Publicul ţintă vizat: responsabili comisii proiecte europene, personal din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: responsabilii comisiilor pentru proiecte europene, respectiv personalul din învățământul universitar, peroanele implicate in proiectarea si derularea proiectelor europene trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența de a scrie si aplica proiecte.
Durata: 24 ore
Locul de desfasurare al programului : Colegiul Energetic Rm.Valcea
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
1.Proiectarea și managementul proiectelor europene;
2.Propuneri de succes prin prezentarea concreta, nu teoretica, a cerintelor punctuale de realizarea a unei propuneri plecand de la modul in care propunerile de proiect sunt evaluate de expertii evaluatori;
3.Conducerea activitatilor ce se desfașoara in cadrul unui proiect european.
4.Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+
Planificarea pe module tematice
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
|
Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene |
5h |
|
Implementarea proiectelor ERASMUS+ |
17h |
|
Evaluare |
2 h |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene Prezentare proiecte europene si parteneriate strategice |
Curs |
9.00-11.30 |
Aplicații |
||
11.30-12.00 |
Evaluare |
||
12.00-13.00 |
2.Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+ |
Curs |
|
13.00-15.00 |
Aplicații |
||
15.00-16.00 |
Evaluare |
||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
||
11.00-12.00 |
Evaluare |
||
12.00-13.00 |
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
||
15.00-16.00 |
Evaluare |
||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
3. Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+ |
Curs |
10.00-13.30 |
Aplicații |
||
13.30-14.00 14.30-15.30 |
Aplicatii |
||
IV (2 ore) |
9-11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10 % prezenţa și implicare |
40%,procent repartizat pentru -frecventa-10%(prezenta fizica) -20%-Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice,studiu de caz 10%-proiecte,referate,portofolii Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. . |
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE 1.Realizarea analizei unui proiect european.Metode de implementare si diseminare. 2.Prezentarea orală, teoretică și practică a unei etape de scriere cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane
Formatori implicați
- prof. Matei Marilena, dir.adjunct Colegiul Energetic Rm.Valcea,gr. I, membru comisie proiecte europene Colegiul Energetic Rm.Valcea, certificat ANPC formator
- prof. Țenea Codruța, profesor informatică, gr. I, membru comisie proiecte europene Colegiul Energetic Rm.Valcea, certificat ANPC formator
- prof.Croitoru Roxana Elena,gr. I, inspector proiecte europene ISJ Valcea, certificat ANPC formator
Coordonatorul programului profesor metodist CCD Sandru Valeria
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori din învăţămantul preuniversitar
Justificarea ofertei: Cursul de faţă îşi propune să analizeze impactul pe care îl are mass-media (în special televiziunea si internetul ) asupra tinerilor.De asemenea , cadrele didactice sunt pregătite să intervină corect in relatia elev-orice fel de media, sau intre mass media-scoala-familie. Aportul pe care îl aduce mass media în ceea ce priveşte dezvoltarea tinerilor este unul semnificativ, dacî nu cumva unul determinant uneori.La finalul cursului cadrul didactic trebuie să ,,manuiască,, instrumentele media în folosul educaţiei eficiente şi să pregateasca tanărul să răspundă nevoilor societăţii.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială Nr. 4. Rm. Vâlcea
Curriculum-ul programului
Competenţe vizate
1.descrierea și explicarea corectã a termenilor si a funcţiilor mass media, exemplificarea conceptelor de New media si folosirea acestora în contexte adecvate;
2. utilizarea strategiilor adecvate de evaluare/autoevaluare individualã și de grup, precum a strategiilor de interevaluare, care sã valorifice influențele educative pozitive;
3. planificarea conținuturilor psihopedagogice, prin valorificarea strategiilor optime în vederea formãrii deprindelor folosind instrumente mass media;
4. interpretarea provocãrilor specifice școlii contemporane și reformei învãțãmântului românesc in contextual folosirii noilor media în activitatea didactică.
Planificarea modulelor tematice
Nr. crt. |
Modul |
Nr.ore |
1. |
Mass - media în societate |
5 |
2. |
Mass media, factor educativ |
5 |
3. |
Rolul reţelelor informatice şi a noilor media în educaţia contemporană |
5 |
4. |
Efectul televizorului şi al internetului asupra tinerilor |
6 |
5. |
Evaluare finala |
3 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I |
8 - 13 |
1. Mass - media în societate |
Teorie + aplicații |
II |
8 - 13 |
2. Mass media, factor educativ |
Teorie + aplicații |
III |
8 - 13 |
3. Rolul reţelelor informatice şi a noilor media în educaţia contemporană |
Teorie + aplicații + evaluare |
IV |
8 - 14 |
4. Efectul televizorului şi al internetului asupra tinerilor |
Teorie + aplicații |
V |
9 - 12 |
Evaluare finala |
evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
|
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE Realizarea unui proiect extraşcolar corespunzător nivelului la care predă cursantul. |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
- Diaconescu Cristina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Vlăsceanu Lorena Erika, profesor pentru învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului: profesor metodist Pleșea Adina Cristina
1. Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal
Justificarea ofertei: cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul educației multiculturale și să promoveze valori specifice unei societăți multiculturale, în condițiile integrării României în Uniunea Europeana.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare: CNI Matei Basarab, Colegiul Economic Rm/Vâlcea
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
b. Planificarea modulelor tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicații |
Evaluare |
1.Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene |
4h |
1 h |
3 h |
- |
2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate |
4h |
1 h |
3 h |
- |
3. Modele de educație multiculturală |
4h |
1 h |
3 h |
- |
4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală |
5 h |
2 h |
3 h |
- |
5. Sala de clasă – o realitate multiculturală |
5h |
2 h |
3 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 |
Total |
24 h |
7 h |
15 h |
24 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene |
Curs |
9.00-11.30 |
Aplicații |
||
11.30-12.00 |
Evaluare |
||
12.00-13.00 |
2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate |
Curs |
|
13.00-15.00 |
Aplicații |
||
15.00-16.00 |
Evaluare |
||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Modele de educație multiculturală 4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală |
Curs |
09.00-11.00 |
Aplicații |
||
11.00-12.00 |
Evaluare |
||
12.00-13.00 |
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
||
15.00-16.00 |
Evaluare |
||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5. Sala de clasă – o realitate multiculturală |
Curs |
10.00-13.30 |
Aplicații |
||
13.30-14.00 |
Evaluare |
||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d.Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare teorie |
Evaluare aplicații |
Evaluare finală |
prezența și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezență activă, lucrul în echipă, investigații practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: un proiect de educație multiculturală, un eseu pornind de la citatul” cea mai periculoasă prejudecată este aceea de a crede că nu ai nici una” |
2.Resurse umane
a. Formatori
- prof. Bică Andra, inspector școlar general, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CC Vâlcea.
- prof. Tănase Ovidiu, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Simion Mihaiță Constantin, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD
Criterii curriculare
Public țintă vizat: profesori de franceză; viitori candidați la examenul de titularizare
Justificare: Acest stagiu de formare se doreste un sprijin pentru profesorii debutanti in mod prioritar. El este conceput ca o insusire si aplicare metodologica a fundamentelor CECRL din perspectiva comunicativ-actionala (Claire Bourguignol). Profesorii vor descoperi o alta modalitate de a preda, de a-si construi demersul didactic prin integrarea TIC, prin intelegerea mecanismelor generale ale acestui demers didactic, vor putea sa elaboreze singuri un sistem de competente-cheie pentru elevi in functie de nivelul clasei si de scopul vizat, sa-si structureze continuturile si obiectivele in jurul notiunii de actiune, sa elaboreze scenarii didactice, teste si grile de evaluare din aceasta perspectiva activ-participativa. Unitatile tematice ale programelor scolare in vigoare vor fi astfel transformate in « unitati de actiune », elevii devin “actanti responsabili” in realizarea sarcinilor de lucru precise date de profesor. Acesta devine moderator, asistent de invatare, organizator, persoană care proiectează, coordoneaza, sistematizează. Aceasta metodologie confera « o misiune », un sens invatarii luand in calcul interesele elevilor, permite un invatamant deschis cu forme diferite de lucru, parteneriat si exercitii pentru toate nivelurile de limba conform CECRL.
Durata: 24 de ore
Locul de desfășurare a programului : C.N “Mircea cel Bătrân” Rm. Vâlcea și Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu.
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
- selectarea resurselor/auxiliarelor adecvate (documente autentice ca suport)
-elaborarea de activitati care stimuleaza autonomia elevilor si constituirea unui corpus pertinent pentru formularea regulilor si sistematizarea cunostintelor
-optimizarea comunicarii si dezvoltarea dinamicii de grup prin activitati creative.
Planificarea pe module tematice-timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Du CECRL à l’approche communic’actionnelle |
8 |
2. |
Construire une unité didactique et piloter une séquence pédagogique |
8 |
3. |
Evaluer : du contrôle à l’évaluation. |
6 |
4. |
Evaluare finală |
2 |
Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Prezentarea cursului si a participantilor, stabilirea regulilor ; - Fundamentele CECRL de la teorie la actiune, ilustrarea cu exemple concrete - Exercitii practice : analiza unei unitati didactice dintr-un manual din perspectiva mai multor curente (grupe); - Prezentarea metodei comunicativ-actionale ; - Alegerea documentelor autentice adecvate unei unitati tematice. |
Curs |
10 - 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Construirea unei unitati de actiune pornind de la documentele alese si distribuite cursantilor : a. stabilirea obiectivelor si a competentelor vizate ; b. alegerea activitatilor pertinente pentru realizarea scopului/ “misiunii” si a tehnicilor de dinamizare a grupurilor ; c. constituirea unui corpus pertinent pentru formularea regulilor si sistematizarea cunostintelor. - Prezentarea scenariilor didactice realizate de cursanti, sinteza, discutii . Evaluarea competentelor in predarea-invatarea limbilor straine : aport teoretic ; - Analiza diferitelor situatii de evaluare si elaborare de grille de analiza; - Analiza diferitelor grile de evaluare ; |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 - 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
- Elaborarea unor seturi de grile de evaluare specifice de la demersul comunicativ la cel comunicativ-actional pornind de la un exemplu concret (« S’installer en France »).Analiza grilelor realizate de cursanti, sinteza ; - Metode de optimizare a comunicarii si dezvoltare a dinamicii de grup prin activitati creative ; - Evaluarea cursului (harta conceptuala, metoda Răspunde – Aruncă – Interoghează) ; |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 - 11 |
Evaluarea finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
|
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: fise de proiecte didactice, o grilă de evaluare |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
- Dumitrescu Valeria, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Barbu Marcela, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului profesor metodist CCD Pleșea Cristina
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:cadre didactice și didactice auxiliare din învăţământul preuniversitar.
Justificarea ofertei: Trăim într-o lume caracterizată prin rapiditate, complexitate, într-o continuă schimbare, în care omul este plasat în contextul unei revoluţii tehnologice foarte rapidă. În acest sens, şcoala are sarcina de a-i pregăti pe copiii de azi pentru a face faţă dinamismului accelerat al societăţii contemporane, dezvoltându-le competenţe, valori şi atitudini necesare reuşitei personale şi sociale.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare: Școala Gimnazială nr. 5 și CCD Vâlcea
Curriculum-ul programului:
1. Utilizarea unor metode active care pot contribui la dezvoltarea capacității de formare a unui stil de viață sănătos al elevilor în contextul unui mediu poluat și dinamic;
2. Adoptarea de conduite eficiente în ceea ce privește consumul de alimente, practicarea unui sport sau a unor exerciții fizice care contribuie la dezvoltarea armonioasă a elevilor;
3. Cunoașterea unor programe de educație pentru sănătate care pot contribui la dezvoltarea unui comportament sănătos de viață;
4. Proiectarea de activități cu specific pentru un stil de viață sănătos.
Nr. Crt. |
MODUL TEMATIC |
Nr. ore |
1. |
Stil de viață sănătos |
7h |
2. |
Programe de educaţie pentru sănătate în şcoli |
8h |
3. |
Planul de acţiune și strategii pentru un stil de viață sănătos |
7h |
4. |
Evaluarea finală |
2 h |
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
I (7 ore) |
8.00-9.00 9.00-11.30 11.30-12.00 12.00-13.00 13.00-15.00 15.00-16.00 |
1. Stil de viață sănătos |
Curs Aplicații Evaluare Curs Aplicații Evaluare |
II (8 ore) |
8.00-9.00 09.00-11.00 11.00-12.00 12.00-13.00 13.00-15.00 15.00-16.00 |
2. Programe de educaţie pentru sănătate în şcoli
|
Curs Aplicații Evaluare Curs Aplicații Evaluare |
III (7 ore) |
8.00-10.00 10.00-13.30 13.30-14.00 |
3. Planul de acţiune și strategii pentru un stil de viață sănătos |
Curs Aplicații Evaluare |
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă și implicare |
Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Proiectarea unui plan de acțiune pentru integrarea aspectelor legate de promovarea multiculturalității prin diversitate europeană (ex. obiceiuri culinare în promovarea; referat sau eseu despre stilul de viață sănătos. |
2. Resurse umane
Formatori implicați
-Prof. Petrescu Angela, profesor fizică, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
- prof. Șandru Valeria – profesor metodist CCD, profesor socio-umane, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
2.2. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Diaconu Aurelia