

  • realizarea unor inspecții curente si speciale cu un grad ridicat de profesionalism
  • Folosirea limbajului specific disciplinei
  • întocmirea unor rapoarte scrise corecte, realiste in concordanta cu nevoile actuale;

2) dezvoltarea personală şi socioprofesională a cadrului didactic

a)  Actualizarea compe­tenţelor de bază (pedagogice, de specialitate);

b)  Însușirea de noi competenţe;

c) Aplicarea compe­tenţelor de bază la nivelul didacticii specia­lităţii/specialităţilor;

d) Iniţierea în utilizarea unor noi strategii, metode, mijloace de predare-învăţare-evaluare;

3) ame­liorarea sistemului de formare

a) Favorizarea interdisciplinarității pe fondul valorificării concep­telor de bază;

b) Stimularea cercetării peda­gogice/inovației la nivel individual şi în grup/echipă;

c) Aplicarea para­dig­melor educa­ţionale la nivelul şcolii şi al clasei/vezi teoria curriculu-mului; managementul educaţiei;

d) dezvoltarea compor­tamentelor psihosociale necesare managementului resurselor umane;                 

4) Cunoaşterea mediului pedagogic şi social

a) Favorizarea relațiilor şcolii cu diferiți agenți sociali: economici, comunitari, culturali, politici etc.;

b) Raportarea sistemului de învăţământ la problematica socio-economică;

c)  Adaptarea la schimbările socio-culturale specifice societăţii postindustriale/ infor­matiza-te;

d) Studierea factorilor psihosociali care influențează comportamentele elevilor

Activităţi: folosirea strategiilor didactice eficiente în utilizarea mijloacelor şi auxiliarelor didactice la clasă, ateliere de lucru pentru metodele psihopedagogice

Rezultate: perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecţiei.

Modalităţi de evaluare: portofoliul personal.

2. Resurse umane:

•  prof. Manea Luminița, inspector de specialitate,

•  prof. Ciobanu Dumitru, profesor metodist CCD

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: responsabili comisii proiecte europene și profesori membri în comisia de proiecte europene din unitățile de învățământ,responsabili ONG-uri sau asociatii participante la proiecte euroene

Justificarea ofertei: responsabilii comisiilor pentru proiecte europene,cat si reprezentantii asociatilor sau ONG-urilor implicate in proiectarea si derularea proiectelor europene trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența de a scrie si aplica proiecte.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

1.Proiectarea și managementul proiectelor europene;

2.Propuneri de succes prin prezentarea concreta, nu teoretica, a cerintelor punctuale de realizarea a unei propuneri plecand de la modul in care propunerile de proiect sunt evaluate de expertii evaluatori;

3.Conducerea activitatilor ce se desfașoara in cadrul unui proiect european.

4.Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+

 

b. Planificarea modulelor tematice

 

MODULE TEMATICE

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene

5h

2h

2h

1h

2. Implementarea proiectelor ERASMUS+

18h

12h

4h

2h

Evaluare

1 h

-

-

1h

Total

 

 

14h

6 h

4h

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formator

I

(8 ore)

8.00-9.00

1. Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene

 Prezentare proiecte europene si parteneriate strategice

Curs

 

 

Prof. Matei Marilena

Prof.Croitoru Roxana Elena

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2.Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(6 ore)

8.00-10.00

3. Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+

Evaluare finală – 2 ore

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

14.30-15.30

 

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa și implicare

Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

Realizarea analizei  unui proiect european.Metode de implementare si diseminare.

Prezentarea orală, teoretică și practică a unei etape de scriere cuprinsă în tematica cursului

 

2.Resurse umane

prof. Matei Marilena, Colegiul Energetic Rm. Valcea

prof.Croitoru Roxana Elena, inspector proiecte europene ISJ Valcea