1. Criterii curriculare

Denumirea programului: Calitate şi creativitate în învăţământul preşcolar

Publicul  ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar

Justificarea ofertei:formarea iniţială a educatoarelor trebuie susţinută de formarea continuă, prin aprofundarea gradului de cunoaştere a curriculumului pentru  învăţământul preşcolar şi aplicarea      creativă a activităţii integrate în activitatea zilnică la clasă.

Durata: 24 ore   

Curriculum-ul programului:

Scop: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice debutante din învăţământul preşcolar privind planficarea, proiectarea şi desfăşurarea activităţilor instructiv-educative, în manieră integrată şi creativă.

Competenţe vizate:

  • de a reformula anumite enunţuri pentru a le face inteligibile pentru preşcolari;
  • de  proiectare a finalităţilor pe baza nevoilor descoperite;
  • de autoreglare permanentă a demersurilor proiective;
  • de a asigura continuitatea şi coerenţa proiectării la diferite niveluri;
  • de a asigura transpunerea eficientă a proiectării didactice în practică.

Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1.Personalizarea şi diferenţierea conţinuturilor în contexte educaţionale determinate

3 h

1 h

2 h

-

2. Managementul grupei / Modalităţi de organizare a spaţiului educaţional

3 h

1 h

2 h

-

3. Elaborarea planificării anuale/ semestriale/ săptămânale

3 h

1 h

2 h

-

4. Abordarea integrată a conţinuturilor învăţătii

Metoda proiectului, o abordare interactivă a predării-învăţării-evaluării integrate în învăţământul preşcolar  

Tipuri de activitate integrată în învăţământul preşcolar  

 

5 h

 

1 h

 

3 h

 

1 h

5.Elaborarea de proiecte didactice utilizând metode interactive de grup

5 h

1 h

3 h

1 h

6. Ceativitatea în demersul didactic

3 h

1 h

2 h

 

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

6 h

14 h

4        h

Calendarul programului

Ziua

Interval

orar

Tema

  Tip de

 activitate

Formatori

1 (6 h)

8-9

9-12

12-13

13-14

1.Personalizarea şi diferenţierea conţinuturilor în contexte educaţionale determinate

2. Managementul grupei / Modalităţi de organizare a spaţiului educaţional

Curs

Aplicaţii

 

Evaluare

 

 

Ancuţa Giorgiana

 

 

Bondoc Luminiţa

2 (8 h)

8-9

9-12

12-13

13-16

3. Elaborarea planificării anuale/ semestriale/ săptămânale

 

4. Abordarea integrată a conţinuturilor învăţătii

Curs

Aplicaţii

Evaluare

3 (8 h)

8-9

9-12

12-13

13-16

5.Elaborarea de proiecte didactice utilizând metode interactive de grup;.

6.Ceativitatea în demersul didactic

Curs

Aplicaţii

Evaluare

4 (2 h)

9 - 11

Evaluare

evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

-      activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video);

-      proiecte, referate, portofolii – 10%

Elaborarea unui  proiect tematic şi a unui proiect didactic, utilizând metode interactive de grup

 2.Resurse umane

 

Formatori implicaţi:

  • prof. Ancuţa Giorgiana, prof.gr.I, formator judeţean
  • prof. Bondoc Luminiţa, prof.gr.I, formator judeţean