Oferta 2014-2015

I. COMPETENȚE METODOLOGICE

1.a. Aplicarea conceptelor si teoriilor moderne privind formarea capacitatilor de cunoastere

1.b.Utilizarea optima a factorilor spatio – temporali, in vederea eficientizarii procesului instructiv – educativ

II. COMPETENȚE DE COMUNICARE ȘI RELAȚIONARE

2.a. Proiectarea, conducerea si realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare

2.b.Stapanirea conceptelor si teoriilor moderne privind formarea ,,schemelor de acţiune”şi a capacităţilor de cunoaştere

2.c. Proiectarea si organizarea activitatilor instructiv – educative in colaborare cu comunitatea

III. COMPETENȚE PSIHOSOCIALE

3.a. Responsabilizarea pentru rolul social asumat

3.b. Elaborarea de strategii eficiente ale parteneriatului scoala – familie

3.c. Manifestarea capacitatii de a diagnostica asteptarile si interesele familiei

3.d. Manifestarea unei conduite psihopedagogice  inovative în plan profesional/social.

3.e. Adoptarea metodelor  şi tehnicilor eficiente de cunoaşterea a copiilor şi  integrare socială;

IV. COMPETENȚE DE EVALUARE

4.a. Selectarea  metodelor specifice gandirii critice si a deprinderilor practice

V. COMPETENȚE TEHNICE ȘI TEHNOLOGICE:

5.a. Adoptarea de strategii didactice care sa permita utilizarea eficienta a mijlocelor si auxiliarelor didactice in procesul instructiv – educativ

5.b. Documentarea şi informarea permanentă din diferite surse clasice şi moderne

5.c. Utilizarea de tehnici IT în predare-învățare-evaluare

VI. COMPETENȚE DE MANAGEMENT A CARIEREI

6.a. Adoptarea de conduite eficiente pentru depasirea „situatiilor de criza”

6.b.Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;

6.c. Deschidere  faţă de tendinţele novatoare necesare dezvoltării  profesionale

 

Program

Nr. ore

Față în față

On line

Evaluare

STRATEGII DE ÎNVĂȚARE ACTIVĂ ÎN EDUCAȚIA FORMALĂ ȘI INFORMALĂ

82 ore

46

28

8 ore, din care

2 ore evaluare parțială,

6 ore evaluare finală

 

CURS OBLIGATORIU: C 4- STRATEGII DE ÎNVĂȚARE ACTIVĂ ÎN EDUCAȚIA FORMALĂ ȘI NONFORMALĂ

Program

Nr.ore

Față în față

On line

Evaluare

STRATEGII DE ÎNVĂȚARE ACTIVĂ ÎN EDUCAȚIA FORMALĂ ȘI INFORMALĂ

56

36

20

1oră evaluare on line

 

DESFĂȘURAREA PROGRAMULUI  PE TEME – ORE

Nr.

crt.

Denumire  tema

Ore față în față

Ore on line

Total ore/

temă

Observații

1

PERSPECTIVA PEDAGOGIEI INTERACTIVE ȘI SOCIOGENEZA EDUCAȚIEI

6

4

10

 

2

INTERACTIVITATE ȘI CREATIVITATE

6

4

10

 

3

EDUCAȚIA FORMALĂ, NONFORMALĂ ȘI INFORMALĂ

6

4

10

 

4

STIL ȘI METODE

10

4

14

 

5

INTERACTIVITATEA VIRTUALĂ

8

4

12

 

 

 

 

 

 

1 oră evaluare intermediară on line

 

MODUL COMPLEMENTAR OBLIGATORIU: PROMOVAREA EGALITĂȚII DE ȘANSE ÎN EDUCAȚIE

Program

Nr.

ore

Față în față

On line

Evaluare

PROMOVAREA EGALITĂȚII DE ȘANSE ÎN EDUCAȚIE

10

6

4

½  oră evaluare intermediară-

Test on line

OPȚIONALE: O 1-INTERACTIVITATEA ȘI JOCUL DE-A JOACA ( pentru ciclul preșcolar)

                           O 2- INTERACTIVITATEA DIDACTICĂ SAU PRINCIPIUL ACȚIUNII ȘI REACȚIUNII (pentru ciclul primar)

                         O 3- INTERACTIVITATEA DIDACTICĂ LA ADOLESCENȚI SAU PRINCIPIUL ACȚIUNILOR RECIPROCE ( pentru gimnaziu și liceu)

Nr.

crt.

Denumire tema

Ore față în față

Ore on line

Total ore/

temă

Observații

1

O1/O2/O3

4

4

8

½ oră evaluare intermediară, test on line

 

     2.Resurse umane

  • prof. Daneș Mariana,
  • prof. Nițoi Octaviana,
  • prof. Pascaru Mariana,
  • prof. Popescu Mirela,
  • prof. Predișor Daniela,
  • prof. Savu Nicolița,
  • prof. Lazăr Mariana

Prin prezentul program de formare se oferă cadrelor didactice 7 teme de formare, dintre care fiecare cursant trebuie sa parcurgă, obligatoriu, 5 module (cele 3 teme obligatorii și 2 teme opționale, la alegere dintre cele 4 opționale oferite).

COMPETENȚE GENERALE ȘI SPECIFICE

COMPETENŢE  GENERALE

COMPETENŢE SPECIFICE

 

Cunoaşterea şi aplicarea funcţiilor manageriale: proiectarea, organizarea, coordonarea, controlul, monitorizarea, conducerea operaţională şi evaluarea activităţilor din unitatea şcolară, proiectarea dezvoltării instituţionale.

Realizarea documentelor de planificare/ proiectare managerială, pe baza unei analiza concrete a unităţii şcolare, în vederea elaborării unei oferte educaţionale centrate pe nevoile de dezvoltare ale elevilor şi ale comunităţii locale, conforme cu standardele de calitate.

Utilizarea funcţiilor manageriale în vederea unei activităţi eficiente a unităţii şcolare.

Utilizarea managementului strategic pentru dezvoltare instituţională – asigurarea calităţii în educaţie.

Elaborarea de strategii eficiente în vederea asigurării calităţii în educaţia furnizată elevilor.

Proiectarea şi organizarea activităţilor educative extracurriculare.

Realizarea de activități educative extracurriculare interesante, atractive, de calitate.

Cunoaşterea şi utilizarea conceptelor specifice în vederea asigurării calităţii în educaţie.

Utilizarea strategiilor care permit oferirea unei educații de calitate elevilor.

Cunoaşterea şi utilizarea strategiilor adecvate de comunicare şi relaţionare managerială.

Selectarea căilor şi mijloacelor eficiente de comunicare individuală şi instituţională pentru eficientizarea demersului managerial.

Soluţionarea situaţiilor conflictuale, medierea, negocierea conflictelor, asigurarea unui climat de transparenţă, încredere şi responsabilitate în şcoală.

Cunoaşterea şi utilizarea strategiilor de comunicare şi relaţionare.

Selectarea căilor şi mijloacelor eficiente de comunicare pentru eficientizarea demersului didactic.

Soluţionarea situaţiilor conflictuale, medierea, negocierea conflictelor, asigurarea unui climat de transparenţă, încredere şi responsabilitate în  clasa / grupa de elevi.

Cunoaşterea şi aplicarea funcţiilor manageriale: proiectarea, organizarea, coordonarea, controlul, monitorizarea, conducerea operaţională şi evaluarea activităţilor cu clasa/grupa de elevi.

Utilizarea funcţiilor manageriale în vederea unei activităţi eficiente a unităţii şcolare.

Utilizarea instrumentelor şi tehnicilor de evaluare specifice procesului managerial de calitate.

Utilizarea de tehnici de stimulare a creativităţii, motivaţiei resurselor umane, formarea grupurilor/ dezvoltarea echipelor din şcoală, managementul conflictelor.

Adoptarea strategiilor care permit utilizarea optimă a resurselor umane din şcoală.

Valorificarea particularităţilor individuale şi de grup pentru eficientizarea demersului managerial, formarea grupurilor şi a echipelor de lucru din şcoală.

Cunoaşterea şi aplicarea modalităţilor de elaborare şi implementare a proiectelor

Realizarea și implementarea de proiecte eficiente.

Realizarea unor proiecte comune şcoală-familie-comunitate.

Utilizarea de tehnici de stimulare a creativităţii motivaţiei elevilor, formarea grupurilor/ dezvoltarea echipelor din  clasa/ grupa de elevi, managementul conflictelor.

Adoptarea strategiilor care permit utilizarea optimă a resurselor umane ale clasei / grupei de elevi.

Valorificarea particularităţilor individuale şi de grup pentru eficientizarea demersului  didactic, formarea grupurilor şi a echipelor din clasa / grupa de elevi.

Cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor materiale şi financiare.

Adoptarea strategiilor care permit utilizarea optimă a resurselor   materiale şi financiare  ale unităţii şcolare.

Adoptarea strategiilor care permit utilizarea optimă a resurselor materiale şi financiare  ale clasei/grupei de elevi.

Cunoaşterea şi utilizarea strategiilor adecvate de self – management

Adoptarea strategiilor specifice pentru dezvoltarea personală.

Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea „situaţiilor de criză”.

 

Prin prezentul program de formare se oferă cadrelor didactice 7 module/ teme de formare dintre care fiecare cursant trebuie sa parcurgă, obligatoriu, 5 module (cele 3 module/ teme obligatorii și 2 module/ teme opționale, la alegere dintre cele 4 opționale oferite).

 

Program de formare

Nr. total de ore

Nr. ore de formare faţă în faţă

Nr. ore de

formare on line

Nr. ore de

evaluare

Management organizaţional şi de grup

82

46

28

8 ore

(6 ore evaluare finala +

2 evaluare parţială)

 

Nr. crt.

Modulul/ tema

Nr. total de ore

Nr. ore de formare faţă în faţă

Nr. ore de

formare on line

Nr. ore de

evaluare

MODULE OBLIGATORII:

 

1

T1: Managementul clasei/grupei – gestionarea situaţiilor de criză

15

11

4

1 oră de evaluare intermediară/

2

T2: Managementul comunicării

14

10

4

 

3

T3: Management strategic

25

17

8

 

MODULE OPŢIONALE:

 

4

O1: Managementul asigurării calităţii

10

4

6

1/2 oră de evaluare intermediară

5

O2: Managementul activităţilor extracurriculare

10

4

6

1/2 oră de evaluare intermediară

6

O3: Proiectul de dezvoltare instituţională

10

4

6

1/2 oră de evaluare intermediară

7

O4: Management de proiect

10

4

6

1/2 oră de evaluare intermediară

 

Total ore

74 ore

46 ore

28 ore

2 ore evaluare intermediară

Module obligatorii:

T1: Managementul clasei/grupei – gestionarea situaţiilor de criză

T2: Managementul comunicării

T3: Management strategic

Module opționale (câte două ân funcție de alegerea formabililor):

O1: Managementul asigurării calităţii

O2: Managementul activităţilor extracurriculare

O3: Proiectul de dezvoltare instituţională

O4: Management de proiect

     2.Resurse umane

  • prof. Banu Denise, formator județean
  • prof. Cumpănășoiu Sorin Teodor, inspector școlar,formator județean
  • prof. Diaconescu Carmen,formator județean
  • prof. Georgescu Mariana Adriana, formator județean
  • prof. Olaru Domnica, formator județean
  • prof. Șandru Valeria, formator județean
  • prof. Stan Ionela Roxana, formator județean.

Teme:

T1:  Despre competenţe în general (10 ore)

T2:  Competenţele cheie şi utilizarea în practica didactică la diferite niveluri: disciplina, arie curriculară, (13 ore)

T3:  CDS ca exemplu de proiectare pe competenţe (10 ore)

T4:  Module opţionale:

- preprimar/ primar/ gimnazial/ liceal  (33 ore pe platforma)

- modul transversal interarii sau ca proiect al şcolii: Educaţia în spiritul dezvoltării durabile (11 ore)

Temele îşi propun să răspundă următoarelor direcţii majore de intervenţie:

-          Ce înseamnă curriculumul centrat pe competenţe ?

-          Ce presupune proiectarea de curriculum centrat pe competenţe ?

-          Cum poate fi aplicat curriculumul centrat pe competenţe (la nivelul disciplinei, al ariei curriculare, al şcolii)?

 

Organizarea cursului: (89 ore: 48 faţa în faţă + 32 pe platformă +9 evaluare)

   

Tema

Ore face to face

Ore on line

Total ore/

modul

Observaţii

 

Module obligatorii

36 ore

12 ore

48 ore

 

1

Despre competenţe în general

11 ore

4 ore

 15 ore

 1 oră evaluare recapitulativa  on line/ test

2

Competenţele cheie şi utilizarea în practica didactică la diferite niveluri: disciplina, arie curriculară

12 ore

4 ore

16 ore

3

CDS ca exemplu de proiectare pe competenţe

13 ore

4 ore

17 ore

 

Cursuri opţionale

12 ore

20 ore

32 ore

Cursanţii vor alege 1 modul

1

O1 Elemente de specificitate  in proiectarea/implemetarea curriculum-ului la nivel preprimar

4 ore

10 ore

15 ore

+ 1/2 oră evaluare parţială on line/ test

2

O2 Elemente de specificitate  in proiectarea/implemetarea curriculumului la nivel primar

4 ore

10 ore

 

15 ore

+ 1/2 oră evaluare parţială on line/ test

3

O3 Elemente de specificitate  in proiectarea/implemetarea curriculum-ului la nivel gimnazial&liceal 

4 ore

10 ore

15 ore

+ 1/2 oră evaluare parţială on line/ test

4

Educaţia în spiritul dezvoltării durabile (modul transversal) interarii sau ca proiect al şcolii)

8 ore

10 ore

 

17 ore

Modul complementar obligatoriu + 1/2 oră evaluare parţială on line/ test

 

Evaluare

6 ore finala+3 evaluare partială

COMPETENŢE GENERALE

I. Investigarea curriculum-ului din perspectiva acţiunii didactice centrate pe elev

II. Aplicarea algoritmilor optimi în proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice din perspectiva curriculum-ului centrat pe competenţe

III. Reglarea componentei „conţinuturi” în modelul de proiectare curriculară centrat pe competenţe

COMPETENŢE  SPECIFICE

I.1. Lectura curriculum-ului centrat pe competenţe independent de conţinuturile disciplinelor şcolare.

I.2.  Abordarea adecvată a relaţiei dintre unitatea de învăţare asociată unui model de învăţare a competenţelor

II.1. Adecvarea strategiilor de proiectare, organizare şi evaluare a acţiunii didactice la modelul educaţiei individualizate centrate asupra elevului.

II.2. Utilizarea spectrului competenţelor ca profil pedagogic al activităţii didactice.

II.3. Utilizarea evaluării ca o componentă a procesului de predare-învăţare în care interiorizarea competenţelor este anticipată şi adecvată pe parcursul învăţării.

III.1. Selectarea conţinuturilor relevante în formarea competenţelor ca pachet transferabil şi multifuncţional de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini.

III.2. Operarea cu conţinuturile disciplinare din perspectiva curriculumului integrat, a transdisciplinarităţii şi a modularităţii.

III.3. Abordarea conţinuturilor din perspectiva unei cunoaşteri construite specifice societţii cunoaşterii.

     2.Resurse umane

  • prof. Apostol Doinița, inspector școlar, formator județean
  • prof. Coroiu Camelia, prof. psiholog, formator județean
  • prof. Dobrete Adina Florentina, inspecor școlar, formator județean
  • prof. Ene Ana Gabriela, formator județean
  • prof. Sandu Elena Daniela, formator județean
  • prof. Stroescu Laura, formator județean
  • prof. Vlăsceanu Diana Cecilia, formator județean.