1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Trăim într-o lume caracterizată prin rapiditate, complexitate, într-o continuă schimbare, în care omul este plasat în contextul unei revoluţii tehnologice foarte rapidă. În acest sens, şcoala are sarcina de a-i pregăti pe copiii de azi pentru a face faţă dinamismului accelerat al societăţii contemporane, dezvoltându-le competenţe, valori şi atitudini necesare reuşitei personale şi sociale.
Durata: 24 ore
a. Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
Utilizarea unor metode active care pot contribui la dezvoltarea capacității de formare a unui stil de viață sănătos al elevilor în contextul unui mediu poluat și dinamic;
Adoptarea de conduite eficiente în ceea ce privește consumul de alimente, practicarea unui sport sau a unor exerciții fizice care contribuie la dezvoltarea armonioasă a elevilor;
Cunoașterea unor programe de educație pentru sănătate care pot contribui la dezvoltarea unui comportament sănătos de viață;
Proiectarea de activități cu specific pentru un stil de viață sănătos.
Module tematice
Modulul I - Stil de viață sănătos
Modulul II – Programe de educaţie pentru sănătate în şcoli
Modulul III - Planul de acţiune și strategii pentru un stil de viață sănătos
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Stil de viață sănătos |
7h |
2h |
4h |
1h |
Programede educaţie pentru sănătate în şcoli |
8h |
2h |
4h |
2h |
Planul de acţiune și strategii pentru un stil de viața sănătos |
7h |
2h |
4h |
1h |
Evaluarea finală |
2 h |
- |
- |
2h |
Total |
24 h |
6 ore |
12 h |
h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
I (7 ore) |
8.00-9.00 |
1. Stil de viață sănătos.
|
Curs |
Prof.Petrescu Angela
Prof. Șandru Valeria |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore)
|
8.00-9.00 |
2.Programe de educaţie pentru sănătate în şcoli
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (7 ore) |
8.00-10.00 |
3. Planul de acţiune și strategii pentru un stil de viață sănătos |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa și implicare |
Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Proiectarea unui plan de acțiune din perspectiva abordării stilului de viață sănătos. |
2. Resurse umane
Prof. Petrescu Angela, formator județean
Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, formator județean
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: persoanele calificate a cărei intervenție se regăsește în sectorul serviciilor de crestere, îngrijire și educație timpurie a copilului și de susținere a părinților în consolidarea abilităților parentale.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
Identificarea elementele de bază ale psihologiei copilului, cu accent pe dezvoltarea timpurie
Utilizarea elementelor de psihologie a relaţiei mamă-copil în perioada dezvoltării timpurii a copilului
Proiectarea şi evaluarea activităţilor educative cu copiii de la 0 la 3 ani
Asigurarea sprijinirii educative şi consilierea primară a părinţilor, precum şi îndrumarea acestora către specialişti dacă este cazul sau dacă au nevoie
Realizarea şi dezvoltarea de programe educative pentru copiii mici împreună cu părinţii acestora
Colaborează cu familia şi comunitatea locală
Utilizarea noile tehnologii informaţionale şi de comunicare pentru dezvoltarea profesională şi instituţiei în care activează
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor |
4h |
2h |
2h |
- |
Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul |
6h |
2h |
4h |
- |
Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor |
3h |
1h |
2h |
- |
Realizarea asistenței educative a părinților |
3h |
1h |
2h |
- |
Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului |
3h |
1h |
2h |
- |
Monitorizarea dezvoltării copilului |
3h |
1h |
2h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
8h |
14h |
24 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-10.00 |
1. Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor 2. Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof .Din Andreea |
10.00-12.00 |
Aplicații |
|||
12.00-14.00 |
Curs |
|||
14.00-16.00 |
Aplicații |
|||
II ( 8 ore) |
8.00-10.00 |
2.Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul 3. Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor 4. Realizarea asistenței educative a părinților |
Curs |
|
10.00-11.00 |
Aplicații |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-14.00 |
Aplicații |
|||
III ( 6 ore) |
8.00-09.00 |
5. Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului 6. Monitorizarea dezvoltării copilului |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
||||
12.00-14.00 |
||||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Planificarea saptămânală, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
- Prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator judeţean
- prof. Din Maria Andreea, formator judeţean
1. Criterii curriculare:
Public-ţintă vizat: cadre didactice debutante din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care doresc să devină diriginţi.
Justificarea ofertei: existenţa ariei curriculare Consiliere şi orientare în planul de învăţă-mânt; importanţa desfăşurării unei activităţi optime în cadrul orelor de dirigenţie pentru îndeplinirea rolului formativ al educaţiei de tip şcolar.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ ca act de comunicare;
Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele familiei;
Înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor.
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Autocunoaştere şi dezvoltare personală |
5 h |
1 h |
3 h |
1h |
2. Comunicare şi abilităţi sociale |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
3. Managementul informaţiilor şi învăţării |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
4. Planificarea carierei |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
5. Calitatea stilului de viaţă |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24h |
5 h |
15 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I (5 h) |
8 – 9 |
1. Autocunoaştere şi dezvoltare personală |
Curs |
Prof. Şandru Valeria
Prof. Denise Banu |
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
II (5 h) |
8 – 9 |
2. Comunicare şi abilităţi sociale |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
III (8 h) |
8 – 9 |
3. Managementul informaţiilor şi învăţării 4. Planificarea carierei |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Curs |
|||
13 – 16 |
Aplicaţii |
|||
IV (4 h) |
8 – 9 |
5. Calitatea stilului de viaţă |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect didactic |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
elaborarea unui proiect/ plan personalizat de orientare a carierei pentru o clasă sau pentru un elev.
|
2. Resurse umane:
Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, formator judeţean
Prof. Banu Denise, formator județean
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: învăţători debutanți, suplinitori sau titulari
Justificarea ofertei: învăţătorii trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Curriculum școlar |
4h |
1 h |
3 h |
- |
2. Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
3 h |
- |
3. Cadrul metodologic al învățării |
4h |
1 h |
3 h |
- |
4. Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
5. Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
1 h |
4 h |
1 |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 |
Total |
24 h |
5 ore |
16 h |
3 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Curriculum școlar |
Curs |
Prof. Şandru Valeria
Insp. Onogea Ioan
Prof. Predișor Corina
|
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Obiectivele predării – învățării
|
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Cadrul metodologic al învățării
4.Proiectarea instruirii
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5. Evaluarea si reglarea activității didactice |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d.Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acope-rirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, ne-voile de formare ca urmare a sesiunii, ana-liza punctelor slabe in vederea transfor-marii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui por-tofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
- Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, formator judeţean
- Prof. Onogea Ioan, formator judeţean
- Prof. Predișor Corina, formator județean
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar
Justificarea ofertei: Curriculumul pentru învăţământul preprimar presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Scop: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învăţământul preşcolar privind
planficarea, proiectarea, desfăşurarea și evaluarea activităţilor instructiv-educative din grădiniță.
a. Competenţe vizate:
1. Cunoaşterea caracteristicilor dezvoltării şi domeniile de dezvoltare ale copilului de la 3 la 6-7ani;
2. Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor integrate şi a activităţilor pe domenii experienţiale ;
3. Individualizarea conţinuturilor de învăţare în funcţie de particularităţile de dezvoltare ale copilului;
4. Asimilarea de tehnici de observare şi evaluare ale copilului.
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Noțiuni științifice privind didactica specialității. |
2 h |
1 h |
1 h |
- |
2. Integrarea curriculară. |
4 h |
1 h |
2 h |
- |
3. Elaborarea planificării anuale/săptămânale /zilnice. |
3 h |
1 h |
3 h |
- |
4. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice. |
5 h |
1 h |
4 h |
1 h |
5. Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari . |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
6. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observații psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
4 h |
1 h |
2 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
14 h |
4 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
1. (6 h) |
8-9 9-12 12-13 13-14 |
1.Noțiuni științifice privind didactica specialității.
2. Integrarea curriculară.
|
curs aplicaţii evaluare |
Ancuţa Giorgiana
Bondoc Luminiţa |
2. (8 h) |
8-9 9-12 12-13 13-16 |
3. Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. 4. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice |
curs aplicaţii evaluare |
|
3. (8 h) |
8-9 9-12 12-13 13-16 |
5. Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari 6. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
curs aplicaţii evaluare |
|
4. (2 h) |
9 – 11 |
Evaluare |
evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – 20% proiecte, referate, portofolii – 10% |
Elaborarea unei fișe de observații psihopedagogice pentru un copil din grupă și a două modele de fișe de evaluare cognitivă. |
2.Resurse umane