1. Criterii curriculare:

Public - ţintă vizat:   cadre didactice care  vor sa predea opţionalul  „Dezbatere, oratorie şi retorica” sau să înfiinţeze un cerc de dezbatere, oratorie şi retorica

Justificarea ofertei

Acreditarea de către MECTS a opţionalului „Dezbatere, oratorie şi retorica” şi desfăşurarea în ultimii trei ani a competiţiei naţionale „Tinerii dezbat” competiţie destinată elevilor de liceu, precum şi existenţa unor asociaţii de cluburi de dezbateri la nivel naţional (de exemplu ARDOR OLTENIA)

Durata:24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

  • Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
  • Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului de a organiza o dezbatere;

·         Manifestarea capacităţii de a folosi dezbaterea ca metoda didactică.

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

Comunicarea in dezbateri

3h

1

2

 

Temele dezbaterii şi interpretarea lor

3h

1

2

 

Argumentare - Contrargumentare

6h

2

4

 

Formatul Karl Popper

6h

2

4

 

Formatul WS

4h

1

3

 

Evaluare finala

2 h

 

 

2h

Total

24h

7

15

2

c. Calendarul programului: 

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I

(6 h)

 

14 -14.30

 

Comunicarea în dezbateri

Curs

 

 

 

 

 

 

 

 

Cioinică Maria

 

 

 

 

Cioinică Constantin

14.30 -15.30

Aplicații

15.30- 16..00

Curs

16.00 -17.00

Aplicații

17 -17.30

Temele dezbaterii şi interpretarea lor

Curs

17.30 -18.30

Aplicații

18.30- 19..00

Curs

19.00 -20.00

Aplicații

II

( 6 h)

9 – 9.30

Argumentare

Curs

9.30 – 10.30

Aplicații

10.30 – 11.00

Curs

11.00 – 12.00

Aplicatii

12.00 – 12.30

Contraargumentare

Curs

12.30 – 13.30

Aplicații

13.30 – 14.00

Curs

14.00 – 15.00

Aplicatii

III

14 -14.30

Formatul  KP

Curs

14.30 -15.30

Aplicații

15.30- 16..00

Curs

16.00 -17.00

Aplicatii

17 -17.30

Curs

17.30 -18.30

Aplicații

18.30- 19..00

Curs

19.00 -20.00

Aplicatii

IV

( 5h)

9 – 9.30

Formatul WS

Curs

9.30 – 10.30

Aplicații

10.30 – 11.00

Curs

11.00 – 12.00

Aplicatii

V (2h)

13.00 – 14.00

Evaluare finală: prezentarea unei moţiuni, în format KP sau WS, caz afirmator sau negator (A4, TNR, 12, 1 rând)  prezentată în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor argumente, sau contraargumente, disponibilitatea de a participa la dezbateri demonstrative, jocuri de rol.

Fişe de lucru, chestiionare.

Un caz afirmator sau negator, într-un format  la alegere, pe o moţiune prestabilită.

2. Resurse umane:

  • Prof. Cionică Constantin, formator judetean
  • Prof. Cionică Maria, formator judeţean