Dacă în urmă cu mai mulţi ani, termenului de carieră i se conferea mai mult sensul profesional, ulterior i s-au adăugat conotaţii ce ţin de viaţa personală, comunitară, economică. Orientarea profesională și dezvoltarea carierei au fost privite mai mult la nivel individual, cel organizațional fiind doar implicit, de aceea considerăm oportun să susținem preocuparile constante față de problematica alegerii si dezvoltării carierei didactice , sub forma orientării si reorientării profesionale.
Grup ţintă: personal din învățământul preuniversitar
Data: Semestrul al II-a lea al anului școlar 2016-2017
Locul: sala de curs a Casei Corpului Didactic Vâlcea
Certificare: diplomă de participare persoanelor care susţin lucrarea şi participă la dezbateri.
Responsabil : prof. metodist CCD Samoila Daniel
Demersul este focalizat atât asupra investigării sistemului actual de formare a cadrelor didactice (rată de participare, frecvenţă, furnizori, durată, certificare, finanţare, modalităţi de organizare, surse de informare), cât şi asupra detalierii unor aspecte precum motivaţia participării, calitatea ofertei de formare, impactul programelor asupra beneficiarilor, facilităţi. Vor fi analizate, de asemenea, principalele categorii de obstacole în formarea continuă, nevoile viitoare de formare a cadrelor didactice, fiind elaborate şi o serie de recomandări relevante pentru îmbunătăţirea cadrului, practicilor şi impactului politicilor.
Grup ţintă: personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar)
Data: Semesctrul al II-lea al anului școlar 2016-2017
Locul: sala de curs a Casei Corpului Didactic Vâlcea
Certificare: diplomă de participare persoanelor care susţin lucrarea şi participă la dezbateri.
Responsabil : prof. metodist CCD Șandru Valeria
Parteneri: Liceul de Arte Victor Giuleanu Rm.Vâlcea și Colegiul Național Mircea cel Bătrân Rm.Vâlcea
Simpozionul se adresează profesorilor și învățătorilor din școlile și liceele de cultură generală /vocațională sau grădiniţe, care doresc să participe la această dezbatere cu o comunicare ştiinţifică, rezultat al preocupărilor proprii pentru rezolvarea problematicilor întâlnite în practica educaţiei şi a instrucţiei școlare pe care o desfăşoară.
Simpozionul are în vedere schimbul de experiență între profesori, prin îmbunătățirea procesului instructiv-educativ al elevilor și al cadrelor didactice conform schimbărilor sistemului educațional modern european ce pune bazele unui concept de implementare a practicii pedagogice în sistemul de învățământ preuniversitar românesc.
Simpozionul se desfășoară pe trei secțiuni :
Sesiunea de referate și comunicări științifice urmărește:
„Importanța stabilirii unor standarde de calitate pentru practica pedagogică”.
„Modele de educație diferențiată în sistemul educațional actual”
Dorim ca finalitatea acestei manifestări să constituie un sprijin real în vederea ridicării ștachetei și calității profesorului din sistemul de învățământ preuniversitar românesc, parte integrantă a sistemului de învățământ european.
Grup ţintă: personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar)
Data: Semesctrul al II-lea al anului școlar 2016-2017
Responsabil: prof. metodist CCD Șandru Valeria
Parteneri: Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea și Biblioteca Județeană ”Antim Ivireanul” Vâlcea
Simpozionul se adresează cadrelor didactice și personalului didactic auxiliar, care doresc să participe la această dezbatere cu o comunicare ştiinţifică, rezultat al preocupărilor proprii pentru dezvoltarea culturii organizaționale din unitățile de învățământ.
Educația financiară este esențială pentru fiecare dintre noi. Publicul trebuie educat din punct de vedere financiar, iar această educație se poate face numai printr-o comunicare eficientă, folosind un limbaj pe înțelesul tuturor. De aceea este foarte important ca această educație să se înceapă de la o vârstă fragedă, chiar din timpul perioadei preșcolare, deoarece îi ajută pe copii să crească mai siguri pe ei din punct de vedere financiar.
Scopul acestui simpozion este de a conștientiza cadrele didactice și publicul larg cu privire la importanța studierii educației financiare începând cu vârsta preșcolarității.
Grup ţintă: personal din învățământul preuniversitar (didactic și didactic auxiliar)
Data: Semesctrul al II-lea al anului școlar 2016-2017
Responsabil: prof. metodist CCD Samoilă Daniela
Public-țintă vizat: personal didactic - cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificare: Studierea atentă a legislației în domeniul educației nonformale ne-a condus la constatarea că statul român sprijină inițiativele de realizare a educației în contexte nonformale variate, care contribuie semnificativ la formarea competențelor cheie ale formabililor.
Prin realizarea acestui program de formare continuă, urmărim diversificarea activităților de educație nonformală desfășurate în școală, precum și creșterea calității implementării programelor de educație nonformală în învățământul preuniversitar românesc. Prin rezultatele sale, acest program se dorește a fi pentru cadrele didactice un pilon de articulare a complementarității formal-nonformal în educație, care generează exemple concrete de contexte de învățare nonformală, valorificând experiențe de succes în proiectarea și implementarea de proiecte educaționale din mediul nonformal.
Durata: 60 ore(15 credite)
Curriculum-ul programului:
Scop: Dezvoltarea competenţelor transversale ale cadrelor didactice din perspectiva educației nonformale, în vederea îmbunătățirii practicilor didactice utilizate la clasă
Obiective:
Competenţe vizate:
I. IMPORTANȚA EDUCAȚIEI NONFORMALE ÎNTR-O ȘCOALĂ ALTFEL – 23 ore
II. PROIECTAREA ȘI IMPLEMENTAREA ACTIVITĂȚILOR DE EDUCAȚIE NONFORMALĂ– 35 ore
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluarea finală se realizează prin susţinerea, utilizând dispozitive multimedia, în şedinţă publică a unei teme la una din disciplinele programului din portofoliul realizat sau a unei lucrări elaborate în acest scop. Portofoliul va fi printat şi va fi depus înaintea evaluării finale cu două zile, în vederea evaluării de către formatori.
Costul programului/ al activității: 350 lei/ cursant