I. Criterii curriculare
Denumirea programului: Educaţia moral-religioasă în grădiniţă
Publicul ţintă vizat: educatoare
Justificarea ofertei:
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
- Competenţe vizate
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Specificul educaţiei moral-religioase: |
8 |
3 |
5 |
|
Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate în învăţământul prescolar |
8 |
2 |
5 |
1 |
Educaţie moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
10 |
3 |
6 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
4 |
||
Total |
30 |
8 |
16 |
6 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8,00-16,00 |
Specificul educaţiei moral-religioase: Scop, obiective şi principii |
curs |
Prof. Ionescu Daniela |
2 |
8,00-16,00 |
Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in învăţământul prescolar |
curs |
Prof. Ionescu Daniela |
3 |
8,00-16,00 |
Educaţie moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
curs |
Prof. Laura Stroescu |
4 |
8,00-10,00
10.00-14,00 |
Realizarea unui optional de educatie moral-religioasa in învăţământul prescolar; |
aplicaţii evaluare |
Prof. Ionescu Daniela |
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
|
Portofoliu – elaborărea unui proiect de curs;unui proiect didactic; propunere de tematica pentru programa unui curs optional de educatie morăl-religioasa |
2.Resurse umane
Formatori implicaţi (nivelul de pregătire)
Prof. Ionescu Daniela, formator judeţean, ISJ Vâlcea
Prof. Stroescu Laura- formator judeţean-Şcoala cu clasele I-VIII Nr 10 Rm Vâlcea
Certificare: adeverinţă CCD
I. Criterii curriculare
Denumirea programului: Educarea caracterului - Standardele morale şi cultivarea caracterului
Publicul ţintă vizat:
Justificarea ofertei:
Şcoala românească se confruntă zi de zi cu numeroase probleme. Una din problemele de actualitate a şcolii şi în special a dăscălilor, indiferent de nivelul la care predau, este caracterul elevilor. Probabil mulţi se vor întreba de ce este caracterul elevilor o problemă a învăţământului. Având în vedere că misiunea fiecărei şcoli este în primul rând instruirea noilor generaţii, învăţământul are misiunea de a instrui atât la nivel teoretic cât şi comportamental. Astfel Ministerul Educaţiei, Educaţiei, Tineretului şi Sportului în parteneriat cu Institutul pentru Instruirea Caracterului din Oklahoma City a introdus programul pilot Mai întâi caracterul. Acest program a apărut pentru prima dată în vederea educării angajaţilor dintr-o firmă. Acest program avea drept scop promovarea succesului în afaceri prin educarea angajaţilor. Apoi, acest program a fost extins în şcoli, comunităţi, familii şi alte organizaţii şi promovează încurajarea educării şi dezvoltării caracterului. Programul a fost experimentat în mai multe unităţi de învăţământ din ţară. În derularea acestui proiect se porneşte de la premisa, că multe din problemele cu care se confruntă învăţământul în acest moment au la bază lipsa de caracter. Astfel, aproape tot ceea ce se numeşte comportament deviant- abaterea de la normele şcolare, sociale sau educaţionale, aici se au în vedere întârzierea la cursuri, absenteismul, încăierările, inadaptarea la programul şcolar, lipsa politeţii faţă de cadrele didactice, copiatul, vandalismul, consumul de alcool şi substanţe stupefiante - duc la ştirbirea şi umbrirea prestigiului şcolilor; împiedică dezvoltarea normală a elevilor. Ani de-a rândul s-au căutat soluţii la aceste probleme. Unele metode au avut succes altele nu, dar instruirea elevilor prin educarea caracterului are rezultate pozitive.
Durata: 42 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema / conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
CURS |
1 |
Sesiunea 1 –
|
Prof. Ciobanu Dumitru |
CURS |
7 |
Sesiunea 2 –
|
||
II |
3 |
Prof. Ciobanu Dumitru |
||
2 |
Sesiunea 3 –
|
|||
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
1 |
|
||
CURS |
2 |
Sesiunea 4 –
|
||
III |
2 |
Sesiunea 5 –
|
Prof. Ciobanu Dumitru |
|
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
2 |
|
||
CURS |
2 |
Sesiunea 6 –
|
||
2 |
Sesiunea 7 –
|
|||
IV |
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
2 |
|
Prof. Ciobanu Dumitru |
CURS |
2 |
Sesiunea 8 –
|
||
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
1 |
|
||
CURS |
2 |
Sesiunea 9 –
|
||
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
2 |
|
||
V |
CURS |
2 |
Sesiunea 10 –
|
Prof. Ciobanu Dumitru |
2 |
Sesiunea 11 –
|
|||
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
2 |
|
||
EVALUARE |
1 |
|
||
evaluare finală |
2 |
|
||
total ore |
42 |
portofoliul personal de implementare a programului, conţinând:
II. chestionare aplicative de evaluare
Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)
Ciobanu Dumitru, Prof. gr.I – formator judeţean
Banu Denise, Prof. gr. I – formator judeţean
Certificare: adeverinţă CCD
I. Criterii curriculare
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională la propunerea Inspectoratului Şcolar
Publicul – ţintă public: profesori si maiştri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din domeniul electrotehnic, electromecanic şi energetic.
Justificarea ofertei:
• continuarea şi aprofundarea pregătirii profesionale a profesorilor si maistrilor instructori de electrotehnică, electromecanică şi energetic prin formarea unei viziuni unitare asupra disciplinelor ca tehnologie şi obiect de învăţământ prin înţelegerea principiilor care stau la baza procesului de formare a noţiunilor; această pregătire are ca implicaţie directă abordarea competentă a conţinutului programelor şcolare pentru învăţământul preuniversitar;
• perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecţiei de electrotehnică, electromecanică şi energetică, încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi, corectă din punct de vedere ştiinţific şi metodic.
Durata: 48 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică – 5 ore
2. Strategii didactice inovatoare în electrotehnică, electromecanică şi energetică – 5 ore
3. Metodele de predare – învăţare între tradiţional şi modern – 5 ore
4. Mijloacele de învăţământ şi rolul lor în învăţarea electrotehnicii, electromecanicii şi energeticii – 5 ore
5. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învăţarea electrotehnicii, electromecanicii şi energeticii – 5 ore
6. Activitatea suplimentară pentru elevii dotaţi în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii – 5 ore
7. Activitatea diferenţiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăţi de învăţare – 5 ore
8. Noutate şi actualitate în electrotehnică, electromecanică şi energetică. Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă – 5 ore
9. Evaluare – 8 ore
Curriculum-ul programului
Scopul: abilitarea cadrelor didactice care predau discipline din domeniul electrotehnic, electromecanic şi energetic în proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice; conceperea, aplicarea si evaluarea de proiecte educaţionale inovative, destinate să contribuie la ameliorarea performanţelor învăţării elevilor.
Obiective:
Activităţi: folosirea strategiilor didactice eficiente în utilizarea mijloacelor şi auxiliarelor didactice la clasă, ateliere de lucru pentru metodele psihopedagogice
Calendarul programului: trimestrul I 2011, trimestrul II 2012.
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal
II. Resurse umane:
• prof. Ciobanu Dumitru – prof. gr. I, formator judeţean
• prof. Vlăsceanu Ion – prof. gr. I, formator judeţean – inspector şcolar de specialitate
Certificare: adeverinţă CCD
1.Criterii curriculare
Denumirea programului: Didactica fizicii și chimiei
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională
Publicul ţintă vizat: profesori de fizică și chimie din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Științele devin cunoscute și accesibile elevilor cu sprijinul profesorilor, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care aceștia își construiesc demersul didactic. Pentru realizarea acestui rol, profesorul are nevoie să demonstreze o serie de abilități și competențe pe plan profesional (al specialității), pe plan didactic și social.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Curriculum școlar |
4h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
Cadrul metodologic al învățării fizicii și chimiei |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 ore |
12 h |
|
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
(8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Curriculum școlar |
Curs |
Prof. Papuzu Cornelia |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Obiectivele predării – învățării |
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
(8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Cadrul metodologic al învățării fizicii și chimiei 4.Proiectarea instruirii |
Curs |
Prof. Papuzu Cornelia |
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
(8 ore) |
8.00-10.00 |
5. Evaluarea si reglarea activității |
Curs |
Prof. Papuzu Cornelia |
10.00-13.30 |
didactice |
Aplicații |
||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală |
Evaluare teorie |
Evaluare |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi |
2.Resurse umane
Prof. Papuzu Cornelia – formator județean
Prof. Buican Rodica - formator județean
Prof. Grama Aurelia- formator județean
Certificare: adeverinţă CCD
Tipul programului: abilitare curriculară
Public – ţintă vizat: cadre didactice debutante din învăţământul primar.
Justificarea ofertei: Structura Curriculumului Naţional românesc ilustrează preocuparea generală pentru descentralizare şi adaptare a demersului educaţional la nevoile, aptitudinile şi aspiraţiile diferitelor categorii de elevi, dar şi opţiunile comunităţii pentru o orientare sau alta în procesul de învăţământ.
Durata: 26 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Componentele Curriculumului Naţional |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
2. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare” |
6 h |
1 h |
5 h |
- |
4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor |
6 h |
1 h |
4 h |
1h |
5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
26 h |
5 h |
18 h |
3 h |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I |
8 – 9 |
1. Componentele Curriculum-ului Na-ţional |
Curs |
Prof. Şandru Valeria Prof. Savu Nicoliţa
Prof. Popa Emil |
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Curs |
|||
II |
8 – 9 |
3. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare” |
Curs |
|
9 - 14 |
Aplicaţii |
|||
III |
8 – 9 |
4. Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor |
Curs |
|
9 - 13 |
Aplicaţii |
|||
13 – 14 |
Evaluare |
|||
IV |
8 – 9 |
5. Elemente de deontologie în procesul de evaluare |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală:
|
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
• analiza diferitelor tipuri de standarde şi a utilizării acestora în practică; |
|
II. Resurse umane:
Certificare: adeverinţă CCD