1. Criterii curriculare
Publicul - țintă vizat: profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare – limbi moderne”
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- utilizarea documentelor școlare reglatoare;
- cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
- formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
- dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Forma de organizare a programului: webinarii față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1 |
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
2 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
3 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
4 |
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
5 |
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
6 |
Managementul carierei didactice |
2 |
1 (webinar față în față) |
|
1 ora (tema asincron/ chestionar classroom) |
7 |
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 (webinar față în față) |
|
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h)
|
08.00 - 10.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
două ore asincron/ tema classroom |
|
II (4h) |
08.00 - 11.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
două ore asincron/ tema classroom |
|
III (4h) |
08.00 - 10.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
două ore asincron/ tema classroom |
|
IV (4h) |
08.00 - 11.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
două ore asincron/ tema classroom |
|
V (6h) |
08.00– 11.00
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
Aplicații (webinar față în față) |
11.00 - 14.00
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
trei ore asincron/ tema classroom |
|
VI (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Barangă Simona, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Barbu Marcela, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Militaru Magdalena, profesor limba engleză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Zaharioiu Ioana, profesor limba engleză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria
1. Criterii curriculare
Publicul - țintă vizat: profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare”
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- utilizarea documentelor școlare reglatoare;
- cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
- formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
- dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Forma de organizare a programului: webinarii față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1 |
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
2 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
3 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
4 |
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
5 |
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
6 |
Managementul carierei didactice |
2 |
1 (webinar față în față) |
|
1 ora (tema asincron/ chestionar classroom) |
7 |
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 (webinar față în față) |
|
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h)
|
08.00 - 10.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
două ore asincron/ tema classroom |
|
II (4h) |
08.00 - 11.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
două ore asincron/ tema classroom |
|
III (4h) |
08.00 - 10.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
două ore asincron/ tema classroom |
|
IV (4h) |
08.00 - 11.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
două ore asincron/ tema classroom |
|
V (6h) |
08.00– 11.00
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
Aplicații (webinar față în față) |
11.00 - 14.00
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
trei ore asincron/ tema classroom |
|
VI (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Bocoi Maria, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Floroiu Ana Maria, profesor limba și literatura română, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Diaconescu Cristina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Formatori |
Coordonator program |
---|---|---|---|
I.1. Comunicare în limba engleză în mediul educaționalNr. OMEN nr 3019 / 08.01.2018, 89 ore, 22 credite |
Cadre didactice |
Ilina Ozana Mirela Împăratu Elena Lăcrămioara Manda Simona Cristina Militaru Magdalena Popescu Carmen Adriana Romcescu Elena Cristina Romcescu Florin Ștefănescu Alina Petruța Toma Mihaela Zaharioiu Ioana |
director CCD Luca Adrian |
I.2. „CRED – Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți. Formare nivel II – învățământ primar” Ordin acreditare OMEN nr. 3995/10.05.2019 |
personal didactic de predare din învățământul primar |
prof. Buleteanu Maria prof. metodist CCD Șandru Valeria prof. Săraru Elena Calonfira prof. Vețeleanu Alina Nicoleta |
director CCD Luca Adrian |
I.3. „CRED – Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți. Formare nivel II – învățământ gimnazial” |
personal didactic de predare din învățământul gimnazial |
prof. Bălăceanu Gabriela prof. Buican Rodica prof. Diaconescu Armășescu Claudia prof. Diaconescu Cristina prof. Gavrișiu Iuliana Claudia prof. Georgescu Florina Doina Ramona prof. Lăcraru Laura Marilena prof. Manda Mihai prof. Marin – Badea Laurențiu prof. metodist CCD Diaconu Maria Aurelia prof. Militaru Magdalena prof. Pleșea Adina Cristina prof. Udrea Mihaela prof. Zaharioiu Ioana |
director CCD Luca Adrian |
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Formatori |
Monitorizare |
---|---|---|---|
II.1.1. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare - ”Limbă și comunicare – limba și literatura română” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare” |
Insp. Bocoi Maria |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.1.2. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare - ”Limbă și comunicare – limbi moderne” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare – limbi moderne” |
Insp. Barangă Simona |
Prof. metodist Șandru Valeria
|
II.1.3. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare - ”Matematică și științele naturii” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Matematică și științele naturii” – matematică, fizică, chimie, biologie |
Insp. Bologa Cristiana |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.1.4. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare - ”Om și societate” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Om și societate” - istoria, geografia, educația/ cultura civică, logică, psihologie, pedagogie, sociologie, economie și educație antreprenorială, filosofie, religie |
Director CCD Luca Adrian |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.1.5. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare - ”Arte” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Arte” - muzica, desen |
Insp. Boicescu Traian Ștefan |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.1.6. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare - ”Educație fizică și sport” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Educație fizică și sport” |
Insp. Cornea Maria |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.1.7. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare - ”Tehnologii” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Tehnologii” - educație tehnologică, informatică |
Insp. Manea Luminița |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.1.8. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare - ” Consiliere psihopedagogica” |
profesorii consilieri școlari debutanți din Cabinetele şcolare/ interşcolare şi în Centrele judeţene de asistenţă psihopedagogică. |
Insp. Nițu Larisa |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.1.9. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare - ”Învățământ special și special integrat” |
profesori debutanți care predau în învățământul special |
Insp. Nițu Larisa |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.1.10. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare - ”Educație timpurie” |
profesori pentru educație timpurie debutanți: educator-puericultor pentru învățământul antepreșcolar și profesor pentru învățământul preșcolar |
Insp. Ancuța Giorgiana Maria |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.1.11. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare - învățământ primar |
învățători și profesori pentru învățământ primar debutanți |
Insp. Trăistaru Adriana |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.2.1. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare - ”Limbă și comunicare – limba și literatura română” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și literatura română” |
Insp. Bocoi Maria |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.2.2. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare - ”Limbă și comunicare – limbi moderne” |
profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare – limbi moderne” |
Insp. Barangă Simona |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.2.3. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare - ”Matematică și științele naturii” |
profesori suplinitori care predau disciplinele din aria curriculară ”Matematică și științele naturii” – matematică, fizică, chimie, biologie |
Insp. Bologa Cristiana |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.2.4. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare - ” Om și societate” |
profesori suplinitori care predau disciplinele din aria curriculară ”Om și societate” - istoria, geografia, educația/ cultura civică, logică, psihologie, pedagogie, sociologie, economie și educație antreprenorială, filosofie, religie |
Director CCD Luca Adrian |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.2.5. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare - ”Arte” |
profesori suplinitori care predau disciplinele din aria curriculară ”Arte” - muzica, desen |
Insp. Boicescu Traian Ștefan |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.2.6. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare - ”Educație fizică și sport” |
profesori suplinitori care predau disciplinele din aria curriculară ”Educație fizică și sport” |
Insp. Cornea Maria |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.2.7. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare - ”Tehnologii” |
profesori suplinitori care predau disciplinele din aria curriculară ”Tehnologii” - educație tehnologică, informatică |
Insp. Manea Luminița |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.2.8. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare - ” Consiliere psihopedagogica” |
profesorii consilieri școlari suplinitori din Cabinetele şcolare/ interşcolare şi în Centrele judeţene de asistenţă psihopedagogică. |
Insp. Nițu Larisa |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.2.9. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare - ”Învățământ special și special integrat” |
profesori suplinitori care predau în învățământul special |
Insp. Nițu Larisa |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.2.10. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare - ”Educație timpurie” |
profesori suplinitori pentru educație timpurie: educator-puericultor pentru învățământul antepreșcolar și profesor pentru învățământul preșcolar |
Insp. Ancuța Giorgiana Maria |
Prof. metodist Șandru Valeria |
II.2.11. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare - învățământ primar |
învățători și profesori pentru învățământ primar debutanți |
Insp. Trăistaru Adriana |
Prof. metodist Șandru Valeria |
III.1. Abordarea transdisciplinară a procesului instructiv-educativ |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
Insp. |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.2. Argumentarea – metode și principii |
cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal |
Insp. |
Prof. metodist Diaconu Maria Aurelia |
III.3. Bullyng-ul – o problemă a societății moderne |
personal didactic şi didactic auxiliar din învățământul preuniversitar |
Prof. Grama Aurelia |
Prof. metodist Ciobanu Dumitru |
III.4. Comunicarea în medierea conflictelor |
personal didactic şi didactic auxiliar din învățământul preuniversitar |
Prof. Grama Aurelia |
Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.5. Consiliere şi orientare |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
prof. metodist Diaconu Maria Aurelia |
III.6. Cultura rromă între tradiție și contemporaneitate |
personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic din județul Vâlcea |
Insp. Tătuț Anamaria Narcisa |
Prof. metodist Șandru Valeria |
III.7. Dezvoltare profesională și evoluția în carieră |
cadre didactice în curs de perfecționare prin obținerea gradelor didactice |
profesor metodist CCD Şandru Valeria |
prof. metodist Ciobanu Dumitru |
III.8. Didactica învăţământului preșcolar |
cadre didactice din învăţământul preşcolar |
Insp. Ancuța Giorgiana Maria
|
Prof. metodist CCD Şandru Valeria |
III.9. Dirigintele – promotor al dezvoltării în carieră |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
Prof. Nicula Cristina Florentina |
profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia |
III.10. Educaţie financiară și antreprenorială |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
Insp. Andreianu Mihaela |
prof. metodist Diaconu Maria Aurelia |
III.11. Educaţie incluzivă în învăţământul preuniversitar |
cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar |
profesor metodist CCD Şandru Valeria |
profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru |
III.12. Educaţie pentru drepturile omului |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
Insp. Samoilă Daniela Mihaela |
profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru |
III.13. Educaţia morală ȋn ȋnvăţământul preşcolar |
cadre didactice din învățământul preșcolar |
Insp. Lăcraru Laura |
Prof. metodist |
III.14. Educația online - provocări și soluții |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
prof. Ochia Florin |
prof. metodist |
III.15. Folosirea platformelor educaționale online în activitatea didactică |
cadre didactice din învățământul preuniversitar, personal didactic de conducere. |
Insp. Merlan Doina |
director CCD Adrian Luca |
III.16. Folosirea utilă, creativă, sigură a internetului |
Personalului didactic din învățământul preuniversitar (personal didactic de predare nivel: primar și gimnazial, bibliotecari școlari, documentariști, informaticieni). |
profesor metodist CCD |
Prof. metodist Diaconu Maria Aurelia |
III.17. Holocaustul, combaterea rasismului şi xenofobiei în secolul XXI |
cadre didactice și personal didactic auxiliar din județul Vâlcea |
Insp. Samoilă Daniela Mihaela |
profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru |
III.18. Istoria comunității rrome în spațiul românesc – perspective didactice |
personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic din învățământul preuniversitar |
Insp. Tătuț Anamaria Narcisa |
Prof. metodist Șandru Valeria |
III.19. Inteligența emoțională și coachingul în sala de clasă |
Personal didactic |
Prof. Drăguț Violeta |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.20. Leadership și comunicare managerială |
personal de conducere, cadre didactice din învățământul preuniversitar |
Insp. Samoilă Daniela Mihaela |
profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia |
III.21. Logopedie în școală și grădiniță |
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
prof. Băiașu Mihaela Anca |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.22. Managementul proiectelor educaționale școlare |
cadre didactice - coordonatori de proiecte şi programe din județul Vâlcea, personal de conducere și membrii CA din școli și instituții școlare. |
Insp. Calotă Ionel Adrian |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.23. Management și consiliere pentru cariera didactică |
cadre didactice din învățământul preuniversitar, personal de conducere și membrii CA din școli și instituții școlare |
Insp. Toma Mirela |
profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru |
III.24. Managementul resurselor umane în învățământul preuniversitar |
cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar, membrii CA din unitățile de învățământ. |
Insp. Miu Lucian |
profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru |
III.25. Modernizarea practicilor pedagogice în predarea-învăţarea limbii franceze ca limbă străină |
profesori de franceză din învățământul preuniversitar |
prof. Udrea Mihaela |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.26. Noile media în dezvoltarea comportamentului tinerilor |
profesori din învăţămantul preuniversitar |
prof. Diaconescu Cristina |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.27. Perfecționarea profesorilor metodiști din învățământul tehnic și elemente de tehnologia informării și comunicării |
profesori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul profesional și tehnic, având gradul didactic I, din județul Vâlcea |
Insp. Manea Luminița |
profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia |
III.28. Programe remediale pentru adulți |
cadre didactice din învățămntul preuniversitar, personal auxiliar |
prof. Păușescu Ioana Consuela |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.29. Prevenirea şi combaterea violenței şcolare |
personal de conducere, didactic, didactic auxiliar si nedidactic |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru |
III.30. Practici inovative în predarea limbii române |
cadrele didactice din învăţământul preuniversitar |
Prof. Bălăceanu Elena Gabriela |
profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia |
III.31 Școala altfel – learning by doing |
responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar |
Insp. Samoilă Daniela Mihaela |
profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia |
III.32. Strategii pentru managementul clasei |
Cadre didactice care se pregătesc pentru susținerea de examene de definitiva, titularizare, grade didactice și altele |
Prof. Predișor Daniela |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.33. Strategia anticorupție în educație |
personal didactic de conducere, membrii CA, personal didactic și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar |
Insp. Andreianu Mihaela |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.34. Strategii remediale privind abandonul școlar |
Personal didactic şi didactic auxiliar învățământul preuniversitar |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru |
III.35. Strategia de evaluare interna a calitatii |
cadre didactice și didactice auxiliare din învățământul preuniversitar |
Insp. Andreianu Mihaela |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.36. Strategii de prevenire a consumului de droguri |
cadre didactice și didactice auxiliare din învățământul preuniversitar |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia |
III.37. Strategii educaționale în orientarea școlară și profesională a copiilor |
cadre didactice și didactice auxiliare din învățământul preuniversitar |
Insp. Nițu Larisa |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
III.38. Strategii de promovare a succesului educațional |
personal didactic, de conducere și auxiliar din învățământul preuniversitar |
Insp. Andreianu Mihaela |
profesor metodist CCD Șandru Valeria |
DENUMIREA CURSULUI |
Taxa |
Grup țintă |
---|---|---|
IV.1. FORMATOR - COD COR 242401, program de perfectionare - 30 oreResponsabil curs: prof. Șandru Valeria |
300lei/cursant |
Cadre didactice din preuniveritar care au studii superioare si care doresc sa isi certifice o cariera in domeniul formarii profesionale. |
IV.2. Abilitarea corpului de profesori metodisti pentru invatamantul preuniversitar – 10 credite OM 5670/18.12.2017Responsabil curs: prof. Șandru Valeria |
300lei/cursant |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar care doresc să-şi dezvolte profilul de metodist al IŞJ; Studii medii/superioare. |
IV.3. Dezvoltarea competentelor in vederea asigurarii unui mentorat de calitate - OMEN 3136/25.01.2017, 15 CTPResponsabil curs: prof. Șandru Valeria |
300lei/cursant |
personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
IV.4. Educatie non formala pentru o scoala Altfel , OMEN 6217/23.12.2016, 15 CPTResponsabil curs: prof. Șandru Valeria |
290lei/cursant |
personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar, studii superioare |
IV.5. Leadership si management in organizatiile scolare – 30 crediteResponsabil curs: prof. Șandru Valeria |
420lei/cursant |
Personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar. |
IV.6. Management de proiect, OMEN 3904/05.06.2018, 15 CPTResponsabil curs: prof. Șandru Valeria |
300lei/cursant | personal didactic de predare; |
IV.7. Educatie Financiara pentru o scoala moderna , 15 CPTResponsabil curs: prof. Șandru Valeria |
300lei/cursant | personal didactic de predare |
IV.8. Managementul organizațiilor școlare – 22 credite; Nr. OM de acreditare: 937/19.04.2019Responsabil curs: prof. Șandru Valeria |
300lei/cursant |
personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar, studii superioare |
IV.9 „COMPASIUNE ȘI ACȚIUNE - PROGRAM DE PREVENIRE A BULLYING-ULUI ÎN ȘCOALĂ”, OMEN 3937/19.04.2019, 15 CPTResponsabil curs: prof. Șandru Valeria |
300lei/cursant |
personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
IV.10 „Educație media-alfabetizare media pentru școala românească” , OMEN 4414/ 28.05.2020, 15 CPT
|
300lei/cursant | personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
IV.11. Dezvoltarea competențelor digitale transdisciplinare pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, O.M. 6053/23.11.2020
|
300lei/cursant | personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
Responsabil |
---|---|---|
V.1. Simpozionul Național, “Promovarea egalității de șanse prin educație”, ediția a III-a |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |
prof. metodist Diaconu Maria Aurelia |
V.2. Simpozionul Național ”Promovarea activităților de practică pedagogică – factor determinant al învățământului european”, ediția a X-a |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |
prof. metodist Șandru Valeria |
V.3. Work-shop tematic „Impactul programelor de formare continuă și perfecționare în învățământul preuniversitar” |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |
prof. metodist Șandru Valeria |
V.4. Work-shop tematic „Management și consiliere pentru cariera didactică” |
personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar) |
prof. metodist Șandru Valeria |
Ordin acreditare OMEN nr. 4737/10.05.2019
Perioadă acreditare 5 ani (2019 – 2024)
Categorie program 1
Tip de competențe: 1.a;
Domeniu tematic:3
Grup ţintă Personal didactic de predare din învățământul primar
Scop: Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice (ca ansamblu structurat de cunoștințe, abilități, atitudini) de a promova practici didactice eficiente la clasă, în contextul aplicării noului curriculum la nivel primar
Nr. credite 30 CPT 6
Nr. ore formare 120
Tip formare Blended Learning
Competenţe vizate
1. Identificarea principalelor caracteristici ale modelului de proiectare curriculară centrat pe competențe şi a efectelor acestuia asupra curriculumului scris şi predat
2. Aplicarea sistematică şi personalizată a programelor şcolare, promovând activități de învățare adaptate la nevoile specifice ale elevilor, cu accent pe cei aflaţi în risc de excluziune
3. Integrarea în practica didactică a unor strategii inovative, centrate pe utilizarea noilor tehnologii cu rol de facilitare a învăţării şi pe un management de curriculum eficient la nivelul şcolii şi al clasei
Titlurile modulelor / număr de ore asociate
I. I. Un nou Curriculum național pentru învățământul primar şi gimnazial – conceptualizări necesare /28 ore
II. Aplicarea noului Curriculum naţional pentru învăţământul primar/ gimnazial. Disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialităţii /60 ore
III. Aspecte transversale în abordarea şi implementarea curriculumului national /28 ore
Evaluare finală 4 ore
Formatori: prof. metodist CCD Diaconu Maria Aurelia, prof. Bălăceanu Gabriela, prof. Diaconescu Cristina, prof. Pleșea Adina Cristina, prof. Diaconescu Armășescu Claudia, prof. Militaru Magdalena, prof. Zaharioiu Ioana, prof. Udrea Mihaela, prof. Marin – Badea Laurențiu, prof. Buican Rodica, prof. Georgescu Florina Doina Ramona, prof. Gavrișiu Iuliana Claudia, prof. Manda Mihai, prof. Lăcraru Laura Marilena
Înscriere: Se derulează numai în cadrul proiectului POCU CRED cod SMIS 2014+:118327 - Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – beneficiar Ministerul Educației Naționale
Coordonator program: director CCD Luca Adrian
Ordin acreditare OMEN nr. 3995/10.05.2019
Perioadă acreditare 5 ani (2019 – 2024)
Categorie program 1
Tip de competențe: 1.a;
Domeniu tematic:3
Grup ţintă Personal didactic de predare din învățământul primar
Scop: Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice (ca ansamblu structurat de cunoștințe, abilități, atitudini) de a promova practici didactice eficiente la clasă, în contextul aplicării noului curriculum la nivel primar
Nr. credite 30 CPT 6
Nr. ore formare 120
Tip formare Blended Learning
Competenţe vizate
1. Identificarea principalelor caracteristici ale modelului de proiectare curriculară centrat pe competențe şi a efectelor acestuia asupra curriculumului scris şi predat
2. Aplicarea sistematică şi personalizată a programelor şcolare, promovând activități de învățare adaptate la nevoile specifice ale elevilor, cu accent pe cei aflaţi în risc de excluziune
3. Integrarea în practica didactică a unor strategii inovative, centrate pe utilizarea noilor tehnologii cu rol de facilitare a învăţării şi pe un management de curriculum eficient la nivelul şcolii şi al clasei
Titlurile modulelor / număr de ore asociate
I. I. Un nou Curriculum național pentru învățământul primar şi gimnazial – conceptualizări necesare /28 ore
II. Aplicarea noului Curriculum naţional pentru învăţământul primar/ gimnazial. Disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialităţii /60 ore
III. Aspecte transversale în abordarea şi implementarea curriculumului national /28 ore
Evaluare finală 4 ore
Formatori: prof. metodist CCD Șandru Valeria, prof. Vețeleanu Alina Nicoleta, prof. Săraru Elena Calonfira, prof. Buleteanu Maria
Înscriere: Se derulează numai în cadrul proiectului POCU CRED cod SMIS 2014+:118327 - Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – beneficiar Ministerul Educației Naționale
Coordonator program: director CCD Luca Adrian