Oferta 2019-2020

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: Înţelegerea şi aplicarea conceptului de educaţie antreprenorială este important atât pentru cadrele didactice dar mai ales pentru elevi. Spiritul antreprenorial și abilitățile manageriale sunt importante în actualul context socio – economic.

Durata: 24 ore    

Locul de desfășurare: CNI Matei Basarab, Colegiul Economic Rm.Vâlcea

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  • Utilizarea unor metode active care pot contribui la dezvoltarea receptivităţii şi capacităţii de abordare raţională a problemelor economice, personale şi publice, în contextul unui mediu economic, social şi cultural complex şi dinamic
  • Realizarea unor observaţii, studii de caz, elaborarea unor portofolii  pentru exersarea competenţelor de întreprinzător, utilizarea calculatorului (a softului educaţional şi internetului) în exerciţii de simulare a procesul de predare-învăţare-evaluare
  • Operarea cu diferite alternative în interpretarea unor fapte, fenomene, procese care pot contribui la dezvoltarea unui comportament competitiv şi raţional în utilizarea resurselor proprii
  • Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/ social.

b. Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Specificul educaţiei financiare

6

2

4

-

2. Metode didactice  tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială

8

2

5

1

3. Firme de exercițiu

8

2

5

1

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

6

14

4

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

1

8,00-14,00

1. Specificul educaţiei financiare

curs

aplicatii

2

8,00-16,00

2. Metode didactice  tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială

curs

aplicatii

3

8,00-16,00

3. Firma de exercițiu

curs

aplicaţii

4

10.00-14,00

Evaluare finală

evaluare

d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video).

Portofoliu (o temă la alegere)

– Realizarea  unei firme de exercițiu

        

  2. Resurse umane

- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

- Prof. Din Maria Andreea,  director, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Aurelia

 

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.

Durata programului: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, CNI Matei Basarab

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Consolidarea cunoştinţelor privind Drepturile Omului şi Educaţia pentru Drepturile Omului;

2. Stimularea abilităţilor de facilitare;

3. Identificarea paşilor necesari pentru dezvoltarea unui program de Drepturile Omului;

4. Exersarea abilităţilor de planificare a programelor de Drepturile Omului;

5. Creşterea competenţelor în evaluarea programelor de Drepturile Omului;

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului

2

1

1

-

2. Drepturile copilului

4

1

3

-

3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului

6

2

3

1

4. Programe pentru dezvoltarea  EDO

6

2

3

1

5. Promovarea drepturilor omului

4

1

3

-

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

7

13

4

 

c. Calendarul programului:

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

1

8,00-14,00

1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului

2. Drepturile copilului

curs

aplicatii

2

8,00-16,00

3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului

curs

aplicatii

evaluare

3

8,00-16,00

4. Programe pentru dezvoltarea  EDO

5. Promovarea drepturilor omului

curs

aplicaţii

evaluare

4

10.00-14,00

Evaluare finală

evaluare

 

d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice.

Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic

 

2. Resurse umane:

- prof. Bică Andra, inspector școlar general, , grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

- prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor metodist CCD, doctorat, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Pleșea Cristina

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat: Profesori pentru învăţământul preșcolar din județul Vâlcea

Justificare: necesitatea motivării preşcolarilor în învăţarea activă a educaţiei religioase; aprofundarea elementelor fundamentale ale spiritualităţii româneşti şi facilitarea integrării valorice a acestora; cunoaşterea propriilor valori religioase, indiferent de extinderea lor în spaţiul comunitar reprezintă o modalitate de securizare culturală, o exigenţă ce atrage după sine buna  situare în registrul cultural; realizarea unei educaţii estetice adâncitoare a respectului faţă de perimetrul spiritual;

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional "Mircea cel Bătrân"

Curriculum-ul programului

Competențe vizate:

- Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de psihologie a preşcolarilor;

- Proiectarea, conducerea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;

- Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ;

- Înţelegerea scopului formării conduitei morale şi a conştiinţei morale;

Planificarea  pe module tematice

Nr.

Crt.

Modul

Nr.

 ore

1.

Specificul educaţiei moral-religioase:

Scop, obiective şi principii

4

2.

Valori și finalităţi în educaţia religioasă

4

3.

Mijloace didactice tradiţionale şi moderne utilizate în învăţământul preșcolar

8

4.

Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

6

5

Evaluare

2

Calendarul programului:

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (8 h)

8 – 10

Specificul educaţiei moral-religioase; Scop, obiective şi principii

Curs

10 - 12

Specificul educaţiei moral-religioase; Scop, obiective şi principii

Aplicaţii

12 – 14

Valori și finalităţi în educaţia religioasă

Curs

14 - 16

Valori și finalităţi în educaţia religioasă

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 10

Mijloace didactice tradiţionale în educaţia religioasă

Curs

10 – 12

Mijloace didactice tradiţionale în educaţia religioasă

Aplicaţii

12 - 14

Mijloace didactice moderne utilizate în învăţământul preșcolar

Curs

14 - 16

Mijloace didactice moderne utilizate în învăţământul preșcolar

Aplicaţii

III (6h)

8 – 10

Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

Curs

10 – 12

Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

Aplicaţii

12 – 14

Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

Aplicaṭii

IV (2h)

9 - 11

Evaluare

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa si implicare

  • frecvenţă
  • activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video);

Portofoliu – elaborarea unui proiect-propunere de tematică pentru programa unui  curs opţional de educaţie moral-religioasă;

 

2. Resurse umane

Formatori implicați:

1. Prof. Lăcraru laura, grad didactic I, inspector școlar ISJ Vâlcea grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD

2. Prof. Daniela Ionescu, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD

3. Prof. Boncan Ruxandra, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD

 Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Pleșea Cristina

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat:  profesori de matematică (gimnaziu şi liceu) din județul Vâlcea

Justificare : Program de formare vine în sprijinul tinerilor absolvenţi de facultate şi nu numai. Program de formare vă propune să urmaţi un parcurs care are ca destinaţie crearea unei oportunităţi de reuşită în proiectarea şi susţinerea unei lecţii pentru fiecare cadru didactic tânar, în funcţie de interesele, nevoile şi posibilităţile acestuia. Calitatea serviciilor educaţionale oferite de o instituţie de învăţământ trebuie să fie  o prioritate fundamentală pentru toate cadrele didactice. Este important ca fiecare profesor să simtă că reprezintă un reper semnificativ în viaţa şcolii, că şi el este înţeles şi apreciat pentru reuşita elevilor

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, Liceul Tehnologic ”Căpitan Nicolae Pleșoianu

Curriculum-ul programului

  • Competențe vizate:
  • Proiectarea şi organizarea activităţilor instructiv – educative la disciplina matematică;
  • Manifestarea unei conduite (auto) reflexive asupra activităţilor didactice / pedagogice proprii;
  • Adoptarea şi elaborarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv- educativ în cadrul orelor de matematică;
  • Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele elevilor şi adaptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere în scopul activizării elevilor;

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

Componenţele Curriculumului Naţional. Relaţia dintre curriculum şi evaluare. Obiectul metodicii predării matematicii

8 ore

2.

Observarea şi evaluarea unei lecţii. Proiectarea şi conţinutul lecţiei. Obiective şi strategii didactice.

8 ore

3.

Desfăşurarea lecţiei – activitatea profesorului; activitatea elevilor. Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev.

6 ore

4.

Metode şi tehnici de evaluare

2 ore

5.

Descriptori de performanţă.  Portofoliul profesorului.

 

 
  • Calendarul programului :

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (8 h)

  1. – 10
  1. Componentele Curriculumului Naţional. Relaţia dintre curriculum şi evaluare. Obiectul metodicii predării matematicii
  2. Observarea şi evaluarea unei lecţii. Proiectarea şi conţinutul lecţiei. Obiective şi strategii didactice.

Curs

10 - 12

Aplicaţii

12 – 14

Curs

14 - 16

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 10

  1. Desfăşurarea lecţiei – activitatea profesorului; activitatea elevilor. Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev.
  2. Metode şi tehnici de evaluare

Curs

10 – 12

Aplicaţii

12 - 14

Curs

14 - 16

Aplicaţii

III (6h)

8 – 10

  1. Descriptori de performanţă.  Portofoliul profesorului.

Curs

10 – 12

Aplicaţii

12 – 14

Aplicaṭii

IV (2h)

9 - 11

Evaluare finală

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă şi implicare

  • Activitatea la seminar :prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video
  • Proiecte, referate, portofolii

Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale:

-două fişe de observare a lecţiei (pentru două cadre didactice diferite);

-un test predictiv;

- un test sumativ cu diferite tipuri de itemi

-un plan de lectie

 

2. Resurse umane

2.1. Formatori implicați:

- prof. Nițu Constantin, profesor matematică, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- Pleşea Adina Cristina-prof. metodist CCD ,Matematică, Grad didactic I, certificat ANPC formator,  adeverință formator CCD

- Văcaru Ştefania Diana- dir. Adj.  Şcoala Gimnazială “Anton Pann”, Matematică, Grad didactic I, certificat ANPC formator,

2.2. Coordonatorul programului Profesor metodist Şandru Valeria

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat: profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul preuniversitar tehnologic din județul Vâlcea

Justificare

Continuarea şi aprofundarea pregătirii profesionale a profesorilor si maiștrilor instructori  prin formarea unei viziuni unitare asupra disciplinelor ca tehnologie şi obiect de învăţământ prin înţele-gerea principiilor care stau la baza procesului de formare a noțiunilor; această pregătire are ca impli-cație directă abordarea competentă a conţinutului programelor şcolare pentru învăţământul preuni-versitar;

- Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecției, încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi, corectă din punct de vedere ştiin-ţific şi metodic.

- Condiții pentru conceperea unui CDL eficient și performant

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: Liceul Tehnologic ”Nicolae Pleșoianu”, Sala curs CCD

Curriculum-ul programului

Competențe vizate:

Să utilizeze în mod adecvat cunoştinţele de didactică generală, de metodică a specialităţii şi psihopedagogie;

Să adopte strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ.

Să-şi dezvolte competenţele necesare implementării şi adaptării măsurilor adiacente reformei din educaţie (stabilirea curriculum-ului la decizia şcolii, alegerea manualelor alternative, aplicarea noului sistem de evaluare, planificarea şi proiectarea activităţii didactice etc.)

S-şi reactualizeze cunoştinţele psiho-pedagogice şi să-şi dezvolte capacităţile de utilizare a metodelor moderne de educaţie.

Planificarea  pe module tematice

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

Strategii didactice inovatoare 

Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern

8

2.

Mijloacele de învăţământ şi rolul lor

Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare

Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii

8

3.

Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare

Noutate şi actualitate în IPT

Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă

Elaborarea CDL

6

4.

Evaluare

2

 

           

 

Calendarul programului:

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (8 h)

8 – 10

Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

Strategii didactice inovatoare 

Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern

Curs

10 - 12

Aplicaţii

12 – 14

Curs

14 - 16

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 10

Mijloacele de învăţământ şi rolul lor

Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare

Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii

Curs

10 – 12

Aplicaţii

12 - 14

Curs

14 - 16

Aplicaţii

III (6h)

8 – 10

Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare

Noutate şi actualitate în IPT

Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă

Elaborarea CDL

Curs

10 – 12

Aplicaţii

12 – 14

Aplicaṭii

IV (2h)

9 - 11

Portofoliu

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

10% Prezenţă şi implicare

40%, procent repartizat pentru:

Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică);

Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video);

Proiecte, referate, portofolii

50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea  uneia  dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător:

STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE

Proiect de lecție

2. Resurse umane

Formatori implicați:

- Ciobanu Dumitru,  electromecanica, gradul I, superior, profesor metodist CCD , certificat ANPC formator, adeverința CCD

- Manea Luminița, electrotehnică, gradul I, superior, inspector de  specialitate, certificat ANPC formator, adeverință CCD

Coordonatorul programului profesor metodist CCD Diaconu Aurelia