1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului de limba şi literatura română, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competenţe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere ştiinţific;
Durata cursului: 32 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea pe stagii/ modele tematice:
1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al limbii române – 4 ore;
2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învăţarea limbii române – 4 ore;
3. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al literaturii române – 4 ore;
4. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice literaturii române – 4 ore;
5. Rolul exemplelor în predare-învăţare – 4 ore;
6. Metode şi instrumente evaluative – 4 ore;
7. Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic – 6 ore;
8. Evaluarea cursului – 2 ore.
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
1 (8 h) |
8 – 12
12 - 16 |
1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al limbii române 2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învăţarea limbii române |
Curs Aplicaţii Evaluare |
Ioniţă Isabella Preda Elena Gabriela Mihăilescu Alina Cocău – Jitianu Carmen Stanca Mariana Lelia |
2 (8 h) |
8 – 12
12 - 16 |
3. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al literaturii române 4. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice literaturii române |
Curs Aplicaţii Evaluare |
|
3 (8 h) |
8 – 12 12 - 16 |
5. Rolul exemplelor în predare-învăţare 6. Metode şi instrumente evaluative
|
Curs Aplicaţii Evaluare |
|
4 (6 ore) |
8 – 14 |
Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic |
Curs Aplicaţii Evaluare |
|
5 (2 h) |
9 - 11 |
Evaluare |
Evaluare |
2. Resurse umane
Publicul ţintă vizat: directori/ directori adjuncţi, cordonatori pentru programe şi proiecte educative, profesori diriginţi, învăţători, educatoare
Durata: 60 ore
Scopul: Abilitatea cadrelor didactice pentru instruirea elevilor prin educarea caracterului cu rezultate pozitive.
Obiective:
Competenţe vizate
Activităţi: Formarea de module tematice, ateliere de lucru, evaluarea curentă a modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii cadrelor didactice în scopul sporirii eficienţei educaţionale.
Calendarul programului: 2014
Modalităţi de evaluare: Colocviu, ateliere de lucru, chestionare, prezentare Power Point.
PUBLIC ŢINTĂ VIZAT: cadre didactice din învățământul preuniversitar
JUSTIFICARE:
DURATA: 89 ore
PLANIFICAREA PE MODULE:
M I: management educaţional – 37 ore
M II: evaluare instituţională – 25 ore
M III: inspecţia şcolară – 25 ore
Evaluare finală – 2 ore
CURRICULUM – UL PROGRAMULUI:
SCOP: profesionalizarea funcţiei manageriale
OBIECTIVE:
ACTIVITĂŢI:
CALENDARUL PROGRAMULUI: semestrul II al anului şcolar 2013 – 2014
MODALITĂŢI DE EVALUARE: evaluare iniţială (a aşteptărilor), evaluare pe parcurs prin chestionare, elaborarea de materiale şi evaluare finală.
Publicul ţintă vizat: cadre didactice
Durata: 60 ore
Scopul: Dezvoltarea competentelor profesionale ale personalului didactic privind prevenirea părăsirii timpurii a şcolii şi creşterea accesului la educaţie pentru elevii din comunitatățile dezavantajate socio - economic, cu pondere ridicata de elevi aflați în cituație de abandon școlar.
Obiective:
Competenţe formate:
Activităţi: Formarea de module tematice, ateliere de lucru, evaluarea curentă a modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii metodice a cadrelor didactice în scopul prevenirea părăsirii timpurii a şcolii şi creşterea accesului la educaţie
Calendarul programului: semestrul II 2014
Modalităţi de evaluare: Colocviu, ateliere de lucru, chestionare, prezentare Power Point.
Publicul ţintă vizat: cadre didactice
Durata: 60 ore
Scopul: Abilitatea cadrelor didactice în crearea de scenarii didactice moderne, care vizează integrarea momentelor de învăţare analitică în secvenţe sintetice ample; utilizarea eficientă de către profesori a metodelor de diferenţiere a instruirii; conceperea, aplicarea şi evaluarea de proiecte educaţionale inovative, destinate să contribuie la îmbunătăţirea performanţelor învăţării elevilor.
Obiective:
Competenţe formate:
Activităţi: Formarea de module tematice, ateliere de lucru, evaluarea curentă a modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii metodice a cadrelor didactice în scopul sporirii eficienţei lecţiei de specialitate.
Calendarul programului: 2014
Modalităţi de evaluare: Colocviu, ateliere de lucru, chestionare, prezentare Power Point.