DENUMIREA CURSULUI |
Grup țintă |
FORMATORI |
|
I.1. |
Proiectarea curriculumului centrat pe competenţe |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
Insp. Apostol Doinița |
I.2. |
Management organizaţional şi de grup |
Insp. Cumpănășoiu Sorin |
|
I.3. |
Stategii de învățare activă în educația formală și informală |
Prof. Daneș Mariana |
|
I.4. |
Abilități de viață la adolescenți – prevenirea consumului de droguri |
profesori din învățământul secundar inferior și profesori din cabinetele de asistență psihopedagogică |
Prof. psih. Calotă Daniela |
DENUMIREA CURSULUI |
Taxa |
Grup țintă |
Formatori |
|
II.1. |
Strategii de prevenire a părăsirii timpurii a școlii pentru copii proveniți din grupurile vulnerabile – 15 credite |
300 lei |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
Insp. Apostol Doinița |
II.2. |
Abilitarea corpului de metodiști din învățământul preuniversitar – 10 credite |
300 lei |
Dir. CCD Andra Bica |
Nr. crt. |
Denumire program formare |
Grup țintă |
Formatori |
---|---|---|---|
1. |
ABILITAREA CURRICULARĂ A CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR PENTRU CLASA PREGĂTITOARE |
cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare din județul Vâlcea |
insp. Ohîi Maria
|
2. |
ASPECTE PRAGMATICE ÎN METODICA LIMBII ROMÂNE |
cadrele didactice din învăţământul preuniversitar gimnazial şi liceal |
insp. Ioniță Isabella |
3. |
COMUNITATEA ONLINE – MEDIU ACTIV DE ÎNVĂŢARE |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
prof. Marin-Badea Ana-Veronica |
4. |
CONSILIERE ŞI ORIENTARE |
cadre didactice debutante din învăţământul primar, gimnazial şi liceal |
prof. Şandru Valeria |
5. |
CONSILIERE PENTRU EDUCAȚIE TIMPURIE |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
dir. CCD Bică Andra |
6. |
CONSILIERUL ŞCOLAR – PERSOANAŞI PROFESIONISTUL |
profesori consilieri şcolari |
prof. Nicula Cristina |
7. |
CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
dir. CCD Bică Andra |
8. |
DIDACTICA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREȘCOLAR |
cadre didactice din învăţământul preşcolar
|
prof. Ancuţa Giorgiana |
9. |
DIDACTICA PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR |
învăţători debutanți |
prof. Şandru Valeria |
10. |
DIDACTICA SPECIALITĂŢII IPT |
profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din IPT |
insp. Vlăsceanu Ion |
11. |
DIDACTICA (ŞTIINŢELE NATURII) |
profesori care predau disciplinele din aria curiiculară «Ştiinţele naturii » |
insp. Ionescu Gabriela |
12. |
EDUCAŢIE ANTREPRENORIALĂ |
cadre didactice și didactic auxiliar |
prof. Din Andreea |
13. |
EDUCAŢIE INCLUZIVĂ. INTERVENȚIE SPECIALIZATĂ CONFORM DIAGNOSTICULUI. TEORIA ATAȘAMENTULUI |
cadre didactice care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale special, integraţi în şcolile de masă
|
prof. Lazăr Mariana |
14. |
EDUCAŢIE PENTRU DREPTURILE OMULUI |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar |
dir.CCD Bică Andra |
15. |
EDUCAŢIE PENTRU EGALITATEA DE ŞANSE |
cadre didactice și didactice auxiliare |
prof. Şandru Valeria |
16. |
EDUCAȚIE MULTICULTURALĂ |
cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal |
dir. CCD Bică Andra |
17. |
EVALUAREA ŞI REGLAREA ACTIVITĂŢII DIDACTICE |
profesori din învăţământul preuniversitar |
prof. Papuzu Cornelia |
18. |
GOOGLE APPS FOR EDUCATION |
cadre didactice şi didactic auxiliare
|
prof. Mlisan Mirela |
19. |
KIT DE INSTRUMENTE PRACTICE IN DISCIPLINAREA POZITIVA A CLASEI DE ELEVI |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar si preprimar |
prof. Predisor Daniela |
20. |
MANAGEMENT ADMINISTRATIV ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR |
cadre didactice și didactice auxiliare |
insp. gen. Gherghinaru Ion |
21. |
MANAGEMENT DE PROIECT ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR |
cadre didactice și didactice auxiliare |
insp. gen. Gherghinaru Ion |
22. |
MANAGEMENTUL CONFLICTELOR DIN ȘCOALĂ |
cadre didactice și didactice auxiliare |
prof. Papuzu Cornelia |
23. |
MANAGEMENTUL CARIEREI PRIN DEZVOLTARE PERSONALĂ |
cadre didactice și didactice auxiliare |
prof. Truscă Maria |
24. |
MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR |
cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar |
insp. Vlădescu Liviu |
25. |
MENTORAT ÎN EDUCAȚIE |
cadre didactice |
prof. Ochia Mădălina |
26. |
METODE ALTERNATIVE DE EDUCAŢIE |
cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal
|
prof. psih. Bălteanu Claudia |
27. |
OPTIMIZAREA PROCESULUI DE SCRIERE A PROIECTELOR DE MOBILITATE SI PARTENERIAT STRATEGIC |
responsabili proiecte europene și profesori membri în comisia de proiecte europene din unitățile de învățământ |
insp. Matei Marilena |
28. |
PERFECŢIONAREA ACTIVITĂŢII CADRELOR DIDACTICE PRIN E-LEARNING |
Cadre didactice |
prof. Ochia Florin |
29. |
PERFECȚIONAREA PROFESORILOR METODIȘTI DIN IPT |
profesori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din IPT având gradul didactic I |
insp. Vlăsceanu Ion |
30. |
PROIECTAREA INTEGRATĂ CU RESURSE TIC |
cadre didactice din învăţământul primar, gimnazial şi liceal |
prof.Bologa Cristina |
31. |
RESPONSABIL FORMARE CONTINUĂ ŞI PERFECŢIONARE ÎN UNITĂŢILE ŞCOLARE |
responsabili formare continuă şi perfecţionare din unităţile şcolare (personal didactic şi didactic auxiliar) |
dir. CCD Andra Bică |
32. |
STRATEGII DIDACTICE INTERACTIVE ÎN PERSPECTIVĂ INTEGRATĂ LA CICLUL PRIMAR |
cadrele didactice din învăţământul primar |
prof. Onogea Ioan |
33. |
ŞCOALA – PARTENER AL PĂRINŢILOR ÎN EDUCAREA COPIILOR |
cadre didactice din învăţământul preşcolar şi primar |
prof. Ancuţa Giorgiana |
34. |
ȘCOALA ALTFEL. PROGRAM PERSONALIZAT |
responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ |
prof. Din Andreea |
35. |
TEHNICI DE LUCRU ÎN BIBLIOTECĂ |
bibliotecari şcolari |
Bibliotecar Puranu Georgeta |
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:bibliotecari şcolari
Justificarea ofertei: Bibliotecile sunt principalele structuri implicate în culegerea, prelucrarea şi diseminarea informaţiilor. Ele sunt centre de informare, cercetare, documentare şi pun la dispoziţia utilizatorilor informaţii din toate domeniile. Biblioteca, bibliotecarii sunt nevoiţi să adopte noi forme de organizare, structuri moderne, informatizate şi să comunice cu un public numeros, diversificat, exigent. Formarea continuă a celor care lucrează în biblioteci devine o prioritate, din acest punct de vedere
Durata: 24 ore de formare
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Abilitarea bibliotecarilor şcolari în activitati specifice biblioteconomiei
- Însuşirea noutăţilor apărute în domeniu
- Consolidarea pregătirii profesionale a bibliotecarilor şcolari
- Punerea în practică a cerinţelor şi cunoştinţelor însuşite
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Evidenţa publicaţiilor |
2 ore |
1 oră |
1 oră |
- |
Dezvoltarea colecţiilor § tipuri de documente § principiile dezvoltării colecţiilor |
2 ore |
1 oră |
1 oră |
- |
Catalogarea publicaţiilor |
5 ore |
2 ore |
2 ore |
1 oră |
Indexarea publicatiilor -limbaje de indexare cu sructură ierarhica - indexarea coordonată |
5 ore |
2 ore |
2 ore |
1 oră |
Sisteme informatizate de bibliotecă |
2 ore |
1 oră |
1oră |
- |
Utilizatorii şi nevoile lor de informare |
2 ore |
2 ore |
- |
- |
Legislaţie de bibliotecă |
2 ore |
2 ore |
- |
- |
Proceduri in biblioteca scolara |
2 ore |
2 ore |
- |
- |
Evaluare finală |
2 ore |
- |
- |
2 ore |
Total |
24 ore |
13ore |
7 ore |
4 ore |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9,00-11,00 11,00-13,00 13,00-15,00 15,00-17,00 |
Evidenta publicatiilor Dezvoltarea colecţiilor - tipuri de documente - principiile dezvoltării colecţiilor Catalogarea publicaţiilor |
Curs Aplicaţii evaluare |
Puranu Georgeta |
2 |
9,00-11,00 11,00-13,00 13,00-15,00 15,00-17,00 |
Indexarea publicaţiilor Sisteme informatizate de bibliotecă |
curs aplicaţii evaluare |
|
3 |
9,00-11,00 11,00-13,00 13,00-15,00 |
Utilizatorii şi nevoile lor de informare Legislaţie de biblioteca Proceduri in biblioteca scolara |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
9,00-11,00 |
Evaluare finală |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – (prezenţă activă) |
Realizarea unui portofoliu tematic |
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar
Justificarea ofertei: dezoltarea competențelor specific de proiectare a curriculum-ului integrat, de muncă în echipă, de evaluare a activităților de învățare în contexte nonformale și informale
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
- Proiectarea de activități specific interdisciplinare,
- Utilizarea de metode, tehnici, procedee în context nonformal și formal,
- Integrarea metodelor de lucru în cadru formal și informal,
- Dezvoltarea parteneriatului școală – comunitate.
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Managementul proiectelor. Noțiuni de bază. |
4h |
2h |
2h |
Abordarea integrată a curriculum-ului. |
4h |
2h |
2h |
Metode, tehnici, procedee în context formal și nonformal |
7h |
2h |
5h |
Proiectare și evaluare în cadrul activităților |
7h |
1h |
6h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
Total |
24 h |
h |
h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-10.00 |
1. Managementul proiectelor. Noțiuni de bază. 2. Abordarea integrată a curriculum-ului. |
Curs |
Șandru Valeria
Samoilă Daniela
Din Andreea |
10.00-12.00 |
Aplicații |
|||
12.00-14.00 |
Curs |
|||
14.00-16.00 |
Aplicații |
|||
II ( 8 ore) |
8.00-10.00 |
3. Metode, tehnici, procedee în context formal și nonformal 4. Proiectare și evaluare în cadrul activităților |
Curs |
|
10.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Curs |
|||
III ( 6 ore) |
8.00-14.00 |
4. Proiectare și evaluare în cadrul activităților |
Aplicații |
|
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Grafic de activități specifice pentru Săptămâna Altfel. Proiectarea unei activități de învățare Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane
Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar şi primar
Justificarea ofertei:o mare parte din viaţa copilului se va desfăşura în grădiniţă, apoi în şcoală, iar de armonia dintre cele două medii educaţionale depinde mult dezvoltarea sa viitoare
Durata:24 ore Curriculum-ul programului:
Scop: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învăţământul preşcolar şi cel primar privind
planficarea, proiectarea şi desfăşurarea activităţilor de consiliere şi parteneriat cu părinţii în manieră adecvată şi creativă, pentru optimizarea dezvoltării preşcolarului şi şcolarului mic.
Competenţe vizate:
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.Prezentare generală a copilui de vârstă preşcolară şi şcolară mică |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
2. Tipologia părinţilor în abordarea educaţiei copiilor |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
3. Roluri şi relaţii în cadrul familiei – identificarea problemelor |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
4. Raportul şcoală-familie în plan educativ (Analiză SWOT) |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
5. Elaborarea planificării anuale /semestriale a întâlnirilor cu părinţii |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
6.Rolul colaborării familie-şcoală în integrarea socială a copilului |
5 h |
2 h |
3 h |
- |
Evaluare finală
|
3 h |
- |
- |
3 h |
Total |
24 h |
7 h |
13 h |
4 h |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
1. (6 h) |
8-9 9-12 12-13 13-14 |
1.Prezentare generală a copilui de vârstă preşcolară şi şcolară mică 2. Tipologia părinţilor în abordarea educaţiei copiilor |
curs aplicaţii evaluare |
Ancuţa Giorgiana
Bondoc Luminiţa
Comăneci Titina |
2. (6 h) |
8-9 9-12 12-13 13-16 |
3. Roluri şi relaţii în cadrul familiei – identificarea problemelor 4. Raportul şcoală-familie în plan educativ (Analiză SWOT) |
curs aplicaţii evaluare |
|
3. (9 h) |
8-9 9-12 12-13 13-17 |
5. Elaborarea planificării anuale /semestriale a întâlnirilor cu părinţii 6.Rolul colaborării familie-şcoală în integrarea socială a copilului |
curs aplicaţii evaluare |
|
4. (3 h) |
9 - 12 |
Evaluare |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Mic ghid educativ-practic pentru părinţi |
activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor planificări, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); - elaborare ghid de bune-practici – 10% |
Elaborarea unui ghid care să cuprindă sfaturi practice pentru cadrele didactice, în conformitate cu problematica întâlnită în activitatea cu părinţii şi copiii
|
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare:
Tipul programului: Formare de scurtă durată.
Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul primar
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul primar, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Durata cursului: 24 ore.
Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Strategii didactice în abordarea integrată, repere teoretice |
4 |
2 |
1 |
1 |
Învăţarea centrată pe elev |
4 |
2 |
1 |
1 |
Metode utilizate în predarea-învăţarea integrată |
4 |
2 |
1 |
1 |
Abordarea temelor în manieră integrată – exemple |
4 |
1 |
2 |
1 |
Învăţarea raportată la rezultate. Stabilirea rezultatelor aşteptate ale activităţilor prin raportare la competenţele cheie / generale/specifice. Cum alegem stategia? |
4 |
1 |
2 |
1 |
Competenţe versus obiective. Ce competenţe cheie formăm prin abordarea integrată |
2 |
1 |
1 |
0 |
Evaluare |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
9 |
8 |
7 |
Curriculum-ul programului:
Scopul:
Abilitatea profesorilor/institutorilor/învăţătorilor în scopul creării de scenarii didactice moderne, care vizează integrarea momentelor de învățare analitică în secvenţe sintetice ample;
utilizarea eficientă de către profesori/institutori/învăţători a metodelor de diferenţiere a instruirii;
conceperea, aplicarea şi evaluarea de proiecte educaţionale inovative, destinate să contribuie la îmbunătăţirea performanțelor învățării elevilor.
Obiective:
Competențe vizate:
Activităţi: Formarea de module tematice, ateliere de lucru, evaluarea curentă a modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul primar în scopul sporirii eficienţei lecţiei.
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
8 – 12 |
Strategii didactice în abordarea integrată - repere teoretice. Învăţarea centrată pe elev. |
Curs |
Prof. Onogea Ioan –
Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela
Prof. Stancă Alina Carmen |
13- 15 |
Aplicaţii |
|||
15– 17 |
Evaluare |
|||
II (8 h) |
8 – 12 |
Metode utilizate în predarea-învăţarea integrată. Abordarea temelor în manieră integrată – exemple Învăţarea raportată la rezultate. Stabilirea rezultatelor aşteptate ale activităţilor prin rapor-tare la competenţele cheie / generale / specifice. |
Curs |
|
13- 15 |
Aplicaţii |
|||
15– 17 |
Evaluare |
|||
III (6h) |
8 – 12 |
Cum alegem stategia? Competenţe versus obiective. Ce competenţe cheie formăm prin abordarea integrată |
Curs |
|
13- 14 |
Aplicaţii |
|||
14– 15 |
Evaluare |
|||
IV (2h) |
9-11 |
Evaluare finală, la alegere o temă: Tema1 - Proiectaţi o unitate de învăţare, la un obiect la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie, la clasa pregătitoare Tema2- Identificaţi activităţi abordate din perspectiva integrată, la clasa I Tema3 - Elaboraţi o hartă conceptuală pentru o disciplină la alegere, clasa a II-a Tema4- Realizaţi un proiect didactic la o temă tratată integratpentru o disciplină la alegere, clasa a III-a, folosind minim trei metode studiate Tema5– Realizaţi un joc de rol/ proces literar, la o disciplină la alegere, clasa a IV-a. |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru: Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică); Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video); Proiecte, referate, portofolii – 10% |
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător. |
2. Resurse umane