Oferta 2014-2015

1. Criterii curriculare

Publicul  țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal

Justificarea ofertei: cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul educației multiculturale și să promoveze valori specifice unei societăți multiculturale, în condițiile integrării României în Uniunea Europeana.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate

-          Manifestarea unei conduite psihopedagogice  inovative în plan profesional/ social in contextul promovării toleranței ,

-          Identificarea principiilor și valorilor specifice societății multiculturale,

-          Proiectarea unui demers didactic, valorificând principiile specifice educației multiculturale,

-          Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine și echilibrul comportamental în toate situațiile educaționale in contextul unei societăți multiculturale

-          Organizarea și adecvarea curriculumului în vederea promovării principiilor și valorilor multiculturale,

-          Deschidere  față de tendințele inovatoare necesare dezvoltării profesionale specifice realităților educative europene.

b. Planificarea modulelor tematice

MODUL TEMATIC

Total ore

Teorie

Aplicații

1.Diversitate și educațiemulticulturală în cadrul realității europene

4h

1 h

3 h

2.Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate

4h

1 h

3 h

3. Modele de educație multiculturală

4h

1 h

3 h

4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală

5 h

2 h

3 h

5. Sala de clasă – o realitate multiculturală

5h

2 h

3 h

Evaluare finală

2 h

-

-

Total

 

24 h

 ore

15 h

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formatori

I

(8 ore)

8.00-9.00

1.Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene

Curs

 

 

Prof. Bică Andra

 

 

 

 

Prof. Ovidiu Tănase

Prof. Dana Samoilă

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

3.Modele de educație multiculturală

4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(6 ore)

8.00-10.00

5.  Sala de clasă – o realitate multiculturală

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

Evaluare

IV

(2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicații

Evaluare finală

prezența și implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezență activă, lucrul în echipă, investigații practice.

Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: un proiect de educație multiculturală, un eseu pornind de la citatul” cea mai periculoasă prejudecată este aceea de a crede că nu ai nici una”

2.Resurse umane

  • prof. Bică Andra, director CCD, formator județean
  • prof. Samoilă Daniela Mihaela, formator județean
  • prof. Tănase Ovidiu, formator județean

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare

Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.

Durata programului: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Familiarizarea şi utilizarea în munca de zi cu zi a unor modele de intervenţie care să asigure egalitatea de şanse şi tratament la nivel social, structural şi organizaţional;

2. Să identifice şi elimine barierele care intervin în asigurarea egalităţii de şanse şi tratament;

3. Să cunoască şi utilizeze câteva metode şi modele de promovare a beneficiilor egalităţii de şanse;

4. Să cunoască metodele de promovare eficientă a şanselor egale pentru toţi, în echipa de lucru şi la nivel organizaţional.

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Legislaţie specifică, documente internaţionale

2

1

1

-

2.Nediscriminarea

4

1

3

-

3.Dezvoltarea durabilă

6

2

3

1

4.Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară

6

2

3

1

5.Ghid de bune practici

4

1

3

-

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

7

13

4

 

c. Calendarul programului:

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formatori

1

8 - 14

1.Legislaţie specifică, documente internaţionale2. Nediscriminarea

curs

aplicatii

 

Prof. Şandru Valeria

 

 

prof. Georgescu Alina

2

8 - 16

3.Dezvoltarea durabilă

curs

aplicatii

evaluare

3

8 - 16

4.Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară

5.Ghid de bune practici

curs

aplicaţii

evaluare

4

10 - 14

Evaluare finală

evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice.

Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic

2. Resurse umane:

  • prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, formator judeţean
  • prof. Georgescu Alina, coordonator CJAP, formator județean

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.

Durata programului: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Consolidarea cunoştinţelor privind Drepturile Omului şi Educaţia pentru Drepturile Omului;

2. Stimularea abilităţilor de facilitare;

3. Identificarea paşilor necesari pentru dezvoltarea unui program de Drepturile Omului;

4. Exersarea abilităţilor de planificare a programelor de Drepturile Omului;

5. Creşterea competenţelor în evaluarea programelor de Drepturile Omului;

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului

2

1

1

-

2.Drepturile copilului

4

1

3

-

3.Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului

6

2

3

1

4.Programe pentru dezvoltarea  EDO

6

2

3

1

5.Promovarea drepturilor omului

4

1

3

-

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

7

13

4

 

c. Calendarul programului:

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formatori

1

8,00-14,00

1.Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului

2.Drepturile copilului

curs

aplicatii

 

Prof. Bică Andra

prof. Ciocan Vetuța

prof. Șandru Valeria

 

 

2

8,00-16,00

3.Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului

curs

aplicatii

evaluare

3

8,00-16,00

4.Programe pentru dezvoltarea  EDO

5.Promovarea drepturilor omului

curs

aplicaţii

evaluare

4

10.00-14,00

Evaluare finală

evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice.

Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic

2. Resurse umane: Formatori implicaţi

  • prof. Bică Andra, director CCD, formator judeţean
  • prof.Ciocan Vetuța, inspector de specialitate, formator judeţean
  • prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, formator județean

 

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: cadre didactice care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale special, integraţi în şcolile de masă

Justificarea ofertei: Scopul cursului este să contribuie la schimbarea atitudinii faţă de copiii cu dizabilităţi, în sensul ca aceştia să fie percepuţi ca având drepturi efectiv egale şi să li se asigure egalizarea şanselor, pentru participare şi includere în şcoala incluzivă. Urmărim cresterea gradului de incluziune scolara a copiilor/elevilor cu CES, concomitent cu cresterea calitatii acesteia. Politicile incluzive conduc la calitate în educaţie şi valorizează toţi elevii, cadrele didactice şi părinţii. S-a constatat un interes deosebit al cadrelor didactice pentru integrarea copiilor cu dizabilităţi.

Durata: 24 ore   

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  • Aplicarea strategiilor de comunicare didactică, pedagogică  şi educaţională în învăţământul special şi special integrat
  • Aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale în învăţământul special, în consilierea părinţilor şi cadrelor didactice,  orientarea / integrarea  socio-psiho-pedagogică a elevilor
  • Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine şi echilibrul comportamental în toate situaţiile educaţionale

Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Educaţia incluzivă -Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme

3

1

2

-

2. Integrare/ Incluziune

2

1

1

-

3. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului

5

1

3

1

4. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului. Sprijin individualizat

4

1

3

-

5. Metode active de predare

4

1

2

1

6. Ataşamentul şi tehnica Montessori

2

1

1

-

7. Ghidul pentru creşterea sănătoasă a copilului.  Copilul cu parinti plecati la munca in straintate

2

1

1

-

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

7

13

4

Calendarul programului

Ziua

Tema

Tip de activitate

I (6 h)

1. Educaţia incluzivă -Introducere, Prezentari, Aşteptări, Norme ( 3 h)  Aplicaţii- formator Lazăr M

Curs

Aplicaţii

2. Integrare/ Incluziune (2h)- formator Lazăr M

Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului ( 1 h)- formator Nitoi O

Evaluare

Curs

II (8 h)

3. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului (4h)- formator Nitoi O

Aplicaţii

Evaluare

4. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului. Sprijin individualizat (4h)formator Lazăr M.

Curs

Aplicații

III (8 h)

5. Metode active de predare (4h) - formator: Buican Rodica

Curs

Aplicaţii

6. Ataşamentul şi tehnica Montessori (2h) M. Lazăr

7. Ghidul pentru creşterea sănătoasă a copilului.  Copilul cu parinti plecati la munca in straintate (2h) –formator: Niţoi Octaviana

Curs

Aplicaţii

IV (2h)

Evaluare finală:  - formatorii Nitoi O, Lazar M, Buican R

Evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

-      frecvenţă

-      activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video);

proiecte, referate, portofolii (plan de intervenţie personalizat, planificarea unei lecţii)

2. Resurse umane

Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)

  • Lazăr Mariana, formator judeţean
  • Niţoi Octaviana, formator judeţean

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: Înţelegerea şi aplicarea conceptului de educaţie antreprenorială este important atât pentru cadrele didactice dar mai ales pentru elevi. Spiritul antreprenorial și abilitățile manageriale sunt importante în actualul context socio – economic.

Durata: 24 ore    

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  • Utilizarea unor metode active care pot contribui la dezvoltarea receptivităţii şi capacităţii de abordare raţională a problemelor economice, personale şi publice, în contextul unui mediu economic, social şi cultural complex şi dinamic
  • Realizarea unor observaţii, studii de caz, elaborarea unor portofolii  pentru exersarea competenţelor de întreprinzător, utilizarea calculatorului (a softului educaţional şi internetului) în exerciţii de simulare a procesul de predare-învăţare-evaluare
  • Operarea cu diferite alternative în interpretarea unor fapte, fenomene, procese care pot contribui la dezvoltarea unui comportament competitiv şi raţional în utilizarea resurselor proprii
  • Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/ social.

b. Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Specificul educaţiei antreprenoriale

6

2

4

-

2. Metode didactice  tradiţionale şi moderne utilizate in învăţământul preuniversitar

8

2

5

1

3. Realizarea  unui optional de educatie antreprenorială

8

2

5

1

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

6

14

4

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

Formatori

1

8,00-14,00

1. Specificul educaţiei antreprenoriale

curs

aplicatii

Prof. Şandru Valeria

Prof. Din Maria Andreea

Prof. Samoilă Daniela Mihaela

 

2

8,00-16,00

2. Metode didactice  tradiţionale şi moderne utilizate in învăţământul preuniversitar

curs

aplicatii

3

8,00-16,00

3. Realizarea  unui optional de educatie antreprenorială

 

curs

aplicaţii

4

10.00-14,00

Evaluare finală

evaluare

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

 

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video).

Portofoliu (o temă la alegere)

– Realizarea  unui optional de educatie antreprenorială

-       Eseu ”Spiritul antreprenorial”

2. Resurse umane

  • Prof. Din Maria Andreea, profesor metodist CCD – formator judeţean.
  • Prof. Samoilă Daniela Mihaela, profesor metodist CCD – formator judeţean
  • Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD – formator judeţean