1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice – toate nivelele de învăţământ
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru didactice constând în conștientizarea pericolelor care apar datorită dezvoltării tehnologiei IT și a utilizării rețelelor de socializare în educația și dezvoltarea personalității copiilor
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
1.Dirigintele – atribuții și responsabilități față de formarea copiilor în relația lor cu Internetul |
2 |
1 |
1 |
2. Riscurile asociate cu folosirea Internetului și a noilor tehnologii |
2 |
1 |
1 |
3. Hărțuirea online |
2 |
1 |
1 |
4. Furt de date personale și imaginea online |
2 |
1 |
1 |
5. Dependența de internet |
2 |
1 |
1 |
6. Conținut dăunător și ilegal |
2 |
1 |
1 |
7. Ademenirea în mediul online |
2 |
1 |
1 |
8. Sexting |
2 |
1 |
1 |
9. Criminalitatea informatică |
2 |
1 |
1 |
10. Protecția copiilor |
2 |
1 |
1 |
11. Evaluare finală |
4 |
- |
|
Total |
24 |
10 |
10 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-17 |
1.Dirigintele – atribuții și responsabilități față de formarea copiilor în relația lor cu Internetul 2. Riscurile asociate cu folosirea Internetului și a noilor tehnologii 3. Hărțuirea online 4. Furt de date personale și imaginea online |
curs aplicaţii
|
Nicula Florentina Cristina
|
2 |
9-17 |
5. Dependența de internet 6. Conținut dăunător și ilegal 7. Ademenirea în mediul online |
curs aplicaţii |
Nicula Florentina Cristina |
3 |
9-17 |
8. Sexting 9. Criminalitatea informatică 10.Protecția copiilor
|
curs aplicaţii |
Nicula Florentina Cristina
|
4 |
9-13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Nicula Florentina Cristina
|
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal cu prezentarea unui plan de lecție la dirigenție- ORA DE NET |
2. Resurse umane
prof. Nicula Florentina Cristina – director CJRAE Vâlcea
DENUMIREA CURSULUI |
GRUP ȚINTĂ |
FORMATORI |
I.1. ABILITĂȚI DE VIAȚĂ LA ADOLESCENȚI – PREVENIREA CONSUMULUI DE DROGURI (44 DE ORE-11 CREDITE)
|
profesori din învățământul secundar inferior și profesori din cabinetele de asistență psihopedagogică. |
Prof. Hoidrag Traian, Prof. Calotă Daniela. |
I. 2. ISTORIA RECENTĂ A ROMÂNIEI (90 DE ORE-25 CREDITE)
|
profesori de istorie - liceu |
Prof. Ochescu Maria |
DENUMIREA CURSULUI |
TAXĂ |
GRUP ȚINTĂ |
FORMATORI |
II.1. ABILITAREA CORPULUI DE METODIȘTI DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR (40 DE ORE, 10 CREDITE) furnizor formare Proeuro-Cons
|
300 LEI |
profesori din învăţământul preuniversitar |
Prof. Andra Bica, Prof. Ionița Elena Isabella, Prof. Împăratu Elena Lăcrămioara, Prof. Săraru Elena Calonfira. |
II.2. MANAGEMENT EDUCAŢIONAL (90 DE ORE-25 CREDITE) furnizor formare Proeuro-Cons
|
450 LEI |
absolventi cu diplomă de licenţă ai unei facultăţi, care lucrează în sistemul de învatamant preuniversitar, în instituţii cu caracter educaţional, în mass-media cu specific educaţional |
Prof. Bică Andra, Prof. Din Maria Andreea, Lect. Univ. dr. Tița Victor.
|
DENUMIREA CURSULUI |
TAXĂ |
GRUP ŢINTĂ |
FORMATORI |
III.1. FORMARE DE FORMATOR furnizor formare Proeuro-Cons
|
Taxa: 280 lei – 250 in perioada de vara
|
Studii superioare |
Prof. Bica Andra, Prof. Mărăndici Tatiana, Prof. Din Andreea Maria. |
NR. CRT |
DENUMIREA CURSULUI |
GRUP ŢINTĂ |
FORMATORI |
1. |
ABILITAREA CURRICULARĂ A CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR PENTRU CLASA PREGĂTITOARE
|
cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare din județul Vâlcea
|
Prof. Ionescu Lavinia, Prof. Ohîi Maria, Prof. Pîrvulescu Mihaela Marcela.
|
2. |
BANCA DE DATE A FORMĂRII CONTINUE A PERSONALULUI DIDACTIC DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRE-UNIVERSITAR - FORMARE UTILIZATORI DE APLICAȚIE CONCRET
|
responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar)
|
Prof. Șandru Valeria, Prof. Vlădescu Liviu, Inf. Monica Nedica. |
3. |
ABILITAREA CADRELOR DIDACTICE PENTRU PREDAREA ÎN PROGRAMUL ”A DOUA ŞANSĂ”
|
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
Prof. Consuela Ioana Păuşescu, Prof. Ramona Becheru Florentina. |
4. |
ABILITĂŢI DE PREVENIRE A ABSENTEISMULUI SI CRESTERE A PARTICIPARII SCOLARE
|
cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal;
|
Prof. psih. drd. Calotă Elena Daniela, Prof. Popa Emil.
|
5. |
ASPECTE PRAGMATICE ÎN METODICA LIMBII ROMÂNE
|
cadrele didactice din învăţământul preuniversitar gimnazial şi liceal |
Prof.Ioniță Isabella Elena, Prof. Preda Elena Gabriela, Prof. Mihăilescu Alina, Prof. dr. Cocău-Jitianu Carmen, Prof. Stanca Mariana Lelia. |
6. |
COMUNITATEA ONLINE – MEDIU ACTIV DE ÎNVĂŢARE
|
cadre didactice din învăţământul preuniversitar. |
Prof. Marin-Badea Ana-Veronica, Prof. Marin-Badea Laurenţiu. |
7. |
CONSILIERE ŞI ORIENTARE
|
cadre didactice debutante din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care doresc să devină diriginţi. |
Prof. Şandru Valeria, Prof. Banu Denise. |
8. |
CONSILIERE PENTRU EDUCAȚIE TIMPURIE
|
cadre didactice din învățământul preuniversitar |
Prof. Bică Andra, Prof. Din Maria Andreea. |
9. |
CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII
|
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
Prof. Bică Andra, Prof. Duță Mihaela, Prof. Samoilă Daniela Mihaela. |
10. |
DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR EMOŢIONALE LA ŞCOLARUL MIC
|
cadrele didactice din învăţământul primar |
Prof Nichita Ligia, Prof. Amza Daniela. |
11. |
DEZVOLTAREA PERSONALĂ – DIMENSIUNE A ACTIVITĂŢILOR FORMALE ŞI NONFORMALE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
|
cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal |
Prof. psih. drd. Calotă Elena Daniela, Prof. Calotă Ionel Adrian. |
12. |
DEZVOLTAREA PROFESIONALĂ ŞI EVOLUŢIA ÎN CARIERA DIDACTICĂ A PROFESORILOR DIN ARIA CURRICULARĂ OM ŞI SOCIETATE
|
profesori debutanţi (care deţin gradul didactic definitiv, respectiv gradul didactic II) ce predau urmatoarele discipine: istorie, geografie, religie, stiinte socio-umane |
Prof. Luca Adrian. |
13. |
DIDACTICA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREȘCOLAR
|
cadre didactice din învăţământul preşcolar |
Prof. Ancuţa Giorgiana, Prof. Bondoc Luminiţa, Prof. Comăneci Titina. |
14. |
DIDACTICA PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
|
învăţători debutanți |
Prof. Şandru Valeria, Prof. Predișor Corina. |
15. |
DIDACTICA SPECIALITĂŢII DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR TEHNOLOGIC
|
profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul preuniversitar tehnologic |
Prof. Manea Luminița, Prof. Ciobanu Dumitru.
|
16. |
DIDACTICA (ŞTIINŢELE NATURII)
|
profesori care predau disciplinele din aria curiiculară «Ştiinţele naturii » din învăţământul preuniversitar |
Prof. Marin – Badea Laurenţiu, Prof. Marin – Badea Ana – Veronica, Prof. Ionescu Gabriela. |
17. |
DIRIGINTELE – PROMOTOR AL DEZVOLTĂRII ÎN CARIERĂ
|
Profesori diriginți – toate nivelele de învăţământ |
Prof. Nicula Florentina Cristina, Prof. Georgescu Maria. |
18. |
EDUCAŢIE ANTREPRENORIALĂ
|
cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar |
Prof. Din Maria Andreea, Prof. Samoilă Daniela Mihaela, Prof. Şandru Valeria, |
19. |
EDUCAREA CARACTERULUI
|
directori/ directori adjuncţi, cordonatori pentru programe şi proiecte educative, profesori diriginţi, învăţători, educatoare |
Prof. Ciobanu Dumitru, Prof. Banu Denise.
|
20. |
EDUCAŢIE INCLUZIVĂ. INTERVENȚIE SPECIALIZATĂ CONFORM DIAGNOSTICULUI. TEORIA ATAȘAMENTULUI
|
cadre didactice care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale special, integraţi în şcolile de masă |
Prof. Lazăr Mariana, Prof. Niţoi Octaviana.
|
21. |
EDUCAŢIE PENTRU DREPTURILE OMULUI
|
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
Prof. Bică Andra, Prof. Șandru Valeria.
|
22. |
EDUCAŢIE PENTRU EGALITATEA DE ŞANSE
|
cadre didactice și didactice auxiliare |
Prof. Şandru Valeria, Prof. Georgescu Alina. |
23. |
EDUCAȚIE MULTICULTURALĂ
|
cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal |
Prof. Bică Andra, Prof. Samoilă Daniela Mihaela, Prof. Tănase Ovidiu. |
24. |
INFORMATIZAREA BIBLIOTECII ŞCOLARE
|
bibliotecari şcolari |
Bibliotecar Puranu Georgeta |
25. |
INSTRUIRE INTERACTIVĂ ŞI CREATIVĂ PRIN E-LEARNING
|
Cadre didactice din învăţământul preuniversitar, personal didactic auxiliar |
Prof. Ochia Florin, Prof. Ochia Mădălina. |
26. |
KIT DE INSTRUMENTE PRACTICE IN DISCIPLINAREA POZITIVA A CLASEI DE ELEVI
|
cadre didactice din învăţământul preuniversitar; grupe de 30 participanti |
Prof. Predisor Daniela, Prof. Mosor Ana – Maria. |
27. |
LEADERSHIP MANAGERIAL EFICIENT, PREMIZA A ASIGURĂRII CALITATII SERVICIILOR EDUCATIONALE DIN SCOALA TA!
|
Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director. |
Prof. Adina Dobrete, Prof. Domnica Olaru, Prof. Mihai Fârtat, Prof. Doru Dumrăvescu.
|
28. |
MANAGEMENT ADMINISTRATIV ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
|
cadre didactice și didactice auxiliare |
Prof. Bică Andra, Prof. Adina Dobrete, Prof. Şandru Valeria. |
29. |
MANAGEMENTUL CARIEREI
|
Personal didactic şi didactic auxiliar |
Prof. Grama Aurelia, Prof. Papuzu Cornelia, Psiholog Nichita Ligia. |
30. |
MANAGEMENTUL FINANCIAR AL UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR
|
administratori financiari |
Ec. Oprescu Georgeta |
31. |
MANAGER DE PROIECT ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
|
cadre didactice și didactice auxiliare
|
Prof. Bică Andra, Prof. Tatiana Mărăndici, Prof. Şandru Valeria. |
32. |
MANAGEMENT PRIN OBIECTIVE - COMPETENŢE NECESARE COORDONATORILOR DE PROIECTE ŞI PROGRAME EDUCATIVE.
|
cadre didactice -coordonatori de proiecte şi programe |
Prof. Trăistaru Gabriela, Prof. Lăcrămioara Împaratu. |
33. |
MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
|
cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar |
Prof. Cumpănășoiu Sorin-Teodor, Prof. Dumbrăvescu Dumitru, Prof. Statie Silviu. |
34. |
MANAGEMENT ȘI CONSILIERE PENTRU CARIERA DIDACTICĂ
|
responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar) |
Prof. Șandru Valeria, Prof. Apostol Doinița
|
35. |
MENTORATUL, PREMISĂ A PERFORMANȚEI DIDACTICE
|
Cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
Prof. Ochia Mădălina, Prof. Ochia Florin. |
36. |
METODE ALTERNATIVE DE EDUCAŢIE
|
cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal; |
Prof. psih. Laţiu Andreea Iuliana, Prof. psih. Sandu Daniela. |
37. |
METODE SI TEHNICI PSIHODRAMATICE IN SPATIUL EDUCATIONAL
|
Profesori diriginti, cadre didactice – toate nivelele de învăţământ |
Prof. consilier scolar Baluta Claudia Maria, Prof. consilier scolar Dragomir Vasilica. |
38. |
METODE ȘI TEHNICI DE ACȚIUNE ÎN ACTIVITATEA CU COPIII CU CES INTEGRAȚI ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL DE MASĂ
|
Cadre didactice – învățământul preuniversitar |
Prof. consilier scolar Baluta Claudia Maria, Prof. psihopedagog Cioran Natalia Elena |
39. |
MIJLOACE MODERNE ŞI CREATIVITATE ÎN EDUCAŢIA RELIGIOASĂ
|
profesori de religie |
Prof. Popescu Romeo, Prof. Ionescu Daniela |
40. |
MANAGEMENTUL PROIECTELOR DE MOBILITATE ȘI PARTENERIAT STRATEGIC ÎN PROGRAMUL ERASMUS +
|
responsabili proiecte europene și profesori membri în comisia de proiecte europene din unitățile de învățământ |
Prof. Marandici Tatiana, Prof. Croitoru Roxana, Prof. Marilena Matei. |
41. |
PERFECȚIONAREA PROFESORILOR METODIȘTI DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL TEHNIC ȘI ELEMENTE DE TEHNOLOGIA INFORMĂRII ȘI COMUNICĂRII
|
profesori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din IPT având gradul didactic I |
Prof. Manea Luminița, Prof. Ciobanu Dumitru, |
42. |
PREGĂTIREA CADRELOR DIDACTICE PE TEMATICI EUROPENE
|
Cadre didactice din învățământul preuniversitar |
Prof. Georgescu Maria, Prof. Dicu Sevastia Lizuca. |
43. |
PREVENIREA ABANDONULUI ȘCOLAR
|
Personal didactic şi didactic auxiliar |
Prof. Grama Aurelia, Prof. Papuzu Cornelia, Psiholog Nichita Ligia. |
44. |
RESPONSABIL FORMARE CONTINUĂ ŞI PERFECŢIONARE ÎN UNITĂŢILE ŞCOLARE
|
responsabili formare continuă şi perfecţionare din unităţile şcolare (personal didactic şi didactic auxiliar) |
Prof. Tatiana Mărăndici, Prof. Ciobanu Dumitru, Prof. Samoilă Danielea Mihaela, Prof. Şandru Valeria. |
45. |
STRATEGII DIDACTICE INTERACTIVE ÎN PERSPECTIVĂ INTEGRATĂ LA CICLUL PRIMAR
|
cadrele didactice din învăţământul primar |
Prof. Onogea Ioan, Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela, Prof. Stancă Alina Carmen. |
46. |
ŞCOALA – PARTENER AL PĂRINŢILOR ÎN EDUCAREA COPIILOR
|
cadre didactice din învăţământul preşcolar şi primar
|
Prof. Ancuţa Giorgiana, Prof. Bondoc Luminiţa, Prof. Comăneci Titina. |
47. |
ȘCOALA ALTFEL. PROGRAM PERSONALIZAT
|
responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar
|
Prof. Din Maria Andreea, Prof. Samoilă Daniela, Prof. Șandru Valeria.
|
48. |
TRANSDISCIPLINARITATEA – O ABORDARE CURRICULARĂ MODERNĂ
|
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
Prof. Ochescu Maria, Prof. Daniela Samoilă, Prof Ovidiu Tănase. |
49. |
ORA DE NET |
Cadre didactice – toate nivelele de învăţământ |
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Trăim într-o lume caracterizată prin rapiditate, complexitate, într-o continuă schimbare, în care omul este plasat în contextul unei revoluţii tehnologice foarte rapidă. În acest sens, şcoala are sarcina de a-i pregăti pe copiii de azi pentru a face faţă dinamismului accelerat al societăţii contemporane, dezvoltându-le competenţe, valori şi atitudini necesare reuşitei personale şi sociale. Acestea nu pot fi formate în întregime prin intermediul disciplinelor şcolare clasice, impunându-se o abordare integrată a curriculumului şcolar. Integrarea curriculară se realizează prin stabilirea unor relaţii clare de convergenţă între cunoştinţe, capacităţi, competenţe, atitudini şi valori care aparţin disciplinelor şcolare distincte, al obiectivelor sau al metodelor .
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizat:
Iniţierea şi înţelegerea corectă a conceptului de transdisciplinaritate,
Formarea competenţelor de proiectare a activităţilor didactice transdisciplinare,
Proiectarea activităţii didactice din perspectiva abordării transdisciplinare
Proiectarea instrumentelor/testelor de evaluare transdisciplinar
Module tematice
· Modulul I - Transdisciplinaritatea – o nouă viziune educaţională
· Modulul II - Curriculum integrat
· Modulul III -Proiectarea activităţilor didactice transdisciplinare
· Modulul III- Evaluarea din perspectivă transdisciplinară
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
|
7h |
2h |
4h |
1h |
|
8h |
2h |
4h |
2h |
|
7h |
2h |
4h |
1h |
|
2 h |
- |
- |
2h |
Total |
24 h |
6 ore |
12 h |
6 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Transdisciplinaritatea – o nouă viziune educaţională |
Curs |
Prof Ovidiu Tănase
Prof. Maria Ochescu
Prof. Daniela Samoilă |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore)
|
8.00-9.00 |
2.Curriculum integrat
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
3. Proiectarea activităţilor didactice transdisciplinare |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Proiectarea unei activități didactice din perspectiva abordării transdisciplinare |
2. Resurse umane
Prof. Ochescu Maria, formator județean
Prof. Daniela Samoilă, professor metodist CCD, formator județean
Prof Ovidiu Tănase , formator județean
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice – învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Cursul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru cadrele didactice, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de predare-învățare la nivelul judeţului Vâlcea.
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Dezvoltarea personală a cadrelor didactice;
- Cadrul legislativ, modalități de investigație și strategii de intervenție în activitatea educativă a elevilor cu ces;
- Analiza specificităţii şi particularităţilor activităţii specifice educației speciale la nivele de învăţământ diferite;
- Organizarea activităţilor de lucru la clasă;
- Aplicarea principiilor specifice educației speciale (principiul asigurării unității instrucției, educației, compensării, recuperării și/sau educării; principiul drepturilor egale; principiul unicității și individualizării; principiul diversității; principiul accesului și participării);
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Cadrul didactic - persoana si profesionistul |
5 |
2 |
3 |
Cadrul legislativ al educației speciale |
2 |
2 |
- |
Organizarea activităţii de lucru la clasă |
8 |
3 |
6 |
Promovarea activităţii de lucru cu elevul cu CES |
5 |
1 |
4 |
Evaluare finală |
4 |
|
|
Total |
24 |
7 |
13 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-16 |
Cadrul didactic persoana si profesionistul |
curs aplicaţii |
Baluta Claudia Maria Cioran Natalia Elena |
2 |
Cadrul legislativ al educatiei speciale |
curs aplicaţii |
Cioran Natalia Elena Baluta Claudia Maria |
|
3 |
9-17 |
Organizarea activităţii de lucru la clasa |
curs aplicaţii |
Baluta Claudia Maria Cioran Natalia Elena |
4 |
9-14 |
Promovarea activităţii de lucru cu elevul cu CES |
curs aplicaţii |
Cioran Natalia Elena Baluta Claudia Maria |
5 |
9-13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Baluta Claudia Maria Cioran Natalia Elena |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
Formatori:
- Prof. consilier scolar Baluta Claudia Maria
- Prof. psihopedagog Cioran Natalia Elena
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar
Justificarea ofertei: dezoltarea competențelor specific de proiectare a curriculum-ului integrat, de muncă în echipă, de evaluare a activităților de învățare în contexte nonformale și informale
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
- Proiectarea de activități specific interdisciplinare,
- Utilizarea de metode, tehnici, procedee în context nonformal și formal,
- Integrarea metodelor de lucru în cadru formal și informal,
- Dezvoltarea parteneriatului școală – comunitate.
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Managementul proiectelor. Noțiuni de bază. |
4h |
2h |
2h |
Abordarea integrată a curriculum-ului. |
4h |
2h |
2h |
Metode, tehnici, procedee în context formal și nonformal |
7h |
2h |
5h |
Proiectare și evaluare în cadrul activităților |
7h |
1h |
6h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
Total |
24 h |
h |
h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-10.00 |
1. Managementul proiectelor. Noțiuni de bază. 2. Abordarea integrată a curriculum-ului. |
Curs |
Șandru Valeria
Samoilă Daniela
Din Andreea |
10.00-12.00 |
Aplicații |
|||
12.00-14.00 |
Curs |
|||
14.00-16.00 |
Aplicații |
|||
II ( 8 ore) |
8.00-10.00 |
3. Metode, tehnici, procedee în context formal și nonformal 4. Proiectare și evaluare în cadrul activităților |
Curs |
|
10.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Curs |
|||
III ( 6 ore) |
8.00-14.00 |
4. Proiectare și evaluare în cadrul activităților |
Aplicații |
|
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Grafic de activități specifice pentru Săptămâna Altfel. Proiectarea unei activități de învățare Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane
- prof. Din Maria Andreea, inspector de specialitate, formator judeţean
- prof. Samoilă Daniela, profesor metodist CCD, formator judeţean
- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD,formator judeţean