Oferta 2019-2020

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: În contextul necesităţii optimizării instruirii, strategiile didactice interactive reprezintă „instrumentele” ce pot fi valorificate de către profesorii din învăţământul preuniversitar pentru a asigura eficienţa procesului educaţional.

Durata cursului: 24 ore.

Locul de desfășurare a programului: Liceul Gheorghe Surdu Brezoi, CN Gib Mihăescu Drăgășani, CN Mircea cel Bătrân

Curriculum-ul programului

Competențe vizate:

- Asimilarea unor metode moderne de predare-învățare-evaluare

- Aplicareametodelor moderne în practica şcolară pe baza cunoaşterii obiectivelor propuse;

- Capacitatea de a elabora metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare

Planificarea pe module tematice – timp alocat

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

Strategii didactice specifice de integrare

4

2.

Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare

3

3.

Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme

3

4.

Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice

3

5.

Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative

3

6.

Mijloace de învățământ adaptate cerințelor comunității

3

7.

Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare

3

8

Evaluare

2

 

Calendarul programului:  

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I

(6h)

8 – 10

Strategii didactice moderne

 

Curs

Aplicaţii

10.15- 12.15

Strategii didactice moderne

 

Aplicaţii

12.30 – 14.00

Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare

Curs

Aplicaţii

 

II

(6 h)

 

 

 

8 –  10

Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare

 Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme

Curs

Aplicaţii

10.15- 12.15

 

Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme.

Aplicaţii

12.30-14.00

Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice

Curs

Aplicații

III

(6h)

8-10

Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critic Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative

 

Curs

Aplicații

10.15- 12.15

Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative

 

12.30-14.00

Mijloace de învățământ

IV

(4 h)

8-10

Mijloace de învățământ

Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare

Curs

 

 

Aplicații

10.15- 12.00

Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare

V(2 h)

10- 12

EVALUARE

Evaluare

 

c. Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă şi implicare

Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video.

Proiectarea unei unități de învăţare, la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie.

 

2. Resurse umane

2.1. Formatori implicați:

-Prof. Samoilă Daniela Mihaela, istorie, inspector, gr. I, certifict ANPC formator

- prof. Șandru Valeria – profesor metodist CCD, profesor socio-umane, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

-Prof. Purice Corina, istorie, gr. I, certificat ANPC formator

2.2. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru

1.Criterii curriculare:

Denumirea programului:

Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare cu studii superioare

Justificarea ofertei: Amploarea fenomenului consumului și traficului de droguri la nivelul întregii societăți, numărul crescut de solicitări din partea populației privind serviciile de recuperare din dependența de substanțe psihoactive și codependență prin consiliere, psihoterapie, asistență medicală și socială, precum și necesitatea informării populației privind consecințele acestui fenomen.

Durata programului: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială Nr. 5 Rm. Vâlcea

Curriculum-ul programului:

Competenţe vizate:

1. Problematica dependenței;

2. Consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență;

3. Integrarea socială și educațională;

4. Cunoașterea metodelor de prevenire a consumului de droguri.

Planificarea modulelor tematice:

Nr. crt.

Modul

Nr. ore

1.

Cunoștințe generale despre problematica dependenței

2

2.

Substanțele și efectele lor. Legislație internă

4

3.

Evaluarea și consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență

6

4.

Comunicarea cu adolescenții.

6

5.

Strategii de prevenire a consumului de droguri. Exemple de bune practici.

4

6.

Evaluare finală

2

 

Calendarul programului:

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

I

(8h)

8 - 16

Cunoștințe generale despre problematica dependenței

Substanțele și efectele lor

Legislație internă

curs

aplicatii

II

(6h)

8 - 14

Evaluarea și consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență

curs

aplicatii

evaluare

III

(8h)

8 - 16

Comunicarea cu adolescenții.

Strategii de prevenire a consumului de droguri. Exemple de bune practici.

curs

aplicaţii

evaluare

IV (2)

 

Evaluare finală

evaluare

 

Modalităţi de evaluare

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

10 % Prezenţa şi implicare

40 %

Frecvență 20%

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice 20%

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare.

Proiecte, referate

50 %

Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic

2. Resurse umane:

2.1 Formatori implicați:

- prof. Șandru Valeria – profesor metodist CCD, profesor socio-umane, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, coordonator CJAP, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- Prof. Hoidrag Mihaela, limba și literatura română, gradul didactic II, profesor Școala Gimnazială Diculești

- Hoidrag Traian, psihologie, psiholog CPECA Vâlcea

2.2 Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat:  cadre didactice învățământ preuniversitar din județul Vâlcea

Justificare:    

      Un factor determinant în educația elevilor, alături de instrucția academică, este și cel care privește dezvoltarea emoțională. În timp ce programele școlare urmăresc formarea de competențe academice, respectiv acumularea de informații, dezvoltarea unor atitudini și promovarea unor valori, rămâne lăsată deoparte dezvoltarea emoțională a copiilor.

     Există numeroase studii care confirmă că inteligența emoțională este cea care asigură de fapt o traiectorie pozitivă dezvoltării școlare și a carierei.

      De aceea, propunem cadrelor didactice un curs în care vor aprofunda cunoștințe despre dezvoltarea emoțională, despre inteligența emoțională și inteligența socială în concordanță cu etapele de vârstă ale elevilor.

     Instrumentele metodice, strategiile de formare și dezvoltare a competențelor în domeniu vor fi însușite prin exerciții și aplicații practice numeroase.

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: Colegiul de Silvicultură și Protecția Mediului / Școala gimnazială ,, Take Ionescu” Rm. Vâlcea, Liceul Gheorghe Surdu Brezoi

Curriculum-ul programului

Competențe vizate:

Cunoașterea etapelor de dezvoltare a elevilor

Organizarea unui mediu de învățare interactiv în mediul școlar

Proiectarea  de strategii didactice orientate spre dezvoltarea socială și emoțională a elevilor

Dezvoltarea capacității de construire a unei relații pozitive între cadrul didactic și elev

Planificarea  pe module tematice– timp alocat

 

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

Teoria inteligențelor multiple

8 ore

2.

Dezvoltarea psihosocială la vârsta 6-10 ani

8 ore

3.

Dezvoltarea psihosocială la vârsta 10-15 ani

6 ore

4.

Evaluare

2 ore

 

           Calendarul programului:

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Ziua 1 (8h)

14 – 14.45

14.45 - 16.30

Teoria inteligențelor multiple

 

Teorie Aplicații

16.30-17.15

17.15-18.30

Teoria atașamentului

 

Teorie

Aplicații

18.30-19

Evaluare modul

Ziua 2

(8h)

10– 14.00

14.00 – 16.00

Managementul emoțiilor

 

Teorie

Aplicații

16.00-17.00

17.00- 18.00

Strategii de coping emotional

Dezvoltarea psihosocială la vârsta 6-10 ani

Teorie

Aplicații

Ziua 3 (6h)

14.00-16.00

Dezvoltarea psihosocială la vârsta 6-10 ani

Dezvoltarea psihosocială la vârsta 10-15 ani

 

Teorie

16.00-18.00

Aplicații

18.00-20.00

Evaluare modul

Ziua 4 (2h)

9.00-11.00

Evaluare

 

 

Modalităţi de evaluare

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

10% Prezenţă şi implicare

40%, procent repartizat pentru:

  • Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică);
  • Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul);

Interconectivitate, încadrarea în timp, interes și participare activă, completare fișe de activitate

50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător:

STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE :

Realizarea unui studiu de caz privind dezvoltarea emoțională și socială a unui elev/ unei clase.

 

2. Resurse umane

2.1. Formatori implicați:

- prof. Predișor Daniela, Consiliere psihologică și educațională, certificat ANPC formator, 

- prof. Mosor Ana Maria, Psihologie, certificat ANPC formator, 

- prof. Tomescu Elena, certificat ANPC formator, 

2.2. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria

1. Criterii curriculare

Public țintă vizat:  cadre didactice din învățământul preuniversitar din județul Vâlcea

Justificare: Cursul are ca scop dezvoltarea abilităților si competentelor  de lucru a cadrelor didactice care predau sau vor preda la clase ,unde se lucrează cu adulţii( elevi care au părăsit de timpuriu  şcoala şi au depăşit vârsta standard de şcolarizare). El încurajează cadrele didactice din învăţământul preuniversitar să participe la programe de lucru cu adulţii, de tip  „A doua şansă“, să-l promoveze în şcoli şi în comunităţi, contribuind astfel la reducerea analfabetismului şi reintegrarea socială a persoanelor participante în program .Acesta se adresează tuturor cadrelor, nu numai celor din comunităţile cu persoane aparţinând grupurilor dezavantajate. El este atractiv,punând accentul pe activităţile practice, interactive, pe comunicare, relaţionare, creativitate, diferenţiindu-se prin: accesibilitate şi eficienţă, interactivitate sporită, metode inovatoare de predare, implicare şi dăruire din partea formatorilor, atmosferă propice învăţării.

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului  Şcoala Gimnazială Colonie Rm. Vâlcea, Liceul Tehnologic Căpitan Nicolae Rm.Vâlcea

Curriculum-ul programului

Competențe vizate:

1. Elaborarea şi implementarea de strategii, planuri de acţiune şi programe în vederea prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a şcolii, menţinerii în sistemul de educaţie a elevilor cu risc de abandon şcolar şi reintegrării în educaţie a persoanelor care au părăsit timpuriu şcoala.

2. Transferul şi implementarea bunelor practici ce vizează creşterea accesului la educaţie prin dezvoltarea şi susţinerea de reţele şi  parteneriate.

3. sprijin pentru formarea si perfectionarea personalului care lucreaza cu persoane care parasesc timpuriu scoala si populatia adulta in programe de educatie de tipul “a doua sansa”, inclusiv programe de consiliere, asistenta psiho-pedagogica si sanitara

 4. dezvoltarea actiunilor specifice pentru imbunatatirea si promovarea abilitatilor speciale in scopul facilitarii integrarii sociale a populatiei adulte in educatia de tip “a doua sansa”

 

Nr.

crt.

Modul

Nr. ore

1.

 Noi repere teoretice privind programul „A doua şansă"

4

2.

Elemente de proiectare didactică în programul „A doua şansă"

6

3.

Exemple de bune practica ( proiecte, parteneriate, studiu de caz) derulate în programe de lucru cu adulţii

6

4.

Activitati care promoveaza  principiul egalitatii de sanse si de gen si care urmaresc reintegrarea celor care au parasit timpuriu scoala.

6

 

Evaluare finală

2

 

            Calendarul programului (minim 4 zile de curs, cel puțin o săptămână pentru pregătirea portofoliului de evaluare finală ):

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (8 h)

8 – 10

1.Noi repere teoretice privind programul „A doua şansă"-6 h

2.Elemente de proiectare didactică în programul „A doua şansă" (programe, planificari anuale si calendaristice)-2h

Curs

10 - 12

Aplicaţii

12 – 14

Curs

14 - 16

Aplicaţii

II (8 h)

8 – 10

1. Elemente de proiectare didactică în programul „A doua şansă" (proietarea unei activitati didactice)-4h

2. Exemple de bune practica ( proiecte, parteneriate, studiu de caz) derulate în programul „A doua şansă"-4h

 

Curs

10 – 12

Aplicaţii

12 - 14

Curs

14 - 16

Aplicaţii

III (6h)

8 – 10

1. Exemple de bune practica ( proiecte, parteneriate, studiu de caz) derulate în programe de lucru cu adulţii -2h

2. Activitati care promoveaza  principiul egalitatii de sanse si de gen si care urmaresc reintegrarea celor care au parasit timpuriu scoala.-4h

Curs

10 – 12

Aplicaţii

12 – 14

Aplicaṭii

IV (2h)

9 - 11

Evaluare finală-2h

 La alegere o temă:

Tema1 - Proiectaţi o unitate de învăţare, la un modul la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie, la o clasa „A doua sansa”

Tema2 - Identificaţi activităţi care promoveaza  principiul egalitatii de sanse si de gen si care urmaresc reintegrarea celor care au parasit timpuriu scoala

Tema3 -  - Realizaţi un proiect didactic la un modul, la alegere, la o clasa “A doua sansa”

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare

Evaluare teorie

Evaluare Aplicaţii

Evaluare finală

10% Prezenţă şi implicare

40%, procent repartizat pentru:

  • Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică);
  • Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video);
  • Proiecte, referate, portofolii

50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea  uneia  dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător:

STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE

- chestionare pentru cadrele didactice implicate;

- portofolii individuale ale cadrelor

- o activitate practică de promovare a egalitatii de sanse;

 

2. Resurse umane

2.1. Formatori implicați:

- Păușescu Ioana Consuela, Comerț-Marketing,  Gr.  I, certificat ANPC formator

- Becheru Ramona Florentina, Limba română,  Gr.  I, certificat ANPC formator

2.2. Coordonatorul programului profesor metodist CCD prof. Şandru Valeria

1.Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare

Justificarea ofertei:  Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.

Durata: 24 ore

Locul de desfășurare a programului: Liceul Tehnologic Nicolae Pleșoianu Râmnicu Vâlcea, CCD Vâlcea

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

- abilitatea de a folosi tehnici de managent a calității specifice instituțiilor de învățământ

- elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.

- cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.

- aplicarea deontologiei profesionale pentru organizaţia şcolară.

b. Planificarea modulelor tematice:

 

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Dezvoltare instituțională

2 h

1 h

1 h

-

2. Structuri organizatorice specifice

3 h

1 h

2 h

-

3. Metode si tehnici de management

4 h

1 h

2 h

1 h

4. Managementul prin obiective

4 h

2 h

2 h

-

5. Managementul prin buget şi proiecte

4 h

2 h

2 h

-

6. Managementul organizației școlare

5 h

2 h

2 h

1 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

9 h

11 h

4 h

 

c. Calendarul programului: 

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

I (6 h)

8 – 9

1. Dezvoltare instituțională

 

2. Structuri organizatorice specifice

Curs

9 - 11

Aplicații

11 – 12

Curs

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

II(8 h)

8 – 10

3. Metode si tehnici de management

 

4. Managementul prin obiective

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

IV(8 h)

8 – 10

5.  Managementul prin buget şi proiecte

 

6. Managementul organizației școlare

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

 

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video;

proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice.

proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului

planul operațional

 

2. Resurse umane:

- Prof. Bică Andra, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- Prof. Dobrete Adina Florentina, profesor discipline economice, inspector școlar, gr. I., certificat ANPC formator

- Prof. Luca Adrian, director CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

2.2. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru