1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director
Justificarea ofertei: programul propune șase module tematice utile cadrelor didactice care îndeplinesc atribuțiile de management în unitățile de învățământ să proiecteze, să organizeze , să conducă și să evaluaeze procesele care determină creșterea calității educației oferite de un furnizor.
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Dezvoltarea personală a profesorilor consilieri şcolari;
- Aprofundarea cadrului legislativ al profesiei;
- Analiza specificităţii şi particularităţilor activităţii de asistenţă psihopedagogică la nivele de învăţământ diferite;
- Proiectarea mecanismelor de evaluare si asigurare a calitatii
- Aplicarea principiilor, metodelor, instrumentelor de autoevaluare institutionala
- Aplicarea standardelor de evaluare periodica
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Obiectivele evaluării ARACIP |
4 |
1 |
2 |
1 |
Scopul evaluării ARACIP |
3 |
1 |
1 |
1 |
Instrumente specifice evaluării ARACIP |
4 |
1 |
2 |
1 |
Legislație ARACIP |
3 |
1 |
1 |
1 |
Management și comunicare |
4 |
1 |
2 |
1 |
Leadership și calitate |
3 |
1 |
1 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
|
|
4 |
Total |
24 |
6 |
13 |
|
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul de activitate |
Formator |
I |
8.00-10.00 |
Obiectivele evaluării ARACIP Scopul evaluării ARACIP Instrumente specifice evaluării ARACIP Legislație ARACIP |
Teorie |
Dobrete Adina/ Fartat Mihai |
10.30-13.30 |
Aplicații |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare |
|||
a II-a |
8.00 – 10.00 |
Management și comunicare
|
Teorie |
Fartat Mihai |
10.30-13.30 |
Aplicații |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare |
|||
a III-a |
8.00 – 10.00 |
Teorie |
Fartat Mihai |
|
10.30-13.30 |
Aplicații |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare |
|||
a IV-a |
8.00 – 10.00 |
Teorie |
Fartat Mihai |
|
10.30-13.30 |
Aplicații |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare |
|||
a V-a |
8.00 – 10.00 |
Leadership și calitate ; legislatie in vigoare Mecanisme de asigurare a calitatii (PDI/PAS) , Strategie de evaluare si asigurare a calitatii |
Teorie |
Olaru Domnica |
10.30-13.30 |
Aplicații |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare |
|||
a VI-a |
8.00 – 10.00 |
Autoevaluare institutionala ;proceduri. Instrumente de autoevaluare ; RAEI Proceduri interne de asigurare si evaluare a calitatii . Standarde de evaluare periodica |
Teorie |
Olaru Domnica |
10.30-13.30 |
Aplicații |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare |
|||
a VII-a |
8.00 – 16.00 |
Evaluare finală: Elaborarea Proiectului de dezvoltare instituțională pentru propria școală |
Evaluare |
|
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
Prof. Adina Dobrete, inspector de specialitate, formator județean
Prof. Domnica Olaru, formator județean
Prof. Mihai Fârtat, formator județean
Prof. Doru Dumrăvescu, formator județean
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar; grupe de 30 participanti
Justificarea ofertei:
Disciplinarea pozitivă este parte a unui proces educativ care promovează dezvoltarea autodisciplinei și respectului reciproc prin crearea unui mediu nonviolent și prietenos pentru elev.Acest program are drept scop construirea unei culturi bazate pe drepturile omului unde fiecare (cadru didactic și elev) este tratat cu demnitate și respect.
Acest program ofera cadrelor didactice abilitățile necesare să ii pregătească pe elevi ( prescolari si scolari) pentru succesul în viață. Participanții vor învăța cum elevii își vor dezvolta noi competențe și abilități prin întalnirile de clasă sau alte procedee specifice disciplinării pozitive. Această abordare poate oferi o strategie de intervenție primară în clasă pentru crearea unui atmosfere de învățare bazată pe respectul reciproc și promovarea drepturilor omului, precum și de gestionare a conflictelor între elevi.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Crearea unui mediu de învățare activ care promoveaza participrea elevilor, rezolvarea problemelor prin focusarea pe soluții și modelarea rolului pozitiv al cadrului didactic ;
- Dezvoltarea capacităţii de construire a unei relații pozitive între cadru didactic și elev bazat pe încredere și empatie;
- Organizarea unui mediu de învățare în clasă bazat pe ascultarea opiniilor, punerea de intrebari înainte de a emite judecăți și găsirea soluțiilor la conflictele apărute între partenerii de învățare.
- Dezvoltarea capacității de identificare a credințelor din spatele comportamentelor inadecvate mediului școlar;
- Proiectarea unor tehnici de dezvoltare a unui mediu de învățare pozitiv prin crearea unor standarde de predare și ascultare eficiente.
b. Planificarea modelelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplinare |
4 h |
1 h |
3 h |
|
2.Diagrama abaterilor disciplinare în clasă |
4 h |
1 h |
3 h |
|
3.Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs.laudă |
4 h |
1 h |
3 h |
|
4.Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei |
4 h |
1 h |
3 h |
|
5. Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale |
6 h |
2 h |
4 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
16 h |
2 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
Formatori |
1. (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Pedeapsa vs. Recompensă în disciplină |
Curs |
Prof. Predisor Daniela Prof. Mosor Ana- Maria
|
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Diagrama abaterilor disciplinare în clasă |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
2. (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Crearea unei atmosfere pozitive de învățare – încurajare vs.laudă 4. Practici ale disciplinării pozitive pentru managementul clasei |
Curs |
|
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
5. . Atitudini și aptitudini ale profesorului pentru dezvoltarea responsabilității sociale |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală.(2 ore) |
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: -Prezentarea unui scenariu privind realizarea unei întalniri de clasă. Prezentarea unui studiu de caz care să cuprinda rezolvarea unui conflict din clasă prin focusarea pe soluții.
|
2. Resurse umane:
Prof. Predisor Daniela, formator județean
Prof. Mosor Ana - Maria, formator județean
1. Criteriicurriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal;
Justificarea ofertei: Nevoia de perfectionare profesionala a cadrelor didactice în vederea optimizării şi eficientizării activităţilor educative formale şi nonformale. Dezvoltarea personală -ca modalitate de explorare şi identificare a nevoilor şi resurselor proprii -costituie principala premisă a reuşitei profesionale.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Dezvoltare personală şi performanţă profesională;
- Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice ;
- Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică ;
- Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale)- aspecte metodologice ;
b. Planificarea pe modelelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Dezvoltare personală şi performanţă profesională |
8h |
4 h |
3,5h |
0,5h |
2Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
3Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5h |
4.Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale) – aspecte metodologice |
6 h |
2 h |
3,5 h |
0,5h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
13,5 h |
4,5 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orăr |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
1. (8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Dezvoltare personală şi performanţă profesională |
Curs |
Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Calotă Ionel Adrian |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
1.Dezvoltare personală şi performanţă profesională |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
2. (8 ore) |
8.00-9.00 |
2.Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice 3. Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică |
Curs |
Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Calotă Ionel Adrian |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
4.Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale) – aspecte metodologice |
Curs |
Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Calotă Ionel Adrian |
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală.(2 ore) |
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: -realizarea unei analize personale din perspectiva profesiei -proiectarea unei activităţi formale/nonformale. |
2. Resurse umane:
Prof. psih. drd. Calotă Elena Daniela, formator județean
Prof. Calotă Ionel Adrian, formator județean
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:Cadrele didactice din învăţământul primar
Justificarea ofertei: Nevoia de înţelegere a dezvoltării emoţionale la copilul mic şi a relaţiei şcoală-familie
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- dezvoltarea personală a profesorilor din învăţămîntul primar;
- necesitatea dezvoltării relaţiei şcoală-familie-copil;
- importanţa particularităţilor de vârstă a şcolarului mic;
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Particularitățile de vârstă la şcolarul mic |
5 |
1 |
3 |
Şcolarul mic în contextul socio-familial |
2 |
2 |
- |
Nevoia de reguli în viaţa copilului mic |
8 |
3 |
6 |
Dezvoltarea inteligenţei emoţionale la şcolarul mic |
5 |
1 |
4 |
Evaluare finală |
4 |
|
|
Total |
24 |
7 |
13 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
|||
1 |
9-16 |
Particularitățile de vârstă la şcolarul mic |
curs aplicaţii |
prof. Amza Daniela prof Nichita Ligia |
|||
2 |
Şcolarul mic în contextul socio-familial |
curs aplicaţii |
prof. Amza Daniela prof Nichita Ligia |
||||
3 |
9-17 |
Nevoia de reguli în viaţa copilului mic |
curs aplicaţii |
prof. Amza Daniela prof Nichita Ligia |
|||
4 |
9-14 |
Dezvoltarea inteligenţei emoţionale la şcolarul mic |
curs aplicaţii |
prof. Amza Daniela prof Nichita Ligia |
|||
5 |
9-13 |
Evaluare finală |
evaluare |
prof Nichita Ligia prof. Amza Daniela |
|||
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
|
||||
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
|
||||
2. Resurse umane
prof Nichita Ligia, formator județean
prof. Amza Daniela, formator județean
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:Cadre didactice din învăţământul preuniversitar, personal didactic auxiliar
Justificarea ofertei:
Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi ce vizează cunoaşterea şi utilizarea instrumentelor clasice şi moderne specifice învăţământului electronic, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea activităţii cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.«
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- cunoaşterea şi înţelegerea avantajelor şi limitelor utilizării instrumentelor de e-learning în activităţile didactice;
- cunoaşterea şi înţelegerea specificităţii şi particularităţilor instrumentelor de instruire electronică;
- promovarea activităţilor de învăţare colaborativă prin utilizarea instrumentelor web colaborative;
- cunoaşterea şi utilizarea instrumentelor specifice în vederea creării de lecţii şi cursuri disponibile online;
- cunoaşterea şi aplicarea metodelor şi tehnicilor de proiectare a lecţiilor şi testelor electronice;
- dezvoltarea capacităţii cursanţilor de a-şi construi un portofoliu de lecţii şi teste electronice şi de le a utiliza în mod eficient în activităţile didactice.
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Fenomenul e-learning |
5 |
2 |
2 |
1 |
Multimedia în educaţie |
5 |
1 |
3 |
1 |
Evaluarea asistată de calculator |
5 |
1 |
3 |
1 |
Tehnologii web pentru educație |
5 |
1 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
|||
Total |
24 |
5 |
11 |
8 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-13, 1 h pauză |
Fenomenul e-learning |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Florin |
2 |
8-13, 1 h pauză |
Multimedia în educaţie |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Florin |
3 |
8-13, 1 h pauză |
Evaluarea asistată de calculator |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Florin |
4 |
8-13, 1 h pauză |
Tehnologii web pentru educație |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Florin |
5 |
9 -13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Prof. Ochia Florin |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
- frecvenţă - activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, interviul,); |
portofoliu |
2. Resurse umane:
prof. Ochia Florin, formator județean
Prof. Ochia Mădălina, formator județean