1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori de matematică din învătământul preuniversitar
Justificarea ofertei: profesori de matematică trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.Curriculum școlar |
4h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
2.Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
3.Cadrul metodologic al învățării |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
4.Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
5.Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total
|
24 h |
6 ore |
12 h |
6 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Curriculum școlar |
Curs |
Prof. Ciucă Gheorghe
Prof. Dicu Ileana Florentina |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Obiectivele predării – învățării
|
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3.Cadrul metodologic al învățării
4.Proiectarea instruirii
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5.Evaluarea si reglarea activității didactice |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: învăţători debutanți
Justificarea ofertei: învăţătorii trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Curriculum școlar |
4h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
2. Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
3. Cadrul metodologic al învățării |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
4. Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
5. Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total
|
24 h |
6 ore |
12 h |
6 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Curriculum școlar |
Curs |
Prof. Şandru Valeria
Prof. Dumitrescu Paul |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Obiectivele predării – învățării
|
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3.Cadrul metodologic al învățării
4.Proiectarea instruirii
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5.Evaluarea si reglarea activității didactice |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: educatoare debutante
Justificarea ofertei: educatoarele trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Curriculum școlar |
4h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
2. Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
3. Cadrul metodologic al învățării |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
4. Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
5. Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total
|
24 h |
6 ore |
12 h |
6 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Curriculum școlar |
Curs |
Bică Andra
Diaconeasa Andreea |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Obiectivele predării – învățării
|
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3.Cadrul metodologic al învățării
4.Proiectarea instruirii
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5.Evaluarea si reglarea activității didactice |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice debutante din învăţământul primar.
Justificarea ofertei: Structura Curriculumului Naţional românesc ilustrează preocuparea generală pentru descentralizare şi adaptare a demersului educaţional la nevoile, aptitudinile şi aspiraţiile diferitelor categorii de elevi, dar şi opţiunile comunităţii pentru o orientare sau alta în procesul de învăţământ.
Durata: 26 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Proiectarea evaluării (faze, forme, tipuri).
2. Utilizarea strategiilor adecvate de evaluare individuală și de grup.
3. Elaborarea instrumentelor de evaluare în funcție de scop și de particularitățile individuale și de grup.
4. Utilizarea metodelor specifice gândirii critice.
5. Asumarea integrală a diferitelor roluri cu implicații docimologice (examinator/ examinat/ concurent/ supraveghetor).
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Componentele Curriculumului Naţional |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
2. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare” |
6 h |
1 h |
5 h |
- |
4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor |
6 h |
1 h |
4 h |
1h |
5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
26 h |
5 h |
18 h |
3 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Componentele Curriculum-ului Na-ţional 2. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări |
Curs |
Prof. Şandru Valeria
Prof. Dumitrescu Paul
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 13 - 16 |
Curs Aplicaţii |
|||
II (6 h) |
8 – 9 |
3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare” |
Curs |
|
9 - 14 |
Aplicaţii |
|||
III (6 h) |
8 – 9 |
4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor |
Curs |
|
9 - 13 |
Aplicaţii |
|||
13 – 14 |
Evaluare |
|||
IV (4 h) |
8 – 9 |
5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: - elaborarea unui proiect didactic prin care să fie pusă în evidenţă relaţia dintre curriculum şi evaluare, - elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională/ complementară de evaluare. |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
• analiza diferitelor tipuri de standarde şi a utilizării acestora în practică; • realizarea unor exerciţii practice de optimizare a evaluării curente, prin utilizarea criteriilor de notare raportate la obiective/ competenţe. • Se va realiza o activitate pe grupe, pentru elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională de evaluare. • Se va desfăşura o activitate individuală, pentru analiza corelaţiei dintre o variantă de subiect şi barem; activitatea se încheie printr-o discuţie, în cadrul căreia ideea centrală va fi unitatea existentă între sarcina de lucru şi răspunsul aşteptat, prin terminologia utilizată. • Se va realiza un joc de rol cu tema Comunicarea dintre profesorul evaluator şi elev, pentru analiza şi interpretarea rezultatelor evaluării, prin interpretarea rezultatului obţinut de elev la un moment dat, corelând nota cu criteriile care au stat la baza notării, şi, după caz, menţionarea unor căi de optimizare a rezultatelor. |
- elaborarea unui pro-iect didactic prin care să fie pusă în evidenţă rela-ţia dintre curriculum şi evaluare, - elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională/ complementară de evalu-are. |
2. Resurse umane:
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:educatoare
Justificarea ofertei: Studii numeroase au demonstrat că utilizarea eficientă a informaţiilor cu încărcătură emoţională are un rol deosebit în procesul adaptării şi atingerea confortului emoţional personal. Astfel că, persoanele care au abilităţi emoţionale bine dezvoltate au mai multe şanse să fie mulţumite în viaţă, să fie eficiente în mai multe domenii (profesional, personal), să îşi gestioneze stilul de gândire care stă la baza propriei productivităţi, să reuşească să comunice eficient cu ceilalţi, să stabilească şi să menţină relaţii adecvate. Luând în considerare toate acestea, perioada preşcolarităţii este una propice dezvoltării acestui tip de abilităţi.
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Familiarizarea cu principiile de învăţare a competenţelor sociale şi emoţionale la vârsta preşcolară
2. Aplicaţii practice pentru dezvoltarea competenţelor sociale şi emoţionale
3. Proiectarea activităţilor de dezvoltare socio-emoţională în cadrul grupelor de copii
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Rolul competenţelor sociale şi emoţionale în curriculumul naţional pentru învăţământul preşcolar |
4 |
2 |
2 |
- |
Analiza de nevoi și construirea programului de dezvoltare a competenţelor sociale şi emoţionale ale copiilor la nivel de unitate |
4 |
1 |
2 |
1 |
Noţiuni generale de management al conflictului |
4 |
3 |
3 |
- |
Principii de învăţare a competenţelor sociale şi emoţionale la vârsta preşcolară |
2 |
1 |
1 |
- |
Aplicaţii practice pentru dezvoltarea competenţelor sociale şi emoţionale |
8 |
3 |
4 |
1 |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
12 |
10 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
1 (8h) |
8.00-9.00
9.00-11.00
11.00-12.00
12.00-16.00
|
Definirea competenţelor sociale şi emoţionale Rolul competenţelor sociale şi emoţionale în curriculumul naţional pentru învăţământul preşcolar Analiza de nevoi și construirea programului de dezvoltare a competenţelor sociale şi emoţionale ale copiilor la nivel de unitate -organizarea sesiunilor de lucru la grupă privind dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale la copii - noţiuni generale de management al conflictului |
curs
curs aplicaţii
curs
aplicaţii
evaluare |
Bică Andra Cîţu Mihaela
|
2 (8h) |
8.00-9.00
9.00-11.00
11.00-12.00 12.00-14.00
14.00-16.00 |
Principii de învăţare a competenţelor sociale şi emoţionale la vârsta preşcolară Cum învaţă copiii comportamentele sociale şi emoţionale Înţelegerea cauzelor emoţiilor Prezentare și exemplificare: comportamentele agresive - furia comportamentele de anxietate socială Recompensa şi formularea de reguli sociale Prezentare și exemplificare: comportamentul de pâră, copilul retras comportamente de agresivitate Aplicaţii practice pentru dezvoltarea competenţelor sociale şi emoţionale |
curs
curs aplicaţii
curs aplicaţii
curs aplicaţii evaluare |
Bică Andra Cîţu Mihaela
|
3 (6h) |
8.00-14.00
|
Aplicaţii practice pentru dezvoltarea competenţelor sociale şi emoţionale Concluzii şi încheierea sesiunii de formare |
curs aplicaţies evaluare |
Bică Andra Cîţu Mihaela |
4 (2h) |
13.00-15.00 |
Evaluare finală: |
evaluare |
Bică Andra Cîţu Mihaela |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
- activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; - proiecte, referate, portofolii. |
Proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
2. Resurse umane