1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar; grupe de 30 participanti
Justificarea ofertei:
Disciplinarea pozitivă este parte a unui proces educativ care promovează dezvoltarea autodisciplinei și respectului reciproc prin crearea unui mediu nonviolent și prietenos pentru elev.Acest program are drept scop construirea unei culturi bazate pe drepturile omului unde fiecare (cadru didactic și elev) este tratat cu demnitate și respect.
Acest program ofera cadrelor didactice abilitățile necesare să ii pregătească pe elevi ( prescolari si scolari) pentru succesul în viață. Participanții vor învăța cum elevii își vor dezvolta noi competențe și abilități prin întalnirile de clasă sau alte procedee specifice disciplinării pozitive. Această abordare poate oferi o strategie de intervenție primară în clasă pentru crearea unui atmosfere de învățare bazată pe respectul reciproc și promovarea drepturilor omului, precum și de gestionare a conflictelor între elevi.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
Crearea unui mediu de învățare activ care promoveaza participrea elevilor, rezolvarea problemelor prin focusarea pe soluții și modelarea rolului pozitiv al cadrului didactic ;
Dezvoltarea capacităţii de construire a unei relații pozitive între cadru didactic și elev bazat pe încredere și empatie;
Organizarea unui mediu de învățare în clasă bazat pe ascultarea opiniilor, punerea de intrebari înainte de a emite judecăți și găsirea soluțiilor la conflictele apărute între partenerii de învățare.
Dezvoltarea capacității de identificare a credințelor din spatele comportamentelor inadecvate mediului școlar;
Proiectarea unor tehnici de dezvoltare a unui mediu de învățare pozitiv prin crearea unor standarde de predare și ascultare eficiente.
b. Planificarea modelelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplinare |
4 h |
1 h |
3 h |
|
2.Diagrama abaterilor disciplinare în clasă |
4 h |
1 h |
3 h |
|
3.Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs.laudă |
4 h |
1 h |
3 h |
|
4.Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei |
4 h |
1 h |
3 h |
|
5. Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale |
6 h |
2 h |
4 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
16 h |
2 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
FormatorI |
1. (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplină |
Curs |
Prof. Predisor Daniela Prof. Mosor Ana- Maria
|
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Diagrama abaterilor disciplinare în clasă |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
2. (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs.laudă 4. Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei |
Curs |
|
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
5. . Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală.(2 ore) |
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: -Prezentarea unui scenariu privind realizarea unei întalniri de clasă. Prezentarea unui studiu de caz care să cuprinda rezolvarea unui conflict din clasă prin focusarea pe soluții.
|
2. Resurse umane:
Prof. Predisor Daniela, formator județean
Prof. Mosor Ana - Maria, formator județean
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice din învăţământul preuniversitar, personal didactic auxiliar
Justificarea ofertei:
Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi ce vizează cunoaşterea şi utilizarea instrumentelor clasice şi moderne specifice învăţământului electronic, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea activităţii cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.«
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Fenomenul e-learning |
5 |
1 |
4 |
- |
Multimedia în educaţie |
5 |
1 |
4 |
- |
Evaluarea asistată de calculator |
6 |
1 |
4 |
1 |
Tehnologii web pentru educație |
6 |
1 |
5 |
- |
Evaluare finală |
2 |
2 |
||
Total |
24 |
4 |
17 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-13, 1 h pauză |
Fenomenul e-learning |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Florin Prof. Ochia Mădălina |
2 |
8-13, 1 h pauză |
Multimedia în educaţie |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Florin Prof. Mărgărita Antoanela |
3 |
8-13, 1 h pauză |
Evaluarea asistată de calculator |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Florin Prof. Ochia Mădălina |
4 |
8-13, 1 h pauză |
Tehnologii web pentru educație |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Florin Prof. Mărgărita Antoanela |
5 |
9 -13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Prof. Ochia Florin Prof. Ochia Mădălina Prof. Mărgărita Antoanela |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
frecvenţă activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, interviul,); |
portofoliu |
2. Resurse umane:
1. Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal
Justificarea ofertei: cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul educației multiculturale și să promoveze valori specifice unei societăți multiculturale, în condițiile integrării României în Uniunea Europeana.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/ social in contextul promovării toleranței ,
Identificarea principiilor și valorilor specifice societății multiculturale,
Proiectarea unui demers didactic, valorificând principiile specifice educației multiculturale,
Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine și echilibrul comportamental în toate situațiile educaționale in contextul unei societăți multiculturale
Organizarea și adecvarea curriculumului în vederea promovării principiilor și valorilor multiculturale,
Deschidere față de tendințele inovatoare necesare dezvoltării profesionale specifice realităților educative europene.
b. Planificarea modulelor tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicații |
Evaluare |
1.Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene |
4h |
1 h |
3 h |
- |
2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate |
4h |
1 h |
3 h |
- |
3. Modele de educație multiculturală |
4h |
1 h |
3 h |
- |
4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală |
5 h |
2 h |
3 h |
- |
5. Sala de clasă – o realitate multiculturală |
5h |
2 h |
3 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 |
Total |
24 h |
7 h |
15 h |
24 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof. Ovidiu Tănase Prof. Dana Samoilă |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate |
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Modele de educație multiculturală 4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5. Sala de clasă – o realitate multiculturală |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d.Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare teorie |
Evaluare aplicații |
Evaluare finală |
prezența și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezență activă, lucrul în echipă, investigații practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: un proiect de educație multiculturală, un eseu pornind de la citatul” cea mai periculoasă prejudecată este aceea de a crede că nu ai nici una” |
2.Resurse umane
- prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator județean
- prof. Samoilă Daniela Mihaela, profesor metodist CCD, formator județean
- prof. Tănase Ovidiu, formator județean
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Consolidarea cunoştinţelor privind Drepturile Omului şi Educaţia pentru Drepturile Omului;
2. Stimularea abilităţilor de facilitare;
3. Identificarea paşilor necesari pentru dezvoltarea unui program de Drepturile Omului;
4. Exersarea abilităţilor de planificare a programelor de Drepturile Omului;
5. Creşterea competenţelor în evaluarea programelor de Drepturile Omului;
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului |
2 |
1 |
1 |
- |
2. Drepturile copilului |
4 |
1 |
3 |
- |
3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
6 |
2 |
3 |
1 |
4. Programe pentru dezvoltarea EDO |
6 |
2 |
3 |
1 |
5. Promovarea drepturilor omului |
4 |
1 |
3 |
- |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
1 |
8,00-14,00 |
1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului 2. Drepturile copilului |
curs aplicatii |
Prof. Bică Andra prof. Șandru Valeria Prof. Samoilă Daniela Mihaela
|
2 |
8,00-16,00 |
3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
curs aplicatii evaluare |
|
3 |
8,00-16,00 |
4. Programe pentru dezvoltarea EDO 5. Promovarea drepturilor omului |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
10.00-14,00 |
Evaluare finală |
evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic |
2. Resurse umane:
prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator judeţean
prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, formator județean
Prof. Samoilă Daniela Mihaela, profesor metodist CCD, formator județean
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori care predau disciplinele din aria curriculară «Ştiinţele naturii » din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Științele devin cunoscute și accesibile elevilor cu sprijinul profesorilor, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care aceștia își construiesc demersul didactic. Pentru realizarea acestui rol, profesorul are nevoie să demonstreze o serie de abilități și competențe pe plan profesional (al specialității), dar şi pe plan didactic și social.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.Curriculum școlar |
4h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
2.Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
3.Cadrul metodologic al învățării fizicii și chimiei |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
4.Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
5.Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 ore |
12 h |
h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Curriculum școlar |
Curs |
Prof. Marin – Badea Ana - Veronica
Prof. Marin – Badea Laurenţiu |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Obiectivele predării – învățării
|
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Cadrul metodologic al învățării
4.Proiectarea instruirii
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5. Evaluarea si reglarea activității didactice |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane