1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Înţelegerea şi aplicarea conceptului de educaţie antreprenorială este important atât pentru cadrele didactice dar mai ales pentru elevi. Spiritul antreprenorial și abilitățile manageriale sunt importante în actualul context socio – economic.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare: CNI Matei Basarab, Colegiul Economic Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Specificul educaţiei financiare |
6 |
2 |
4 |
- |
2. Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială |
8 |
2 |
5 |
1 |
3. Firme de exercițiu |
8 |
2 |
5 |
1 |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
6 |
14 |
4 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
1 |
8,00-14,00 |
1. Specificul educaţiei financiare |
curs aplicatii |
2 |
8,00-16,00 |
2. Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială |
curs aplicatii |
3 |
8,00-16,00 |
3. Firma de exercițiu |
curs aplicaţii |
4 |
10.00-14,00 |
Evaluare finală |
evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video). |
Portofoliu (o temă la alegere) – Realizarea unei firme de exercițiu |
2. Resurse umane
- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- Prof. Din Maria Andreea, director, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Aurelia
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.
Durata programului: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, CNI Matei Basarab
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Consolidarea cunoştinţelor privind Drepturile Omului şi Educaţia pentru Drepturile Omului;
2. Stimularea abilităţilor de facilitare;
3. Identificarea paşilor necesari pentru dezvoltarea unui program de Drepturile Omului;
4. Exersarea abilităţilor de planificare a programelor de Drepturile Omului;
5. Creşterea competenţelor în evaluarea programelor de Drepturile Omului;
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului |
2 |
1 |
1 |
- |
2. Drepturile copilului |
4 |
1 |
3 |
- |
3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
6 |
2 |
3 |
1 |
4. Programe pentru dezvoltarea EDO |
6 |
2 |
3 |
1 |
5. Promovarea drepturilor omului |
4 |
1 |
3 |
- |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
1 |
8,00-14,00 |
1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului 2. Drepturile copilului |
curs aplicatii |
2 |
8,00-16,00 |
3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
curs aplicatii evaluare |
3 |
8,00-16,00 |
4. Programe pentru dezvoltarea EDO 5. Promovarea drepturilor omului |
curs aplicaţii evaluare |
4 |
10.00-14,00 |
Evaluare finală |
evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice. |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic |
2. Resurse umane:
- prof. Bică Andra, inspector școlar general, , grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor metodist CCD, doctorat, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Pleșea Cristina
1. Criterii curriculare
Public țintă vizat: Profesori pentru învăţământul preșcolar din județul Vâlcea
Justificare: necesitatea motivării preşcolarilor în învăţarea activă a educaţiei religioase; aprofundarea elementelor fundamentale ale spiritualităţii româneşti şi facilitarea integrării valorice a acestora; cunoaşterea propriilor valori religioase, indiferent de extinderea lor în spaţiul comunitar reprezintă o modalitate de securizare culturală, o exigenţă ce atrage după sine buna situare în registrul cultural; realizarea unei educaţii estetice adâncitoare a respectului faţă de perimetrul spiritual;
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional "Mircea cel Bătrân"
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
- Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de psihologie a preşcolarilor;
- Proiectarea, conducerea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
- Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ;
- Înţelegerea scopului formării conduitei morale şi a conştiinţei morale;
Planificarea pe module tematice
Nr. Crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Specificul educaţiei moral-religioase: Scop, obiective şi principii |
4 |
2. |
Valori și finalităţi în educaţia religioasă |
4 |
3. |
Mijloace didactice tradiţionale şi moderne utilizate în învăţământul preșcolar |
8 |
4. |
Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
6 |
5 |
Evaluare |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Specificul educaţiei moral-religioase; Scop, obiective şi principii |
Curs |
10 - 12 |
Specificul educaţiei moral-religioase; Scop, obiective şi principii |
Aplicaţii |
|
12 – 14 |
Valori și finalităţi în educaţia religioasă |
Curs |
|
14 - 16 |
Valori și finalităţi în educaţia religioasă |
Aplicaţii |
|
II (8 h) |
8 – 10 |
Mijloace didactice tradiţionale în educaţia religioasă |
Curs |
10 – 12 |
Mijloace didactice tradiţionale în educaţia religioasă |
Aplicaţii |
|
12 - 14 |
Mijloace didactice moderne utilizate în învăţământul preșcolar |
Curs |
|
14 - 16 |
Mijloace didactice moderne utilizate în învăţământul preșcolar |
Aplicaţii |
|
III (6h) |
8 – 10 |
Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
Curs |
10 – 12 |
Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
Aplicaţii |
|
12 – 14 |
Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
Aplicaṭii |
|
IV (2h) |
9 - 11 |
Evaluare |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa si implicare |
|
Portofoliu – elaborarea unui proiect-propunere de tematică pentru programa unui curs opţional de educaţie moral-religioasă; |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
1. Prof. Lăcraru laura, grad didactic I, inspector școlar ISJ Vâlcea grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
2. Prof. Daniela Ionescu, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
3. Prof. Boncan Ruxandra, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Pleșea Cristina
1. Criterii curriculare
Public țintă vizat: profesori de matematică (gimnaziu şi liceu) din județul Vâlcea
Justificare : Program de formare vine în sprijinul tinerilor absolvenţi de facultate şi nu numai. Program de formare vă propune să urmaţi un parcurs care are ca destinaţie crearea unei oportunităţi de reuşită în proiectarea şi susţinerea unei lecţii pentru fiecare cadru didactic tânar, în funcţie de interesele, nevoile şi posibilităţile acestuia. Calitatea serviciilor educaţionale oferite de o instituţie de învăţământ trebuie să fie o prioritate fundamentală pentru toate cadrele didactice. Este important ca fiecare profesor să simtă că reprezintă un reper semnificativ în viaţa şcolii, că şi el este înţeles şi apreciat pentru reuşita elevilor
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, Liceul Tehnologic ”Căpitan Nicolae Pleșoianu”
Curriculum-ul programului
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Componenţele Curriculumului Naţional. Relaţia dintre curriculum şi evaluare. Obiectul metodicii predării matematicii |
8 ore |
2. |
Observarea şi evaluarea unei lecţii. Proiectarea şi conţinutul lecţiei. Obiective şi strategii didactice. |
8 ore |
3. |
Desfăşurarea lecţiei – activitatea profesorului; activitatea elevilor. Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev. |
6 ore |
4. |
Metode şi tehnici de evaluare |
2 ore |
5. |
Descriptori de performanţă. Portofoliul profesorului. |
|
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
|
|
Curs |
10 - 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
|
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 - 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
|
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
|
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: -două fişe de observare a lecţiei (pentru două cadre didactice diferite); -un test predictiv; - un test sumativ cu diferite tipuri de itemi -un plan de lectie
|
2. Resurse umane
2.1. Formatori implicați:
- prof. Nițu Constantin, profesor matematică, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- Pleşea Adina Cristina-prof. metodist CCD ,Matematică, Grad didactic I, certificat ANPC formator, adeverință formator CCD
- Văcaru Ştefania Diana- dir. Adj. Şcoala Gimnazială “Anton Pann”, Matematică, Grad didactic I, certificat ANPC formator,
2.2. Coordonatorul programului Profesor metodist Şandru Valeria
1. Criterii curriculare
Public țintă vizat: profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul preuniversitar tehnologic din județul Vâlcea
Justificare
Continuarea şi aprofundarea pregătirii profesionale a profesorilor si maiștrilor instructori prin formarea unei viziuni unitare asupra disciplinelor ca tehnologie şi obiect de învăţământ prin înţele-gerea principiilor care stau la baza procesului de formare a noțiunilor; această pregătire are ca impli-cație directă abordarea competentă a conţinutului programelor şcolare pentru învăţământul preuni-versitar;
- Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecției, încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi, corectă din punct de vedere ştiin-ţific şi metodic.
- Condiții pentru conceperea unui CDL eficient și performant
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Liceul Tehnologic ”Nicolae Pleșoianu”, Sala curs CCD
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
Să utilizeze în mod adecvat cunoştinţele de didactică generală, de metodică a specialităţii şi psihopedagogie;
Să adopte strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ.
Să-şi dezvolte competenţele necesare implementării şi adaptării măsurilor adiacente reformei din educaţie (stabilirea curriculum-ului la decizia şcolii, alegerea manualelor alternative, aplicarea noului sistem de evaluare, planificarea şi proiectarea activităţii didactice etc.)
S-şi reactualizeze cunoştinţele psiho-pedagogice şi să-şi dezvolte capacităţile de utilizare a metodelor moderne de educaţie.
Planificarea pe module tematice
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică Strategii didactice inovatoare Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern |
8 |
2. |
Mijloacele de învăţământ şi rolul lor Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii |
8 |
3. |
Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă Elaborarea CDL |
6 |
4. |
Evaluare |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică Strategii didactice inovatoare Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern |
Curs |
10 - 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Mijloacele de învăţământ şi rolul lor Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 - 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă Elaborarea CDL |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 - 11 |
Portofoliu |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru: Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică); Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video); Proiecte, referate, portofolii |
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE Proiect de lecție |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
- Ciobanu Dumitru, electromecanica, gradul I, superior, profesor metodist CCD , certificat ANPC formator, adeverința CCD
- Manea Luminița, electrotehnică, gradul I, superior, inspector de specialitate, certificat ANPC formator, adeverință CCD
Coordonatorul programului profesor metodist CCD Diaconu Aurelia