Oferta 2013-1014

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: profesori de matematică din învătământul preuniversitar

Justificarea ofertei: profesori de matematică trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  • Manifestarea unei conduite psihopedagogice  inovative în plan profesional/ social,
  • Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ,
  • Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare,
  • Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative,
  • Organizarea adecvată a activităţilor didactice  în funcţie de tipul de lecţie dominant,
  • Deschidere  faţă de tendinţele inovatoare necesare dezvoltării profesionale.

b. Planificarea moduleler tematice

MODUL TEMATIC

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1.Curriculum școlar

4h

1 h

2,5 h

 0,5 h

2.Obiectivele predării – învățării

4h

1 h

2 h

1 h

3.Cadrul metodologic al învățării

4h

1 h

2 h

1 h

4.Proiectarea instruirii

4 h

1 h

2 h

1 h

5.Evaluarea si reglarea activității didactice

6h

2 h

3,5 h

0,5 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

 

24 h

6 ore

12 h

6        h

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formatori

I

(8 ore)

8.00-9.00

1.Curriculum școlar

Curs

Prof. Ciucă Gheorghe

 

 

 

 

Prof. Dicu Ileana Florentina

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2.Obiectivele predării – învățării

 

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

3.Cadrul metodologic al învățării

 

4.Proiectarea instruirii

 

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(6 ore)

8.00-10.00

5.Evaluarea si reglarea activității

 didactice

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

Evaluare

IV

(2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa și implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi

Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului

    2. Resurse umane

  • Prof. Ciucă Gheorghe, inspector şcolar de specialitate (formator judeţean)
  • Prof. Dicu Ileana Florentina (formator judeţean)

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: învăţători debutanți

Justificarea ofertei: învăţătorii trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  •  Manifestarea unei conduite psihopedagogice  inovative în plan profesional/ social,
  • Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ,
  • Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare,
  • Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative,
  • Organizarea adecvată a activităţilor didactice  în funcţie de tipul de lecţie dominant,
  • Deschidere  faţă de tendinţele inovatoare necesare dezvoltării profesionale.

b. Planificarea moduleler tematice

MODUL TEMATIC

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Curriculum școlar

4h

1 h

2,5 h

 0,5 h

2. Obiectivele predării – învățării

4h

1 h

2 h

1 h

3. Cadrul metodologic al învățării

4h

1 h

2 h

1 h

4. Proiectarea instruirii

4 h

1 h

2 h

1 h

5. Evaluarea si reglarea activității didactice

6h

2 h

3,5 h

0,5 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

 

24 h

6 ore

12 h

6        h

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formatori

I

(8 ore)

8.00-9.00

1.Curriculum școlar

Curs

Prof. Şandru Valeria

 

 

 

 

Prof. Dumitrescu Paul

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2.Obiectivele predării – învățării

 

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

3.Cadrul metodologic al învățării

 

4.Proiectarea instruirii

 

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(6 ore)

8.00-10.00

5.Evaluarea si reglarea activității

 didactice

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

Evaluare

IV

(2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa și implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi

Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului

    2. Resurse umane

  • Prof. Dumitrescu Paul, inspector şcolar de specialitate (formator judeţean)
  • Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD (formator judeţean)

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: educatoare debutante

Justificarea ofertei: educatoarele trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  • Manifestarea unei conduite psihopedagogice  inovative în plan profesional/ social,
  • Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ,
  • Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare,
  • Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative,
  • Organizarea adecvată a activităţilor didactice  în funcţie de tipul de lecţie dominant,
  • Deschidere  faţă de tendinţele inovatoare necesare dezvoltării profesionale.

b. Planificarea moduleler tematice

MODUL TEMATIC

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Curriculum școlar

4h

1 h

2,5 h

 0,5 h

2. Obiectivele predării – învățării

4h

1 h

2 h

1 h

3. Cadrul metodologic al învățării

4h

1 h

2 h

1 h

4. Proiectarea instruirii

4 h

1 h

2 h

1 h

5. Evaluarea si reglarea activității didactice

6h

2 h

3,5 h

0,5 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

 

24 h

6 ore

12 h

6        h

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formatori

I

(8 ore)

8.00-9.00

1.Curriculum școlar

Curs

 

 

Bică Andra

 

 

 

 

 

Diaconeasa Andreea

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2.Obiectivele predării – învățării

 

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

3.Cadrul metodologic al învățării

 

4.Proiectarea instruirii

 

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(6 ore)

8.00-10.00

5.Evaluarea si reglarea activității

 didactice

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

Evaluare

IV

 (2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa și implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi

Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului

2. Resurse umane

  • prof. Bică Andra, director CCD, formator judeţean
  • prof. Diaconeasa Andreea, formator judeţean

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice debutante din învăţământul primar.

Justificarea ofertei: Structura Curriculumului Naţional românesc ilustrează preocuparea generală pentru descentralizare şi adaptare a demersului educaţional la nevoile, aptitudinile şi aspiraţiile diferitelor categorii de elevi, dar şi opţiunile comunităţii pentru o orientare sau alta în procesul de învăţământ.

Durata: 26 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1.   Proiectarea evaluării (faze, forme, tipuri).

2.   Utilizarea strategiilor adecvate de evaluare individuală și de grup.

3.   Elaborarea instrumentelor de evaluare în funcție de scop și de particularitățile individuale și de grup.

4.   Utilizarea metodelor specifice gândirii critice.

5.   Asumarea integrală a diferitelor roluri cu implicații docimologice (examinator/ examinat/ concurent/ supraveghetor).

b. Planificarea pe stagii/ module tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Componentele Curriculumului Naţional

4 h

1 h

3 h

-

2. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări

4 h

1 h

3 h

-

3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare”

6 h

1 h

5 h

-

4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor

6 h

1 h

4 h

1h

5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare

4 h

1 h

3 h

-

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

26 h

5 h

18 h

3 h

 

 

c. Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I (8 h)

8 – 9

1. Componentele Curriculum-ului Na-ţional

2. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări

Curs

 

 

Prof. Şandru Valeria

 

 

 

 

Prof. Dumitrescu Paul

 

 

 

9 – 12

Aplicaţii

12 – 13

13 - 16

Curs

Aplicaţii

II (6 h)

8 – 9

3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare”

Curs

9 - 14

Aplicaţii

III (6 h)

8 – 9

4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor

Curs

9 - 13

Aplicaţii

13 – 14

Evaluare

   

IV (4 h)

8 – 9

5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare

Curs

9 - 12

Aplicaţii

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală:

-          elaborarea unui proiect didactic prin care să fie pusă în evidenţă relaţia dintre curriculum şi evaluare,

-          elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională/ complementară de evaluare.

Evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

• analiza diferitelor tipuri de standarde şi a utilizării acestora în practică;

• realizarea unor exerciţii practice de optimizare a evaluării curente, prin utilizarea criteriilor de notare raportate la obiective/ competenţe.

• Se va realiza o activitate pe grupe, pentru elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională de evaluare.

• Se va desfăşura o activitate individuală, pentru analiza corelaţiei dintre o variantă de subiect şi barem; activitatea se încheie printr-o discuţie, în cadrul căreia ideea centrală va fi unitatea existentă între sarcina de lucru şi răspunsul aşteptat, prin terminologia utilizată.

• Se va realiza un joc de rol cu tema Comunicarea dintre profesorul evaluator şi elev, pentru analiza şi interpretarea rezultatelor evaluării, prin interpretarea rezultatului obţinut de elev la un moment dat, corelând nota cu criteriile care au stat la baza notării, şi, după caz, menţionarea unor căi de optimizare a rezultatelor.

-        elaborarea unui pro-iect didactic prin care să fie pusă în evidenţă rela-ţia dintre curriculum şi evaluare,

-        elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională/ complementară de evalu-are.

2.    Resurse umane:

  • Prof. Dumitrescu Paul, inspector şcolar de specialitate (formator judeţean)
  • Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD (formator judeţean)

1.Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat:educatoare

Justificarea ofertei: Studii numeroase au demonstrat că utilizarea eficientă a informaţiilor cu încărcătură emoţională are un rol deosebit în procesul adaptării şi atingerea confortului emoţional personal. Astfel că, persoanele care au abilităţi emoţionale bine dezvoltate au mai multe şanse să fie mulţumite în viaţă, să fie eficiente în mai multe domenii (profesional, personal), să îşi gestioneze stilul de gândire care stă la baza propriei productivităţi, să reuşească să comunice eficient cu ceilalţi, să stabilească şi să menţină relaţii adecvate. Luând în considerare toate acestea, perioada preşcolarităţii este una propice dezvoltării acestui tip de abilităţi.

Durata:24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Familiarizarea cu principiile de învăţare a competenţelor sociale şi emoţionale la vârsta preşcolară

2. Aplicaţii practice pentru dezvoltarea competenţelor sociale şi emoţionale

3. Proiectarea activităţilor de dezvoltare socio-emoţională în cadrul grupelor de copii

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Rolul competenţelor sociale şi emoţionale în curriculumul naţional pentru învăţământul preşcolar

4

2

2

-

Analiza de nevoi și construirea programului de dezvoltare a competenţelor sociale şi emoţionale ale copiilor la nivel de unitate

4

1

2

1

Noţiuni generale de management al conflictului 

4

3

3

-

Principii de învăţare a competenţelor sociale şi emoţionale la vârsta preşcolară

2

1

1

-

Aplicaţii practice pentru dezvoltarea

competenţelor sociale şi emoţionale

8

3

4

1

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

12

10

2

c. Calendarul programului

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formatori

1 (8h)

8.00-9.00

 

9.00-11.00

 

 

11.00-12.00

 

 

 

12.00-16.00

 

 

Definirea competenţelor sociale şi emoţionale

Rolul competenţelor sociale şi emoţionale în curriculumul naţional pentru învăţământul preşcolar

Analiza de nevoi și construirea programului de dezvoltare a competenţelor sociale şi emoţionale ale copiilor la nivel de unitate

-organizarea sesiunilor de lucru la grupă privind dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale la copii

- noţiuni generale de management al conflictului

curs

 

 

 

curs

aplicaţii

 

 

curs

 

aplicaţii

 

evaluare

 

 

 

 

Bică Andra

Cîţu Mihaela

 

2 (8h)

8.00-9.00

 

9.00-11.00

 

11.00-12.00

12.00-14.00

 

 

 

14.00-16.00

Principii de învăţare a competenţelor sociale şi emoţionale la vârsta preşcolară

Cum învaţă copiii comportamentele sociale şi emoţionale

Înţelegerea cauzelor emoţiilor

Prezentare și exemplificare:

comportamentele agresive - furia

comportamentele de anxietate socială

Recompensa şi formularea de reguli sociale

Prezentare și exemplificare:

comportamentul de pâră, copilul retras

comportamente de agresivitate

Aplicaţii practice pentru dezvoltarea

competenţelor sociale şi emoţionale

curs

 

 

curs

aplicaţii

 

curs

aplicaţii

 

 

 

curs

aplicaţii

evaluare

 

 

 

 

 

 

Bică Andra

Cîţu Mihaela

 

3 (6h)

8.00-14.00

 

 

Aplicaţii practice pentru dezvoltarea

competenţelor sociale şi emoţionale

Concluzii şi încheierea sesiunii de formare

curs

aplicaţies

evaluare

 

Bică Andra

Cîţu Mihaela

4 (2h)

13.00-15.00

Evaluare finală:

evaluare

Bică Andra

Cîţu Mihaela

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

- activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video;

- proiecte, referate, portofolii.

Proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

     2. Resurse umane

  • prof. Bică Andra (formator judeţean), director CCD
  • prof. Cîţu Mihaela (formator judeţean)