1. Criterii curriculare
Publicul - țintă vizat: profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Tehnologii” - educație tehnologică, informatică
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Inspectorul de specialitate va realiza baza de date a profesorilor debutanți care au identificat ca nevoie de formare participarea și perfecționarea la acest curs de specialitate.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Liceul Tehnologic Căpitan Nicolae Pleșoianu Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- utilizarea documentelor școlare reglatoare;
- cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
- formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
- dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
|
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Managementul carierei didactice |
2 |
1 |
1 |
- |
|
Evaluare finală |
2 |
|
|
|
|
Total |
24 |
6 |
16 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Componentele Curriculumului Naţional
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Curs |
10 - 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 - 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanților
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
|
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Manea Luminița, profesor tehnologii, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Ciochină Ana Luisa, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Ciobanu Dumitru, profesor tehnologii, profesor metodist CCD , grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria
1. Criterii curriculare
Publicul - țintă vizat: profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Educație fizică și sport”
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Inspectorul de specialitate va realiza baza de date a profesorilor debutanți care au identificat ca nevoie de formare participarea și perfecționarea la acest curs de specialitate.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială ”Take Ionescu” Rm.Vâlcea, CCD Vâlcea
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- utilizarea documentelor școlare reglatoare;
- cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
- formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
- dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
|
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Managementul carierei didactice |
2 |
1 |
1 |
- |
|
Evaluare finală |
2 |
|
|
|
|
Total |
24 |
6 |
16 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Componentele Curriculumului Naţional
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Curs |
10 - 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 - 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanților
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
|
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Bărbuț Daniel Laurențiu, profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Cârceag Petre Daniel, profesor educație fizică și sport, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA),
- prof. Croitoru Iustin Adrian, profesor educație fizică și sport, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria
1. Criterii curriculare
Publicul - țintă vizat: profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Arte” - muzica, desen
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Inspectorul de specialitate va realiza baza de date a profesorilor debutanți care au identificat ca nevoie de formare participarea și perfecționarea la acest curs de specialitate.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Liceul de Arte Victor Giuleanu Rm.Vâlcea, CNI Matei Basarab Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- utilizarea documentelor școlare reglatoare;
- cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
- formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
- dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
|
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Managementul carierei didactice |
2 |
1 |
1 |
- |
|
Evaluare finală |
2 |
|
|
|
|
Total |
24 |
6 |
16 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Componentele Curriculumului Naţional
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Curs |
10 - 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 - 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanților
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
|
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Ștefan Natalia, profesor educație plastică, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Zamfir Adrian, profesor educație muzicală, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria
1. Criterii curriculare
Publicul - țintă vizat: profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Om și societate” - istoria, geografia, educația/ cultura civică, logică, psihologie, pedagogie, sociologie, economie și educație antreprenorială, filosofie, religie
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Inspectorul de specialitate va realiza baza de date a profesorilor debutanți care au identificat ca nevoie de formare participarea și perfecționarea la acest curs de specialitate.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Seminarul Teologic Sfântul Nicolae Rm.Vâlcea, CN Mircea cel Bătrân, Școala Gimnazială Take Ionescu Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- utilizarea documentelor școlare reglatoare;
- cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
- formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
- dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
|
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Managementul carierei didactice |
2 |
1 |
1 |
- |
|
Evaluare finală |
2 |
|
|
|
|
Total |
24 |
6 |
16 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Componentele Curriculumului Naţional
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Curs |
10 - 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 - 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanților
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
|
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
- prof. Ciocan Vetuța, prof. istorie, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Diaconu Maria Aurelia, Arhivistică și Istorie, doctorat, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverintă formator CCD Vâlcea;
- prof. Ionescu Mădălina, profesor socio-umane, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea,
- prof. Manda Mihai, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Lăcraru Laura, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Ionescu Daniela, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
1. Criterii curriculare
Publicul - țintă vizat: profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Matematică și științele naturii” – matematică, fizică, chimie, biologie
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Inspectorul de specialitate va realiza baza de date a profesorilor debutanți care au identificat ca nevoie de formare participarea și perfecționarea la acest curs de specialitate.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Liceul Tehnologic General Magheru Rm.Vâlcea, Colegiul de Silvicultură și Protecția Mediului Rm.Vâlcea, CN Mircea cel Bătrân Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- utilizarea documentelor școlare reglatoare;
- cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
- formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
- dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
|
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 |
3 |
- |
|
Managementul carierei didactice |
2 |
1 |
1 |
- |
|
Evaluare finală |
2 |
|
|
|
|
Total |
24 |
6 |
16 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
1. Componentele Curriculumului Naţional
2. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Curs |
10 - 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
3. Elemente de metodică și didactica disciplinei
4. Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 - 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
5. Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare 6. Managementul carierei didactice |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
|
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Nițu Constantin, profesor matematică, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Diaconescu – Armăseșcu Claudia, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Ionescu Gabriela, inspector școlar, profesor fizică/ chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Pleșea Adina Cristina, profesor metodist CCD, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Georgescu Florina Doina Ramona, profesor biologie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria