Oferta 2019-2020

1.Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic

Justificarea ofertei:

            Acest curs își propune o abordare sistemică, integrată  la nivel de județ care să genereze beneficii pe termen lung pentru persoanele care se află în situații de risc în cee ace privește violența în școli.

Programul răspunde nevoilor de formare al personalului din învățământul preuniversitar  privind dezvoltarea unor competențe de gestionare eficientă a situațiilor în care participanții, direcți și indirecți, la actul educațional se confruntă cu situații de criză la nivelul şcolii.  De asemenea, acest program răspunde și nevoii de promovarea a unor valori și atitudini precum: toleranță, cultivarea unui climat socio-psihologic adecvat mediului școlar, responsabilitate între partenerii implicaţi în activitățile care se desfășoară la nivelulu unei unități școlare.

Durata: 24 ore

Locul de desfpșurare: ISJ Vâlcea

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

- Dezvoltarea capacității de elaborare a unor planuri de acțiune personală în contexte educaționale variate cu potențial disfuncțional (violență/ absenteism școlar);

- Utilizarea adecvată a strategiilor didactice interactive;

- Competențe psihosociale de aplicare a tehnicilor constructive de management al conflictelor, de construire a echipei, comunicare asertivă în influențarea/ reglarea comportamentului propriu și al grupurilor de elevi cu care se lucrează;

- Promovare unor exemple  de bune practici la nivelul clasei de elevi / școlii în domeniul inițiativelor / proiectelor antiviolență / prevenirea absenteismului școlar;

 

b. Planificarea modulelor tematice

 

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

MODUL 1. PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENȚEI ŞCOLARE

TEMA1. Violența şcolară: delimitări conceptuale, tipuri, cauze

Violența umană. Violența școlară

Cauze ale violenței școlare

Experiența școlii în prevenirea și combaterea fenomenelor de violență

7 h

1h

 

5 h

1h

TEMA 2. Acțiuni de prevenire şi combatere a violenței şcolare

Colectarea de informații relevante privind fenomenele de violență şcolară

Dezbaterea rezultatelor investigației si definirea problemelor

Formularea problemelor. Identificarea cauzelor

Elaborarea unei strategii anti-viole la  nivelul scolii

8 h

2 h

5h

1h

MODUL 2. MEDIEREA

Ce este medierea? Pregatirea pentru mediere. Co-medierea

Principiul medierii

Principiul 1: Separarea persoanelor de problema

Principiul 2: Concentrare asupra intereselor, nu asupra pozitiilor

Pricipiul3: Crearea de optiuni pentru un castig reciproc

Principiul 4: Folosirea de criterii obiective

7 h

1h

5 h

1h

Evaluare finală

2 h

-

-

-

 

-

4h

15h

3 h

Total ore formare

24 h

 

c. Calendarul programului

 

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

 

 

1

9-16

MODUL 1. PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENȚEI ŞCOLARE

TEMA1. Violența şcolară: delimitări conceptuale, tipuri, cauze

curs

aplicaţii

evaluare

 

2

9-17

MODUL 1. PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENȚEI ŞCOLARE

TEMA 2. Acțiuni de prevenire şi combatere a violenței şcolare

curs

aplicaţii

evaluare

3

9-13

 

MODUL 2.  MEDIEREA

curs

aplicaţii

evaluare

4

9-11

Evaluarea finală

Evaluare finală

 

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în activități

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii

Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal

Elaborarea unui Proiect educativ: „”Strategia mea antiviolență  la  nivelul  clasei de elevi/ scolii.

Prezentarea proiectului educativ și a raporului de evaluare

 

2. Resurse umane :

Formatori implicați:

- Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

-  Prof. Dicu Sevastia, profesor sociologie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- Prof. Predișor Corina, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru

1. Criterii curriculare:

Grup țintă: personal didactic din învăţământul preuniversitar. 

Justificare:   programul este consecinţa O.M.E.N. nr. 5144 / 26.09.2013  privind aprobarea Strategiei Anticorupţie în Educaţie şi dezvoltă participanţilor competenţe de a practica şi de a forma norme de conduită morală, etică şi de integritate în domeniul managementului educaţional şi al educaţiei privind anticorupţia. 

Durata: 24 ore

Locul de desfpșurare: ISJ Vâlcea

Curriculumul programului:

a. Competenţe vizate :

  • valorificarea oportunităţilor de dezvoltare profesională în mediul socio-profesional actual;
  • aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale şi de implementare a măsurilor preventive, în contextul legal privind anticorupţia.
  • Autoevaluarea calității profesionale prin aplicarea normelor de deontologie profesională

b. Planificare pe stagii

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie

4

2.

Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie

6

3.

Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie

6

4.

Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţiei şi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social

6

 

Evaluare finală

2

 

c. Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (8 h)

8 – 10

Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie

Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie

Curs

10 - 12

Aplicaţii

12 – 14

Curs

14 - 16

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 10

Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie

Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie

Curs

10 – 12

Aplicaţii

12 - 14

Curs

14 - 16

Aplicaţii

III (6h)

8 – 10

Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie

Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţiei şi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social

Curs

10 – 12

Aplicaţii

12 – 14

Aplicaṭii

IV (2h)

9 - 11

Evaluare finală

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

10% Prezenţă şi implicare

40%, procent repartizat pentru:

  • Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică);
  • Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video);
  • Proiecte, referate, portofolii

50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea  uneia  dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător:

STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE chestionare, portofoliu cuprinzând fişele de reflecţie completate după fiecare activitate de formare şi produsele realizate în timpul activităţilor de formare.

 

 

2. Resurse umane :

a. Formatori implicați:

- Inspector școlar general, prof. Bică Andra, profesor socio – umane, grad didactic I, formator național,

- prof. Luca Adrian – profesor doctor în filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP

- Prof. Adina Dobrete, profesor discipline economice, inspector școlar, gr. I., certificat ANPC formator

- Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar

Justificare (necesitate, utilitate): abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare/ ocupare a posturilor vacante

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: CCD Vâlcea, Liceul Tehnologic Ferdinand I Rm.Vâlcea, CN Mircea cel Bătrân Rm.Vâlcea, CNI Matei Basarab Rm.Vâlcea

Curriculum-ul programului

a. Competențe vizate:

- Dezvoltarea competențelor didactice de evaluare a inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale

- Cunoașterea instrumentelor utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă;

- Aplicarea instrumentelor utilizate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale;

- Conștientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilităților privind necesitatea transparentei și documentarii acestor decizii.

b. Planificarea  pe module tematice – timp alocat

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase

5

2.

Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă

5

3.

Specificul activității de predare- învățare – evaluare

6

4.

Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale

6

5

Elemente de deontologie profesională

2

 

Calendarul programului:

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (8 h)

8 – 9

1. Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase

2. Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă

Curs

9 – 12

Aplicaţii

12 – 13

13 - 16

Curs

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 9

2. Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă

3. Specificul activității de predare- învățare – evaluare

Curs

9 – 14

14 -15

15 - 16

Aplicaţii

Curs

Aplicații

III (6 h)

8 – 9

4. Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale

5. Elemente de deontologie profesională

Aplicaţii

9 - 10

Evaluare

10 – 12

Curs

12 – 15

15 – 16

Aplicaţii

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală:

completarea fişei de evaluare a lecţiei  pentru inspecţia specialǎ la clasă în profilul postului

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare: portofoliul personal

 

2. Resurse umane

a) aria curriculară ”Limba și comunicare ”:

- prof. Tăbăcuțu Adriana, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ioniță Isabella Elena, profesor limba și literatura română, doctorat, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Împăratu Lăcrămioara, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Diaconescu Cristina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

b) aria curriculară ”Matematica și științele naturii”:

- prof. Nițu Constantin, profesor matematică, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Diaconescu – Armăseșcu Claudia, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ionescu Gabriela, inspector școlar, profesor fizică/ chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Pleșea Adina Cristina, profesor metodist CCD, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

c) aria curriculară ”Om și societate”:

- prof. Ciocan Vetuța, prof. istorie, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP

- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

- prof. Manda Mihai, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Lăcraru Laura, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor istorie, doctorat, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea,

d) aria curriculară ”Arte”:

- prof. Ștefan Natalia, profesor educație plastică, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Zamfir Adrian, profesor educație muzicală, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

e) aria curriculară ”Educație fizică și sport”:

- prof. Bărbuț Daniel Laurențiu, profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Cârciag Petre Daniel, profesor educație fizică și sport, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA),

- prof. Croitoru Iustin Adrian, profesor educație fizică și sport, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA),

f) aria curriculară ”Tehnologii”:

- prof. Manea Luminița, profesor tehnologii, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ciochină Ana Luisa, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ciobanu Dumitru, profesor tehnologii, profesor metodist CCD , grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Croitoru Elena Roxana, profesor discipline economice, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

g) aria curriculară ”Consiliere psihopedagogică”:

- prof. Nicula Cristina Florentina, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, coordonator CJAP, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

h) ” Învățământ special și special integrat”:

- prof. Mărgărita Elena - Antoanela, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. dr. Dicu Sevastia Lizica, pedagogie, director Școala Profesională Bistrița - Costești, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

i) ”Educație timpurie”

- prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Săliște Mihaela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

j) ”Învățământ primar”

- prof. Savu Nicolița, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Onogea Ioan, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar

Justificare: abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare/ ocupare a posturilor vacante

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: CCD Vâlcea, Liceul Tehnologic Ferdinand I Rm.Vâlcea, CN Mircea cel Bătrân Rm.Vâlcea, CNI Matei Basarab Rm.Vâlcea, Școala Gimnazială Nr. 4, Râmnicu Vâlcea

Curriculum-ul programului

a. Competențe vizate:

- proiectarea evaluării

- utilizarea strategiilor adecvate de evaluare a lucrărilor scrise

- elaborarea instrumentelor de evaluare ăn funcție de scop și de particularitățile individuale;

- asumarea diferitelor roluri în procesul de evaluare ( evaluator, creator de subiecte, etc )

b. Planificarea  pe module tematice – timp alocat

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

1. Componentele Curriculumului Naţional

4

2.

2. Conținuturi și competențe evaluate

4

3.

3. Matricea de specificație. Structura subiectului utilizat în cadrul examenului/ concursului național

6

4.

4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor

6

5

5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare

2

 

Evaluare finală

2

 

Total

24

 

Calendarul programului:

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (8 h)

8 – 9

1. Componentele Curriculumului Naţional

2. Conținuturi și competențe evaluate

Curs

9 – 12

Aplicaţii

12 – 13

13 - 16

Curs

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 9

3. Matricea de specificație. Structura subiectului utilizat în cadrul examenului/ concursului național

4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor

Curs

9 – 14

14 -15

15 - 16

Aplicaţii

Curs

Aplicații

III (6 h)

8 – 9

4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor

5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare

Aplicaţii

9 - 10

Evaluare

10 – 12

Curs

12 – 15

15 – 16

Aplicaţii

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală

Evaluare

Modalităţi de evaluare:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

10% Prezenţă şi implicare

40%, procent repartizat pentru:

  • Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică);
  • Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video);
  • Proiecte, referate, portofolii

50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea  uneia  dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător:

STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:

completarea fişei de evaluare a lecţiei  pentru inspecţia specialǎ la clasă în profilul postului

 

2. Resurse umane

a) aria curriculară ”Limba și comunicare ”:

- prof. Tăbăcuțu Adriana, inspector școlar, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Împăratu Lăcrămioara, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ioniță Elena Isabella, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Diaconescu Cristina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

b) aria curriculară ”Matematica și științele naturii”:

- prof. Nițu Constantin, profesor matematică, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Diaconescu – Armăseșcu Claudia, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ionescu Gabriela, inspector școlar, profesor fizică/ chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Pleșea Adina Cristina, profesor metodist CCD, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

c) aria curriculară ”Om și societate”:

- prof. Ciocan Vetuța, prof. istorie, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP

- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Diaconu Maria Aurelia – profesor istorie, doctorat, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

- prof. Manda Mihai, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Lăcraru Laura, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ionescu Mădălina, profesor socio-umane, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea,

d) aria curriculară ”Arte”:

- prof. Ștefan Natalia, profesor educație plastică, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Zamfir Adrian, profesor educație muzicală, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

e) aria curriculară ”Educație fizică și sport”:

- prof. Bărbuț Daniel Laurențiu, profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Cârceag Petre Daniel, profesor educație fizică și sport, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA),

- prof. Croitoru Iustin Adrian, profesor educație fizică și sport, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)

f) aria curriculară ”Tehnologii”:

- prof. Manea Luminița, profesor tehnologii, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ciochină Ana Luisa, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ciobanu Dumitru, profesor tehnologii, profesor metodist CCD , grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Croitoru Elena Roxana, profesor discipline economice, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

g) aria curriculară ”Consiliere psihopedagogică”:

- prof. Nicula Cristina Florentina, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, coordonator CJAP, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

h) ” Învățământ special și special integrat”:

- prof. Mărgărita Elena - Antoanela, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. dr. Dicu Sevastia Lizica, pedagogie, director Școala Profesională Bistrița - Costești, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

i) ”Educație timpurie”

- prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Săliște Mihaela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

j) ”Învățământ primar”

- prof. Savu Nicolița, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Onogea Ioan, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Diaconescu Cristina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat: metodiști ISJ, conform deciziei ISJ Vâlcea

Justificare (necesitate, utilitate): abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare/ ocupare a posturilor vacante

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: CCD Vâlcea, Liceul Tehnologic Ferdinand I Rm.Vâlcea, CN Mircea cel Bătrân Rm.Vâlcea

Curriculum-ul programului

a. Competențe vizate:

- Dezvoltarea competențelor didactice de evaluare a inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale

- Cunoașterea instrumentelor utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă;

- Aplicarea instrumentelor utilizate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale;

- Conștientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilităților privind necesitatea transparentei și documentarii acestor decizii.

 

b. Planificarea  pe module tematice – timp alocat

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

1. Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase

4

2.

2. Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă

4

3.

3. Specificul activității de predare- învățare – evaluare

5

4.

4. Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale

5

5

5. Elemente de deontologie profesională

4

 

Evaluare finală

2

 

Total

24

 

 

Calendarul programului:

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (8 h)

8 – 9

1. Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase

2. Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă

Curs

9 – 12

Aplicaţii

12 – 13

13 - 16

Curs

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 9

3. Specificul activității de predare- învățare – evaluare

4. Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale

Curs

9 – 14

14 -15

15 - 16

Aplicaţii

Curs

Aplicații

III (6 h)

8 – 9

4. Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale

5. Elemente de deontologie profesională

Aplicaţii

9 - 10

Evaluare

10 – 12

Curs

12 – 15

15 – 16

Aplicaţii

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

10% Prezenţă şi implicare

40%, procent repartizat pentru:

  • Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică);
  • Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video);
  • Proiecte, referate, portofolii

50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea  uneia  dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător:

STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: completarea fişei de evaluare a lecţiei  pentru inspecţia specialǎ la clasă în profilul postului

 

a. Formatori implicați:

- prof. Apostol Doinița, profesor fizică, inspector DRU ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, socio-umane, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

 

b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Ciobanu Dumitru