OFERTA 2015-2016

1.    Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat:Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director

Justificarea ofertei: programul propune șase module tematice utile cadrelor didactice care îndeplinesc atribuțiile de management în unitățile de învățământ să proiecteze, să organizeze , să conducă și să evaluaeze procesele care determină creșterea calității educației oferite de un furnizor.

Durata:24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

-       Dezvoltarea personală a profesorilor consilieri şcolari;

-       Aprofundarea cadrului legislativ al profesiei;

-       Analiza specificităţii şi particularităţilor activităţii de asistenţă psihopedagogică la nivele de învăţământ diferite;

-        Proiectarea  mecanismelor de evaluare si asigurare a calitatii

-       Aplicarea principiilor, metodelor, instrumentelor de autoevaluare institutionala 

-       Aplicarea standardelor de evaluare periodica 

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Obiectivele evaluării ARACIP

4

1

2

1

Scopul evaluării ARACIP

3

1

1

1

Instrumente specifice evaluării ARACIP

4

1

2

1

Legislație ARACIP

3

1

1

1

Management și comunicare

4

1

2

1

Leadership și calitate

3

1

1

1

Evaluare finală

4

 

 

4

Total

24

6

13

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul de activitate

Formator

I

8.00-10.00

Obiectivele evaluării ARACIP

Scopul evaluării ARACIP

Instrumente specifice evaluării ARACIP

Legislație ARACIP

Teorie

Dobrete Adina/ Fartat Mihai

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a II-a

8.00 – 10.00

Management și comunicare

 

Teorie

Fartat Mihai

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a III-a

8.00 – 10.00

Teorie

Fartat Mihai

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a IV-a

8.00 – 10.00

Teorie

Fartat Mihai

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a V-a

8.00 – 10.00

Leadership și calitate ; legislatie in vigoare

Mecanisme de asigurare a calitatii (PDI/PAS) , Strategie de evaluare si asigurare a calitatii

Teorie

Olaru Domnica

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a VI-a

8.00 – 10.00

Autoevaluare institutionala ;proceduri.

Instrumente de autoevaluare ; RAEI

Proceduri interne de asigurare si evaluare a calitatii .

Standarde de evaluare periodica

Teorie

Olaru Domnica

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a VII-a

8.00 – 16.00

Evaluare finală: Elaborarea Proiectului de dezvoltare instituțională pentru propria școală

Evaluare

 

 

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă şi implicare

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii

Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal

2. Resurse umane

Prof. Adina Dobrete, inspector de specialitate, formator județean

Prof. Domnica Olaru, formator județean

Prof. Mihai Fârtat, formator județean

Prof. Doru Dumrăvescu, formator județean

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar; grupe de 30 participanti

Justificarea ofertei:

Disciplinarea pozitivă este parte a unui proces educativ care promovează dezvoltarea autodisciplinei și respectului reciproc prin crearea unui mediu nonviolent și prietenos pentru elev.Acest program are drept scop construirea unei culturi bazate pe drepturile omului unde fiecare (cadru didactic și elev) este tratat cu demnitate și respect.

Acest program  ofera cadrelor didactice abilitățile necesare să ii pregătească pe elevi ( prescolari si scolari) pentru succesul în viață. Participanții vor învăța cum elevii își vor dezvolta noi competențe și abilități  prin întalnirile de clasă sau alte procedee specifice disciplinării pozitive. Această abordare poate oferi o strategie de intervenție primară în clasă pentru crearea unui atmosfere de învățare bazată pe respectul reciproc și promovarea drepturilor omului, precum și de gestionare a conflictelor între elevi.

Durata programului:  24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

-       Crearea unui mediu de învățare activ care promoveaza participrea elevilor, rezolvarea problemelor prin focusarea pe soluții și modelarea rolului pozitiv al cadrului didactic ;

-       Dezvoltarea capacităţii de construire a unei relații pozitive între cadru didactic și elev bazat pe încredere și empatie;

-       Organizarea unui mediu de învățare în clasă bazat pe ascultarea opiniilor, punerea de intrebari înainte de a emite judecăți și găsirea soluțiilor la conflictele apărute între partenerii de învățare.

-       Dezvoltarea capacității de identificare a credințelor din spatele comportamentelor inadecvate mediului școlar;

-       Proiectarea unor tehnici de dezvoltare a unui mediu de învățare pozitiv prin crearea unor standarde de predare și ascultare eficiente.

b. Planificarea modelelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplinare

4 h

1 h

3 h

 

2.Diagrama abaterilor disciplinare în clasă

4 h

1 h

3 h

 

3.Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs.laudă

4 h

1 h

3 h

 

4.Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei

4 h

1 h

3 h

 

5. Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale

6 h

2 h

4 h

 

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

6 h

16 h

2 h

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activităţii

Formatori

1.     

(8 ore)

8.00-9.00

 1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplină

Curs

Prof. Predisor Daniela

Prof. Mosor Ana- Maria

 

9.00-11.30

Aplicaţii

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2. Diagrama abaterilor disciplinare în clasă

Curs

13.00-15.30

Aplicaţii

15.30-16.00

Evaluare

2.     

(8 ore)

8.00-9.00

3. Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs.laudă

4. Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei

Curs

9.00-11.30

Aplicaţii

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.30

Aplicaţii

15.30-16.00

Evaluare

3.     

(8 ore)

8.00-10.00

5. . Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale

Curs

10.00-13.30

Aplicaţii

13.30-14.00

Evaluare

14.00-16.00

Evaluare finală.(2 ore)

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

         Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale:

-Prezentarea unui scenariu privind realizarea unei întalniri de clasă. Prezentarea unui studiu de caz care să cuprinda rezolvarea unui conflict din clasă prin focusarea pe soluții.

 

2. Resurse umane:

Prof. Predisor Daniela, formator județean

Prof. Mosor Ana - Maria, formator județean

1. Criteriicurriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal;

Justificarea ofertei: Nevoia de perfectionare profesionala a cadrelor didactice în vederea optimizării şi eficientizării  activităţilor educative formale şi nonformale. Dezvoltarea personală -ca modalitate de explorare şi identificare  a nevoilor şi resurselor proprii -costituie principala premisă a reuşitei profesionale.

Durata programului: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

-       Dezvoltare personală şi performanţă profesională;

-       Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice ;

-       Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică ;

-       Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale)- aspecte metodologice ;

b. Planificarea pe modelelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Dezvoltare personală şi performanţă profesională

8h

4 h

3,5h

0,5h

2Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice 

4 h

1 h

2,5 h

0,5 h

3Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică

4 h

1 h

2,5 h

0,5h

4.Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale) – aspecte metodologice

6 h

2 h

3,5 h

0,5h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

6 h

13,5 h

4,5 h

 

c. Calendarul programului:

Ziua

Interval orăr

Tema

Tipul activităţii

Formator

1.     

(8 ore)

8.00-9.00

 1.Dezvoltare personală şi performanţă profesională

Curs

Prof. Calotă Elena Daniela

Prof. Calotă Ionel Adrian

9.00-11.30

Aplicaţii

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

1.Dezvoltare personală şi performanţă profesională

Curs

13.00-15.30

Aplicaţii

15.30-16.00

Evaluare

2.     

(8 ore)

8.00-9.00

2.Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice 

3. Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică

Curs

Prof. Calotă Elena Daniela

Prof. Calotă Ionel Adrian

9.00-11.30

Aplicaţii

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.30

Aplicaţii

15.30-16.00

Evaluare

3.     

(8 ore)

8.00-10.00

4.Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale) – aspecte metodologice

Curs

Prof. Calotă Elena Daniela

Prof. Calotă Ionel Adrian

10.00-13.30

Aplicaţii

13.30-14.00

Evaluare

14.00-16.00

Evaluare finală.(2 ore)

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

         Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale:

-realizarea unei analize personale din perspectiva profesiei

-proiectarea unei activităţi formale/nonformale.

2. Resurse umane:

Prof. psih. drd. Calotă Elena Daniela, formator județean

Prof. Calotă Ionel Adrian, formator județean

1.Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat:Cadrele didactice din învăţământul primar

Justificarea ofertei: Nevoia de înţelegere a dezvoltării emoţionale la copilul mic şi a relaţiei şcoală-familie

Durata:24 ore

Curriculum-ul programului:

a.    Competenţe vizate:

-       dezvoltarea personală a profesorilor din învăţămîntul primar;

-       necesitatea dezvoltării relaţiei şcoală-familie-copil;

-       importanţa particularităţilor de vârstă a şcolarului mic;

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Particularitățile de vârstă la şcolarul mic

5

1

3

Şcolarul mic în contextul socio-familial

2

2

-

Nevoia de reguli în viaţa copilului mic

8

3

6

Dezvoltarea inteligenţei emoţionale la şcolarul mic

5

1

4

Evaluare finală

4

 

 

Total

24

7

13

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

Formator

1

9-16

Particularitățile de vârstă la şcolarul mic

curs

aplicaţii

prof. Amza Daniela

prof Nichita Ligia

2

Şcolarul mic în contextul socio-familial

curs

aplicaţii

prof. Amza Daniela

prof Nichita Ligia

3

9-17

Nevoia de reguli  în viaţa copilului mic

curs

aplicaţii

prof. Amza Daniela

prof Nichita Ligia

4

9-14

Dezvoltarea inteligenţei emoţionale la şcolarul mic

curs

aplicaţii

prof. Amza Daniela

prof Nichita Ligia

5

9-13

Evaluare finală

evaluare

prof Nichita Ligia

prof. Amza Daniela

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

 

Prezenţă şi implicare

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii

Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal

 

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Resurse umane

prof Nichita Ligia, formator județean

prof. Amza Daniela, formator județean

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat:Cadre didactice din învăţământul preuniversitar, personal didactic auxiliar

Justificarea ofertei:

Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi ce vizează cunoaşterea şi utilizarea instrumentelor clasice şi moderne specifice învăţământului electronic, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea activităţii cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.«

Durata:24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

-       cunoaşterea şi înţelegerea avantajelor şi limitelor utilizării instrumentelor de e-learning în activităţile didactice;

-       cunoaşterea şi înţelegerea specificităţii şi particularităţilor instrumentelor de instruire electronică;

-       promovarea activităţilor de învăţare colaborativă prin utilizarea instrumentelor web colaborative;

-       cunoaşterea şi utilizarea instrumentelor specifice în vederea creării de lecţii şi cursuri disponibile online;

-       cunoaşterea şi aplicarea metodelor şi tehnicilor de proiectare a lecţiilor şi testelor electronice;

-       dezvoltarea capacităţii cursanţilor de a-şi construi un portofoliu de lecţii şi teste electronice şi de le a utiliza în mod eficient în activităţile didactice.

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Fenomenul e-learning

5

2

2

1

Multimedia în educaţie

5

1

3

1

Evaluarea asistată de calculator

5

1

3

1

Tehnologii web pentru educație

5

1

3

1

Evaluare finală

4

     

Total

24

5

11

8

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

Formator

1

8-13, 1 h pauză

Fenomenul e-learning

curs aplicaţii evaluare

Prof. Ochia Florin

2

8-13, 1 h pauză

Multimedia în educaţie

curs aplicaţii evaluare

Prof. Ochia Florin

3

8-13, 1 h pauză

Evaluarea asistată de calculator

curs aplicaţii evaluare

Prof. Ochia Florin

4

8-13, 1 h pauză

Tehnologii web pentru educație

curs aplicaţii evaluare

Prof. Ochia Florin

5

9 -13

Evaluare finală

evaluare

Prof. Ochia Florin

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

-        frecvenţă

-        activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, interviul,);

portofoliu

2. Resurse umane:

prof. Ochia Florin, formator județean

Prof. Ochia Mădălina, formator județean