Noutăți an școlar 2023-2024

1. CRITERII CURRICULARE

Tipul de program: Formare continuă

Publicul țintă vizat: Cadre didacticecare predau disciplina Religie

Justificarea ofertei:  Programul răspunde nevoii de formare a cadrelor didactice, care predau disciplina Religie, în vederea dezvoltării la elevi a competențelor de lectură, întrucât acestea implică capacitatea de înțelegere și de a face deducții, de a realiza conexiuni rapide între idei. De asemenea, există nevoia (identificată) de a înțelege textul biblic și de a transfera în contexte actuale mesajul Sfintei Scripturi.

Locul de desfășurare a programului: Arhiepiscopia Râmnicului, platforma e-learning CCD 

Durata: 24 ore (blended learning)

CURRICULUMUL PROGRAMULUI

a. Competenţe vizate:

1. Identificarea și utilizarea textului biblic, ca suport în realizarea povestirilor din cadrul orei de Religie;

2. Dezvoltarea capacității de a adapta practicile educaționale la specificul disciplinei Religie;

3. Utilizarea strategiilor de evaluare, analiza şi interpretarea rezultatelor învățării;

4. Abordarea managerială a colectivului de elevi, desfăşurarea demersului de învăţare în contexte educaţionale variate.

b. Forma de organizare a programului: blended learning: 12 ore față în față, 10 ore online asincron, 2 ore online sincron (evaluare)

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan

7 (mixt)

2 (față în față)

3 (față în față)

2 (teme offline)

-

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal

7 (mixt)

2 (față în față)

2 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual

8 (mixt)

2 (față în față)

1 (față în față)

4 (teme offline)

-

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

6

16

2

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan (4 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

II

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan (3 h)

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (1 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

III

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (4 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

IV

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (2 h)

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (2 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

V

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (4 h)

Aplicații

(mixt)

VI

(2h)

16.00 -  18.00

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (2 h)

Aplicații

(față în față)

VII

(2h)

16.00– 18.00

Evaluare finala (2h)

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în sesiunile de formare față în față și în finalizarea  temelor offline.

Evaluarea pe parcurs – chestionar

 

Proiectarea unei sesiuni de scriere a unei povestiri bazate pe textul biblic sau din viețile sfinților.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi: 

- Prof. Lăcraru Laura Marilena – inspector, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea,

- Prof. Popescu Romeo – prof., grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel.

 

Curs cu taxă: 170 lei