Noutăți an școlar 2023-2024

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: profesori din învăţămantul preuniversitar

Justificarea ofertei:

Programul de formare îşi propune să delimiteze principalele deficienţe de comunicare ce conduc la apariţia unor conflicte în cadrul instituţiilor şcolare şi elaborarea unor soluţii de prevenire a acestor deficienţe. În  cadrul  grupului   şcolar,  conflictele  pot  să  apară  deoarece  există  lipsa  de  interes  în  timpul  unei  conversaţii,  neclarificarea  valorilor,  certuri  ce  apar ca urmare  a  unei  implicări  excesive,  nediscutarea  problemei,    dispreţ,  invidie,  lupta  pentru  locul  de  lider  al  grupului,  centrarea  pe  câştigul  personal,  neînţelegerile  privind  metodele, scopurile,  valorile,  responsabilităţile,  faptele, acţiunile  şi  urmările  lor.  Elementul   comun  tuturor  acestor  situaţii  este  o  anumită  ambiguitate  care  face  dificilă  orice  relaţie  normală,  obişnuită  între  elevi.  Abilitatea  de  a  comunica  presupune  şi  a  rezolva  conflictele  de  comunicare.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

1. Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, multiplă, diversificată şi  specifică;

2. Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;

3. Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;Numirea conceptelor de New media si folosirea acestora în contexte adecvate.

b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Prezentarea aplicatilor folosite

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Comunicarea. Bariere în comunicare

4 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

3(webinar față în față)

-

Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului 

6 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

4(webinar față în față)

-

Medierea conflictelor

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

6 (teme offline)

2 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(6h)

08.00 -  10.00

 

10.15 -  12.15

12,30 – 14,30

Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Prezentarea aplicatilor folosite

Comunicarea. Bariere în comunicare

Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe.

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

 

Aplicații (teme offline)

II

(6h)

08.00- 10.00

 

10.15- 14.15

Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului 

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

Aplicații (teme offline)

III

(4h)

08.00-10.00

 

10.15 -  12.15

 

Medierea conflictelor

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

 

IV

(6h)

8,00 – 14,00

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

Aplicații (teme offline)

V

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliul individual

 

Structura portofoliului de evaluare:

1. Studiu de caz- Medierea unui conflict în școală

2. Eseu- Comunicarea pentru rezolvarae unui conflict

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicați:

- prof. Ioana Lidia Paula, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național

- prof. Bărbuț Daniel, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Lakatoș Ilie Ionuț, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC.

 

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD