Oferta 2019-2020

  1. Criterii curriculare

 Publicul ţintă vizat: responsabili comisii proiecte europene, personal din învățământul preuniversitar

Justificarea ofertei: responsabilii comisiilor pentru proiecte europene, respectiv personalul din învățământul universitar, peroanele implicate in proiectarea si derularea proiectelor europene trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența de a scrie si aplica proiecte.

Durata: 24 ore

Locul de desfasurare al programului : Colegiul Energetic Rm.Valcea

Curriculum-ul programului:

Competenţe vizate

1.Proiectarea și managementul proiectelor europene;

2.Propuneri de succes prin prezentarea concreta, nu teoretica, a cerintelor punctuale de realizarea a unei propuneri plecand de la modul in care propunerile de proiect sunt evaluate de expertii evaluatori;

3.Conducerea activitatilor ce se desfașoara in cadrul unui proiect european.

4.Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+

Planificarea pe module tematice

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

  1.  

Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene

5h

  1.  

Implementarea proiectelor ERASMUS+

17h

  1.  

Evaluare

2 h

 

Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

I

(8 ore)

8.00-9.00

1. Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene

 Prezentare proiecte europene si parteneriate strategice

Curs

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2.Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(6 ore)

8.00-10.00

3. Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

14.30-15.30

Aplicatii

IV

(2 ore)

9-11

Evaluare finală

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

10 % prezenţa și implicare

40%,procent repartizat pentru

-frecventa-10%(prezenta fizica)

-20%-Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice,studiu de caz

10%-proiecte,referate,portofolii

Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

.

50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea  uneia  dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător:

STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE

1.Realizarea analizei  unui proiect european.Metode de implementare si diseminare.

2.Prezentarea orală, teoretică și practică a unei etape de scriere cuprinsă în tematica cursului

 

2.Resurse umane

Formatori implicați

- prof. Matei Marilena, dir.adjunct Colegiul Energetic Rm.Valcea,gr. I, membru comisie proiecte europene Colegiul Energetic Rm.Valcea, certificat ANPC formator

- prof. Țenea Codruța, profesor informatică, gr. I, membru comisie proiecte europene Colegiul Energetic Rm.Valcea, certificat ANPC formator

- prof.Croitoru Roxana Elena,gr. I, inspector proiecte europene ISJ Valcea, certificat ANPC formator

Coordonatorul programului profesor metodist CCD Sandru Valeria

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: profesori din învăţămantul preuniversitar

Justificarea ofertei: Cursul de faţă îşi propune să analizeze impactul pe care îl are mass-media (în special televiziunea si internetul ) asupra tinerilor.De asemenea , cadrele didactice sunt pregătite să intervină corect in relatia elev-orice fel de media, sau intre mass media-scoala-familie. Aportul pe care îl aduce mass media în ceea ce priveşte dezvoltarea tinerilor este unul semnificativ, dacî nu  cumva unul  determinant uneori.La finalul cursului cadrul didactic trebuie să ,,manuiască,, instrumentele media în folosul educaţiei eficiente şi să pregateasca tanărul să răspundă nevoilor societăţii.

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială Nr. 4. Rm. Vâlcea

Curriculum-ul programului

Competenţe vizate

1.descrierea și explicarea corectã a termenilor  si a funcţiilor mass media, exemplificarea conceptelor de New media si folosirea acestora în contexte adecvate;

2. utilizarea strategiilor adecvate de evaluare/autoevaluare individualã și de grup, precum a strategiilor de interevaluare, care sã valorifice influențele educative pozitive;

3. planificarea conținuturilor psihopedagogice, prin valorificarea strategiilor optime în vederea formãrii deprindelor folosind instrumente mass media;

4. interpretarea provocãrilor specifice școlii contemporane și reformei învãțãmântului românesc in contextual folosirii noilor media în activitatea didactică.

Planificarea modulelor tematice

Nr.

 crt.

Modul

Nr.ore

1.

Mass -  media  în societate

5

2.

 Mass media, factor educativ

5

3.

Rolul reţelelor informatice şi a noilor media în educaţia contemporană

5

4.

Efectul televizorului şi al internetului asupra tinerilor

6

5.

Evaluare finala

3

 

Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

8 - 13

1. Mass -  media  în societate

Teorie + aplicații

II

8 - 13

2. Mass media, factor educativ

Teorie + aplicații

III

8 - 13

3. Rolul reţelelor informatice şi a noilor media în educaţia contemporană

Teorie + aplicații + evaluare

IV

8 - 14

4. Efectul televizorului şi al internetului asupra tinerilor

Teorie + aplicații

V

9 - 12

Evaluare finala

evaluare

 

Modalităţi de evaluare

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă şi implicare

  • Activitatea la seminar – (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video);
  • Proiecte, referate, portofolii

STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE

Realizarea  unui proiect extraşcolar corespunzător nivelului la care predă cursantul.

 

2. Resurse umane

Formatori implicați:

- Diaconescu Cristina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- Vlăsceanu Lorena Erika, profesor pentru învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

 

Coordonatorul programului: profesor metodist Pleșea Adina Cristina

1. Criterii curriculare

Publicul  țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal

Justificarea ofertei: cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul educației multiculturale și să promoveze valori specifice unei societăți multiculturale, în condițiile integrării României în Uniunea Europeana.

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare: CNI Matei Basarab, Colegiul Economic Rm/Vâlcea

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate

  • Manifestarea unei conduite psihopedagogice  inovative în plan profesional/ social in contextul promovării toleranței ,
  • Identificarea principiilor și valorilor specifice societății multiculturale,
  • Proiectarea unui demers didactic, valorificând principiile specifice educației multiculturale,
  • Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine și echilibrul comportamental în toate situațiile educaționale in contextul unei societăți multiculturale
  • Organizarea și adecvarea curriculumului în vederea promovării principiilor și valorilor multiculturale,
  • Deschidere  față de tendințele inovatoare necesare dezvoltării profesionale specifice realităților educative europene.

b. Planificarea modulelor tematice

MODUL TEMATIC

Total ore

Teorie

Aplicații

Evaluare

1.Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene

4h

1 h

3 h

-

2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate

4h

1 h

3 h

-

3. Modele de educație multiculturală

4h

1 h

3 h

-

4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală

5 h

2 h

3 h

-

5. Sala de clasă – o realitate multiculturală

5h

2 h

3 h

-

Evaluare finală

2 h

-

-

2

Total

24 h

7 h

15 h

24

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

I

(8 ore)

8.00-9.00

1. Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene

Curs

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

3. Modele de educație multiculturală

4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(6 ore)

8.00-10.00

5.  Sala de clasă – o realitate multiculturală

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

Evaluare

IV

(2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

 

d.Modalități de evaluare a cursanților

Evaluare teorie

Evaluare aplicații

Evaluare finală

prezența și implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezență activă, lucrul în echipă, investigații practice.

Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: un proiect de educație multiculturală, un eseu pornind de la citatul” cea mai periculoasă prejudecată este aceea de a crede că nu ai nici una”

 

2.Resurse umane

a. Formatori 

- prof. Bică Andra, inspector școlar general, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CC Vâlcea.

- prof. Tănase Ovidiu, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

- prof. Simion Mihaiță Constantin, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD

Criterii curriculare

Public țintă vizat: profesori de franceză; viitori candidați la examenul de titularizare

Justificare: Acest stagiu de formare se doreste un sprijin pentru profesorii debutanti in mod prioritar. El este conceput ca o insusire si aplicare metodologica a fundamentelor CECRL din perspectiva comunicativ-actionala (Claire Bourguignol). Profesorii vor descoperi o alta modalitate de a preda, de a-si construi demersul didactic prin integrarea TIC, prin intelegerea mecanismelor generale ale acestui demers didactic, vor putea sa elaboreze singuri un sistem de competente-cheie pentru elevi in functie de nivelul clasei si de scopul vizat, sa-si structureze continuturile si obiectivele in jurul notiunii de actiune, sa elaboreze scenarii didactice, teste si grile de evaluare din aceasta perspectiva activ-participativa. Unitatile tematice ale programelor scolare in vigoare vor fi astfel transformate in « unitati de actiune », elevii devin “actanti responsabili” in realizarea sarcinilor de lucru precise date de profesor. Acesta devine moderator,  asistent de invatare, organizator, persoană care proiectează, coordoneaza, sistematizează. Aceasta metodologie confera « o misiune », un sens invatarii luand in calcul interesele elevilor, permite un invatamant deschis cu forme diferite de lucru, parteneriat si exercitii pentru toate nivelurile de limba conform CECRL.

Durata: 24 de ore

Locul de desfășurare a programului : C.N “Mircea cel Bătrân” Rm. Vâlcea și Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu.

Curriculum-ul programului

Competențe vizate:

- selectarea resurselor/auxiliarelor adecvate (documente autentice ca suport)

-elaborarea de activitati care stimuleaza autonomia elevilor si constituirea unui corpus pertinent pentru formularea regulilor si sistematizarea cunostintelor

-optimizarea comunicarii si dezvoltarea dinamicii de grup prin activitati creative.

Planificarea pe module tematice-timp alocat

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

Du CECRL à l’approche communic’actionnelle 

8

2.

Construire une unité didactique et piloter une séquence pédagogique

8

3.

Evaluer : du contrôle à l’évaluation.

6

4.

Evaluare finală

2

 

Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (8 h)

8 – 10

Prezentarea cursului si a participantilor, stabilirea regulilor ;

- Fundamentele CECRL de la teorie la actiune, ilustrarea cu exemple concrete

- Exercitii practice : analiza unei unitati didactice dintr-un manual din perspectiva mai multor curente (grupe);

- Prezentarea metodei comunicativ-actionale ;

- Alegerea documentelor autentice adecvate unei unitati tematice.

Curs

10 - 12

Aplicaţii

12 – 14

Curs

14 - 16

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 10

Construirea unei unitati de actiune pornind de la documentele alese si distribuite cursantilor :

a. stabilirea obiectivelor si a competentelor vizate ;

b. alegerea activitatilor pertinente pentru realizarea scopului/ “misiunii” si a tehnicilor de dinamizare a grupurilor ;

c. constituirea unui corpus pertinent pentru formularea regulilor si sistematizarea cunostintelor.

- Prezentarea scenariilor didactice realizate de cursanti, sinteza, discutii .

Evaluarea competentelor in predarea-invatarea limbilor straine : aport teoretic ;

- Analiza diferitelor situatii de evaluare si elaborare de grille de analiza;

- Analiza diferitelor grile de evaluare ;

Curs

10 – 12

Aplicaţii

12 - 14

Curs

14 - 16

Aplicaţii

III (6h)

8 – 10

- Elaborarea unor seturi de grile de evaluare specifice de la demersul comunicativ la cel comunicativ-actional pornind de la un exemplu concret (« S’installer en France »).Analiza grilelor realizate de cursanti, sinteza ;

- Metode de optimizare a comunicarii si dezvoltare a dinamicii de grup prin activitati creative ;

- Evaluarea cursului (harta conceptuala, metoda Răspunde – Aruncă – Interoghează) ;

Curs

10 – 12

Aplicaţii

12 – 14

Aplicaṭii

IV (2h)

9 - 11

Evaluarea finală

Evaluare

 

 

Modalităţi de evaluare

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă şi implicare

  • Activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video);
  • Proiecte, referate, portofolii

STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:

fise de proiecte didactice,

o grilă de evaluare

2. Resurse umane

Formatori implicați:

- Dumitrescu Valeria, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- Barbu Marcela, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

Coordonatorul programului profesor metodist CCD Pleșea Cristina

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat:cadre didactice și didactice auxiliare din învăţământul preuniversitar.

Justificarea ofertei:  Trăim într-o lume caracterizată prin rapiditate, complexitate, într-o continuă schimbare, în care omul este plasat în contextul unei revoluţii tehnologice foarte rapidă. În acest sens, şcoala are sarcina de a-i pregăti pe copiii de azi pentru a face faţă dinamismului accelerat al societăţii contemporane, dezvoltându-le competenţe, valori şi atitudini necesare reuşitei personale şi sociale.

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare: Școala Gimnazială nr. 5 și CCD Vâlcea

Curriculum-ul programului:

  • Competenţe vizate:

1. Utilizarea unor metode active care pot contribui la dezvoltarea capacității de formare a unui stil de viață sănătos al elevilor în contextul unui mediu poluat și dinamic;

2. Adoptarea de conduite eficiente în ceea ce privește consumul de alimente, practicarea unui sport sau a unor exerciții fizice care contribuie la dezvoltarea armonioasă a elevilor;

3. Cunoașterea unor programe de educație pentru sănătate care pot contribui la dezvoltarea unui comportament sănătos de viață;

4. Proiectarea de activități cu specific pentru un stil de viață sănătos.

  • Planificarea pe module tematice

Nr.

Crt.

MODUL TEMATIC

Nr. ore

1.

Stil de viață sănătos

7h

2.

Programe de educaţie pentru sănătate în şcoli

8h

3.

Planul de acţiune și strategii pentru un stil de viață sănătos

7h

4.

Evaluarea finală

2 h

  • Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

I

(7 ore)

8.00-9.00

9.00-11.30

11.30-12.00

12.00-13.00

13.00-15.00

15.00-16.00

1. Stil de viață sănătos

Curs

Aplicații

Evaluare

Curs

Aplicații

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

09.00-11.00

11.00-12.00

12.00-13.00

13.00-15.00

15.00-16.00

2. Programe de educaţie pentru sănătate în şcoli

 

Curs

Aplicații

Evaluare

Curs

Aplicații

Evaluare

III

(7 ore)

8.00-10.00

10.00-13.30

13.30-14.00

3. Planul de acţiune și strategii pentru un stil de viață sănătos

Curs

Aplicații

Evaluare

IV

 (2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

 

 Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă și implicare

Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

Proiectarea unui plan de acțiune pentru integrarea  aspectelor legate de promovarea multiculturalității prin diversitate europeană (ex. obiceiuri culinare în promovarea; referat sau eseu despre stilul de viață sănătos.

 

2. Resurse umane

Formatori implicați

-Prof. Petrescu Angela, profesor fizică, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD

- prof. Șandru Valeria – profesor metodist CCD, profesor socio-umane, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

2.2. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Diaconu Aurelia